Een leven zonder shampoo?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Re: Een leven zonder shampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:04

Ah oké. Ja ik heb nu highlights erin, die had ik al voor ik no-poo begon. Maar ik vind mijn haar zo donker geworden de afgelopen jaren. ..vind ook de highlights niet goed genoeg nu. ..Dus wil misschien weer blond gaan. ..maarea twijfel nu dus doordat ik hier nu mee bezig ben. ..

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 21:50

Ladies I need your advice.
Ik zit morgen op precies een maand (4 weken) zonder shampoo. Ik heb het twee weken geleden (op precies 2 weken) een keer gewassen met baking soda en appelazijn (dat was echt heerlijk, eindelijk vet vrij!) en verder alleen 3x in de week met water en goed masseren.

Morgen ga ik het weer met BS en AA wassen. Ik zit te twijfelen hoe ik dan verder ga. Het vettig worden wordt namelijk echt nog niet minder....je ziet het niet maar ik voel het echt wel.

Hoe slecht is het voor je als ik mijn haar eens per week met BS en AA ga wassen? Of zou het echt nog minder vettig gaan worden, moet ik het langer vol houden?

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 22:22

Ik weet niet wat je het beste kunt doen. Zelf op een gegeven moment de BS achterwege gelaten en alleen nog gespoeld met appelazijn. En toch niet helemaal tevreden (ben nu 1,5 jaar bezig). Een week na het spoelen met AA was het steeds weer wat vet. Ondanks borstelen met een goede borstel.
Afgelopen week heb ik voor het eerst eens de AA achterwege gelaten en alleen met heet water gespoeld, tegelijk de borstel voorzichtig erdoor en daarna met koud water afspoelen (héérlijk!).

En mijn haar is totaal niet meer vet. Misschien gebruikte ik wel teveel appelazijn ofzo. Geen idee, maar ik ben blij.

Misschien moet je ook gewoon een beetje wennen aan het "vettige" gevoel. Belangrijkste is dat je het niet ziet. Maar zoals je haar voelt na het wassen met gewone shampoo is dus eigenlijk niet het natuurlijke gevoel. Ik merk dat mijn haar ook veel mooier valt sinds ik niet meer met shampoo was.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 22:35

Ik heb het nog maar 1x in de 4 weken gewassen met BS en AA...verder alleen met water. Na die BS en AA voelde het heerlijk! En het vettige bouwde de dagen/week daarna langzamer op dan toen ik net stopte met shampoo maar uiteindelijk toch echt weer vet. Als ik moet wennen aan deze vettigheid en dit standaard blijft dan ga ik er al helemaal niet mee door zo, dit wil ik niet als standaard. Het valt ook echt niet mooi nu als ik het los doe, daarom heb ik het altijd vast.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 22:46

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 00:12

Hallo, ik stel toch nog even een keer dezelfde vraag omdat ik het toch serieus aan het overwegen ben.

Ik vind mijn haar echt donker geworden in de loop der jaren en zit nu toch serieus te denken om het zelf blond te verven. Ben nu echt donker blond dus een tint lichter zou ik al fijn vinden, ontkleuren is dan ook naar mijn inziens niet nodig. ..

Maar. ...Hoe zit dat met no-poo? Mijn haar is eindelijk de goede kant aan het opgaan qua vetheid...bij dat verven moet er ook een serum in natuurlijk. ..in hoeverre verklo*t ik mijn no-poo als ik het ga verven? En kan ik daarna gewoon no-poo verder?

Iemand ervaring mee?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 00:25

Blond haar wordt door veranderende hormoonspiegels als gevolg van ouder worden en kinderen krijgen inderdaad donkerder. Voor je haar is het accepteren ervan gezonder, alle benodigde chemicaliën zullen de balans verstoren en dat weer in balans krijgen tussen de verfbeurten in is lastig ivm korte tijd.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 00:44

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat je haar verven even een grote klap is voor je haar en omdat dit meestal als een kleurshampoo gebruikt wordt, zal je hoofdhuid gewoon weer opnieuw moeten wennen aan no poo. Een serum erin kan denk ik niet zoveel kwaad, als je na verloop van tijd dit er uitwast.

Je kunt ook dit proberen, het schijnt dat kamille een sterk blonderend effect heeft. Een haarmasker kun je met kokos maken
http://ts-tienermode.blogspot.nl/2013/0 ... deren.html

en
http://legallyraw.be/natuurlijk-blonderen/

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 09:57

Ah bedankt voor die links! Daar ga ik me eens in verdiepen!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 00:07

Oké ik ga het op de natuurlijke manier proberen en heb vanmiddag mijn haar na het wassen (= met water + masseren) mijn haar ingesprayt met kamillethee en erin laten zitten en mijn haar droog geföhnd. Kamillethee is niet slecht voor je haar/hoofdhuid toch? Dan doe ik dit gewoon 2x in de week wanneer ik mijn haar was en kijken of het idd blonder wordt. Heb het idee dat ik nu net al lichtelijk verschil zag maar misschien is dat wel omdat ik dat graag wil zien ofzo haha.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 00:15

Ik ben benieuwd!
Kamille is volgens mij goed voor je haar. Citroen droogt het een beetje uit

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 01:09

Ja daarom doe ik het ook zonder citroen. Hoewel dat schijnbaar nog beter blondeert maar weet idd dat dat meer uitdroogt en dat wil ik niet.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 01:04

Hallo allemaal, ik heb weer eens een vraagje haha.

Wat kun je doen aan pluis haar als je nog steeds no poo doet?
Ik droog mijn haar nu al af met een t-shirt want dat is niet zo ruw en ik slaap met een vlecht in maar wat kan ik verder doen? Ik vind dit echt vreselijk. ..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 06:37

Bij mij komt het puur door de winter waardoor de kachel binnen aan staat en je een droge lucht krijgt. Ik heb nu bevochtigers, kijken hoe dat gaat.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:45

Oh nee ik heb het jaarrond, daarom irriteert het me ook zo.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:59

Hier ook een verhaal van iemand die het zonder shampoo heeft geprobeerd, maar mijn haar was zo lang dat het onderaan op een gegeven moment echt heel erg droog werd. En ik wist dan niet wat ik erin kon smeren, want bijna alles wil je er op een gegeven moment weer uit wassen.

Ik had het 6 weken volgehouden (had alleen met water gewassen) en het werkte wel. In het begin een vet hoofd, maar als ik mijn haar mooi invlocht was het eigenlijk geen probleem. Geur viel mee, al moet je je haar wel echt goed uitborstelen. Het werd dikker en zwaarder en nadat ik het na 6 weken weer gewassen had moest ik echt wennen aan de 'nieuwe' structuur.
Het heeft voor mij wel opgeleverd dat ik, in plaats van elke dag, nu nog maar 1x per week hoef te wassen en daar is mijn haar wel veel beter van geworden :) Ben ook minder bang voor een vet hoofd nu.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:54

Ik ben bezig om te proberen mijn haar te herstellen en nog steeds natuurlijk/no-poo bezig te zijn.
Ik ben dus nog steeds no-poo, ondertussen al 3 maanden, alleen eens per maand met BS en AA en twee keer in de week enkel met water en koud naspoelen.

Ik slaap op een satijnen kussensloop, ik droog mijn haar met een oude t-shirt en dep het droog, ik borstel mijn haar niet meer nat, ik laat het drogen aan de lucht, ik masseer mijn hoofdhuid en borstel het dan met een borstel met varkenshaar, ik slaap met mijn haar in een vlecht.

Maar nu mijn vraag. Ik ben nog steeds niet helemaal tevreden met hoe het valt, het is nog steeds wat te stug vind ik en niet zacht en glanzend genoeg. Op welke manier kan ik mijn haar nog beter herstellen zonder shampoo of conditioner te gebruiken?
Is er een natuurlijk haarmasker wat ik kan maken/kopen? Ik wil zo graag weer mooie zachte lokken zonder pluis maar ik weet echt niet meer hoe.
Laatst bijgewerkt door _Linn_ op 18-01-17 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 19:04

Ik vroeg mij af: hoe doen jullie dat bij de kapper. Haar wassen laat ik nooit doen, dat vind ik echt niet fijn als iemand anders dat doet. Maar er gaat wel altijd allerlei spul in. Laten jullie dat spul er wel indoen, of doen jullie dat ook allemaal niet?

Zelf ben ik aan het afbouwen van 4 keer in de week mijn haar wassen. Inmiddels red ik het (net) met 2 keer in de week, maar ik wil het liefst naar 1 keer in de week.

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:06

Myrth97, ik laat mijn haar niet wassen. Maar mijn kapper heeft sprayt wel conditioner er op, anders geraakt ie echt niet door mijn haar om het gemakkelijk te knippen..

_Linn_, ik heb ooit een masker gedaan van yoghurt en ei, denk ik. Ik zoek het even op :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 10:59

Iemand anders nog ideeën? Ik ging even googlen en kom dan wel dingen tegen maar wat zou nou het beste zijn voor mijn soort haar? Wat pluizig, iets dof uitziend haar?
Ik las over geprakte banaan en een lepeltje olijfolie? Brengt die olijfolie niet de natuurlijke olie van je haar in de war?

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:52

ik heb eens olijfolie in mn haar gedaan, alleen in de puntjes is het wel oke, maar zou het niet op je hoofd enzo helemaal doen

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:55

Oké ik ben het zat, ik wil toch weer een (natuurlijke) shampoo en conditioner.
Ik heb nu 3 maanden no poo gedaan met twee keer in de week wassen met water en eens per maand BS en AA. Maar ik blijf net dat laatste stukje vettigheid behouden waardoor het duf wordt en gewoon niet fijn valt.

Iemand suggesties voor goede natuurlijke shampoo en conditioner zonder zooi?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 00:05

_Linn_ schreef:
Oké ik ben het zat, ik wil toch weer een (natuurlijke) shampoo en conditioner.
Ik heb nu 3 maanden no poo gedaan met twee keer in de week wassen met water en eens per maand BS en AA. Maar ik blijf net dat laatste stukje vettigheid behouden waardoor het duf wordt en gewoon niet fijn valt.

Iemand suggesties voor goede natuurlijke shampoo en conditioner zonder zooi?

Ik doe het goed op Lavera sensitive skin. Heb niet eens conditioner nodig!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 00:17

Bevat die ook geen SLS? Dat zie ik er niet bij staan.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 00:33

_Linn_ schreef:
Bevat die ook geen SLS? Dat zie ik er niet bij staan.

Volgens mij niet nee, daar heb ik het in ieder geval op uitgezocht :)