Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 23:08

Het is in dit topic al vaker genoemd. Mesitran, Waarom probeer je het niet?

Veel plezier morgen

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 09:19

Ik mag er absoluut niets op smeren, elke dag schoon maken met alcohol en verder niets er op. Daarom probeer ik dat niet. :)

Dankjewel!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 21:48

Afbeelding

Musical was erg leuk! Daarna samen nog lekker uit eten geweest en nu op weg naar huis, zijn op de helft.

Ging best goed! M'n hoofd ging ook erg goed, alleen harde geluiden kan ik echt niet hebben (zoals applaus), pff. Wel erg veel pijn in m'n buik, maar dat gaat redelijk als ik stil zit. Dus tijdens de musical ging dat wel redelijk goed, eten was iets minder succesvol. :')

Heerlijk genoten in ieder geval!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 22:03

Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad!! Helemaal top!!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 22:10

Heerlijk even er helemaal uit doet je vast goed. Waarschijnlijk mag je morgen ervoor boeten maar ja dan heb je wel iets om op terug te kijken. Je blijft een doorzetter hoor super.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 22:29

Ja doet me zeker heel goed! Ook fijne motivatie dat het best goed ging. Van de week flinke klap gehad, auto rijden lukte niet goed. Ik kan me heel slecht concentreren of zeg maar gerust gewoon niet en heel erg veel moeite met prikkels, enz. Zat daar echt heel erg over in. Nog een weekje vakantie en dan begint m'n studie weer, ben bang dat dat echt heel erg zwaar gaat worden maar wil zó graag!

Morgen zal ik t inderdaad wel merken, maar met vandaag in m'n gedachten maakt dat niet uit. :)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 22:35

Nee denk dat die studie nu beginnen misschien nog een stapje te veel is. Al snap ik heel goed dat je weer iets 'nuttigs' wilt gaan doen niet alleen maar met je gezondheid bezig.
Is er geen mogelijkheid dat je een aangepast programma gaat volgen een beperkt aantal vakken of zo.
Weet niet hoeveel uur er normaal voor je studie staat maar volgens mij is het best een pittige.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 23:05

Alle docenten (of in ieder geval grootste deel) weten wel precies hoe en wat, mijn vriend heeft ze op de hoogte gehouden.

Dus denk dat er op zich wel iets te regelen zal zijn. Alleen zit er in de vakken heel veel overlap in en alle theorie zit in een grote toets (geen toets per vak dus) en praktijk wordt getoetst door loting uit alle praktijk dingen (echoën, MRI, CT maken, etc.) dat is dus ook lastiger.

Inderdaad best pittige studie, maar niet heel veel colleges. Heel veel zelfstudie en in de onderwijs groep, daarnaast heel erg veel praktijk (enkele uren met docent, meeste zelfstandig). Op zich kan ik dus wel grotendeels op m'n eigen tempo werken en eigen planning maken.

Ik ga het in ieder geval wel proberen en ook direct duidelijk zeggen en goed uitleggen aan de tutor en onderwijsgroep. Misschien dat de tutor ook enigszins kan helpen. Veel docenten hebben in ieder geval wel al aan gegeven me te helpen waar nodig is! Extra lessen waren ook absoluut geen probleem en als er te veel uren zijn op een dag was t ook absoluut geen probleem om ze beter te verdelen en met andere groepen mee te doen. Er wordt dus wel heel fijn en goed mee gedacht. :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 07:35

Als de artsen zeggen dat je beter niks kan smeren dan zou ik braaf luisteren :j Van de week had mijn dochtertje een nare smet plek achter haar oor, heb 1x de mesistran gesmeerd en was meteen over. Terwijl ik al een week zat te klooien met talkpoeder..

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 07:57

Ja dat geloof ik meteen! Bij de paarden ook hele goede resultaten mee bereikt en ik geloof ook echt wel dat het werkt. Dat is t niet.

Alleen mocht ik er echt niets op smeren, omdat t op toch wel redelijk risicovolle plekken zit met een verbinding naar de hersenen. Woensdag toch naar de chirurg, ik kan het hem altijd nog eens voorleggen. Een wond die na 7 weken nog niet genezen is (en eigenlijk nog niet eens dicht is, want er komt nog geregeld vocht uit en bloed af en toe ook), is toch ook niet helemaal normaal. Ik had wel t idee dat t beter ging, maar nu zitten er weer veel korsten op. Terwijl de wond op m'n buik heel goed genezen is en die is net zo oud en zelfs meerdere keren open geweest...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:12

Ik was eigenlijk verbaasd dat het op een smet plek zo goed werkte, is toch iets heel anders dan een schaaf wond bv..

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:24

Wat goed dat je een fijne dag hebt gehad ! Vallen "de gevolgen" vandaag een beetje mee ? :(:)

Gek idd dat die wonde niet wilt genezen, je zou toch verwachten na 7 weken dat dat in orde zou moeten zijn.

Super dat docenten zo soepel willen zijn en je willen helpen waar nodig. Ik duim dat je het kan oppakken en volhouden.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 15:03

Helaas valt t vandaag niet mee. Ik ben erg ziek, continue overgeven en erg veel pijn.

De wonden, weet niet zo goed wat ik er mee moet...

Afbeelding
Dit is de goede wond, voor op m'n hoofd dus. Foto maken is lastig (de andere lukt me zelf helemaal niet), links op de foto zie je een rode korst die is niet zo groot maar gaat wel diep. Rechts zit de gele korst, die is groter dan op de foto lijkt en erg dik. Waar de gele korst zit komt ook nog heel regelmatig troep uit en de rode korst bloed t nog af en toe.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:14

Hé, verdorie dat het vandaag weer zo slecht gaat! Hou je goed je temp en crp in de gaten??

Laat de wonden woensdag maar gelijk mooi inspecteren inderdaad!!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:27

Ik blijf die korsten ook zorgwekkend vinden :(:)

Wat een heerlijke avond heb je gehad, jammer dat je vandaag daar een terugslag van hebt, misschien ook het eten wat je gegeten hebt in restaurant?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 15:47

Ja temperatuur houden we goed in de gaten. Die was vanochtend 36.8 en nu 37.4, dus dat is nog prima. :)

Woensdag de chirurg zelf maar eens vragen. Het hoort in ieder geval niet. Deze wond waren de korsten er ook helemaal af en zag er eigenlijk best goed uit. Tussen de korstjes in is t litteken verder ook best netjes en ziet er gewoon goed en rustig uit. Alleen wat rood en t is gewoon geen mooi litteken, maar dat komt omdat er direct een gat in de schedel onder zit en daaruit komt de drain wat juist weer uit steekt. Als t goed is groeien daar weer haren! Die zijn ook alweer 1.5/2 cm, terwijl ze 3 of 4 weken geleden nog helemaal afgeschoren zijn. Al hebben ze nog zo'n 80/100 cm te gaan. :')

Gisteren echt een hele leuke en fijne dag gehad! Eten in t restaurant kan t best van komen, sowieso meer gegeten dan de afgelopen weken gedaan heb. Verder niet heel gek, denk ik, varkenshaasje met champignon roomsaus en gebakken aardappeltjes met kruiden en gewokte groente. Verder alleen stokbroodje met kruidenboter vooraf en niets achteraf. Juist beetje gekozen wat niet heel apart is of zo hihi.

Achja, ik heb een hele leuke dag gehad en t was lekker. Jammer dat t nu dan wat minder gaat, maar wel voor over. :)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:19

Ik heb toch zo'n respect voor jou hoe je met alles omgaat

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:09

Pffffrt dat je vandaag zo mottig bent. Hopelijk morgen terug beter. :(:)

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 22:57

He meid, lees nog steeds mee maar weet soms niet goed wat ik moet zeggen.

Héérlijk dat je er uit bent geweest! Maar dikke vette k*k dat t nog steeds zo bagger gaat!!
Heeeeleeee dikke knuffel :(:)

Hoe was het bij de chirurg vandaag?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 06:22

Dankjewel! <3

Er valt denk ik ook niet zoveel te zeggen.

Chirurg gisteren... Ik weet niet.

Ze gaan me niet beter krijgen dan dat ik nu ben waarschijnlijk, zeker zonder nog meer operaties niet. De wonden sluiten niet door infectie.

Hij wilde wel in de pomp prikken om de druk te meten en hersenvocht op kweek te zetten. Enige optie is alleen dan wéér een operatie, drain er uit lange tijd antibiotica (via infuus waarschijnlijk) en dan een nieuwe drain. Ik heb t alleen wel even gezien met al die invasieve ingrepen en de chirurg kon dat ook wel heel erg goed begrijpen.

Echter wil ik dat nu dus niet, dan wacht ik wel tot ik echt dood ziek ben met hoge koorts, enz. Zeven operaties in vier maanden is even genoeg geweest. Ik wil maandag weer met mijn studie beginnen, heb de kans om pony's te gaan rijden op een stal en wil weer gewoon normaal kunnen functioneren ook al zal dat waarschijnlijk nooit meer gaan. Ook cognitief gezien gaat t gewoon niet goed en dat zal waarschijnlijk blijvend zijn, kan door oefenen en trainen wel beter worden maar nooit meer zoals t was.

Zat er gisteren echt even door heen, veel pijn in m'n buik en ik zie nog altijd dubbel. Voel me beroerd, maar geen hoofdpijn (enige positieve puntje). Vannacht ook heel slecht geslapen, eigenlijk gewoon niet... Al een paar dagen slecht geslapen door die ellendige pijn.

Maar goed, ik ga me nu bezig houden met studie en de pony's. Dan zie ik wel hoe verder. Kans is groot dat ik heel erg ziek ga worden, maar de kans is er ook dat m'n lichaam t eindelijk eens zelf oplost (de infectie).

We zullen zien. Ik blijf wel onder controle en 15 september naar de neuroloog.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:58

jeetje Quir... Dat was niet het nieuws dat ik hoopte te lezen... Dikke knuffel.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:40

Maar kunnen ze niks aan die infecties doen, opereren is ook weer zo wat maar zo kun je toch niet genezen?!

:(:) :(:) :(:)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 15:21

jokari schreef:
jeetje Quir... Dat was niet het nieuws dat ik hoopte te lezen... Dikke knuffel.

Ook niet echt wat ik wilde horen, maar goed. Ik ga er voor zorgen wel weer zo goed mogelijk te kunnen functioneren, leven, paard rijden, studeren, enzovoorts. :)
De wil is er wel, doorzettingsvermogen ook.

Dankjewel!

spatter schreef:
Maar kunnen ze niks aan die infecties doen, opereren is ook weer zo wat maar zo kun je toch niet genezen?!

:(:) :(:) :(:)

Enige wat ze aan de infecties kunnen doen is de drain verwijderen en daarna antibiotica. Antibiotica alleen heeft geen nut, omdat t op de drain zit en de drain is niet doorbloed (dus daar komt geen antibiotica). Antibiotica kan t wel beperken, dat t dus bij de drain blijft. Alleen zodra je stopt breidt t direct weer verder uit en het zal dus nooit weg gaan daar door.

Als ik wel antibiotica ga gebruiken nu is de kans heel erg groot dat de bacteriën resistent worden. Als dan de infectie wél door zet (naar bijvoorbeeld hersenvliesontsteking, buikvliesontsteking en/of sepsis/bloedvergiftiging) en de drain gaat er dan met spoed uit, worden de behandelings mogelijkheden heel erg beperkt als de bacteriën resistent zijn geworden voor steeds meer antibiotica.

Dus antibiotica is geen optie, operatie voor mij ook niet en verder zijn er geen mogelijkheden op dit moment. Inderdaad zullen de wonden nu waarschijnlijk niet (goed) genezen.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:50

Ik weet even niet zo goed wat ik moet zeggen, dus dan maar zo:
:(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:18

PFFF :(:) , even nog een gedachte

Ik weet dat je er niks op mag smeren maar zou oogzalf helpen.
Daar zit wat antibiotica in maar niet veel , irriteert niet maar doet wel mooi genezen.