"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

onkeltje

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 08:55

Ik ben nu 4 weken gestopt met de pil.
Voorheen heb ik ALTIJD ontzettend schrale handen en ontzettend schrale voeten (met flinke kloven) maar dat is echt voor 3/4 vermindert :)
Ik moest mijn handen dagelijks 3x smeren maar nu soms gewoon dagen dat ik er niet eens aan denk.
Mijn voeten zijn nog wel aardig schraal maar de kloven zijn dicht :)
Mijn huid komt er wat beter uit te zien voor mijn gevoel maar verder kan ik er nog niet echt iets van zeggen. Dat kan inderdaad soms wel maanden duren voordat je er wat van gaat merken.
Normaal met pil zou ik aanstaande maandag ongesteld moeten worden, dus ben benieuwd!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:55

Dank voor dit topic! Heeft me echt over de streep getrokken. Uitproberen kan altijd, al vind ik het wel spannend na 13 jaar trouw pilgebruik. Vandaag m'n laatste genomen.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 22:11

Lizzle schreef:
Dank voor dit topic! Heeft me echt over de streep getrokken. Uitproberen kan altijd, al vind ik het wel spannend na 13 jaar trouw pilgebruik. Vandaag m'n laatste genomen.

Ik ook hoor. Ik heb even overlegd met mn vriend en ook ik ga stoppen.
Zat net in mn stopweek, dus ben benieuwd.. en vind het ook wel lastig.
Maar goed, beginnen kan altijd weer.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 11:51

Lizzle schreef:

Me too, ik eergisteren mijn laatste ingenomen, ben benieuwd of ik voel qua verandering en effecten.

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 12:44

Iets te vroeg gejuicht, nu toch ongesteld. Nergens last van, alleen beetje buikkramp. Fingers crossed..

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 13:45

Na veel te hebben gelezen ga ik er ook voor kiezen om na 5 jaar pil te hebben geslikt, te stoppen. Ben zo snel geirriteerd, boos en heel emotioneel. Ben erg benieuwd of dit ook gaat veranderen. Als het me niet bevalt kan ik altijd weer beginnen. :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:27

Ik ben na 3 maanden stoppen helaas recent weer begonnen.. Ik viel wel af en voelde me beter, maar de puistjes kwamen behoorlijk heftig weer terug.. :=

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:39

Cynn schreef:
Ik ben na 3 maanden stoppen helaas recent weer begonnen.. Ik viel wel af en voelde me beter, maar de puistjes kwamen behoorlijk heftig weer terug.. :=

Die verwachtte ik ook terug maar gezicht is net zo rustig als met pil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 16:41

Mijn gezicht is juist rustiger geworden :D

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 16:46

oké, te vroeg gejuicht.. au au au
Wordt er weer aan herinnert waarom ik ooit ben begonnen.

Maar hé, experiment is nog niet afgelopen.
Ik kan nog niet echt zeggen hoe mijn huis het doet. Op het moment is ie wel wat onrustig maar bij mij gaat het altijd met ups en downs.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 17:02

love_western schreef:
Mijn gezicht is juist rustiger geworden :D

Ik ben te oud voor puistjes :D

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 21:08

Ik nog niet blijkbaar :')

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:39

Er zijn toch wel andere manieren om van puistjes af te komen als hormoon bom pil ?
Ik bijvoorbeeld was mijn gezicht na t reinigen met clerasil ...
Een product voor pubers niet voor volwassen mensen .
Maar t helpt wel super goed om de huid wat gaver te houden

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:48

Zinzi_jewel schreef:
Er zijn toch wel andere manieren om van puistjes af te komen als hormoon bom pil ?
Ik bijvoorbeeld was mijn gezicht na t reinigen met clerasil ...
Een product voor pubers niet voor volwassen mensen .
Maar t helpt wel super goed om de huid wat gaver te houden

Puistjes komen juist door bepaalde verhoudingen in je hormoonhuishouding. Dat kun je daarom ook niet oplossen met dingen van buitenaf als clearasil. Daarom werkt de pil!
Als je kijkt naar mannen die anabole steroïden gebruiken, die zitten vaak onder de puistjes op hun rug en schouders. Zodra ze stoppen vaagt dit ook weer weg.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 23:10

Al dat agressieve spul krijg ik idd des te meer puistjes van, dus dan maar weer aan de pil.. Misschien over een jaar of wat weer een proberen te stoppen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 23:42

En toch zal een acne kliniek je nooit aanraden gewoon naar de ha te gaan en de pil te gebruiken. Met voeding en producten kan je acne gewoon tegen gaan, daar heb je echt geen anticonceptie voor nodig.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 23:45

Doubtless schreef:
En toch zal een acne kliniek je nooit aanraden gewoon naar de ha te gaan en de pil te gebruiken. Met voeding en producten kan je acne gewoon tegen gaan, daar heb je echt geen anticonceptie voor nodig.

Je kan namelijk je hormoonhuishouding regelen. Je balans wordt veel vaster als je gezond eet ;)

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 08:47

Officieel met pil hoor ik vandaag ongesteld te worden. Dit is echter zonder pil afgelopen vrijdag gebeurd. Dus niet slecht dacht ik zo voor de 1e ronde. De eerste dag was het wel abnormaal erg, maar nergens last van gehad. Normaal gesproken voelde ik het altijd aankomen aan mijn buik maar nu nergens last van gehad. Mijn huid is iets rustiger dan met pil dus ik zeg, op naar de volgende ronde :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 08:55

Wat betreft puistjes: ik merk bij mezelf en zie ook overal om me heen dat voeding heel veel doet.. Veel vet eten, (varkens)vlees, eieren, maar vooral ook zuivel lijkt heel vaak puistjes te veroorzaken.
Ik heb het zelf heel erg door eieren; zodra ik meerdere eieren per week eet zit ik weer onder :=

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:33

Ik heb het met chocolade. Iedereen zegt: das onzin, maar ik ben er vroeger allergisch voor geweest dus denk nog steeds wat gevoelig voor.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:53

Er zijn steeds meer aanwijzingen dat bepaalde voeding het ontstaan van puistjes in de hand werkt, dus onzin is het zeker niet. Voeding kan je hormoonhuishouding in de war gooien, met mogelijk een onzuivere huid als gevolg. Ik merk het met name wanneer ik een periode veel suiker gegeten heb, dat is echt desastreus voor mijn huid. Vlees en zuivel heb ik zelf geen problemen mee.
Sowieso is een goede huidverzorging (ook al komt het probleem inderdaad vanbinnen) heel belangrijk. Milde producten gebruiken, zonder alcohol of parfum. En tweemaal daags salicylzuur (doe het dan plaatselijk op m'n kin, de andere zones volstaat eenmaal/dag) helpt bij mij goed om de puisten niet zo groot, rood en pijnlijk te laten worden. Wel een goede spf gebruiken dan.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:12

Ik heb het met rode wijn, varkensvlees, yoghurt, kruidnagel, steenvruchten, tomaat, koffie & chocolade. Heb me bij een acne kliniek laten testen & ben dus gevoelig voor deze producten. Pil of geen pil maakt voor mij niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:13

Ik geloof dat het nu wel weer heel erg offtopic gaat mensen...

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:13

Ik slik sinds mj 13e de pil en heb nergens last van. Wel wat meer buikvet dat ondanks trainen niet weg zal gaan. (Schijnzwanger ben je natuurlijk door de pil)

geen last van een slecht seksleven ofzo xD misschien dat ik nog last krijg, maarja slik hem al bijna 5 jaar dus ik denk het niet.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:19

amyyy55 schreef:
Ik slik sinds mj 13e de pil en heb nergens last van. Wel wat meer buikvet dat ondanks trainen niet weg zal gaan. (Schijnzwanger ben je natuurlijk door de pil)

geen last van een slecht seksleven ofzo xD misschien dat ik nog last krijg, maarja slik hem al bijna 5 jaar dus ik denk het niet.

Of je hebt zonder pil een nog veel beter sexleven }:) }:)

Voeding speelt zeker een rol in combi met puistjes en aanverwante verschijnslen. Wat Dott schrijft, herken ik ook. Ik krijg ook reacties in de huid van te veel chocolade. Soms puistjes maar meestal blijft het bij rode vlekjes.