Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 13:01

Debbels schreef:
Heeft iemand misschien een recept voor gezonde (havermout)repen zónder pinda's en noten? Of is dat onmogelijk? :Y)

Vraag ik me ook af :P

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 13:05

_sharonnn schreef:
Debbels schreef:
Heeft iemand misschien een recept voor gezonde (havermout)repen zónder pinda's en noten? Of is dat onmogelijk? :Y)

Vraag ik me ook af :P

Ik ook :D

secricible

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 13:11

Kiwienzo.nl heeft daar een recept voor :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 13:48

DeniseES, gewoon blijven zitten en niet opstaan om een croissantje te gaan halen :P

Sabini, welkom! Belangrijkste is dat je zelf lekker in je vel zit. Kunnen mensen nog zo zeggen dat je perfect bent, als 't voor jou niet zo voelt, heb je er niks aan. Al moet 't wel redelijk blijven natuurlijk.

Nachtlampje, die salade klinkt lekker!! Wat doe je daar voor iets van dressing/saus overheen?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 14:00

Ik moet nog een tussendoortje voor straks, ideeën? Ik ben aangewezen op de kantine heb 3 broodjes, 2 met kaas en 1 met ham, en Brinta gehad tot nu toe

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:08

_Madelon schreef:
Ik heb nog niet het hele topic doorgelezen maar wil me graag melden!

Ik wil nog 3,5 kilo kwijt, dan zit ik weer op het gewicht wat ik voor mijn zwangerschap had. Deze laatste 5,5kg gaan echt heel erg langzaam. Niet gek hoor want ik ben een snoepkont alleen ben ik gewend dat ik alles kan eten zonder aan te komen. Ik kom dan ook niet aan, maar val dus ook niet af.
Ben 2 weken geleden erg ziek geweest was toen ruim 1kg afgevallen in 1 dag.

Wat ik nu doe, 3 maaltijden, gezonde tussendoortjes, dus GEEN halve zak chips meer 'savonds en ga nu 2 a 3x per week op de fiets naar mijn werk. Ook met mijn dochter probeer ik meer te fietsen ipv de auto te pakken. :)

Gezellig :D

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:21

@Sharon, fruit uit de kantine? of een bakje yoghurt? Die zijn bij ons meestal wel te koop.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 14:22

Nachtlampje schreef:
@Sharon, fruit uit de kantine? of een bakje yoghurt? Die zijn bij ons meestal wel te koop.

Ik hoorde dat in yoghurt vrij veel suikers zitten.. Ik weet niet wat wijsheid is, ze hebben het wel :)

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:29

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 14:31

LadyKantje schreef:
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/yoghurt.aspx

En wat is veel. Als je magere yoghurt eet is het wel te doen, maar zodra je yoghurtproducten met een smaakje eet, zit je gauw al op meer suikers

Of het mager is, weet ik niet. Het is in ieder geval "normale" witte yoghurt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:44

Ook ik wil me graag melden. :D Ik woog altijd 55 kilo, en zit nu toch echt rond de 62. Geen drama, maar dat betekent wel dat er iets moet veranderen. Hagelslag en chocoladepasta worden hier vervangen door ham en kaas en frisdrank door groene thee. Hoopt dat het gaat helpen. :)

Heb even een pak yoghurt (halfvolle) gepakt, en daar staat op dat er 7,1 gram suiker per 100 mililiter in zit. ;)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:01

Hoe groot ben je Boself? :)

ik heb vanmiddag lekker geluncht met een vitaal bartje gezond(bruin broodje met pompoenpitjes) daarnet als tussendoor een zelfgemaakte smoothie met druiven,bramen,zomerfruit, en sinaasappelsap. wel 2 glazen op, want kon de rest niet kwijt in de koelkast :') vanavond eten we hier lekker nasi :)

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:10

Welkom boself :D

Jullie klinken allemaal zo lekker gezond! wanneer hebben jullie tijd om die dingen (broden, smoothies, etc)te maken?

Ik heb hier weer geluncht met patat... de broodjes waren prijs/kwaliteit belachelijk duur (minuscule broodjes btw... _-:( ) dus ik ben maar een patatje gaan halen... gelukkig moet ik vanavond nog naar mn paard fietsen :') nu sterk zijn en geen tussendoortjes meer snoepen :j

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:12

ik was toevallig vanmiddag vrij :')... nee anders doe ik dat de dag van te voren, en neem smoothie mee naar mn werk :)

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:12

Klinkt goed SharonIndezz!

Ben nu een beetje een het lezen op http://www.fitgirlcode.com/
staan ook aardig wat lekkere recepten op, als je even zoekt! haha

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 16:26

Tjaaaa ik wou een tussendoortje, maar nu heb ik t niet gedaan.. Nu heb ik dr geen tijd meer voor.. Dus mn eerstvolgende eten wordt avondeten I guess.. :=

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:35

Wat eten jullie rond etenstijd als je nog even 2,5 uur moet zonder eten? Waar je dus wel even geen honger meer van hebt en niet zoveel bevat tot je wel kan eten?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:38

ik pak als ik trek heb gewoon een extra stuk fruit, of komkommer/paprika/tomaat :)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:38

_sharonnn schreef:
Tjaaaa ik wou een tussendoortje, maar nu heb ik t niet gedaan.. Nu heb ik dr geen tijd meer voor.. Dus mn eerstvolgende eten wordt avondeten I guess.. :=

moet goed eten joh, dus ook tussendoortjes :P waarom heb je het niet gepakt? niet aan toegekomen? of geen zin in?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 16:43

SharonIndezz schreef:
_sharonnn schreef:

moet goed eten joh, dus ook tussendoortjes :P waarom heb je het niet gepakt? niet aan toegekomen? of geen zin in?

Klopt.. Niet aan toegekomen helaas.
Ik ben zo op t station en heb nog speling, want de bus is snel, dus dat worden waarschijnlijk ananas stukjes :)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:04

Ook lekker :-))

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:45

Ik mag vanavond weer uit eten. Is met al die etentjes ook niet zo gek dat ik aangekomen ben :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:57

SharonIndezz schreef:
Hoe groot ben je Boself? :)

ik heb vanmiddag lekker geluncht met een vitaal bartje gezond(bruin broodje met pompoenpitjes) daarnet als tussendoor een zelfgemaakte smoothie met druiven,bramen,zomerfruit, en sinaasappelsap. wel 2 glazen op, want kon de rest niet kwijt in de koelkast :') vanavond eten we hier lekker nasi :)

Ik ben ongeveer 1.65, niet zo heel erg groot dus.
Klinkt goed, zo'n smoothie. Nu het mooier weer is wordt het weer tijd om mijn blender uit de kast te pakken denk ik.

@Denise: Als tussendoortje rond 3/4 uur neem ik altijd een appel of mandarijn. Als ik thuis ben sneuvel ik een paprika. :D En die smoothies/broodjes kun je ook 's avonds maken.

Ik heb het vandaag tot nu toe volgehouden zonder frisdrank en snacken, wat echt goed is voor mij als suikerjunk. Gezonde alternatieve waren groene thee en sapjes van healthypeople en als snack fruit en crackers met vleeswaren. Hopen dat ik dit ook vol kan blijven houden als ik weer naar school ga.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:19

Goed hoor zonder frisdrank enz.

Ik heb net 2 bordjes gele rijst met groenten, varkensreepjes, en sambal op. Echt genieten haha

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:22

Oh jee.. Een vriend van mijn vriend is langs, en die stond erop dat we zouden bestellen. Tezamen met een meeting en nog een keer omdat het zo uitkwam al de 3e keer in een week dat we bestellen... oef.