[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 17:37

Met 1.58 en een gewicht van 50 kilo heb je gewoon een bmi van 20.0! Mijn lichaam is ook het mooiste op 50 kilogram (ik ben ook 1.58). :)

50 kilo klinkt heel weinig, maar 1.58 is ook een hele korte lengte natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-03-15 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 17:37

Hier was ik al bang voor haha

Ik pin me ook niet vast op een gewicht, ik weet dat mijn lichaam ontzettend veranderd nu maar mijn doel is eigenlijk mezelf gezondere leefgewoontes aan te leren. Om in plaats van eindeloos achter de PC de zitten ook een een rondje te gaan hardlopen, of die lekkere reep chocolade over te slaan en daarvoor in de plaats wat meer groente en fruit eten.

How about: Geen streefgewicht, maar gezonder eten en leven. Dat wel goed? :D

Anoniem

Re: [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 17:40

Kijk en daar zeur ik ook niet over. Ik zeur ook niet op het feit dat je 50 kilo wilt wegen, ik zeur op het feit dat je nog zo jong bent en misschien niet helemaal door hebt dat je lichaam tussen nu en je 18e nog gi-gan-tisch veel gaat veranderen. Ik ben bijna 20 en mijn borsten zijn vorige maand ineens een volledige cup gegroeid. Als je nu al zegt ik wil afvallen en nog dunner zijn dan ga je zo teleurgesteld raken en dat is wel hoe mensen eetstoornissen ontwikkelen.

Gezonder eten en leven is prima en ik denk dat we je daar allemaal graag mee willen hebben. Maar ik krijg nogal de kriebels van termen als 'streefgewicht' bij zulke jonge meiden

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 17:41

+:)+ Prima! Zolang je ook wat sport betreft jezelf niet overvraagt.

Fruit en groenten eten is altijd goed, sterker nog, daar kun je eigenlijk nauwelijks teveel van binnen krijgen (of je moet kilo's wortels weg gaan werken op een dag... ) , zeker als je daarnaast niet snoept of frisdrank drinkt. Vinden je ouders vast ook leuk :D

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 17:44

Ik snap het helemaal, Emma. :) En ik vind het ook niet erg dat je het zegt. Maar ik wil geen sprietje worden, ik wil trots op mezelf zijn als ik een dag geen chocolade naarbinnen heb gewerkt of wel eens een keer een rondje heb gelopen.

Thanks, Magrathea. Ik zal oppassen. Nu muziek op mijn mp3 gooien en kijken of ik zo naar buiten kan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 17:47

Top! Ik heb er zelf zo lang mee gestruggeld en ik vind het echt naar om te zien als jonge meiden dit soort dingen meemaken :)

romyyxv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 17:58

Mag ik vragen wat jullie als ontbijt eten?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 17:59

Vier volkoren boterhammen met groenten en hoemoes/vegopaté/vegan mayo/plantaardige kruidenboter (één van de voorstaande ). Soms havermout met sojamelk en rozijnen als er niks lekkers is voor op brood.
Bij mijn vriend thuis is alleen pindakaas en chocopasta dus dan moet dat maar...

Oh en ik probeer ook altijd een groot glas vers sap uit de sapcentrifuge te drinken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:03

Ik eet eigenlijk altijd havermout of banaan-ei pannenkoekjes als ontbijt. Als ik daar niet genoeg tijd voor heb (als ik me weer eens heb verslapen) neem ik gewoon twee stuks fruit mee voor in de bus

Francinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:05

Magrathea schreef:
Francinee schreef:
Zoo net een soort sandwich gemaakt met kipfilet, sla, huttenkase en een eitje :9
Vandaag heb ik qua sporten een rustdag want ik ben deze week al 3x naar de sportschool geweest. Trouwens weet iemand waar je goede en niet te dure sportschoenen kan kopen? Die ik nu heb zijn net iets te klein dus dan krijg ik last van m'n tenen als ik heb hardgelopen |(

En zijn er nog mensen hier die ook mee gaan doen aan the color run?? :D :D :D

Als je hardloopt kun je het beste naar een goede zaak gaan en je laten adviseren. Heb ik ook gedaan, was 120 euro lichter maar heb nu wel een fantastisch paar schoenen die lopen als wolkjes <3

Net een lekker stuk gefietst, nu nog even mijn 30 day challenges doen en vanavond uit mijn dak op een concert :D telt dat ook als lichaamsbeweging?

Ja misschien is dat wel beter. Had ook een tijdje terug last van de bovenkant van m'n voet nadat ik een paar keer had hardgelopen, het voelde alsof er een zware bal op was gevallen zegmaar. Beter dus om goede schoenen te kopen en blessures te voorkomen. Thanks! :D

Zometeen mee boodschappen doen voor het eten van vanavond. Heb erg de neiging om iets snels/lekkers (en waarschijnlijk ongezonds) te kopen dus laten we hopen dat ik me in kan houden. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:06

Even snel iets eten voordat je boodschappen gaat doen dan!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:09

Francine: Runnersworld is een goeie keten! :j Heb ik me ook laten adviseren.
Het enige is dat je wel wordt geacht de schoenen direct aan te schaffen of 25 euro vooraf te betalen, voor het advies. Snap ik ook wel, het is een beetje banketstaaf als je eerst de juiste schoen voor jezelf vindt en hem vervolgens op het internet gaat bestellen. Maar wel iets om rekening mee te houden. ;)

Francinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:09

romyyxv schreef:
Mag ik vragen wat jullie als ontbijt eten?

Meestal eet ik havermout (met een beetje vanille yoghurt erdoor om het lekkerder te maken :D ), maar dat moet altijd heel lang afkoelen omdat ik het 3x zo lang in de magnetron doe als op dat zakje staat :') dus dan is het heel heet haha. Maar ik vind het lekker als het dikkig is haha. En als ik niet zo veel tijd heb doe ik meestal een bak (griekse) yoghurt/kwark met muesli/cruesli en evt. iets fruitigs, en dan soms wat honing of een beetje vanille yoghurt erdoor. Vroeger ontbeet ik altijd met brood maar ik merk dat ik veel langer vol zit met havermout/yoghurt! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:10

Ik heb net voor het eerst een hele salade opgegeten (normaal laat ik minstens 1/4e staan omdat ik het niet wegkreeg.)
Ik had niet meer honger dan normaal, ik heb gewoon alleen maar gezonde dingen gegeten vandaag en ik ben supertrots! Straks nog even m'n 30 day challenges van vandaag doen. Gaat lekkerrrrrrr!

Ik eet yoghurt met bevroren fruitjes uit zo'n doosje van de Jumbo omdat ik 's ochtends niet zo goed kan eten. Dan eet ik om een uur of 10 nog een handje nootjes.

romyyxv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:11

Bedankt!
Mijn ontbijt bestaat uit Chocopops met melk

Francinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:12

Magrathea schreef:
Francine: Runnersworld is een goeie keten! :j Heb ik me ook laten adviseren.
Het enige is dat je wel wordt geacht de schoenen direct aan te schaffen of 25 euro vooraf te betalen, voor het advies. Snap ik ook wel, het is een beetje banketstaaf als je eerst de juiste schoen voor jezelf vindt en hem vervolgens op het internet gaat bestellen. Maar wel iets om rekening mee te houden. ;)

Aah oke dankje! Haha ooh dat is inderdaad iets wat ik meestal doe :') Maar als ze goed advies geven dan begrijp ik het inderdaad.

En ja Emma goed idee, ga ik meteen doen!

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:13

Mijn ontbijt bestaat uit havermout met of fruit of noten er door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:15

romyyxv schreef:
Bedankt!

Foei he, da's niet gezond :Y)

Voor mijn hardloopschoenen ben ik bij een of andere winkel in Rotterdam geweest... Ze hadden ook golfspullen en skeelers enzo. Weet niet meer hoe het heet...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:16

Ik neem altijd een bak magere yoghurt met wat simpele muesli en een handje gemengde ongezouten noten. Tussendoor hoef ik dan niks. :)

romyyxv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:17

Danique schreef:
romyyxv schreef:
Bedankt!

Foei he, da's niet gezond :Y)

Voor mijn hardloopschoenen ben ik bij een of andere winkel in Rotterdam geweest... Ze hadden ook golfspullen en skeelers enzo. Weet niet meer hoe het heet...

Hahaha, ja dat dacht ik ook net..
Zal eens kijken voor wat alternatieven :P

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:20

Yeuhh half uur op de bus wachten.. zes boterhammen op vandaag en nog honger.
Ik ga die banaan/ei pannekoekjes is proberen, even boodschappen doen straks. Heb ik het recept gemist ergens?

Pff hakken aan naar school en rennen voor de trein is echt oliebol.. enkels gelijk pijnlijk!! Maar ik ga heus niet langs de bram ladage...

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:21

Ik heb een hele tijd magere yoghurt met wat muesli/cruesli, paar amandelen en hazelnoten, kokosnoot en gedroogd fruit gegeten.
Maar de laatste tijd veelal meergranen brood met kipfilet, rosbief of biefstuk, ham of wanneer we geen vleeswaren oid hebben appel-kaneel stroop. Een enkele keer (oude) kaas.. :')

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:26

Ik ga ook aan de bananenpannekoeken beginnen. Stuur mijn vriend op pad voor de boodschappen, aangezien ik vanavond naar het concert ga waar ik op mijn verjaardag cadeau kreeg. Dus ook geen sporten voor mij vandaag.

Daarnaast ben ik ook aan de boeken serie 50 tinten begonnen en dat helpt me ook niet echt met sporten, aangezien ik nu liever zit te lezen. Dus ik ga ze maar snel uitlezen en dan geen boeken meer in huis halen, zodat ik weer meer tijd voor het sporten heb.

Positief ding: Ga dit weekend de hele dag Pren voor de fb pagina van onze vereniging dus ik ben de hele dag lekker op de been met morgen nog lekker paardrijden.

Langzaam maar zeker komen we op het goed spoor *\o/*

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:41

Ik ben 158 maar weeg 56 kilo. Wil eigenlijk weer naar de 51 net als in de zomer.. maar ik merk dat ik er wel kom door gewoon op mijn eten te letten. Een speciaal dieet of streng afvallen ga ik zeker niet proberen.

Straks spaghetti maken met bolognese saus en nog een salade. Niet het beste maar ach t is weekend. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:19

De banaan ei pannenkoekjes zijn letterlijk 1 banaan en 2 eieren door elkaar en daar van pannenkoekjes bakken. That's all.