Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Winged schreef:Urielle schreef:Dat je met je vette lijf toch nooit meer een vent gaat vinden, al zeggen ze dat vette lijf dan een beetje verpakt.
Geef mij eens een voorbeeld van een plaatje waarin dat word gezegd? Heb het namelijk nog nooit gezien.
chanel1985 schreef:Ja, dat weet ik ook wel, maar ik heb dan wel meer levenservaring dan een pubermeisje van 13 jaar die begint te veranderen.
Urielle schreef:Irl. Van mensen die zo dichtbij staan dat ze beter zouden moeten weten tot compleet vreemden die er gewoon geen fluit mee te maken hebben.
) heel erg vrijgezel met hier en daar een keer een date. Schijnbaar willen mannen ook geen 'gratenpakhuis'. mang schreef:Sorry maar zulke plaatjes ben ik inderdaad werkelijk nog nooit tegengekomen. Ik heb ook nog nooit gehoord dat iemand op een verjaardag tegen een voller iemand zegt 'zou je dat nou wel doen...'.
Geloof best dat dat wel gebeurt hoor, maar er ligt véél meer taboe op dan wanneer het om het beledigen van de andere kant gaat.
quera schreef:Niet iedereen is zoals jij![]()
Ik heb al zoveel geprobeerd. Maar echt niks werkt. Nu blijf ik redelijk gezond eten maar ik weiger het om af en toe niet ongezond te eten. Maar afvallen?? Ho maar.
Sheran schreef:Toch vind ik ze niet echt heel erg beledigend, ze geven alleen aan wat je zou kunnen willen, net als andere reclame. Er wordt niet gezegd dat 'echte' mannen niet op 'dikke walvissen' vallen.
Winged schreef:Urielle schreef:Irl. Van mensen die zo dichtbij staan dat ze beter zouden moeten weten tot compleet vreemden die er gewoon geen fluit mee te maken hebben.
Nou, dan bij deze 1 hele grote troost: Ik met mijn maatje 34 ben ook gewoon (ja, dat is tegenwoordig gewoon) heel erg vrijgezel met hier en daar een keer een date. Schijnbaar willen mannen ook geen 'gratenpakhuis'.
Urielle schreef:mang schreef:Sorry maar zulke plaatjes ben ik inderdaad werkelijk nog nooit tegengekomen. Ik heb ook nog nooit gehoord dat iemand op een verjaardag tegen een voller iemand zegt 'zou je dat nou wel doen...'.
Geloof best dat dat wel gebeurt hoor, maar er ligt véél meer taboe op dan wanneer het om het beledigen van de andere kant gaat.
Daar zit absoluut geen taboe op zelfs, tegenwoordig mág je doodleuk zeggen dat iemand een vette koe is omdat dik staat voor ongezond. Toen die koppeling tot voor enkele jaren terug nog niet zo nadrukkelijk in de verf gezet werd kwam je nog hooguit met ongedisciplineerd, lui, gemakzuchtig maar sinds enkele jaren zijn alle remmen los lijkt het wel.
quera schreef:Sheran schreef:Toch vind ik ze niet echt heel erg beledigend, ze geven alleen aan wat je zou kunnen willen, net als andere reclame. Er wordt niet gezegd dat 'echte' mannen niet op 'dikke walvissen' vallen.
https://rlewis17.files.wordpress.com/20 ... 9454_n.jpg
En zo zijn er meer te vinden.
Als beide groepen er gewoon mee kappen

chanel1985 schreef:Toevallig was ik gisteren bones aan het kijken, één van die actrices, ken haar echte naam niet, in de serie noemt ze Cam en is ze de baas over de kliniek, is toch wel extreem dun, dat was het eerste wat in mij opkwam als ik ze zag. En zo zie ik er wel meer, vooral amerikaanse serie's dan wel.
Urielle schreef:Bedankt. Ligt vast niet aan je maten trouwens, voor alle figuren een liefhebber imo. Meer potje en dekseltje verhaal.
Ik heb het overigens gewoon te druk voor een relatie

chanel1985 schreef:Jij vind dat slank, ik vind dat extreem dun. Jij uw gedacht, ik het mijne. Iedereen kijkt vanuit zijn eigen bril, ben jezelf zo dun, zal jij dat normaal vinden.
Thesserd schreef:Sizzle schreef:Ik heb eigenlijk enkel moeite met de mensen die weten dat ze iets doen wat niet de bedoeling is, maar om dat te verkappen juist de voorbeeld persoon belerend toespreken.
Vb. Iemand die de kantjes eraf loopt tegen een ijverige collega zegt dat diegene eens kalm moet doen.
Of iemand die geen zin heeft om te sporten tegen een ander zegt dat diegene wat minder met het uiterlijk bezig moet zijn.
Of tegen iemand die brood mee heeft zeggen dat het ongezellig is om niet een döner mee te eten.
Etc.
Als je weet dat je 'zwak' gedrag vertoond, sleep daar dan een ander niet in mee om jezelf beter te voelen.
Eens, maar aan de andere kant: het is ook echt ongezellig (vind ik) als iemand altijd maar een broodje jam eet ipv gezellig genieten met z'n allen van een patatje, of altijd maar een glaasje water op visite, ipv meegenieten met de rest van een lekker glas wijn of een koud biertje. Voor mijn gevoel draaf je dan een beetje door in het 'goed doen' of 'zuinig doen'. Waarom leven we? Moeten we ook niet af en toe genieten ipv altijd maar denken aan hoe gezond of hoe goedkoop iets is?
Daar bedoel ik niet mee dat je eindeloos moet snaaien want dat gaat meestal uiteindelijk weer ten koste van je geluk en genieten...
Winged schreef:Urielle schreef:Bedankt. Ligt vast niet aan je maten trouwens, voor alle figuren een liefhebber imo. Meer potje en dekseltje verhaal.
Klopt hoorIk heb het overigens gewoon te druk voor een relatie
![]()
te druk met sporten o.a.chanel1985 schreef:Jij vind dat slank, ik vind dat extreem dun. Jij uw gedacht, ik het mijne. Iedereen kijkt vanuit zijn eigen bril, ben jezelf zo dun, zal jij dat normaal vinden.
Daar ga je al 'ben jezelf zo dun, dan vind jij dat normaal'. Flink waardeoordeel?
A) Je moet goed in je vel zitten
B) Gezondheid
Ik weet van mijzelf dat wanneer ik maatje 36 heb ik wat 'kwabbig' word. Niet veel, maar ik heb hele smalle heupen. En dat vet gaat helaas niet op mijn heupen zitten
secricible schreef:Urielle, ik krijg toch wel vraagtekens bij jou situatie. Ik heb dezelfde kledingmaten als jou gehad (en nog een paar maten groter). In jou profiel zie ik niet iemand met fors overgewicht, ik denk dat ik op mijn hoogtijdagen dikker als jou was. En toch, op een kleine opmerking na, heb ik nooit opmerkingen gehoord. Ik ken genoeg mensen met overgewicht die ook nooit dat soort uitspraken hebben gehad, en toch kun jij er legio's van benoemen die men over jou heeft gezegd en ook echt hele grove dingen..
Ik kan er mijn vinger niet opleggen, maar dat is vreemd toch? Ik bedoel overigens niet te zeggen dat ik je woorden betwijfel, maar me wel afvraag in wat voor gesprekken of met wat voor contacten jij spreekt dat dat soort dingen zo vaak tegen je gezegd worden... Of intepreteer jij dingen zo persoonlijk misschien?
). Alleen bewegen deed ik minder.