Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spullen

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 21:46

Dat lijkt me wel ja :') zou niet weten wat het anders is... Maar goed, we wachten het rustig af.

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:50

Ben nog niet lang terug. Maar geen goed nieuws :( vruchtje was al enkele weken afgestorven.. nu omdat het de 2 de keer is gaan ze genetische testen doen om te zien of er geen afwijkingen zijn..

Pff overmorgen ben ik jarig, had me dit wel anders voorgesteld.

Ik heb schrik voor de resultaten, straks kan ik helemaal geen kinderen krijgen :(

Sorry ben even echt niet goed. .

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 21:55

Ach, meis wat ontzettend naar! Heel veel sterkte!

Ik begrijp dat het moeilijk is, maar probeer geen voorbarige conclusies te trekken. helemaal geen kinderen kunnen krijgen is wel het andere uiterste. Ik ken meerder mensen die na 2 miskramen gewoon een gezond kindje hebben gekregen. Hou hoop! Er is nog niks verloren.

Hele dikke knuf :(:)

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:03

Ik weet het maar het geeft wel schrik. Ik ben nog maar 21 en dan dit.. ik hoop op betere resultaten van het onderzoek en ga nu toch nog enkele jaren wachten.. emotioneel kan ik het ook niet meer aan momenteel..

Maar toch bedankt voor de steun :)

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 22:09

Gewoon even rustig je tijd nemen en het een plekje geven. Je weet vanzelf wanneer je er weer klaar voor bent. Het komt echt goed :(:)

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:18

Veel sterkte :(

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:25

Ach wat verdrietig KingChay, veel sterkte. Ik hoop voor je dat ze met de vervolgonderzoeken wat vinden waar ze wat mee kunnen voor je.

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 19:03

Vandaag bij de gynaecoloog geweest.
Volgens mij zagen ze niks bijzonders.
Er is bloed afgenomen volgende week de uitslag.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:21

Nog even afwachten dus Ladyfee. Wel fijn dat ze waarschijnlijk niets bijzonders zagen!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:59

Wat een heftige verhalen. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen en ik hoop dat het jullie allemaal gegund is om een gezond kindje te krijgen.
Zelf heb ik gelukkig geen ervaringen met moeilijk zwanger worden. Ik hoef maar naar mijn man te kijken en ik ben zwanger.
Toen we mijn 2de zwangerschap bekend maakten bij de familie van mijn man (oma, ooms, tantes en neven en nichten ) werd er ineens heel vreemd gereageerd door de nicht van mijn man en haar moeder.
Ze liepen allebei huilend weg. Achteraf bleek dus dat zij moeite had met zwanger worden en pas een miskraam had gehad.
Hartstikke vervelende situatie natuurlijk, maar wij wisten daar helemaal niets vanaf, dus konden we er ook geen rekening mee houden door haar bijvoorbeeld appart in te lichten.

Dit voorval heeft de relatie wel verslechtert, zij verteld niets dus niemand in de familie weet hoe het verder zit met haar en haar man. Wij hebben verder geen felicitatie of kaartje gekregen toen mijn zoontje geboren werd.
En ook nu blijkt dat mijn zoontje een afwijking heeft, wordt er nooit interesse getoond. Heel pijnlijk. Terwijl ik voorheen het best goed met haar kon vinden.

Het voelt bijna als een misdaad, dat wij ons zoontje hebben gekregen.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 07:40

Het klinkt misschien raar, maar ik kan je nichtje ook ergens wel begrijpen. Heb zelf ook zoiets gehad en ondanks dat je heel blij bent voor die ander, doet het ook zeer. Maar ik vind niet dat ze je schuldig moeten laten voelen, het is voor iedereen weer een wonder. Zou als ik jou was me er niet te veel van (proberen) aan te trekken.

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 07:45

Zijn jullie allemaal ook onderzocht op verstopte eileiders?

Wat jammer dat de familie banden onder druk komen te staan.
Heel veel sterkte.
Vind het ook heel erg voor je dat je zoontje een afwijking heeft en er nu geen steun voor je is.
Als je diegene erg mist, is het misschien een idee om zelf de eerste stap te zetten en er eens over gaan praten.

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 10:01

hey ,
ik weet in godsnaam niet , hoe ik hier terecht komt maar ik lees opeens dat de pil ervoor zorgt of grote kans geeft dat je onvruchtbaar wordt op iets latere leeftijd. Zelf slik ik de pil ook maar heb wel altijd een stopweek..

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 13:06

Spullen schreef:
Het klinkt misschien raar, maar ik kan je nichtje ook ergens wel begrijpen. Heb zelf ook zoiets gehad en ondanks dat je heel blij bent voor die ander, doet het ook zeer. Maar ik vind niet dat ze je schuldig moeten laten voelen, het is voor iedereen weer een wonder. Zou als ik jou was me er niet te veel van (proberen) aan te trekken.

Ergens begrijp ik ook wel dat het moeilijk is. Maar als je zelf niets verteld tegen je omgeving, kan er ook geen rekening mee gehouden worden. Bijvoorbeeld door de manier waarop het vertelt wordt.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 13:13

Ladyfee schreef:
Zijn jullie allemaal ook onderzocht op verstopte eileiders?

Wat jammer dat de familie banden onder druk komen te staan.
Heel veel sterkte.
Vind het ook heel erg voor je dat je zoontje een afwijking heeft en er nu geen steun voor je is.
Als je diegene erg mist, is het misschien een idee om zelf de eerste stap te zetten en er eens over gaan praten.

Het was niet zo dat we een onwijs sterke band hadden ofzo, maar we konden altijd gezellig kletsen als we elkaar tegen kwamen.
Kwa steun wat betreft mijn zoontje hebben we gelukkig genoeg familie en vrienden die ons steunen.

Ik vind het voornamelijk voor haar rot, want ze plaatst zich overal buiten op deze manier. Ze laat zich vrijwel niet meer zien in de familie. En niemand weet wat er echt aan de hand is. Ik denk dat je je dan behoorlijk eenzaam kan voelen.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 13:29

Ja, ben ik ook wel weer met je eens. Ook niet slim, want je kan steun hard gebruiken in dat soort situaties.

Maar merk nog steeds dat moeilijk zwanger raken een taboe is. Er wordt moeilijk of liever helemaal niet over gesproken... Dat vind ik echt jammer.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 20:17

En als mensen horen dat het niet zo wil lukken, dan hoor je standaard: Dan moet je er even wat minder mee bezig zijn.... _-:(

Het is en blijft een taboe, wat stapje voor stapje opengebroken moet worden. Ik snap jouw nichtje goed, ik kon ook niet zomaar 'leuk' reageren op een zwangerschapsbericht.
Als jij haar mist, ga dan met haar in gesprek. Zonder verwijten, maar puur uit interesse. Ik denk dat dat het beste werkt.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 08:04

Ja, dat vind ik idd ook zo'n ontzettende dooddoener... 'joh, ga lekker op vakantie... dan gaat het vanzelf!' ehhhh, bedankt.... _-:(

Kreeg na mijn miskraam ook van die teksten naar mn hoofd van: 'Nou, je weet in elk geval dat het kan' -:(- LAAT ME GEWOON MET RUST EN HOU GEWOON JE MOND ALS JE NIKS BETERS TE ZEGGEN HEBT!

maar ja, dat mag je dan weer niet zeggen :x

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 08:38

Ik kan je nichtje ook heel goed begrijpen...
En dan zeggen dat ze het zichzelf moeilijk maakt toont erg weinig begrip... En natuurlijk toont ze weinig interesse. Dat kan je gewoon niet meer opbrengen.
Mensen hebben echt geen idee wat het met je doet als het niet lukt om kinderen te krijgen.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 10:22

Dat ben ik toch niet helemaal met je eens Lautje, ik heb in mijn omgeving genoeg mensen die zwanger zijn en/of bevallen en ben voor hun hartstikke blij en toon gewoon interesse. Vind het ronduit bot om dat niet te doen. Niet de hele wereld draait om mij en om dat het bij ons niet lukt. Betekent niet dat het geen pijn doet, maar daar hoef ik niet de hele wereld mee te vermoeien...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:01

Het staat er nu harder dan ik bedoel.
Ik ben ook geïnteresseerd in vriendinnen met een kleine en vraag ook hoe het gaat.
Maar ik kan het soms echt even niet opbrengen om naar weer een babyborrel te gaan van die en die. En weer aan te moeten horen over dit en dat.
Of weer aan te moeten horen hoe zwaar het is om zwanger te zijn van nummer 3.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:24

Waar het mij om gaat is dat we helemaal van niets wisten, dan is het lastig om begrip te tonen. Tenslotte kunnen wij het niet ruiken wat er precies met haar aan de hand is.

Maar ik denk dat het sowieso lastig is om echt te begrijpen wat een ander voelt en doormaakt, als je zelf niet in zo'n situatie zit. En zelfs al zit je wel in dezelfde situatie, dan nog gaat iedereen er anders mee om.

Wat wij allemaal niet voor domme opmerkingen naar ons hoofd hebben gekregen over ons zoontje. Mensen zien niets aan hem, dus er is niets aan de hand. De ene keer kan ik daar beter mee om gaan dan de andere keer. Maar dat is menselijk denk ik dan maar.

Ik heb nog geprobeerd om een gesprek aan te gaan met mijn man zijn nicht. Maar ze wil nergens over praten omdat het te moeilijk voor haar is. Dat begrijp ik ook, echt waar. Maar het is dan wel haar eigen keuze om zich zo af te sluiten. En dat vind ik vooral jammer voor haar.

Nu hebben we (mijn man) ook een lastige familie wat dat betreft. Er "mag" alleen gepraat worden over leuke dingen. Als je ergens niet over praat dan is het er niet.
Zo zat mijn man zijn tante (moeder van) laatst te verkondigen dat mijn zoontje het super goed doet en dat er volgens haar niets met hem aan de hand is.
Dan zeg ik maar dat ik haar telefoonnummer door zal geven aan de neuroloog, omdat die vast erg geïnteresseerd is naar haar zienswijze.
Ik lach er maar om, maar dat lukt niet altijd.

Maar dat niet praten over dingen is er dus met de paplepel ingegoten.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 14:50

Lady Fee hoe is het ermee?

@Lautje, dat snap ik inderdaad ook wel. daar heb ik ook niet zoveel zin in meestal.

Hier is de menstruatie over, dus over 1,5 week weer aan de klus.

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:19

Geen leuk nieuws. Aan de bloed waardens konden ze zien dat ik al richting de overgang ga. Ik moet langskomen nieuw bloed onderzoek en krijg dan een recept voor hormonen mee kijken of dat nog lukt. 3 augustus is de afspraak.
Dan even kijken wat de gynaecoloog precies gaat vertellen.
Hoe en wat.
Had nu ook geen vragen was even in shock.
Ik weet ook niet wat ik precies moet vragen.
Of gewoon alles moet afwachten en over me heen moet laten komen....

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:32

Zo ik snap dat je in shock was..... Mag ik vragen hoe oud je bent?
Gelukkig heb je snel een afspraak.

Lennox, hoe gaat het met jullie?