Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 14:41

Yza1987, aww. Gaat het al weer wat beter? Ipv appelmoes kan je ook fuit in de blender gooien, is best lekker. Zijn ze aan twee kanten getrokken? Anders kan je soep met broodje. Kan je het broodje een beetje kauwen met de niet getrokken kant.
Beterschap iedergeval.

Happines, kan je niet volgende keer vragen hoe lang het ongeveer nog duurt? Dan heb je een beetje een richtlijn.

Dypusion, foto's zijn altijd leuk. Blij met het resultaat?
Zo een spalkje lijkt mij echt naar, denk je er eindelijk af te zijn heb je nog steeds ijzer in je mond.

Hier gaat het wel goed. Zwelling is voor grootste deel weg. Zit nog beetje op mijn wangen, kaaklijn en heb nog een kleine onderkin. Door de zwelling is nog niet helmaal te zien hoe het gaat worden, waar ik erg benieuwd naar ben.
Pijn is te doen. Slik alleen nog paracetemol. Sochtends en savonds.
Volgende week gaan we al weer werken, ben benieuwd hoe dat gaat.
Dinsdag langs de kaakchirug geweest. Alles zag er goed uit. Ze vonden het herstel sneller gaan dan verwacht, dat is altijd fijn om te horen.
Dinsdag weer begonnen met fietsen. Vandaag 5 km gefietst, langs het strand. Normaal makkelijk te doen, maar nu toch wel moe. Conditie heeft echt een klap gekregen.
Foto's voeg ik zo toe. Moet ik de laptop even voor pakken.

EDIT:
De foto's
Stand van mijn tanden voor de operatie
Afbeelding
Stand van mijn tanden nu.
Afbeelding

De röntgenfoto, er zitten aardig wat schroeven en plaatjes in.
Afbeelding

Zwelling de ochtend na de operatie
Afbeelding

En de laatste hoe het nu is:
Afbeelding

Happiness91

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 17:20

Sodeju kosseh die zwelling de 1e dag! %) wat heftig!
Fijn om te horen dat je herstel hoed gaat en weer wat van het dagelijks leven kan op gaan pakken.die conditie komt wel weer!

Wbt mijn draagtijd, toevallig vorige week gevraagd. Ik kreeg eerst een " kan ik nog niet zeggen" maar na doorvragen zei hij " misschien in de zomer, misschien na de zomer "
Erg duidelijk dus niet. Maar ik wacht maar geduldig af.
Ik heb zelf ook nog een paar kleine puntjes aan mijn tanden die ik graag nog anders zie, zo staat 1 voortand naar mijn idee nog niet geweldig terwijl ze boven al maanden niks nieuws meer doen.
Onder moet nog iets breder op mijn kiezen komen dmv elastieken.

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 19:44

Ohhh Kosseh wat heftig om te zien! Ik zeur vanaf nu niet meer... Heb respect voor jou, dat had ik allemaal niet gedurft hoor! Hoop dat je er weer snel bovenop bent.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 20:19

Haha ga je gang met zeuren maar hoor :P
Deed ik ook toen mijn verstandskiezen er uit gingen. Dat is ook heel rot namelijk.

Happiness, erg he de zwelling. En dan te bedenken dat allebij de kanten dik waren. Conditie komt zeker wel weer, maar baalde wel even.
Wat jammer dat het zo onduidelijk blijft hoelang je nog moet.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 12:21

Hoi!

Ik kom hier even binnenvallen (ook al is er een tijdje niet meer in gereageerd).
Sinds vorige week mochten (na 5 jaar en 3 maanden) mijn slotjes eraf. Ik had ze sinds ik 16 jaar was en momenteel ben ik 21 :+
Nu vertelde ze me vorige week dat ik nog moest terugkomen voor mijn nachtbeugel. NACHTbeugel. Nou ja, geen probleem natuurlijk.
Vandaag moest ik dus terug, nachtbeugel gepast, en dan begon het. Je mag niet eten en frisdrank drinken met je beugel. De eerste 6 weken dag en nacht in, daarna alleen 's nachts.
EHH???? Waarom zei ze dan een nachtbeugel? Ik heb nu examens en ik eet een hele dag (:+) maar ik studeer ook luidop, en ik kan met dat ding dus absoluut niet praten...
Als ik hem 12-14u per dag draag, zou dat dan oke zijn voor de komende 4 weken? :') Daarna kan ik hem gewoon dag en nacht dragen... De tijdspanne waarin ik deze beugel dag en nacht moet dragen, komt gewoon echt niet goed uit... Maar ik wil natuurlijk geen scheve tanden.
Mijn orthodont heeft gezegd dat ik hem echt dag en nacht moet dragen want anders komen ze scheef te staan (had ook geen ander antwoord verwacht).
Ik heb geen draadje (of hoe noemt dat) achter mijn tanden omdat mijn orthodont daar geen voorstander van is...

Onderaan het blad staat ook 'je draagt de beugel totdat je verstandskiezen doorgekomen of verwijderd zijn'. Die zijn ondertussen bij mij al 2 jaar verwijderd, dus ook daar kan ik geen last meer van hebben.

Heeft iemand op de moment nog rechte tanden met alleen de beugel 's nachts te dragen? _O-

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 13:00

Je orthodontist zegt niet voor niets dat je 'm absoluut dag en nacht moet dragen. En de eerste weken zijn gewoon het belangrijkst. Daarnaast is het ene gebit het andere niet. Dat het bij iemand misschien wel goed ging om alleen s nachts te dragen betekent niet dat dat bij jou ook het geval is.
Sorry, ik vind het een domme vraag. :=

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 13:06

Sorry hoor, dat ik het vroeg. Als mijn orthodont vorige week had gezegd dat ik mijn nachtbeugel dag en nacht moest dragen, dan had ik wel gezegd om mn blokjes erop te laten tot na mijn examens... Ik ben nu best boos dat ik mij niet kan concentreren met dat rotding in dus hij is inmiddels weer uit. Tussendoor zal ik hem in doen maar ik zal niet aan de 23u komen die ze voorgeschreven heeft...

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 13:51

Zonde want dan heb je straks al die tijd voor niks met een beugel gelopen.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:23

xAnthea schreef:
Ik heb geen draadje (of hoe noemt dat) achter mijn tanden omdat mijn orthodont daar geen voorstander van is...

Dat was mijn vorige orthodontist ook niet, heb ik dat mens al vervloekt zeg!

Hoewel ik mijn nachtbeugel een aantal jaar netjes gedragen heb ging alles daarna toch weer schuiven. En kon ik helemaal opnieuw beginnen met mijn slotjesbeugel ;(

Ik zou hem toch zo veel mogelijk proberen te dragen als ik jou was Anthea, want het zou toch zonde zijn als je ook weer opnieuw moest beginnen :\

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:58

Ik zou hem zo veel mogelijk proberen te dragen. De ortho zegt het niet voor niks natuurlijk. Ik ben ook klaar met het schuiven van mijn tanden en heb nu een bitje voor het stabiliseren van mijn tanden (het tot rust komen) deze moet ik ook minstens 22 uur per dag dragen. Als ik dat niet doe is alles voor niets geweest, daar krijg je later spijt van.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:57

Zeker blijven dragen idd, hoe rot ook.
Wat ik wel bezwaarlijk vind is dat ze er geen draadje achter doet omdat ze er geen voorstander van is, tegenwoordig is het toch heel normaal? Imo kan je daar dan ook prima om vragen.

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 22:15

Misschien toch op staan dat ze er een draadje achter zetten. Ook voor de toekomst. Ik vond die dingen vreselijk om mee te slapen.zodoende heb ik destijds tot mijn 16e 2.5 jaar voor niks met een beugel gelopen. Inmiddels is mijn 2e keer beugelen ook al weer 2 jaar en 1 maand bezig. Vandaag weer heen geweest. Foto's gemaakt. Bovenkaak staan de wortels goed. Onder zijn 4 blokjes verplaatst.

Ik zal uiteindelijk ook een draadje achter krijgen en ik meende te horen dat ik toch ook de 1e 2 jaar nog met een bitje moet slapen. Bah daar kan ik nu al tegen op zien.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 22:28

Ja ze wilt dat draadje niet omdat de kiezen dan nog kunnen verplaatsen en met die beugel in principe niet...
Ben hem maar beginnen dragen... Denk dat ik hem nu 3u niet heb ingehad... Alleen is het bij mij een ramp om hem terug uit te krijgen :P

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:15

Ik heb bij de ortho een 1,5 maand terug voor de eerste keer een elastiek gekregen, (van kies naar kies zeg maar over de tanden heen) dat voelde ik wel, maar het gat wordt wel steeds dichter!

De eerste dagen is het even teren op kwark en yogurt, maar er zit eindelijk schot in de zaak.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 15:37

Ik heb zo een beugel en het went gewoon. Even volhouden.

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 15:47

xAnthea schreef:
Ja ze wilt dat draadje niet omdat de kiezen dan nog kunnen verplaatsen en met die beugel in principe niet...
Ben hem maar beginnen dragen... Denk dat ik hem nu 3u niet heb ingehad... Alleen is het bij mij een ramp om hem terug uit te krijgen :P

je zou denken dat als ze een draadje plaatsen dat het dan voldoende zou zijn om de losse beugel alleen snachts in te doen.
Lijkt me niks zo overdag.

passiepeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:53

Mag ik ook even binnen komen vallen? :wave:

Ik heb nu al 7 maanden een beugel (ben 27 jaar)
Heb heel lang met de gedachte rond gelopen maar durfde het nooit aan... Ondertussen wel altijd lachen met mijn mond dicht of hand voor mijn mond dus tijd voor actie!

Ik maak dus echt iedere week een foto om zo de progressie te volgend en mezelf te blijven motiveren waar ik het allemaal voor doe.. (eerlijk is eerlijk.. hoe eerder hij er weer uit mag des te fijner!)

Zal niet alle foto's plaatsen, dat worden er een beetje te veel, dus hier gewoon een paar meet momenten:

Afbeelding
Dit was na 1 week (na het zien van deze foto viel me ook pas op hoe scheef mijn tanden eigenlijk echt stonden)

Afbeelding
Dit was na 1 maand, je ziet de ergste hoektand al verschuiven.

Afbeelding
3 maanden

Afbeelding
6 maanden

Afbeelding
en nu na 7 maanden

ik moet over 2 weken weer heen voor controle en een andere draad, ik hoop de ze dan ook een indicatie kunnen geven hoe lang het nog zal gaan duren.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:57

Oe da is echt al een heel groot stuk verbeterd. Ziet er echt goed uit :D

Ik mag morgen weer voor controle bij de kaakchirurg. Ik hoop dat ik groen licht krijg om weer te kauwen en te sporten.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 16:05

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:57

Wauw wat een verschil passiepeer. Mooi zeg!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 05:37

Wat ziet het er al keurig uit passiepeer!! Maar niet met te hoge verwachtingen naar de Ortho gaan over wanneer hij er uit mag hoor. Ik vermoed dat dat zeker nog een jaar gaat duren.

Ik ben gisteren weer bij de Ortho geweest, het gaat goed!! Nu worden de laatste puntjes op de i gezet en bij de volgende afspraak (19 augustus pas... Vakantietijd... |() gaan we een afspraak plannen om alles er uit te halen! Zou eigenlijk deze afspraak al gebeuren, maar mijn kiezen staan nog niet goed boven elkaar, dus hebben het wat uit moeten stellen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:05

Aw tussen je afspraak zit gelijk wel heel veel. Jammer dat je nog zo lang moet wachen loes. Maar daarna kan je wel genieten van een perfect bericht.

Ik ben zenuwachtig(nog erger dan voor de operatie zelf) hoop zo dat alles goed is en ik weer mag sporten en mag kauwen.
Ook dat ik snel weer naar de ortho kan, hoop dat de beugel er in december uitmag.

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:07

Dat ziet er al veelbelovend uit passiepeer.
Kosseh, ik ga voor je duimen vandaag!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:17

Dat ziet er heel goed uit, duidelijke verbetering steeds; passiepeer!
Succes Kosseh!

Ik meld mij hier weer opnieuw. Ik heb ooit eerder een berichtje geplaatst dat ik de stoute schoenen wilde aantrekken, maar uiteindelijk heb ik daar toch van af gezien. Nu uiteindelijk gister voor het eerst bij de orthodontist geweest en een plan gemaakt. Volgende week naar de tandarts voor een klein gaatje, halverwege juli nog 2 verstandskiezen (rechts) verwijderen bij de kaakchirurg (de andere 2 (links) zijn vorige week verwijderd) en eind augustus gaan we dan foto's maken, etc en dan gaat voor mij vanaf september ook 'de ellende' beginnen. Het ene moment kan het me niet snel genoeg gaan en het volgende moment begin ik spontaan weer te twijfelen..
Er worden boven keramische (doorzichtige) slotjes geplaatst en onder de gewone metalen, ivm mogelijk kapot bijten. Hebben jullie hier ervaring mee? Verder nog goede tips?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:19

Goed dat je toch uiteindelijk nog hebt doorgezet somebody! Ik heb boven en onder keramische brackets. Alleen op de kiezen niet. Heb er nooit een kapot gebeten ofzo. Krijg je met klepjes of elastiekjes?
Als je even tussen m'n berichten speurt kom je er foto's van tegen.