Wie skate nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 22:25

Jeetje, wat een pech Trijnie, hopelijk komt het allemaal goed. En ook jij sterkte met je blessure Marjo! :(:)

Elies, ik train sinds halverwege april mee bij een vereniging, dus een goede 10 weken nu ongeveer. Er is 2x per week training, maar door het weer wil er nog wel eens wat uitvallen, dus het zullen een 10-15 trainingen zijn geweest tot nu toe.

andafries

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:36

Tasserd jij bent echt goed bezig .... gaaf ! Echt goed dat je met zo weinig trainingen al zo mee kunt doen. Haha ik ben al blij dat ik nu sneller ben dan het huisvrouwen groepje. Maar met de snelste groep mee rijden dat gaat bij lange na nog niet lukken. Vanmiddag ga ik weer even een rondje maken, hoop dat het iets minder gaat waaien.

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 15:57

Rondje van 11,8 km zit erop. Omdat het zo hard waaide dacht ik neem een andere route dan normaal zodat ik wind mee terug heb. Dat was een hele foute beslissing haha. Ik heb nog nooit zulk slecht wegdek gezien. De wielen begonnen zelfs te rammelen, gelukkig heb ik altijd een inbus sleuteltje bij me en kon ik de wielen weer wat aandraaien. Uiteindelijk de laatste paar kilometers toch nog een fijn stukje beton weg...heerlijk.

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 17:01

Echt knap Tasserd dat je met zo weinig trainingen al zo goed mee kan komen! :)

Jij hebt het er dus ook op gewaagd andafries? Het wegdek was dan zeker wel heeeel slecht als je wielen beginnen te rammelen :S

Ik ben ondanks de harde wind ook maar gewoon gegaan. Ik zou rustig aan doen, maar omdat ik de windrichting niet goed had ingeschat, zat dat er helaas niet in! Bijna weer 20 km. gedaan, maar ik ben nu echt kapot!

Nu lekker met de pootjes omhoog want morgen staat een rondje IJsselmeer op de racefiets op het programma.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 21:48

Als het goed is, heb ik er net nog twee uitgenodigd voor de challenge :)

Ik hoop dat ik van de week weer kan gaan!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 21:49

Ik ben vandaag teruggekomen van vakantie, helaas een flinke achterstand opgebouwd :oo
Hopelijk laat het weer het morgen toe om een rondje te skeeleren!

ikkuhh90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:05

Leuk dat ik nu ook mee kan doen met de challenge. Gisteren een rondje van bijna 40 km geskeelerd, was wel blij toen ik weer thuis was

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:09

:oo 40 km? Hoe lang doe je daar dan over?
Helaas regent het hier al heel de ochtend, dus skeeleren zit er niet in!

ikkuhh90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:29

We hebben er 3 uur en een kwartier erover gedaan. Daarnaast hebben we ongeveer een half uurtje pauze hebben gehouden tussendoor.
Dit is de eerste keer dat ik zo'n groot rondje heb gedaan, mijn vorige record stond op 30 km en dat vond ik al veel.
Helaas nu veel regen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:14

Pff ik wilde vandaag gaan..

Maar t blijft maar regenen.. :(

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:34

Ik ben ook van plan te gaan skeeleren, heb eerst altijd naast paardrijden geturnd dn gehockeyd maar de tijd is daar niet meer voor.. Eerst nog hardlopen geprobeerd maar dat is niet echt iets voor mij :') alleen nu nog opzoek naar goede skeelers, en eigenlijk ook nog even wachten tot oktober want dan kan ik ze kruipen voor m'n verjaardag.. Alleen jammer dat ik niet al eerder kan beginnen met skeeleren..
Nog een vraag, gebruikt iedereen hier beschermers? Ik zit namelijk te twijfelen, polsen lijkt me verstandig maar verder geen idee...

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 16:46

Ik gebruik geen beschermers :n Vind dat ook helemaal niet fijn.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 16:57

Bedankt voor de leuke reacties! Ik vind het zelf ook heerlijk, merk elke training weer verbetering. :)

Zo, 40km, netjes hoor!

Hier werkt het weer ook niet mee. 4 dagen achter elkaar 10 uren gewerkt, nu een dag vrij, en nu is alles nat. -O-

Ik skeeler wel met bescherming (polsbeschermers en een helm). Een man die ook bij mij op de vereniging traint is laatst (met een laag tempo) in een bocht onderuit gegaan. Het resultaat: knieën kapot, schaafplekken op de benen, schaafplekken op de armen, van linksboven naar rechtsonder op het hoofd één en al schaafplekken en kneuzingen, 6 hechtingen in het kin en hij was zijn voortanden kwijt. En dat terwijl je verplicht bent een helm te dragen op een skeelerbaan en hij ook polsbescherming droeg. Ik wil niet weten hoe het zonder bescherming zou zijn afgelopen.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:26

Ik draag knie-, pols- en elleboogbescherming en een helm. (Nouja nu weer helemaal niks :( )
Laatst bijgewerkt door TrIjNiE__ op 08-07-14 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:27

Ik draag knie-, pols- en elleboogbescherming en een helm. (Nouja nu weer helemaal niks :( )

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:19

Tasserd, das ook botte pech dan inderdaad :P
Ik ben al jaaaaaaren niet meer gevallen met skeelers *klopt af*..

Pff.. In plaats van de gaan skeeleren,, maar binnen een spinning lesje gepakt.
Zweten joh :+ Ook lekker!
Hopelijk is t morgen droog en kan ik wel een rondje naar buiten..

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:23

Ik ben van ellende maar gaan hardlopen vandaag, viel toch flink tegen :+ Kan normaal wel een flink rondje skeeleren..

Ik ben een kleine twee maanden geleden geloof ik nog gevallen, over van die stoeptegels die niet lekker lagen. Ik skeeler met pols en kniebeschermers :j

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:14

Ik blijf hopen dat het morgenochtend droog is, dan heb ik weer tijd!

Ook ik heb braaf knie en polsbeschermers en een helm. De vorige eigenaresse van de skeelers heeft me op het hart gedrukt een helm te dragen, aangezien ze gezien heeft hoe fout het kan gaan zonder helm. Vandaar dat zij dus ook niet meer skeelert.

Elies, wat ga jij hard omhoog met je kilometers :wow:

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:00

ikkuhh90, volgens mij woon jij niet zo heel ver bij mij vandaan!

Ik heb momenteel alleen polsbeschermers, maar ik hoorde laatst dat die ik heb, toch minder slim zijn. Die van mij hebben zo'n hard stuk plastic langs de binnenkant van je pols. Hebben jullie die ook of toch weer andere? En wat voor helm gebruiken jullie? Een wielrennershelm of zo?

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 08:20

Paardennamen schreef:
ikkuhh90, volgens mij woon jij niet zo heel ver bij mij vandaan!

Ik heb momenteel alleen polsbeschermers, maar ik hoorde laatst dat die ik heb, toch minder slim zijn. Die van mij hebben zo'n hard stuk plastic langs de binnenkant van je pols. Hebben jullie die ook of toch weer andere? En wat voor helm gebruiken jullie? Een wielrennershelm of zo?

Ik heb ook zo'n soort harde plastic aan de onderkant, met zo'n bobbel :) en mijn helm komt van de decathlon, van bij de skateafdeling :)

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:03

Het regent, het regent... -O-
Dan blijf ik nog maar even liggen.

Mijn polsbeschermers zijn van Rollerblade. Twee plastic delen met stof aan de zijkanten en ook een bobbel aan de onderkant.
De helm komt nu eerst van de Action. Over een tijdje komt er wel een andere.

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:59

wow Ikkuhh90, bijna 40 km. is wel heeel ver zeg! Geen last van je knieen/enkels daarna?

ennuh chantalla, denk dat je wel weer op me uit gaat lopen.. Heb maandag rondje Ijsselmeer gefietst en ben nog steeds een beeetje moe :P Zaterdag maar weer skeeleren :)

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:14

Ik hoop dat het morgen weer een beetje droog is, kan ik eindelijk weer een rondje gaan doen!

Ja, met zo'n bobbel heb ik ook. Zijn die helmen er nog steeds bij de action?

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 17:36

Volgens mij hebben ze die altijd wel. Het zijn wel fietshelmen.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:00

Ik heb deze helm en ook polsbeschermers met een hard stuk plastic tegen de pols/handpalm. Ze zijn alleen erg vervelend wat betreft het klitteband (het helpt mijn pak om zeep), dus ik ben ook op zoek naar anderen.