Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 09:30

Ik sta stijf van de allergien en astma overigens. En heb toen alleen pokken en dtkp gehad. :+ en word echt altijd flink ziek van entingen. Griepprik is week ziek inclusief koorts dikke arm enz, maar niet enten is weken zwaar ziek en longontsteking. -O-

Sterker nog ik ben mijn reis entingen langzaam aan het aanvullen. Beetje per keer. Vandaag eerst bloedtest ivm hep a of ik niet voldoende antistoffen heb nog. 5 jaar geleden nog wel terwijl ik 5 was toen ik het kreeg

Urbanus

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 09:37

'Zware vaccinatieschade'.

Je denkt ook dat een kind na 3 weken vaccinatie besmettelijk is. Mwoah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 09:42

tmr001 schreef:
[naam] schreef:
Als je voor onderzoek maar een klein groepje neemt ten opzichte van de gehele wereldbevolking en daar weinig tot geen zware vaccinatieschade uit haalt, vervolgens alle zware vaccinatieschades die in de praktijk aan het licht komen af doet als "kan niet door het vaccin zijn veroorzaakt" en daarbij als fabrikant ook nog door overheden bescherming geniet waardoor je onaantastbaar bent in je handelen en ook wat je producten aangaat, dan is het ook niet gek dat vaccins als "veilig voor de mensheid" kunnen worden beschouwd.

Welke zware vaccininatieschades in de praktijk? Volgens mij hebben we al een beetje vastgesteld dat vaccinatieschade een enorm vaag begrip (alles van allergieen tot ontsteking tot autisme tot tsunamis tot oorpijn) is en. Als we niet echt weten wat het is kunnen we ook niet echt toetsen dat het vaccinatieschade is en we kunnen het ook al niet vergelijken met een grote groep niet gevaccineeerden onder dezelfde gezondheidsomstandigheden. Als jij gelooft dat wanneer je je elleboog stoot jouw blauwe plek groter is dan die van iemand anders dan die van iemand anders omdat jij wel gevaccineerd bent kan je dat ook scharen onder vaccinatieschade. De omschrijving is zó vaag.

Ik zou echt willen weten of de generatie die als eerste gevaccineerd werd (de nu ouderen van Nederland die met veel te veel zijn en allemaal veel te oud worden) in 1x signficant meer vage klachten (allergieen, astma) kregen en of deze zijn te linken aan vaccineren. Of hoe het toedienen van een dood of verzwakt virus er in je lichaam voor zorgt dat deze klachten ontstaan.

Ik geloof echt dat er bijwerkingen zullen zijn en ik geloof ook ook dat deze heel heftig kunnen zijn. Maar ik geloof dat ik mazelen en difterie heftiger vind. Ik heb zelf overigens alle vaccinaties plus een berg extra ivm. reis naar Afrika gehad. Die deden vooral veel pijn aan mijn portemonnee. Ik heb me bijzonder goed ontwikkeld en ben geheel allergie en astma vrij.

Als je de originele bijsluiter van het BMR vaccin bekijkt worden de zware bijwerkingen die vermeld staan bijvoorbaat al afgedaan als toeval en niet bewezen gerelateerd.
Daar wordt dan verder ook geen serieus wereldwijd onderzoek meer naar gedaan.
Correlatie is geen causatie tenzij het om cijfers gaat die aantonen dat sinds er gevaccineerd wordt het aantal (dodelijke )zieken omlaag is gegaan (terwijl deze trend allang gaande was maar goed). Een vaccin is meer dan alleen een dood of verzwakt virus.
En als vaccin uitbraken worden afgedaan als vaccinitis terwijl deze dezelfde klachten veroorzaken als de ziekte zelf vaak doet, dan wordt het imo een heel krom verhaal.
Ik ga hier verder ook niet meer in op zware vaccinatieschade waar het is banketstaaf tegen een muur en de reacties erop zijn veelal erg kwetsend.
Mensen hebben blijkbaar niet in de gaten dat bij ouders die kinderen hebben met vaccinatieschade de laconieke reacties even kwetsend zijn als wanneer je nu die grapjes zou maken over de stint.
Voor ons is dit een serieuze zaak waarbij het bij sommige reacties erg moeilijk is om niet agressief terug te reageren vanuit een gekwetst gevoel.
Gezien het klimaat en inzicht dat heerst onder de provaxxers is dat een onbegonnen discussie.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 09:43

Ja weet je, er is gewoon een kans dat er ernstige complicaties optreden, bij elk medisch handelen.

Mijn kind moest 2x voor een liesbreuk geopereerd worden, nou mijn hemel, welke complicaties ze gaan bespreken van tevoren die zouden op kunnen treden, ook tot aan doodgaan aan toe, toen dacht ik ook van: ‘lekker dan, ga ik dus niet doen’.
Maar die complicaties zijn zo zeldzaam en komen eigenlijk vrijwel niet voor. Net als bij vaccinaties. Als je de ziektes krijgt komen de complicaties wel degelijk vaak voor en dan zijn de rapen gaar. Want aan virussen kun je alleen symptomenbestrijden en hopen dat het goedkomt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 09:50

lieveli schreef:
'Zware vaccinatieschade'.

Je denkt ook dat een kind na 3 weken vaccinatie besmettelijk is. Mwoah.

Dat denken wel meer mensen. En wetenschappers en dokters.
Printscreen door mijzelf gemaakt, met de herkomst erbij, kan je het zelf bekijken dat het er echt staat.

De Hopkins ziekenhuizen zijn nou niet echt anti-vaccin types.
Dit zijn adviezen voor mensen met een gecompromitteerd immuunsysteem.

Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 09:56

Hier eentje van de oudere generatie , alle vaccinaties excl pokken gehad. Ja ik ben soms een beetje vreemd volgens de familie maar verder geen schade opgelopen . Qua ziektes de waterpokken gehad en heel heftig op 8 jarige leeftijd. Enigste wat ik mij kan herinneren is het deppen met menthol over mijn hele lichaam en de heftige jeuk.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 10:01

Bij onze middelste was in Duitsland een onderzoek bezig naar een bepaalde inenting bij baby's. Weet niet meer wat het was, maar zorgde in ieder geval voor diarree. Maar het was geen dodelijke ziekte, in ieder geval niet meer dan anders bij kinderen. We kregen er geen geld voor, alleen een gratis in enting waar je anders voor moest betalen. Daarvoor moest je wel regelmatig langs komen voor bloedonderzoek.

Wij hebben het dus niet gedaan. Ten eerste heb ik me van te voren ook kritisch ingelezen op het inenten. En heb ik ervoor gekozen het wel te doen. Ik weet niet hoe steekhoudend het is, maar er wordt in D veelvuldig aangegeven dat in de voorm. DDR de inentingen hoog lagen en de allergiën laag, na samenvoeging gingen de inentingen omlaag en de allergiën omhoog. Maar goed, weet niet hoe goed de vastlegging hiervan was en er veranderde toen wel meer, dus wie weet wat de oorzaak was.

Tweede reden was dat het geen (groot potentieel) dodelijke ziekte was. En ten derde vond ik de polonaise aan zijn lichaam ook niet nodig.

Maar er zullen vast ouders zijn geweest die het wel hebben gedaan. Mijn KA was overigens een internationale allergie-expert (bij kinderen) en had dus erg veel kennis op het gebied van allergie veroorzakers en voorkomers. En hij had geen bezwaar tegen inentingen. Al hebben we het wel bij één van de kinderen verschoven omdat hij door omstandigheden er niet aan toe was.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 10:10

Vroeger kreeg je heel wat minder vaccinaties dan tegenwoordig, dat vergeten veel mensen nogal eens :)

Hier zie je rechts in beeld de ontwikkeling van het RVP: https://rijksvaccinatieprogramma.nl/over-het-programma

Er zijn wijzigingen geweest in de samenstelling van de vaccins. Niet alleen qua hulpstoffen maar ook qua ziekteverwekkers. En natuurlijk dat recent echt een explosie is geweest van het inspuiten van meerdere ziekteverwekkers tegelijkertijd.

De effecten daarvan weten we helemaal niet, hoe hard de grootste schreeuwers ook roepen van wel.
De echte "tests in de praktijk" op de populatie zijn immers pas recent begonnen. De BMR was er pas in 1987. Dus de eerste kleine kinderen die deze hebben gehad zijn nu 30 jaar.

En pas in de jaren daarna gingen ze helemaal los met toevoegen van nog meer en nog vroeger.

Ik ga er vanuit dat het door de mensen van de overheid en het RIVM, en de uitvoerende instanties / dokters / CB-medewerkers met de beste bedoelingen wordt gedaan, dat die echt kinderen willen beschermen tegen zoveel mogelijk ziektes. En dat zo graag willen dat ze de producenten op hun blauwe ogen geloven dat het echt allemaal wel veilig zal zijn.

Of je die producenten dan verder de gezondheid van je kind toevertrouwd dat is een persoonlijke afweging die wat mij betreft ook persoonlijk moet blijven want je mag NIEMAND dwingen een medische (be)handeling te ondergaan die hem / haar schadelijke gevolgen toe kan brengen.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 10:43

n_love_qwert schreef:
Vaccineer. Je. Kinderen.
Het is niet moeilijk ;)

Doe dat met je eigen kinderen als je daar achter staat en bemoei je niet met een ander.

poes schreef:
Nikass: niemand beweert hier dat vaccineren geen negatieve gevolgen kan hebben. Wel dat het risico en de ernst ervan niet opwegen tegen niet vaccineren.

Voor de groep gezien ben ik het hier mee eens maar voor het individu kan dat wel degelijk heel anders uitpakken. En dat je dan een andere keuze maakt zou ook wel eens gerespecteerd mogen worden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 10:49

Nee 0,0 respect.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:02

En als er maar genoeg ouders zijn die vinden dat er niets in dat kinderlichaam mag dan komt vanzelf de tijd dat gevaarlijke ziektes weer een kans krijgen om toe te slaan en ik denk dat de ouders die toch voor vaccinatie zijn gegaan, ondanks het kleine risico van bijwerkingen, dan opgelucht adem halen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:08

Dat is duidelijk Lieveli.

Echt een oprecht geïnteresseerde vraag hè, niet steek onder waterig bedoeld of wat dan ook :)
Maar als je dan wellicht de printscreen gezien hebt die ik heb geplaatst, dat er dus wel degelijk vanuit "de sector" gewaarschuwd wordt om voorzichtig te zijn met pas gevaccineerde kinderen die in contact komen met de meer kwetsbare personen in de samenleving.

Gaan de mensen die zo vies zijn van ongevaccineerde kinderen en vinden dat ze niet bij babies mogen komen, dan zelf hun recent gevaccineerde en mogelijk besmettelijke kind wekenlang uit de buurt van nog niet volledig gevaccineerde kindjes houden?

En als je zo panisch bent van ongevaccineerde kinderen dat je zelfs uitspraken doet in de trant van "ik wil niet dat ze bij mijn kind in de buurt komen" dan vraag ik me ook met oprechte interesse in andermans beslissingen af hoe dat in de praktijk werkt? :)

Want zo zwart-wit is het allemaal niet. Speelt je kind dan überhaupt alleen met kindjes waarvan je alle medische gegevens hebt ingezien ofzo :?

En je beseft neem ik aan dat de BMR pas rond de 14 maanden wordt gezet, dus alle kindjes die de BMR nog niet hebben gehad zijn wat die ziektes betreft net zo ongevaccineerd als een kindje van anderhalf jaar dat geen prikken krijgt of maar deels gevaccineerd is en niet de BMR heeft gekregen.

Waar trek je dan de grens? Vind je het risico van contact met "ongevaccineerde" kinderen dan aanvaardbaar bij kindjes tot 14 maanden en bij kindjes van 16 maanden ineens niet meer ofzo?

En denk je dan ook na over kinderen of volwassenen die de nieuwste prikken nooit gehad hebben en wat wat dat betreft ook "ongevaccineerd" zijn?

Of babies die de BMR nog niet hebben gehad vanwege hun leeftijd, maar wel wat oudere broertjes / zussen hebben die naar school en sportclubjes enzo gaan of van wie er een ouder veel met zieken werkt, en die dus waarschijnlijk een grotere kans hebben om ziekteverwekkers bij zich te dragen dan dat kerngezonde ongevaccineerde enig kind van anderhalf jaar waar je zo vies van bent?

Ik vind dit soort dingen oprecht super interessant :j

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:14

bigone schreef:
En als er maar genoeg ouders zijn die vinden dat er niets in dat kinderlichaam mag dan komt vanzelf de tijd dat gevaarlijke ziektes weer een kans krijgen om toe te slaan en ik denk dat de ouders die toch voor vaccinatie zijn gegaan, ondanks het kleine risico van bijwerkingen, dan opgelucht adem halen.

Was dat maar waar, het biedt geen 100% bescherming. Hoe meer mensen ervoor kiezen hoe meer zo'n ziekte zich gaat verspreiden, en hoe meer ook geënte kinderen kans lopen.

Slechte zaak.

Ik vind het een hele interessante beweging, hoewel ik het gek vind dat er zoveel antivaxxers zijn. Er wordt echt vanalles toegeschreven aan de vaccinaties, terwijl mensen niet helemaal schijnen te beseffen dat we het meeste gif gewoon binnenkrijgen via onze mond/ademhalingsstelsel. Denk aan gifstoffen op fruit (en nee, dat was je er niet vanaf) en aan fijnstof.
Om heel eerlijk te zijn schrik ik best wel van dit topic, ik dacht dat de antivaxx beweging vooral erg leefde in de VS.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:21

Ilse, die vergelijking met fruit e.d. waar bepaalde stoffen in zitten die we dan toch wel binnenkrijgen, je snapt toch ook wel dat er een verschil kan zijn tussen stoffen in je lichaam krijgen via je mond of direct dieper in je systeem door het te injecteren?

Neem dat fruit, dat kan je prima eten, je maag-darm stelsel is er op gemaakt om goede zaken op te nemen en slecht spul z.s.m. naar de uitgang te transporteren ;)

Wat denk je dat er gebeurt als je die onschuldige peer helemaal fijn pureert en via een injectienaald in een spier injecteert? Ik denk dat het resultaat heel anders is dan wanneer je het opeet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:25

Pmarena, you lost me at panisch. Jammer want ik had je bést antwoord willen geven.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:25

lieveli schreef:
Nee 0,0 respect.

Dus jij vind dat ik ondanks dat ik al eens heb ervaren dat vaccinaties wel ernstige bijwerkingen kunnen hebben (erkent als gevolg van vaccinatie door artsen) gewoon mijn andere kinderen aan dat zelfde risico moet blootstellen .

Oké, en dan worden anti vaxxers soms extreem genoemd...

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:31

pmarena schreef:
Ilse, die vergelijking met fruit e.d. waar bepaalde stoffen in zitten die we dan toch wel binnenkrijgen, je snapt toch ook wel dat er een verschil kan zijn tussen stoffen in je lichaam krijgen via je mond of direct dieper in je systeem door het te injecteren?

Neem dat fruit, dat kan je prima eten, je maag-darm stelsel is er op gemaakt om goede zaken op te nemen en slecht spul z.s.m. naar de uitgang te transporteren ;)

Wat denk je dat er gebeurt als je die onschuldige peer helemaal fijn pureert en via een injectienaald in een spier injecteert? Ik denk dat het resultaat heel anders is dan wanneer je het opeet.

Ja tuurlijk, het was meer een voorbeeld dat er nogal de neiging is om alles af te schuiven op vaccinaties omdat het erin wordt gespoten, terwijl er oraal net zo goed stoffen naar binnen komen. Dat al het 'slechte' spul naar de uitgang wordt getransporteerd is niet waar, maar een hoop slecht spul kunnen we gemiddeld gezien prima verdragen. Gemiddeld, niet iedereen.
Wat ik vooral wil zeggen is dat als je kritisch bent je wel kritisch moet zijn naar het gehele plaatje, en niet alle problemen op één zondebok afschuiven.

Ik wil hiermee ook zeker niet zeggen dat we allemaal paleo ofzo moeten gaan eten :') :') :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:46

*streept paleo van het lijstje*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:48

lieveli schreef:
Pmarena, you lost me at panisch. Jammer want ik had je bést antwoord willen geven.

Inderdaad jammer.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:51

Volgende keer beter!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:07

Ilse, uiteraard wordt niet al het slechte spul naar de uitgang getransporteerd, dat zeg ik dan ook helemaal niet :)

En uiteraard komen er op allerlei manieren allerlei stoffen in ons lichaam binnen.
Maar dat is juist reden om kritisch te kijken naar wat je kan voorkomen, en afwegen wat wel of niet noodzakelijk is.

Zo is een serieuze liesbreuk iets waar je imo echt wel wat aan moet laten doen, daar blijf je niet mee doorlopen. Een gebroken been daar doe je gips om. Bij een longontsteking antibiotica en dat soort acute dingen.

Maar absoluut niet 100% veilige medicatie in een gezond lichaam stoppen in de hoop (maar zonder enige garantie!) dat je daar wellicht ziektes mee kan voorkomen waar je wellicht je hele leven niet mee in aanraking komt en indien wel, de kans extreem groot is dat je er zonder problemen doorheen komt.... dat is een totaal andere afweging.

Die mag je niet voor een ander maken. Prima dat het in de meeste gevallen wel goed gaat of goed lijkt te gaan, maar iedereen weet dat er altijd een paar zijn waarbij het echt flink fout gaat. Als iemand dat risico niet wil nemen dan is dat diegene zijn goed recht.

Ik snap de emotie en de angst, die wordt ons immers aan alle kanten ingefluisterd en tegenwoordig zelfs toegeschreeuwd door de allemaal elkaar nakakelende media met allemaal dezelfde bron. En ik snap dat mensen dan denken van laten we ongevaccineerde kinderen weren van KDV zodat kwetsbare babies gevoelsmatig beter beschermd zijn.

Maar ik vraag me af waar je dan de grens trekt. Moeten de juffen die binnen het KDV werken dan ook voor de zekerheid elke zoveel jaar hun boosters halen? En alle andere mensen die daar het gebouw binnekomen, inclusief ouders en broertjes en zusjes enzo? En wat met de kindjes die recent gevaccineerd zijn en wellicht stiekem toch besmettelijk kunnen zijn, mogen die dan steeds een paar weken niet komen nadat ze weer een prik hebben gekregen? En ga zo maar door.

Wat betreft het idee van het niet meer geven van Kinderbijslag, ook dat idee snap ik :j
Als je er van overtuigd bent dat die prikken alleen maar goed zijn en het ergste dat er kan gebeuren is een rode plek, wat koorts en wat huilen (ofwel als je de officiële bijsluiters niet eens gelezen hebt waarin wel wat vervelendere dingen genoemd worden ;) ) dan snap ik dat je denkt: "jij wil je kind niet vaccineren en steunt onze samenleving daarmee niet, dan hoeft de samenleving jou ook niet te steunen".

Maar denk nou eens even wat verder. Wat voor situatie krijg je dan? Er zijn genoeg ouders die niet zomaar voor de leuk om lekker hip dwars te zijn niet willen vaccineren maar het gewoon echt.niet.willen.

Omdat ze de mogelijke voordelen niet vinden opwegen tegen de mogelijke nadelen.

Maar er zijn ook genoeg ouders die de Kinderbijslag echt heel hard nodig hebben.
Is het dan fair om in feite de wat beter bedeelden wel een keuze te gunnen (want reken maar dat die kostte wat kost hun kind niet laten prikken en dan maar die "boete" voor lief nemen :j ) en de mensen die rond het minimum leven, de keuze te ontnemen omdat ze zonder die Kinderbijslag niet rond kunnen komen?

Al helemaal als je dan bedenkt dat de beleidsmakers die het vaccineren hiermee zouden proberen te verplichten, zelf wel er onderuit kunnen maar de onderste lagen van "hun" volk niet :=

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:27

poes schreef:
Nikass: niemand beweert hier dat vaccineren geen negatieve gevolgen kan hebben. Wel dat het risico en de ernst ervan niet opwegen tegen niet vaccineren.

Maar die afweging is er één die ieder voor zichzelf moet maken. Jij kunt niet voor een ander bepalen wat die voor zichzelf kan verantwoorden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:35

Nikass schreef:
poes schreef:

Maar die afweging is er één die ieder voor zichzelf moet maken. Jij kunt niet voor een ander bepalen wat die voor zichzelf kan verantwoorden.

... Maar dit is dus zo'n dooddoener.
Kan iemand die zich niet heeft verdiept in de materie die afweging wel maken?
Iemand die niet een degelijke achtergrond in immunologie heeft (dat is dus niet Dr Google) maar wél kan googelen en je kunt voor haast elke claim wel ondersteuning vinden op het internet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:40

Nikass schreef:
poes schreef:

Maar hoe kan iemand die afweging maken zonder voldoende gedegen achtergrond kennis? Dus minstens een wetenschappelijke opleiding in de werking van het menselijk lichaam?

Ik blijf het bizar vinden dat mensen meer vertrouwen op hun eigen gegooglede/gefacebookte info dan op mensen die er werkelijk voor gestudeerd hebben, alles weten over de werking van het menselijk lichaam en de invloed van medicijnen hierop en veel ervaring hebben.
Echt hoe dan? :?

Kijk, zelf weet ik ook lang niet alles, maar toevallig kom ik uit een best slimme familie met veel dokters enzo erin. En daar vertrouw ik dan meer op dan op vaccinvrij.nl, waar info op staat die ik met mijn hbo-gezondheidszorgopleiding nog onderuit kan halen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:41

Wie heeft er nu eigenlijk wel een degelijke achtergrond in de immunologie?
Dat zijn in jouw overtuiging dan maar heel weinig mensen die een afweging mogen / kunnen maken over wel / niet / anders vaccineren :)

En in hoeverre zijn die mensen nou ook echt experts in wat een vaccin allemaal nog meer doet behalve de beoogde werking van het aanmaken van anti-stoffen? Er zijn bovendien zoveel variabelen in de echte praktijk met zoveel verschillende mensen, verschillende etniciteiten, verschillende stadia van ontwikkeling en een andere gezondheids-status op het moment van vaccineren. Je ziet bij "gewone" medicatie al dat verschillende mensen, verschillend reageren op hetzelfde medicijn :)

Ik geloof best dat er experts zijn wat betreft immunologie, maar ik geloof er niet in dat ze àlles weten over wat de vaccins nog meer (kunnen) beïnvloeden in het lijf.

Daarom moet ieder voor zich afwegen:

Vind je het mogelijk aanmaken van anti-stoffen tegen een zeer beperkt aantal ziektes, het mogelijk negatief beïnvloeden van andere lichaamsprocessen waard?