Emmaa_ schreef:Daarbij is denk ik mijn belangrijkste standpunt op dit gebied dat je eruit moet zien zoals je je voelt, en vooral dat je je goed moet voelen bij hoe je eruit ziet. Als jij je prettig voelt met een paar kilo's meer zou je daar niet op "gediscrimineerd" moeten worden, maar dat geld precies hetzelfde voor slanke mensen. Mensen met maatje 34 hebben nou eenmaal niet altijd anorexia of een andere eetstoornis. Mollige/dikke mensen mogen niet oordelen richting slanke mensen, maar ik vind dat er in dit topic ook nog wel een aantal keer niet zo heel prettig gesproken wordt over mollige/dikke mensen.
dat is zo, ben een paar jaar geleden best heftig ziek geweest, dus liever iets te zwaar maar gezond.....
neemt niet weg dat ik mijn gewicht wel in de gaten moet blijven houden, kom uit een familie met veel overgewicht en dat wil ik niet.. ook niet voor mijn kinderen...

ik ben morbide obese geweesr en inmiddels 35 kilo kwijt. Inmiddels ook gestopt met roken en daardoor helaas wel weer 4 kilo aangekomen. Ik ga volgende week weer verder met dieten. Ik ben 1.58 en weeg nu 74 kilo, ik was 105. Ik hou me niet vast aan ideaalbeelden van anderen, ik wil gewoon lekker in mijn vel zitten. Voorlopig vind ik mezelf nog steeds te dik, maar wel een heel stuk gezonder. Vroeger woog ik ook 48-50 kilo, maar dat ga ik denk ik toch niet meer halen, maar de 60 wil ik zeker weer bereiken. Met 63 kilo zit ik op een gezond BMI. Ik heb over mijn eerste afvalrace 2 jaar gedaan, de laatste 14 kilo wil ik ook weer rustig aan kwijt raken, toch liever wel binnen een jaar.
waar ik me vaak wel aan irriteer is mensen die zeuren dat ze te dik zijn maar nogsteeds ongezond eten en weigeren te sporten vaak als je niet tevreden bent met je lichaam is er wat aan te doen maar dat begint bij jezelf
, maar wilde toch even de andere kant van het verhaal eens belichten.