Dames, bij deze het verzoek om ontopic te blijven reageren. Wanneer er weer offtopic (dus over allerlei huis-tuin-keuken etc dingen) wordt gegaan, zal het topic verplaatst worden naar de HuisKamer waar offtopic gepraat toegestaan is.
hannahaapje
Geplaatst: 08-07-13 20:47
quera schreef:
Hoi
Mag ik hier ook meelezen en kletsen?
Daar hoef je toch geen toestemming voor te vragen.
Ik was vandaag bij de tandarts en mén wat een gedoe. Hij deed alles zonder dat hij vertelde wat hij ging doen. Dus bij ieder apparaat schoot ik steeds in de stres, ''hee wat doe je?? wat gaat er nu gebeuren?? gaan me tanden er nu uit??'' ik had een gaatje achter in me kies
quera
Geplaatst: 08-07-13 20:49
Nja ik heb geen autisme maar werk er wel mee vandaar dat ik dus wel toestemming vraag.
Ik heb vroeger iets van 20 gaatjes gehad dus ik vind dat gelukkig niet eng maar dokters wel
Anoniem
Geplaatst: 08-07-13 21:13
Klopt had eerst ook zo tandarts, mijn nieuwe is rustig en doet wat ik aangeef en ze legt goed uit! Dat in halfgebrekkig duits-nederlands-engels
Ik had 11 gaatjes valt dus mee!
quera
Geplaatst: 08-07-13 21:20
Vervelend dat ze dat niet zeggen
Had het vorige week met een client.. Heeft een trauma voor alle soorten doktoren en tandartsen. Zit ik met haar bij de tandarts. Zegt de tandarts ja hij moet getrokken worden. M'n client was erg agressief geworden... Had medelijden met m'n client had het van te voren gezegd bij de tandarts
hannahaapje
Geplaatst: 08-07-13 21:32
takkie_muis schreef:
Ik had 11 gaatjes valt dus mee!
Wehhhjoo.
Ahh wat sneu voor diegene die zo boos werd, hierboven.
Ohw trouwens ik zei tegen de tandarts dat die de verdoving maar moest laten zitten dus ik leed echt pijn en alles. Ik vlucht bijna uit de stoel na afloop, zegt die heel peinzend zo: ''Ik denk dat de volgende keer... De verdoving toch wat meer... Geschikt is voor jou.'' Ach nou ja nu hoef ik een half jaar niet meer.
Ladybird
Moderator Algemeen
Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-13 21:53
das ook niet echt handig van die tandarts quera.
Ik doe altijd verdoving, doet nooit pijn! hulde aan mijn tandarts!
Ik was ook al een beetje aan het meepraten in dit topic en wil dan toch ook maar even vermelden dat ik mij ga laten testen op autisme. In persoonlijke topics van mij, om dat zo maar even te noemen, loopt het vaak uit de hand en ik heb een bepaald patroon, wordt er gezegd. In het dagelijks leven real life heb ik er niet zo een last van op zich. Als ik geen stage heb, dan ga ik volgende week naar de huisarts voor een verwijsbriefje en na mijn vakantie in het Efteling Hotel naar de psych.
Dan heb ik nog wel een dingetje vanwaar ik mij afvroeg ligt het aan mij (evt autisme) of is het gewoon raar en niet goed georganiseerd; Kreeg vandaag pas van school te horen omdat ik nog geen stage heb, dat ik morgen om 9:30 op school moet zijn. Ik vind dit eigenlijk wel erg laat. Een andere x kreeg ik op woensdag mail, dat ik vrijdags op school moest zijn voor een zogenaamde stagebijeenkomst. Ik had mij afgemeld, want ik had me zeer verheugd op een dagje weg. En ik ga dat hier helemaal even uitleggen en hoop dat jullie het een beetje begrijpen; Ik ben fan van o.a. Bo van Vliet en hij zou die vrijdag in de Efteling zijn, dus ik helemaal zin. Ik zou ook niet weten nog, hoe mijn week erna zou verlopen, naar school of niet? Bo is iemand die het erg druk heeft, want hij is acteur. Hij kan dus niet altijd op mijn chat reageren. Prima, ik begrijp dat en respecteer dat. Dus ik wilde perse gaan. Moeder en zus niet zo mee eens, maar ik zeg.. ik ga maandag naar school. Ik toen maandag naar school gegaan en met mijn mentor gesproken, die zei er niks op dat ik vrijdags afwezig was. Dus het was volgens mij wel prima. En ik had toch meer aan een 1 op 1 gesprek en wilde naar mijn gevoel luisteren, wat ik gedaan heb. Daar ben ik wel heel erg blij mee hoor! Maar is dit ook een soort van kenmerk dan van autisme?
Ik denk het wel ja, alles moet gaan zoals je het van te voren bedenkt en anders ga je uit je doen, tenminste zo werkt dat bij mij ik kan echt verschrikkelijk chagrijnig erom worden als iets anders loopt dan gepland.. en dat ligt wel aan autisme voor zover ik weet.
Anoniem
Geplaatst: 09-07-13 11:43
Heel duidelijk wel ja
Als je plannen anders lopen dan jij je in je hoofd heb zitten en je kan dan niet meer omschakelen...
Ik kan dat ook heel erg goed hoor (ben juist erg impulsief) maar het is wel echt 1 van de meest gestigmatiseerde kenmerken die ik wel veel terug zie bij mijn cliënten!
Eske_B
Geplaatst: 09-07-13 11:50
Dat herken ik ook ja
milou123
Geplaatst: 09-07-13 12:01
Een anonieme reactie op ED-artikel 'Scholen en autisme':
Sprekende als iemand die op het Sint Lucas heeft gezeten kan ik je vertellen dat het willen van leerlingen met de beste competenties grote onzin is. Er gaan daar leerlingen weg met een diploma die van geen toeten of blazen weten en het op de arbeidsmarkt zeer slecht doen. Autisten daarentegen stellen vragen, willen meer leren dan alleen het hoognodige en worden daarom als lastig bestempeld. Ik zat zelf in de klas bij een jongen met autisme die echt uitblonk, de beste van de klas zo'n beetje. Maar omdat hij een mailtje had gestuurd naar alle docenten over dat hij iemand was met een gebruiksaanwijzing, werd het mailtje (in zijn afwezigheid) door een docent belachelijk gemaakt in de klas. Dit had als gevolg dat de andere leerlingen hem begonnen te bespotten wat er uiteindelijk toe leidde dat hij nauwelijks meer naar school kon. Erg fijn gedaan Sint Lucas, jullie willen niet de besten maar de makkelijksten! - Anoniem
Misschien moeten ze ook eens kamervragen gaan stellen over Sint Lucas.... Wat ongelofelijk triest.
Fijn dat jullie het herkennen! Mn moeder weet dat ik kenmerken heb, bedoel, ze is leerkracht en heeft kinderen voor haar neus gehad met autisme. Vandaar dat ze bepaalde kenmerken herkende bij mij en mij nooit heeft laten testen. Jammer, dat ze toen zo boos was en niet met mijn autisme rekening houdt. Ik wil me er niet achter verschuilen, maar de autisme is wel de oorzaak. Nougoed, dat woensdag/vrijdag/maandag verhaal is geweest en was verder ook geen probleem. Morgen ga ik ook gewoon naar school. Kan donderdag naar de Efteling gaan, morgen dan na school naar de manege.
Mag ik zeggen dat ik het geen typisch autisme vind van lasca? Het eerste wat in mij op kwam is die heeft zijn zinnen gezet op iets leuks , en nu blijkt dat ze gewoon naar school moet. Verder is het van scholen toch bekend dat ze altijd op het laatst aan komen met dingen?? Ik weet niet maar ik hoor hier niet iets specifiek autisme in of zo
Anoniem
Geplaatst: 09-07-13 13:55
Zijn zinnen, ladybird?? Hallo... ik ben nog altijd een vrouw en geen man! Vind dit nog best rot overkomen
quera
Geplaatst: 09-07-13 16:04
Lasca ook ik vind dit niet iets typisch autistisch je hebt je er op verheugd en daarom ga je niet naar school.
Ladybird
Moderator Algemeen
Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-13 16:26
Lasca_1987 schreef:
Zijn zinnen, ladybird?? Hallo... ik ben nog altijd een vrouw en geen man! Vind dit nog best rot overkomen
Sorry! das echt een typwoordfout! het spijt me! Ik kan het alleen niet meer wijzigen
maar des al niet te min, blijf ik bij mij woorden. behalve dan dat zijn haar moest wezen