Bokkers met eetstoornissen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rosie

Re: Bokkers met eetstoornissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:25

Ik blijf dus maar aankomen als ik normaal eet.. -O- en ga ik naar een gewicht wat ik niet kan accepteren. M'n setpoint ligt op bmi 22/23 ong. :(

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:38

Trouwens.. mijn plan die ik vorige week heb geschreven wordt hoogstwaarschijnlijk niet goedgekeurd. Had dan vandaag m'n laatste dag groepstherapie. Maar dat hoor ik morgen officieel. Volgende week ook laatste gesprekken bij de kliniek als het goed is. Loop er al een tijdje sinds mn laatste ontslag (april dit jaar) en het 'moet' stoppen ondanks dat het niet goed gaat.
Ik haat die onzekerheid. Krijg al geen hap door m'n keel, maar ben ook zwaar geneigd om m'n boosheid te uiten dmv m'n es en compleet in staking te gaan. Hoe kinderachtig ook..

Dus doei kliniek en doei GGZ. Ik mag het uitzoeken :evaw:

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:52

Wat ongelofelijk rot, Amanda! Het ergste is inderdaad onzekerheid :(:) Ik heb dan altijd liever dat het gewoon maar zeker is, dan weet je waar je aan toe bent. Sterkte morgen, hopen dat je vroeg wat hoort :(:) Ik zal voor je duimen dat je toch nog door mag gaan :j
Kun je voor nu misschien een rondje gaan lopen/fietsen?

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:57

Ik heb om 10 uur een afspraak.. dankjewel, hoop dat het duimen werkt.
Uhm.. ik zit al in m'n pyjama. :o Denk dat ik maar vroeg ga slapen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:15

xMendy schreef:
Ik blijf dus maar aankomen als ik normaal eet.. -O- en ga ik naar een gewicht wat ik niet kan accepteren. M'n setpoint ligt op bmi 22/23 ong. :(

Je blijft niet aankomen. En je kan het wel leren accepteren. Echt. :)

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:20

*Beaamt*

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:21

xMendy schreef:
Trouwens.. mijn plan die ik vorige week heb geschreven wordt hoogstwaarschijnlijk niet goedgekeurd. Had dan vandaag m'n laatste dag groepstherapie. Maar dat hoor ik morgen officieel. Volgende week ook laatste gesprekken bij de kliniek als het goed is. Loop er al een tijdje sinds mn laatste ontslag (april dit jaar) en het 'moet' stoppen ondanks dat het niet goed gaat.
Ik haat die onzekerheid. Krijg al geen hap door m'n keel, maar ben ook zwaar geneigd om m'n boosheid te uiten dmv m'n es en compleet in staking te gaan. Hoe kinderachtig ook..

Er zijn meer instellingen hè. Niet opgeven!

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:33

xMendy schreef:

Echt? is er niet nog een andere kliniek/behandeling waar je heen zou kunnen? :o Ikzelf heb in Belgie in de kliniek gezeten omdat in Nederland de wachttijden zoooo lang zijn. Ik sta nu ingeschreven voor de ruyterstee, maar hoef als ik gewoon aankom gelukkig niet klinisch. :D

Maar ik weet niet of je klinisch of ambulant/deeltijd wilt?

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:12

@jamieblont: Ik blijf al 2 jaar stabiel op een basislijst hoor nu :) Je hoeft dus niet bang te zijn dat je nooit meer normaal zal kunnen eten, na een tijdje normaliseert je energiebehoefte en heb je minder nodig. Bij mij is het veel verbeterd op het moment dat mijn gewicht terug in de 'veilige zone' zat, omdat ik dan geen tekorten meer moest aanvullen. Dan kon ik langzaam afbouwen tot een gewone aankomlijst en dan later als ik mocht stabiliseren tot een basislijst.

@Amanda: Wat een lastige situatie! Maar je mag echt niet zomaar opgeven, er zijn genoeg andere instellingen waar je terecht kan. Ik heb net als jamieblont een opname gehad in België maar er zijn in Nederland ook nog een hoop andere plekken waar ze je kunnen helpen.
Een gezond gewicht is voor veel meisjes met een eetstoornis heel lastig, maar je kan het echt wel leren accepteren. Is er geen mogelijkheid om met een diëtiste een eetlijst op te stellen waarmee het wat minder hard gaat? In sommige gevallen kan het ook helpen als je even mag stabiliseren, dat geeft je wat meer ademruimte om je lichaam te leren aanvaarden.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:13

Even vanaf mn telefoon: mn plan is goedgekeurd!!! :D het duimen heeft geholpen hihi

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:24

xMendy schreef:
Even vanaf mn telefoon: mn plan is goedgekeurd!!! :D het duimen heeft geholpen hihi

Wauw! wat super :D *\o/*

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:43

Wat een super nieuws! *\o/*

Kirstenn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 14:06

Super!

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:14

GeekGirl: iedereen stabiliseert op een ander gewicht, niet? Ik heb het gevoel dat ik altijd op een bepaald gewicht stabiliseer, maar dan heb ik een bmi van 24 ongeveer. En dan voel ik me echt onveilig omdat het dus bijna overgewicht is. Ik heb moeite om dat te accepteren, daarom denk ik soms ook dat de basislijst gewoon te veel is voor mij :o Ik ben vrij klein en heb een zittend beroep. Ik ga naar een diëtiste en ik zou dan inderdaad minder mogen eten als zo'n standaard basislijst die je vind op proud2bme. Maar mijn diëtiste stelt die eetlijst dan weer op omdat ik dan toch twee eetbuien per week mag hebben (beetje compensatiegedrag, schiet niet op zo -O- )

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:40

Dianta schreef:
GeekGirl: iedereen stabiliseert op een ander gewicht, niet? Ik heb het gevoel dat ik altijd op een bepaald gewicht stabiliseer, maar dan heb ik een bmi van 24 ongeveer. En dan voel ik me echt onveilig omdat het dus bijna overgewicht is. Ik heb moeite om dat te accepteren, daarom denk ik soms ook dat de basislijst gewoon te veel is voor mij.

Iedereen stabiliseert inderdaad op een ander gewicht, maar iedereen heeft ook een andere energiebehoefte. Voor de een zal een basislijst toch te veel zijn, en voor de ander zal het te weinig zijn. Daarom is het juist goed om samen met een diëtiste een gepersonaliseerde basislijst op te stellen waarmee jij stabiliseert op een gewicht dat voor jou haalbaar is.

Is er een specifieke reden waarom je je eetlijst laat opstellen zodat je nog 2 eetbuien per week kan hebben? Heb je daardoor niet juist meer kans op een eetbui?

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:04

hoe gaat het met jullie?

Ik heb vandaag een voor mij erg grote stap gezet, mijn ouders en broertje waren op verjaardag,
en ik moest dus alleen mijn 4 bth en toetje eten. De verleiding was supergroot om niet te
eten maar ik heb het toch gedaan, ik wil beter worden! :D Nu voel ik me wel schuldig maar
ik ben wel trots dat ik aan mezelf heb ''bewezen'' dat ik ook voor mezelf kan eten, en niet alleen
omdat er mensen bij zijn.

@Dianta is het wel slim om die 2 eetbuien toe te staan, is de kans dan niet groter dat
het doorschiet naar meer eetbuien, en minder regelmatig eten op de dagen dat je geen eetbui
hebt om het op die manier te compenseren? :o

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:17

Goed zo meis! Ga zo door! +:)+

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:44

Wat goed, Jamie! Je mag trots zijn op jezelf! :D

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:37

Supergoed Jamie! Houd dit vast!
Hoe gaat het met de rest?

Kirstenn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:22

Hier is het wat lastig.. Veel strubbelingen thuis waardoor mijn gedachten alleen maar naar eten gaan. Weer een paar eetbuien gehad. Gelukkig ook veel weg geweest wat ook enorm helpt.
Vrijdag naar de therapeut..

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 14:04

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:13

Super! Hoe voelt dat nou? :D

Kirstenn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:14

Wauw, super mooi geschreven.
Kan je trots op zijn, en zeker ook op je zelf!
Top!

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:14

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:19

Ik ben net gebeld door accare, heb donderdag daar mijn intake. Ik hoop dat ik niet weer een opname hoef ivm gewicht e.d. Maar we wachten af :D Iemand ervaring met accare?