Shaun T - Insanity workout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:28

Vandaag weer pure cardio gedaan. Deze is echt zwaar. Al heb ik meer moeite met de plyomatric circuit. Meer mensen? Of is pure cardio de zwaarste van de eerste weken?

Winged

Re: Shaun T - Insanity workout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:32

Ik heb een bloedhekel aan de plyo...

Vanavond ga ik beginnen met de T25 :D

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:16

Ik haatte de plyo ook :=

Succes Winged!

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:20

Ik heb ook een bloedhekel aan plyo := (en de mummy kicks) geef mij maar de level drills :D

@Winged: ben benieuwd hoe je de T25 vind!

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:29

Zo hier gisteren begonnen met week 3 van T25... Heerlijk, ben deze week erg moe maar doordat het maar 25 minuten is kan ik mezelf er toch toe zetten om het wel even te doen... En ik zie toch echt al wel resultaat! Ben ook benieuwd Winged hoe je het bevalt! Succes

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:09

wat nemen jullie trouwens om te herstellen na een workout?

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:12

Een grote slok water haha, bijtanken.
Meestal sport ik gelijk na het werk en net voor het eten. Neem er niks tussen door. Ben ook wel benieuwd

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 10:37

In het begin nam ik wel eens eiwitshakes, maar doordat ik het op valtaf.nl bijhield kwam ik erachter dat ik dan toch wel veel eiwitten kreeg. Nu probeer ik eiwitrijk eten te nemen na het sporten, meestal griekse yoghurt.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 10:45

Ik eet meestal wat fruit van te voren een een gekookt ei of yoghurt erna :)

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:26

valtaf is niet helemaal een juiste richtlijn voor als je veel sport hoor miramare. Eiwitshake is prima met iets van fruitsuikers

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:49

Auuwww m'n buikspieren :D Inmiddels dag 5 hier van Focus T25, gister dus Ab Intervals gedaan haha. Vind de ene workout beter te doen dan de ander, maar het is hoe dan ook werken en dat voelt eigenlijk alleen maar goed. Heerlijk dat het niet zo lang duurt en ik ben evengoed net zo doorweekt (meestal) als met Insanity! Verder probeer ik hard te letten op m'n eten, wat gelukkig steeds beter gaat. Ben heel benieuwd hoe ik het er de komende weken vanaf ga brengen!
@Miramare: Welke workout vind jij het fijnst en welke het minst? Ben ik wel benieuwd naar haha.

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:58

Ik gebruik zelf Whey protine! Anders ga ik er echt aan kapot.

Trouwens, ik ga een beetje spijbelen van Insanity :P Heb iets zo moois gezien en het is ook nog in mijn dorp : http://uctemmeloord.nl/ heb me proefles aangevraagd :D

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:53

Ziet er goed uit marijkje!
Vanavond weer plyo. Dan heb ik de eerste 10 dagen er op zitten. Vind het niks tegenvallen kwa werk combi. Neemt niet weg dat ik elke dag weer kapot ga tijdens de workout

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 20:29

Ik ben er ook aan begonnen :j hou me alleen niet vast aan het schema, ik train wanneer het me uitkomt. Kan ik een dagje echt niet schaadt het niet. Ik ga morgen ook op een bootcamp training in het duin. Vind het wel heel zwaar :j pure cardio vind ik inprincipe wel meevallen, vond plyo zwaarder.

Doen jullie het om af te vallen of om beter in conditie te komen/meer spier te ontwikkelen?

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 22:38

ik doe het voor conditie en spier opbouw. ik heb namelijk last van winter benen (en nog meer lichamelijke klachten) dus spieren kweken helpt mij bijna pijnloos de winter door te komen

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 09:18

Ik ben vanmorgen begonnen met insanity, en ik heb maar 20 minuten vol kunnen houden zo de eerste keer. Zijn jullie allemaal meteen voluit begonnen?
Ik heb de warming up gedaan (die ik persoonlijk al zwaar vond) en daarna de eerste 4 onderdelen van de eerste fit test. Ik kon gewoon niet meer. En nu pijn met traplopen :(
Morgen gewoon nog een keer en dan hopen dat ik het langer vol houdt haha.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 09:26

Power reiner. Het bliijft heel zwaar. Ik kan goed merken dat ik met de week sterker word. Zelf werk ik wel elke workout helemaal af maar ik kan nog niet altijd op vol vermogen meedoen. Als ik verzuur tijdens een oefening drink ik een slok water loop een rondje en probeer weer verder te gaan.
Als je halverwege stopt heb je ook niet je cooldown te pakken en die is wel bslangrijk bij insanity.

Vandaag heb ik ook weer de fit test. Ben benieuwd

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 10:59

PowerReiner, ik heb het wel gelijk voluit gedaan. Op momenten dat je echt niet meer kan even pauze nemen, wat water drinken en op adem komen en dan ging ik er weer voor. Op een duur vond ik het echt leuker worden en kon ik alles volhouden. Je merkt het verschil snel!

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:12

Vanavond beginnen met week 4 van T25... vind zelf dat ik nog niet echt verschil zie met de start maar mijn man gelukkig wel. Straks ook amar eens fotos maken misschien dat ik het dan wel zie!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:06

Ik ben er alweer mee gestopt :\ Met vakantie geen tijd gehad en dus twee weken niet aan de Insanity gezeten en nu kan ik me er gewoon niet teo zetten. Het is ook veel te heet! Ik heb die T25 ook gedownload en zie wel wanneer ik mezelf weer zover krijg om even goed te sporten.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:10

Vandaag spierpijn!!!!!!! vanmiddag maar weer springen. Ik zal dit keer inderdaad de hele workout afmaken, waarschijnlijk moet ik de DVD wel 6 keer op pauze gaan zetten haha.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 15:34

Power reiner. Je hoeft niet perse de dvd op pauze te zetten. Als jij een handdoek en een flee water bij de hand hebt. Kun je binnen 20 seconden weer verder. Zoek je eigen tempo en ga deze per dag proberen op te voeren. Het is niet mogelijk om direct zoals shaun er vol in te gaan.
Ik dacht de eerste week ook dat ik mn kuitspieren vol scheuren had zitten. Kon mn voeten niet meer afwikkelen van de kramp, verzuring. Nu een ruime week later hb ik er geen last meer van maar merk wel aan mezelf dat ik steeds harder en beter kan.

Je kant het powerreiner!

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:10

Morgen ga ik weer rustig aan beginnen om insanity te doen, helaas kon mijn lichaam het niet meer aan dat ik eigenlijks de hele tijd in elkaar zakte.
Ik ga rustig weer wat oppakken en donderdag naar de sportschool. Als dat echt bevalt zoals ik het denk ga ik over op hib hop abs en dan het andere sporten er bij. Zo doe ik iedere dag toch weer wat :)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 08:37

sax89 schreef:
Power reiner. Je hoeft niet perse de dvd op pauze te zetten. Als jij een handdoek en een flee water bij de hand hebt. Kun je binnen 20 seconden weer verder. Zoek je eigen tempo en ga deze per dag proberen op te voeren. Het is niet mogelijk om direct zoals shaun er vol in te gaan.
Ik dacht de eerste week ook dat ik mn kuitspieren vol scheuren had zitten. Kon mn voeten niet meer afwikkelen van de kramp, verzuring. Nu een ruime week later hb ik er geen last meer van maar merk wel aan mezelf dat ik steeds harder en beter kan.

Je kant het powerreiner!

Thnx!!!!

Ik heb gister de hele DVD afgemaakt en inderdaad niet op pauze gezet. Ik heb de fittest maar even opnieuw gedaan omdat de eerste keer niet echt telde, ben er toen vol voor gegaan en halverwege was het klaar.
Nu helemaal afgemaakt en pauze genomen wanneer ik het nodig had.
Vanmorgen strompelend uit mijn bed en vriend lag helemaal dubbel :)

Vanmiddag de eerste training, volgens mij is dat plyometric nogwat haha.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 08:39

Sax89

Hoe ging je fittest?
Al verschil in de resultaten?