Mijn verhaal… (ongewenst zwanger)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bullebeest

Re: Mijn verhaal… (ongewenst zwanger)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:05

Blij te horen dat het goed met je gaat lichamelijk en geestelijk.

Jammer dat het zo is gelooen met je schoonzus. Ik hoop dat ze gauw bij zinnen komt.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 01:11

IK ben blij voor je dat je zo blij bent met deze beslissing, Ga je het de vader nog vertellen? Die zal wel opgelucht zijn denk ik?
Tja en schoonzus weet even niet meer wat zij nou had gezegd , of had je dat niet opgeschreven?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 08:40

Fijne update weer +:)+

Schoonzus en "vader" zouden wat mij betreft ook lekker in hun sop gaar kunnen koken.

Zeker de "vader", laat die nog maar even lekker zweten en zelf naar jou toe komen voor een update }:)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 09:41

Wat fijn te horen dat het zo goed met je gaat :)
Een betere bevestiging had je niet van 'de vader' kunnen krijgen..wat een l*l..
Wel erg lastig dat het tussen jou en je schoonzus zo beroerd is he (wat ik overigens enorm begrijp van je)..of kom je dr niet geregeld tegen?

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 10:36

ano28 schreef:
Kleine, niet zo een belangrijke update :P.

Het gaat hier nog steeds goed :). Sta nog altijd 100% achter mijn besluit, nog geen emotionele dipjes gehad, niet meer dan normaal tenminste.

'de vader' weet nog steeds niet of het nu weg is of niet.

Met mijn ouders is alles goed gekomen, al wijzen ze iets meer op bepaalde feiten die ik zelf natuurlijk ook wel geleerd heb.

Met (schoon)zus is het niet meer goed gekomen en dat komt het wat mij betreft ook pas als ik een excuus heb gehoord, welke ze niet van plan is te gaan geven.. Kan nog wel eens een lang verhaal worden.

Jawel, een superbelangrijke update en nog een fijne om lezen ook (behalve het schoonzusgedeelte dan)
Houen zo, je doet het prima !

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:12

pmarena schreef:
Fijne update weer +:)+

Schoonzus en "vader" zouden wat mij betreft ook lekker in hun sop gaar kunnen koken.

Zeker de "vader", laat die nog maar even lekker zweten en zelf naar jou toe komen voor een update }:)

Hier sluit ik me bij aan! Fijn om te horen dat het zo goed gaat ts!!!!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:13

Zonde van schoonzus TS, maar zolang jij achter je keuze staat is het prima :)

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:11

Fijn dat je nog steeds achter je keuze staat!!

Vraagt de 'vader' er zelf nooit naar dan? Zo nee, dan laat m lekker een d*kke krijgen pfff wat een slappe ... zeg!

Met je schoonzus, er heeft hier volgens mij nergens gestaan wat ze nou precies gezegd heeft, maar erg lekker zal het dus niet zijn gegaan nee.. Wel lastig, hoe staat je broer hierin?

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:34

chapeau! Zoals al meerdere in dit topic geschreven hebben: het is jouw keuze, jouw leven.. jij bent de enigste die het in dit geval kon bepalen. Ik heb geen idee wat ik in jouw plaats had gedaan. Ik vind het in ieder geval ontzettend dapper en heb er ook echt respect voor.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:36

ik heb net eventjes het hele topic door gelezen ( jou berichten dan )
en eigenlijk had ik een groot deel van de tijd wel het idee dat je het toch zou houden.

goed dat je je eigen beslissing hebt genomen en er zo goed over nagedacht hebt!!

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:56

Ben blij voor je dat het goed is gekomen met je ouders en dat je nog steeds achter je besluit staat.
Wel vervelend dat je zus zo gereageert heeft. Wat kon het haar eigenlijk schelen dat je nu zwanger was of niet ? Heeft ze haar kindje dan nodig voor de belangstelling mischien of is ze bang dat haar kind niet genoeg gaat krijgen dan ?
Ik zou in jouw plaats toch proberen om eens met je zus te spreken. Ze heeft op een heel egoistische manier gereageert, maar mischien heeft ze daar haar reden wel voor (hormonen bvb). In ieder geval boos zijn op elkaar en elkaar negeren gaat niets oplossen en als ze niet open staat voor een discussie kun je het natuurlijk wel laten rusten, maar beslis niet te snel van iemand van je gezin uit je leven te bannen...

ano28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 00:07

De vader.: Tsjah, die denkt dat ik nog zwanger ben (denk ik). Ik heb alles gedaan om hem erbij te betrekken. Hij negeerde me, nam niet op, stuurde niks terug op berichten.
Ja een keer houd het op.

Ik hoef hem nooit meer te zien, gebeurd vast een keer en weet niet hoe ik reageer.

Verder gaat het nog steeds goed :)! Af en toe wel een dipje wat nu wat makkelijker een reden heeft, maar goed die zou ik anders ook wel hebben denk ik.

Inmiddels ook een excuus van schoonzus gehad. Die zat per toeval bij mijn ouders. Was in 3 zinnen geregeld (saved bij the Bell). Heb duidelijk gemaakt dat ik het echt niet vond kunnen, maar het er verder maar bij gelaten. Misschien meer voor mijn ouders als voor mezelf. Boos blijven heeft geen zin, hoewel het nog niet vergeven en vergeten is...

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 00:18

Fijn dat je weer een update plaatst meid. Slaap lekker voor straks.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 00:59

Hoi zo dus toch een excuus het begin is er. en de vader tja , als jij over een jaar geen kind heb gaat hij misschien nadenken. Dat doet hij zelf. blij dat je je goed voelt

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:39

Nu hopen dat je niet meer ongepland zwanger raakt! Zal je niet snel meer gebeuren denk ik!
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 14-02-13 10:48, in het totaal 2 keer bewerkt

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:44

Lottie84, dat vind ik toch een vreemde opmerking hoor...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:47

Waarom? Ik ben namelijk ook ongepland zwanger geraakt van de eerste. Ik ben daardoor zo voorzichtig geworden dat ik weet dat dat me niet meer zal gebeuren.
Edit... woordje ongepland erbij gezet om te verduidelijken, stond er inderdaad nogal knuddig zo...

ano28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 10:00

Nooit verwacht dat het me zou gebeuren, maar na dit zorg je natuurlijk altijd wel voor extra maatregelen.
Entja, het was een denkfout (die zal ik zeker niet nog eens maken) maar ook 'botte pech', na veel nalees werk zou het toch echt 95% zekerheid moeten bieden.

Ik viel net onder de 5%...

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 12:06

Fijn dat het goed met je gaat TS :j
Iedereen die de pil slikt kan dit overkomen, kan jij verder echt niks aan doen ;)

Ben blij voor je dat het allemaal achter de rug is en geniet je wel weer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:27

Hallo TS,

Je verhaal speelde zich inmiddels een jaar geleden af, en ik vroeg me af hoe je je voelde intussen met de hele situatie? Heb je alles kunnen verwerken?

ano28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 10:34

Dit is lang geleden, maar weer eens ingelogd onder mijn schaduwaccount.

Robin, jou heb ik inmiddels via pb gesproken :).

Om toch nog eens te reageren en zeker voor mensen die dit lezen en in het zelfde schuitje zitten als ik toen.

Onderschat het echt niet. Het heeft psychisch zoveel meer impact op mij gehad dan ik in deze tijd dacht. Pas ruim een jaar later is alles er bij mij uitgekomen en ben ik zwaar depressief geweest. Onder andere door dit voorval, maar ook door veel opgekropte emoties.

Nog altijd 0% spijt van mijn beslissing, maar wel een heel aangrijpend emotioneel proces geweest. Hopelijk kan ik er nog iemand een hart mee onder de riem steken !

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:18

Heftig hoor TS, maar wel fijn dat je geen spijt hebt. Heb je je leven wel weer een beetje op de rit nu? :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:29

Heftig TS!

Heeft de vader eigenlijk uiteindelijk nog iets van zich laten horen?

ano28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 14:56

Mijn leven op de rit, de grootste tijd wel, maar nog altijd terug vallen en het blijft vechten om niet terug te vallen in de depressie.

De 'vader' ben ik nog weleens tegen gekomen, met een drankje op is hij er ooit over begonnen en heeft zijn excuses aangeboden dat hij het toen zo heeft af laten weten. Ik doe aardig tegen hem, maar hoeft verder niks meer met hem te maken te hebben. Niet alleen door dit, maar ook als persoon liever niet.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 23:02

Nee dat kan ik me goed voorstellen, blij dat het weer beter met je gaat