Is het eigenlijk logisch dat ik bij de buikspieroefeningen mijn nek voel? Volgens mij span ik die ook aan, maar het lukt me niet die niet aan te spannen.
Hou je ogen op 1 punt gericht en probeer je nek recht te houden. Je ribben moeten naar de heupen toe 'knijpen' zeg maar. Ik moet m'n gedachten er ook bij houden, anders ga ik ze fout doen
Rebel_Jits
Geplaatst: 07-01-13 21:35
Zo, dat voelde goed! Ik merk nu wel vooruitgang met die sidelunges en dat die gewichten tot ooghoogte doet, ik hou ze vol met 1kg en zonder m'n hoofd te laten hangen van de inspanning M'n kuiten branden nog wel, maar kon gelukkig alles volhouden vandaag. Voelt lekker, die vooruitgang
Ik heb m'n beste vriend overgehaald het minimaal eens te proberen, dus ben benieuwd. Eens zien hoe mannen erover denken
Nek kan je zeker voelen hoor, die kan je niet naar de grond laten zakken bij elke crunch. Inderdaad wat ze zeggen: ogen op 1 punt op het plafond. Dat helpt echt
Mijn vriend wil niet meedoen hij is meer van met zware gewichten slingeren.. Mij uitlachen/ toekijken/ aanmoedigen vind ie dan weer wel leuk.. Heb em maar snel ff om boodschappen gestuurd toen ik bezig was
Mijn vriend moedigt me aan, al doe ik de work-out liever als hij er niet bij is.
arabella2000
Geplaatst: 07-01-13 21:44
goed bezig saintelette!! moet ie maar meedoen
Ik ben net terug van de yoga Het begint steeds beter te gaan. Op het begin was ik nog super stijf (in september vorig jaar) en nu doe ik bij sommige dingen al de gevorderde poses..... Maar bij oefeningen waarbij ik op mijn knieën moet zitten of mijn achterbeen een slag moet draaien, doe ik aangepast. Die krijg ik niet voor mekaar zonder heel veel pijn...
Zo, ik heb het uitgeprobeerd Samen met mijn vriend! Had twee flesjes van een halve liter water en dat was echt veeeeel te makkelijk. Dus maar eens kijken voor een setje gewichten. Vond het wel leuk!
Goedzo Liek_ Succes met het zoeken naar gewichtjes.
Anne.
Geplaatst: 07-01-13 21:50
Zooo, hier ging het ook weer goed! Door mijn achterstallige conditie deed ik niet alle oefeningen met alles wat ik had, vandaag wel. Heerlijk Voel wel mn bovenbenen weer. Nu mijn citroenwatertje en strakjes mijn sinasappeltje met magere yoghurt
Morgen weer rug- en buikspieren bij de fysio en 's avonds dan dag 5!
Ben alleen wel flink aan het balen. Vandaag een bezoekje gebracht aan de dermatoloog voor mijn gekke plekjes. Daaruit bleek dat er een grote kans is dat ik Paraberksyndroom heb. Dat houdt in dat mijn berkenpollenallergie een kruisreactie veroorzaakt.. En 3x raden wat.. Juist.. fruit, noten en groenten Ik moet dus goed in de gaten houden wat ik eet en watvoor reactie ik daarop heb. Was ik net zo fanatiek begonnen met mn fruitjes..
Ik heb de eerste 10 minuten gedaan, beter dan niets Morgen ga ik dag 8 weer doen, loop ik een dagje achter
Dorus
Geplaatst: 07-01-13 21:56
@_JY_: Als je je nek voelt bij de buikspieroefeningen doe je iets verkeerd. Je moet naar het plafond kijken, dan beweeg je je hoofd automatisch minder mee en krijg je ook minder spanning op je nek.
Ik voel mijn kuiten nog niet. Gelukkig niet, want als ik ergens niet tegen kan ik het spierpijn in mijn kuiten. Mijn bovenbenen en billen overleef ik nog wel, maar kuiten met spierpijn, dan ga ik echt dood.
Heb net trouwens bij de Decathlon wat nieuwe sportkleren gehaald en een paar gewichtjes. Heb die van 0,5kg en van 1kg meegenomen. Bij sommige oefeningen zijn die flesjes echt te zwaar, maar soms bij sommige doen ze niks.
Noor wil jij wel eens heel gauw je workout gaan doen... Nu... Kom op... Je kunt het... Bokt weg en laten we niet zien dat je post voordat je de hele les van vandaag hebt afgemaakt... En nou wegwezen.
Anne.
Geplaatst: 07-01-13 22:06
Noor! Aan de bak! Anders krijg je nooit die strakke 'Tush'! *schop* We zitten allemaal in hetzelfde schuitje!