estja schreef:Zijn er hier ook mensen die hypermobiel zijn maar juist heel erg stijf?
Ik ben mijn hele leven al een echte stijve plank en nu zegt mijn ha dat ik hypermobiel ben maar dat mijn spieren altijd alles hebben opgevangen. Hypertonie heet dat als je verhoogde spierspanning hebt.
Jep!
Ik was als kind wel lenig, maar al vrij snel werd dat minder. Later was ik echt een stijve hark. Toen ik een paar jaar geleden naar de huisarts ging voor vermoeidheid, merkte hij alleen een hele hoge spierspanning in mn rug op. Dus bij de fysio beland. Die heeft een paar sessies nodig gehad om die spierspanning lager te krijgen, toen konden ze de boel pas weer recht kraken (stond vreselijk scheef) en toen ontdekten we pas dat ik hypermobiel ben. Dus ik ging van vreselijk stijve hark naar wiebelig. Kwam bij mij door stug doorgaan, nooit aandacht hebben voor pijntjes en vermoeidheid, waardoor ik gewoon een soort skelet had gemaakt van mn spieren.
Ik moest echt opnieuw leren omgaan met mn lichaam, alles moest zich opnieuw settelen en een balans vinden. Ik kreeg pas veel pijn toen alles los was.... Maar heb er wel mobiliteit en energie voor terug gekregen!