Ik loop prettig op de asics nimbus dus durf ook niet zo goed over te stappen op een andere merk of model. En hoe raar dat ook klinkt ik weet welk model ik hebben wil en dan loont het flink om ze online te bestellen. Bij mijn huidige schoenen scheelde het 50 euro en dat vind ik wel een enorm bedrag op een paar schoenen.
Mijn hardloopschoenen zijn bijna 2 maten groter dan mijn normale schoenmaat.... normaal gesproken heb ik 36 (heel soms 37) en hardloopschoenen maat 38. Binnenkort ben ik ook aan nieuwe schoenen toe, maar ik bestel ze niet zomaar via internet Toch een te groot risico. Heb teveel horror verhalen gehoord die met schoenen te maken hadden. Bovendien denk ik dat mijn looptechniek anders is dan een jaar geleden.
In het begin niet vond ik altijd zoveel energie kosten viel mij altijd enorm tegen. Maar de kick als je het uitgelopen hebt is wel enorm daarnaast voel ik mij ook altijd zoveel beter na het hardlopen.
RubyRed
Geplaatst: 22-02-13 12:55
MISTRAL94 schreef:
Goed zo! Lekker gevoel geeft dat hè?
Wat moest je vandaag lopen?
8x 2 minuten met 1 minuut rust. Goed voor mijn baggere conditie .
Dat schijnen de ergste lessen te zijn die 2 minuten hardlopen. Zodra je die 3 minuten voorbij bent dan zal het een stuk makkelijker worden. Dan ga je ook met sprongen vooruit
Mijn nieuwe aanwinsten. De anderen waren inderdaad net iets krap. Voor kortere afstanden kunnen ze nog prima, maar bij meer dan 10km zal ik hierin last van m'n tenen krijgen. En aangezien ik maar zelden minder dan 10km loop heb ik maar nieuwe aangeschaft. Als het weer een beetje meewerkt ga ik ze morgen testen, ik geef m'n benen vandaag nog maar een dag rust na de 22 van woensdag.
Nu het toch over schoenen gaat: Sinds ik nieuwe schoenen heb, heb ik last van mijn onderrug. (voorheen ook wel iets, maar minder erg) Terwijl ik wel dezelfde schoenen heb gekocht. Kan dit door nieuwigheid / stugheid komen?? Misschien moet ik ook gewoon mijn nieuwe en oude schoenen eerst afwisselend dragen, bedenk ik me nu ik dit typ.
Goed bezig dames! Ik ga zo les 9 lopen. Eigenlijk al veel te druk gehad, maar wil het niet uitstellen naar morgen want dan raakt heel mijn schema in de war.
Zo, ben weer terug, t ging echt heel goed. Denk dat ik vorige keer (toen liep ik met iemand samen, nu fietste er iemand mee) gewoon harder heb gelopen dan mijn 'eigen' tempo, en dat het daardoor zo vermoeiend was...
Wat goed van jullie! Zijn er vandaag nog mensen die moeten lopen?
Ik zit er aan te denken om weer voorzichtig een blokje om te gaan, de pijn in mijn kuit is nagenoeg weg. Al ben ik wel bang dat ik misschien wel te vroeg begin.