ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peppertree

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:46

Was dat nou in dit, of in dat andere topic, dat iemand werkte met een timer, volgens een bepaalde methode?

(Was wel compleet de mist ingegaan geloof ik, maar het klonk op zich wel goed)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:58

nou tis niet nodig geweest, ik ben klaar met wat ik gepland had, dus jeej, zelfs in 1 ruk door ...
dus hond uitgelaten(die was zo handig om een akker in te baggeren om even lekker in iets smerigs te gaan rollen fain :n )
eethoek + vensterbank en wandplanken gesopt, de muur gesopt (schrob-bare verf jeej, is heel handig met dat projectiel van ons :+ )
en toilet gedaan , even alles stoffen, dweilen en klaar en op zijn ADHD , dus dat ging heul hard en dan ben je heul snel klaar

nu even lekker chillen, dan dalijk eten koken, douchen, hond uitlaten, en dan richting de oefenruimte :D

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 16:42

Hehe mijn vader riep ook wel eens "laat je eens nakijken joh!"
En dan "oh, dat heb je al gedaan.."

Maar die beschrijving die peppertree gaf, dat ben ik ook :D

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 17:21

Wereld van herkening zeg :x toch wel gek he ?!
En mijn man (relatie van bijna 20 jaar) die heeft zelf ook iets van adhd, daar zijn we van overtuigd... hij is het overactieve type en ik het ADD type... dat heeft in het verleden wel eens voor problemen en onbegrip gezorgd hoor, maar sinds hij in mijn behandeling/voorlichting en in die van mijn dochter word betrokken is het kwartje helemaal gevallen :D

En uitdagingen ? nee die zoek ik nooit op... :n ging alleen met een Draver mijn Orun halen :)) hoezo uitdaging... :') wel geslaagd overigens en paard gehouden *D

Ow en ik heb altijd een smiley overdosis in mijn posts... ik moet alle posts altijd controleren van mezelf omdat mensen me vast niet serieus nemen met al die toestanden in mijn posten :') maar voor deze ene keer laat ik ze allemaal staan _/-\o_

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 17:44

Ja ik geloof ook 100% dan ADHD erfelijk is. En dat daarnaast de chaos die je als AD(H)D-er toch onbewust aan je kind doorgeeft in de opvoeding, draagt daar ook aan bij. Het is wel heel strijkend dat het merendeel van de behandelgroep waar ik in zat bij GGZ, erachter was gekomen dat ze het hadden omdat hun kind gediagnosticeerd werd. En toen pas dachten, ja maar daar heb ik ook last van. Is dat dan niet normaal?

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 17:50

Klopt Rensiepensie, dat had ik dus ook...
Ik heb altijd al klachten gehad waar niemand de vinger op de zere plek kon leggen... honderden bloedonderzoeken, ziekte van lyme onderzoeken maar allemaal een negatieve uitslag... heel frustrerend :-/

Tot mijn dochter de diagnose kreeg... toen vielen alle puzzelstukjes op zijn plek :j

Ik vind overigens niet dat ouders met ad(h)d per definitie slechte ouders zijn :n Sterker nog, ik vind me als ouder beter dan mening andere ouder... :o

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:01

Ik vind het juist heel fijn om al die herkenning te lezen in dit topic. Het is voor mij echt een verademing om te lezen dat ik niet de enige ben.

Hebben jullie ook dat je eigenlijk altijd moe bent? Ik ben eigenlijk altijd doodop. Maakt niet uit of ik veel of weinig doe, meestal is het juist erger als ik weinig doe, dan voel ik me echt leeggezogen. Vroegah veel bloedonderzoeken enz gehad, nu is mijn bloeddruk altijd al aan de lage kant maar verder was alles altijd prima! Zou het ook met add te maken kunnen hebben?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:03

Ik ben ook vaak moe, komt ook omdat ik 's avonds veels te laat ga slapen en er vroeg uit moet.

Dan nog eens heel de dag prikkels en drukte op het werk, dat hakt er wel in.
Ik voel me ook sneller moe als ik weinig doe, maar ik denk dat dat komt omdat ik anders maar door blijf gaan en de vermoeidheid negeer.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:05

Ik ben ook standaard moe. Zelden dat ik echt uitgerust ben, veel te druk bezig met alle prikkels verwerken.
Maar ondanks dat kan ik ook veel onrust hebben en echt wat moeten doen met m'n lijf, terwijl m'n hoofd dan nergens toe in staat is.
En als ik hyper ben, ben ik het moe zijn even kwijt en komt t daarna harder terug :')

Maar ik heb ook pfeiffer gehad en dat komt soms ook wat boven. Maar veel verschil met daarvoor is er niet.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:11

dat heeft zeker met je ADD te maken :j
Hoeveel onderzoeken ik niet gehad heb omdat ik altijd maar moe was... de gekste dingen zijn onderzocht, maar er was niemand die aan ADD dacht :')
Ondanks alle opmerkingen op mijn rapporten van school :+

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:15

Ik heb ook al tig bloedonderzoeken gehad.

Was 20 toen ik een burn-out kreeg en ben daarna nog een paar keer flink overspannen geweest, met zomaar flauwvallen en al.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:18

Mandarijn12 schreef:
Peppertree schreef:
Lekker tegenstrijdig is het allemaal he? Zo vind ik het daardoor heel erg lastig om nu te zeggen wie ik 'echt' ben. Ik ben niet lui, maar ook niet superactief. Ik ben chaotisch, maar eigenlijk wel heel perfectionistisch. Netjes, maar ook slordig. Soms heel sociaal, soms juist onwijs verlegen. Kan heel goed leidinggeven (paard/leerlingen), maar ook vaak niet assertief (genoeg) zijn.

Dat ritme nodig hebben maar ook veel uitdaging heeft bij mij ook problemen gegeven. Ik wil van alles en zeg overal ja op, begin overal aan en heb ideeën te over.. En voel me vervolgens schuldig omdat ik nooit alles gedaan krijg.

Hey dat ben ik!

Jaa ik lees net alsof ik dit getypt heb!! dat heb ik ook echt!!

Ik heb ook vaak het gevoel dat ik vaak moet 'vechten' tegen de buitenwereld... maar ook vechten om mezelf staande te houden tussen al die mensen die 'anders' zijn als ik maar ook anders doen en denken... het kost me wel echt enorm veel moeite om me staande te houden in de wereld buiten die van mij zegmaar..

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 00:05

Hmmm herken peppertrees verhaal, tot 2x toe pfeiffer gehad, burnout op mn 21e en lage bloeddruk, snel flauwvallen... Dat is wel griezelig herkenbaar allemaal...

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 06:11

"Fijn" dat ik daar toch niet alleen in ben... Heb me echt jaren ellendig en bejaard gevoeld daardoor.
Ritalin helpt mij de dag heel goed door, ben savonds wel eerder moe en toe aan slaap maar krijg daardoor een beter dag en nacht ritme :j

Zelfs opstaan voor mijn poes met suikerziekte die gespoten moet worden om 6 uur is tegenwoordig geen probleem :D
Duik er alleen op vrije dagen wel mooi weer even terug in ;) zoals nu dus.
Trusten !

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:19

Ik moet over 1,5 uur echt weg.
Moet nog douchen. Kleding uitzoeken.
Lunchen.
En komt ie: m'n kamer opruimen zodat een vriendin kan blijven slapen vannacht.
Ze kent me, leest dit topic ook mee ;)
Maar toch wil ik haar wel een schoon bed kunnen aanbieden haha.
Maar ik ben nu te onrustig, ik voel de spanning door m'n lijf en toch komt er niks fatsoenlijks uit. Mis het overzicht en de juiste volgorde :(

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:22

Oh dat heb ik ook. Ben nu aan t verhuizen, als ik dat alleen moest doen zat ik hier volgend jaar nog. En was ik met 5 dingen tegelijk aan t inpakken...

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:28

Ik heb dat als ik op de wei ga klussen.
Ik doe dat graag en wil ook dat het goed gaat.

Ik gooi alles wat ik nodig heb neer en dan loop ik als een kip zonder kop in de chaos rond, niet wetende waar te beginnen.
Als ik dan de Ritalin in neem, lukt het me wel om een indeling te maken en bij het begin te beginnen, ipv allemaal flarden.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 12:16

Het moe zijn herken ik ook. Ik was bijna 1,5 jaar elke dag zo moe, dat ik bijna omviel als ik thuis kwam. Daarnaast Black outs, dejavus, duizelig... Dat was dus mijn lichaam dat aangaf overspannen te zijn weet ik nu.

Als je dan toch door gaat, en door gaat, en doorgaat, dan bestaat het risico dat je net als ik hysterisch hyperventileren totaal doorgeslagen op de wc op je werk wordt aangetroffen, en dat het lichtje voor een paar maanden uit gaat.

Luister goed naar je eigen lichaam, en overschrijd je eigen grenzen niet. Mensen hebben het altijd over je grenzen verleggen, dat is voor ADHDers geen goede tip. Je kunt ook te ver gaan. De schade is dan niet 1,2,3 hetsteld. Ik ben vanaf vorig jaar oktober aan het herstellen van een zware burnout. Vroeger dacht ik altijd; Overspannen? Wat een aansteller, schop onder zijn kont moet hij hebben. Nu weet ik wel beter helaas.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 12:29

Maar ADHD'ers worden toch niet moe, hoor ik hier wel eens. Je hebt gelijk, absoluut. Ik ben ook continu grenzen aan het verleggen, ik wil namelijk de beste zijn. Ik wil alles kunnen en ik weet dat als ik het wil, ik het ook kan.

Zijn jullie ook zo creatief trouwens? Ik ben op z'n tijd fan van de naaimachine, tekenen, schilderen, grafisch ontwerpen, pianospelen, makeup :D ik kan vanalles met haar (vlechten, opsteken, etc)

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 12:37

Nee ADHDers worden wel degelijk moe. Maar dan kom je uitgeput thuis om 18.30, stort je neer op de bank, gaat tot 02.00 tell sell zitten kijken, dan nog eten en om 07.00 er weer uit. Lol. Dat is dus het probleem

En ik heb ook altijd de instelling gehad: niets is onmogelijk. Als ik iets wil, en ik ga ervoor, dan lukt het me. Me vastbijten als een Pittbull en niet meer loslaten. Een zelfvertrouwen dat onverwoestbaar was. Ik was daar altijd ook heel trots op. Maar oh oh, wat heb ik spijt dat ik niet eerder even pas op de plaats heb gemaakt.

En hier nog zo'n creativo! Tekenen, schilderen, klussen. Alles kan ik, overal duik ik ook vol enthousiasme in, en niets maak ik af :D

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 12:44

rensiepensie schreef:
En hier nog zo'n creativo! Tekenen, schilderen, klussen. Alles kan ik, overal duik ik ook vol enthousiasme in, en niets maak ik af :D

Haha wat herkenbaar hiero :)

Ik heb nu het probleem dat ik teveel moetjes heb. Niet weet waar ik moet beginnen. Afgeleid wordt door mn kinderen/dieren/internet en het vervolgens maar helemaal niet meer doe :o Om dan boos op mezelf te zijn en er toch aan te beginnen waardoor ik het allemaal voor een kwart doe en het verder voor me uitschuif waardoor de chaos alleen maar groter wordt en ik helemaal niet meer weet waar te beginnen. Soort van vicieuze cirkel dus _O-

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:53

Ook altijd moe hier, mijn dochter ook. En tal van bloedtests. Zat laatst te denken dat ik ongeveer 80% van mijn tijd 'verspil' en in de overgebleven 20% alles weer, op het laatste moment recht (probeer) te trekken. Lekker efficient. Maar het lukt (meestal).

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 14:43

rensiepensie schreef:

Dat heb ik ook en ondanks dat ik het van mezelf weet, duik ik toch steeds weer vol overgave in iets nieuws :')

Ik verleg ook graag grenzen, vind het prima dat anderen ergens goed in zijn, zolang ik maar net iets beter ben en heb inmiddels met vallen en opstaan een beetje geleerd wanneer ik los moet laten en op de rem moet trappen.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:41

+1 hier ook eentje :')

ik ben toen ik 9 was aan een borduurwerkje begonnen, hij ligt er nu nog, heb er laatst weer een stukje aan gedaan :=

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:49

Ladybird schreef:
+1 hier ook eentje :')

ik ben toen ik 9 was aan een borduurwerkje begonnen, hij ligt er nu nog, heb er laatst weer een stukje aan gedaan :=

Haha, bij mij precies hetzelfde. Borduurwerkje ligt nog steeds ergens te slingeren. :')