In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 18:40

Vaak is het volgens mij ook een stukje machteloosheid want de mannen vaak hebben. Doordat ze er niks aan kunnen doen, worden ze boos of gefrustreerd en vergeten ze daarbij te steunen.

Sammy, alleen door eerlijkheid kun je begrepen worden...

Oh en trouwens:

IK VOEL ME GOEEEEEEED!!!!
Ik heb een goede therapiedag gehad en dat heeft gezorgd voor heel veel opluchting en er valt een deken van vermoeidheid van me af.
Echt super fijn om me weer eens goed te voelen :D

Miranda40

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:06

Wat heerlijk Joolien!!!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:25

Joolien schreef:
Vaak is het volgens mij ook een stukje machteloosheid want de mannen vaak hebben. Doordat ze er niks aan kunnen doen, worden ze boos of gefrustreerd en vergeten ze daarbij te steunen.

Sammy, alleen door eerlijkheid kun je begrepen worden...

Oh en trouwens:

IK VOEL ME GOEEEEEEED!!!!
Ik heb een goede therapiedag gehad en dat heeft gezorgd voor heel veel opluchting en er valt een deken van vermoeidheid van me af.
Echt super fijn om me weer eens goed te voelen :D

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

_/-\o_

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:05

Wat fijn joolien!

Ik zal dan inderdaad gewoon openboek spelen :\ maar moet ik dan mn hele verleden aan de huisart vertellen? waarom ik me zo voel?
of gewoon eerlijk vertellen, dat ik me niet goed voel en dat ik graag hulp wil?

Sorry hoor dat ik zoveel vraag en klaag hier :o maar wil gewoon graag weten welke stappen ik moet ondernemen :)

@ mindfull, ja inderdaad ik denk dat mn vriend ook zo raar zal reageren, uit onmacht en ik denk ook wel een beetje teleurstelling, omdat hij vind dat ik altijd zo perfect ben.

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:09

Goede avond allemaal,

Hoe is het met jullie allemaal
Super om te lezen joolien:)

Met mij gaat het vandaag ook echt super. Heb voor mij zelf de positieve dingen in mijn leven opgeschreven en voel me er zo lekker door. En elke keer als ik voel dat het iets minder ga pak ik die punten weer en ga ze lezen en zo veel mogelijk herleven.

Echt heerlijk om me zo goed te voelen:)
Dit is wie ik ben en hoor te zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:24

Sammy_xxs schreef:
Wat fijn joolien!

Ik zal dan inderdaad gewoon openboek spelen :\ maar moet ik dan mn hele verleden aan de huisart vertellen? waarom ik me zo voel?

Sorry hoor dat ik zoveel vraag en klaag hier :o maar wil gewoon graag weten welke stappen ik moet ondernemen :)

@ mindfull, ja inderdaad ik denk dat mn vriend ook zo raar zal reageren, uit onmacht en ik denk ook wel een beetje teleurstelling, omdat hij vind dat ik altijd zo perfect ben.

Ja gewoon zeggen wat je voelt, en dat je graag hulp wilt :)
En je klaagt niet hoor, ik vind het knap dat je er zo open over bent. Dat getuigd van kracht :)

En Nicol, fijn dat het zo goed gaat!! Dat is toch ook wel prettig he :)

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 09:54

Goedemorgen,

Joolien, hoop dat je je vandaag nog zo goed voelt! :)

Sammy, dat is geen klagen, dat is gewoon om ervaringen vragen. En je bent een bikkel dat je zelf hulp gaat zoeken, heel goed. En weet je, dat gaat de huisarts ook zeggen. Je hoeft niet je hele verhaal te doen, gewoon zeggen dat je je niet zo goed voelt door alles wat er allemaal gebeurd is en dat je graag eens met iemand zou praten. Dan vraagt de huisarts vanzelf nog wel wat verder en echt, ik heb het nu bij 3 verschillende huisartsen gevraagd en er is er nog nooit 1 gaan lachen of vreemd gaan kijken.
Het voelt vaak zelfs al als een opluchting als je die eerste stap gezet hebt.
Veel succes meid!

Ik heb gisterenavond heerlijk bij mijn beste vriendinnetje (hier in Belgie) gezeten, samen met dochtertje. Kinderen lekker spelen en een film kijken, terwijl wij heerlijk gek doen, karaoke zingen etc. Mensen wat knap ik daar altijd van op. Even alles vergeten, gek doen, lachen en ontspannen.
Pas laat thuis en echt te moe voor een goed gesprek, maar wel een hele lieve sms van mijn ventje gehad toen ik daar zat, waardoor ik weet dat we dit weekend nog wel een goed gesprek gaan hebben en hij echt wel van mij houdt. In ieder geval een goed begin van het weekend. :)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 10:50

Fijn dat jullie niet vinden dat ik klaag :)
Ik zal nu gewoon meelezen, en af en toe wat posten :+
En als ik bij de huisarts ben geweest laat ik jullie het weten hoe het is gegaan!

Bedankt voor de steun in ieder geval!

En heel fijn dat dat jullie je weer lekker opgewekt voelen! Is altijd wel leuk als je positief bent, die kleine momenten helpen je er wel doorheen *\o/*

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:16

gisteren had ik een bruiloft van een collega en hoorde toen dat mn manager een afscheidsfeestje aan het voorbereiden is voor mij (ik blijf bij zozijn werken, maar niet meer op mn huidige groep ivm hernia)...leuk om te horen dat er iets wordt georganiseerd, al baal ik enorm dat ik daar weg moet...
vanavond lekker met mn zus naar wicked (vanuit zozijn met de pv)...heb daar wel zin in...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 18:45

Pfff ik heb de dag overleeft, ik ben me brak geweest vandaag _O-
Gister naar Oktoberfest geweest, dat was erug gezellig :D

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 19:48

Goede avond allemaal,

Hoe is het met jullie??

Met mij helaas echt heel slecht iets mee gemaakt in mijn prive situatie wat ik liever niet mee had willen maken.
Wat er gebeurd is gun ik ook geen van jullie hoop dat jullie dat nooit zullen mee maken.
mijn dag is dus huilen, woede, frustratie gewoon heel negatief dus.

maar ja sorry voor mijn verhaaltje moest het even kwijt zit er nogal mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:07

nicoletjee schreef:
Goede avond allemaal,

Hoe is het met jullie??

Met mij helaas echt heel slecht iets mee gemaakt in mijn prive situatie wat ik liever niet mee had willen maken.
Wat er gebeurd is gun ik ook geen van jullie hoop dat jullie dat nooit zullen mee maken.

Een hele dikke virtuele knuffel :(:)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:24

nicoletjee schreef:
Goede avond allemaal,

Hoe is het met jullie??

Wil je het wel delen? Misschien dat het oplucht. Of gewoon effe van je af typen...

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:25

Joolien schreef:
Pfff ik heb de dag overleeft, ik ben me brak geweest vandaag _O-
Gister naar Oktoberfest geweest, dat was erug gezellig :D

Joolien is goed bezig! Flink bier op dus? :-)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:25

lammie2701 schreef:
gisteren had ik een bruiloft van een collega en hoorde toen dat mn manager een afscheidsfeestje aan het voorbereiden is voor mij (ik blijf bij zozijn werken, maar niet meer op mn huidige groep ivm hernia)...leuk om te horen dat er iets wordt georganiseerd, al baal ik enorm dat ik daar weg moet...
vanavond lekker met mn zus naar wicked (vanuit zozijn met de pv)...heb daar wel zin in...

En hoe was Wicked? :-)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:26

Mindfull schreef:
Goedemorgen,

Joolien, hoop dat je je vandaag nog zo goed voelt! :)

Sammy, dat is geen klagen, dat is gewoon om ervaringen vragen. En je bent een bikkel dat je zelf hulp gaat zoeken, heel goed. En weet je, dat gaat de huisarts ook zeggen. Je hoeft niet je hele verhaal te doen, gewoon zeggen dat je je niet zo goed voelt door alles wat er allemaal gebeurd is en dat je graag eens met iemand zou praten. Dan vraagt de huisarts vanzelf nog wel wat verder en echt, ik heb het nu bij 3 verschillende huisartsen gevraagd en er is er nog nooit 1 gaan lachen of vreemd gaan kijken.
Het voelt vaak zelfs al als een opluchting als je die eerste stap gezet hebt.
Veel succes meid!

Ik heb gisterenavond heerlijk bij mijn beste vriendinnetje (hier in Belgie) gezeten, samen met dochtertje. Kinderen lekker spelen en een film kijken, terwijl wij heerlijk gek doen, karaoke zingen etc. Mensen wat knap ik daar altijd van op. Even alles vergeten, gek doen, lachen en ontspannen.
Pas laat thuis en echt te moe voor een goed gesprek, maar wel een hele lieve sms van mijn ventje gehad toen ik daar zat, waardoor ik weet dat we dit weekend nog wel een goed gesprek gaan hebben en hij echt wel van mij houdt. In ieder geval een goed begin van het weekend. :)

En hoe is het met jou?

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:26

Sammy_xxs schreef:
Wat fijn joolien!

Dat laatste :-)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:54

Kort maar krachtig :D

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 08:23

Goedemorgen,

Joolien lekker brak :)

Nicoleetje heel veel sterkte :(:)

Gisteren inderdaad op een gegeven moment het gesprek aan gegaan, de sfeer was goed, hij was lief voor me, dus voorgesteld om te praten.
Eerlijk een hele korte versie gedaan en toen kwam de reactie...
Ik moet niet in het verleden blijven leven, gewoon gaan werken, me niet aanstellen anders gaat dit me mijn relatie kosten...

En zo is hij dan een half uurtje bozig om me even later een knuffel te komen brengen, terwijl ik aan het huilen ben...
Had echt moeite om niet weer te gaan staan hyperventileren, maar het is gelukt...

Morgen belt de psychiater me terug, die was in het buitenland, maar stuurde me vrijdag wel meteen een sms, wel heel lief eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 09:06

Pfff mindfull, lastig hoor. Mijn idee is, had maar gehyperventileerd, dat is misschien poedersuiker maar als ie dat meemaakt gaat hij er misschien anders over denken. Weet wel dat mijn vriend er heel erg van is geschrokken toen dat gebeurde.
Mja eigenlijk wel stom dat je dat zou moeten gebruiken om misschien tot hem door te dringen.

Wat vind je er nou van hoe hij doet?

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 09:33

Joolien, tjah, maar het is niet alleen hhyperventileren, dan verlies ik mezelf zo en dan kan ik geen enkel gesprek meer voeren, daarbij liep mijn dochtertje ook nog rond en ik vind het al erg genoeg dat die me een paar keer per week betrapt op huilen.

Mijn vriend schrikt er ook van, getuige zijn knuffel en lief doenerij sindsdien, maar begrip heeft hij er niet voor. Hij steunt me niet en ik weet dat dat ergens ook mijn eigen schuld is. Heb er met de psych ook 5 minuten naar gekeken. Ik ben gewend voor mensen te zorgen (ik doe dus ook alles thuis) maar laat niemand mij verzorgen, dus tja, hij is al jaren niets anders gewend...
Daarnaast is het natuurlijk een eikel dat hij me zo slecht steunt en weet ik dat als hij meent wat hij zei ik kies voor therapie en niet voor hem, aangezien ik weet dat ik hulp nodig heb omdat ik niet meer anders kan en hij niet eens ziet dat ik niet meer fatsoenlijk functioneer als moeder.
Vriendlief ziet er ook werkelijk weinig van, vertrekt dagelijks voor 6 en komt zelden voor 20.00 weer thuis. Dan ziet hij dus eigenlijk juist de goede uurtjes.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 11:57

Mindfull jeetje meid is toch wel heftig. Het klinkt misschien heel hard maar je moet ook voor jezelf kiezen. Je geeft zelf aan zo niet door te kunnen. Jammer dat je vriend je niet begrijpt. Het is altijd makkelijk gezegd om niet meer in het verleden te blijven leven maar ik weet hoe moeilijk dat is. Dikke knuf :(:)

Nicoleetje ook jij een dikke knuf :(:)

Joolien hoe ben je vandaag opgestaan :D Nog steeds een beetje brak :P

Mijn dag was gister automatische piloot. Eenmaal thuis hield ik het niet meer. Alle emoties kwamen er weer uit. Heb wel oefeningen gedaan van mindfulness een daaraan merkte ik dat ik over mijn grens heen ben gegaan. Lag lekker vroeg op bed. Net al heerlijk buiten geweest; zo wat eten en dan met manlief stukje fietsen ;)

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:15

Miranda, ik leef eigenlijk helemaal niet in het verleden. Ik denk er zelfs praktisch nooit aan. Alleen als het zoals nu ter sprake komt. Ik weet alleen dat die paniek en huil buien waarschijnlijk mede daar vandaan komen. Verder ben ik er niet mee bezig.
Iets wat waarschijnlijk beter veranderd kan worden, want er moeten wat opruimwerkzaamheden verricht worden in mijn bovenkamer. Er zullen dus wel wat stenen opgetild worden waar behoorlijk wat troep onder ligt en ik vrees voor wat dat voor effect gaat hebben op mij...

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 13:52

Mindfull schreef:
Joolien, tjah, maar het is niet alleen hhyperventileren, dan verlies ik mezelf zo en dan kan ik geen enkel gesprek meer voeren, daarbij liep mijn dochtertje ook nog rond en ik vind het al erg genoeg dat die me een paar keer per week betrapt op huilen.

Mijn vriend schrikt er ook van, getuige zijn knuffel en lief doenerij sindsdien, maar begrip heeft hij er niet voor. Hij steunt me niet en ik weet dat dat ergens ook mijn eigen schuld is. Heb er met de psych ook 5 minuten naar gekeken. Ik ben gewend voor mensen te zorgen (ik doe dus ook alles thuis) maar laat niemand mij verzorgen, dus tja, hij is al jaren niets anders gewend...
Daarnaast is het natuurlijk een eikel dat hij me zo slecht steunt en weet ik dat als hij meent wat hij zei ik kies voor therapie en niet voor hem, aangezien ik weet dat ik hulp nodig heb omdat ik niet meer anders kan en hij niet eens ziet dat ik niet meer fatsoenlijk functioneer als moeder.
Vriendlief ziet er ook werkelijk weinig van, vertrekt dagelijks voor 6 en komt zelden voor 20.00 weer thuis. Dan ziet hij dus eigenlijk juist de goede uurtjes.

Dat is inderdaad heel lastig. Dat hij ook zulke lange dagen maakt. Heb je wel je buien als hij thuis is? En vindt hij niet dan dat je veranderd bent? Ik bedoel... Je bent vast niet meer de oude. Ik in ieder geval niet.
Misschien moet hij hier eens wat meelezen ;-) om uit je woorden te komen is misschien moeilijk voor je. E als je het typt, als je typt hoe jij je voelt, maar dan ook ALLES, misschien komt het dan door. Dat jij altijd alles en iedereen verzorgt maar dat het je teveel is geworden en dat jij eens zorg nodig hebt.

Het kan zo niet doorgaan hè....