[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:48

Undefined schreef:
Oh echt?
Ik vind die van Andrelon echt wel werken! Moet je niet dagen gaan gebruiken maar voor een dagje vind ik het prima.
Die van de kruidvat niet, want die stinkt :')

Als je een action in de buurt hebt is dat de moeite waard! Daar verkopen ze andrelon droogshampoo voor 2 euro ipv 4 nog wat in de gewone winkel :P Ik gebruikt droogshampoo om wat volume bij de uitgroei te maken anders is het een hoopje futloze ellende :+

Needje

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:03

Afbeelding
Deze heb ik.
Krijg er een rare grijze waas van over m'n haar waar ik gespoten heb. (ja, ook ná het uitborstelen)
En het blijft verder dus gewoon vet.
En zo lekker vind ik m niet ruiken. :P

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:29

Je moet het ook inmasseren met een handdoek eh! haha :))
Afwasmiddel (ja dreft enz :Y) ) helpt ook goed tegen vet haar omdat dat een ontvetter is :) 1x in de 2 dagen douchen met afwasmiddel en dan steeds een dag langer!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:36

Nee joh geen dreft! Droogt je haar mega van uit!

Needje: dan houdt je de bus te dichtbij :)

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:39

vind je? :') hier werkt het best goed haha _O- vriendin van mij doet het ook en die heeft nu ook minder snel vet haar :=

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:42

Ik zou zweren dat er stond, opspuiten en 2 min laten intrekken en dan uitborstelen...
Ik hou imo genoeg afstand. :j
En schud de bus goed.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:01

Ik had in Elle een artikel gelezen over een vrouw die een maand lang haar haar enkel waste met baksoda + water en appelazijn + water. Klinkt ranzig maar blijkbaar werkt het echt :=

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:23

Volgens mij zijn er meerdere mensendieck hun haar alleen met water en azijn/ thee oid wassen ( dus gewoon jarenlang geenshampoo gebruiken) . Schijnt uiteindelijk hele mooie resultaten te geven.
Had er over gelezen hier op bokt, en toen een blog van een Amerikaans meisje geloof ik gelezen die dat dus deed. Zou alleen niet weten hoe ik dat terug kan vinden

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:30

J dat artikel heb ik ook gelezen! Schijnt echt te werken.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:40

intresant topic volgende week komt me kapper me haren doen :P blonderen en paars erin :o ben benieuwd hoe het uitpakt :')

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:41

Hoi,
Ik lees normaal alleen mee, maar hoop nu dat jullie mij kunnen helpen :)
Voor een halloweenfeestje dat ik deze zaterdag heb, zou ik mijn haar graag donkerbruin verven. Ik ben donkerblond van mezelf en heb rond mei een keer blonde highlights laten zetten.
Zo ziet het er nu uit:
Afbeelding

Nu ben ik dus op zoek naar verf die ECHT uitwasbaar is. Jaren geleden heb ik mijn haren eens rood geverfd met een spoeling en na 2 jaar was het nog oranje achtig. Het is niet erg als het een paar weekjes blijft zitten, maar na een maand wil ik het er toch echt uit hebben. En niet dat er nog een viezig bruine gloed overblijft. Iets dat er na 1x wassen al uit is, is ook prima, maar die carnavalssprays zie ik als het laatste redmiddel. Plus het moet gewoon in de winkel te koop zijn of de volgende dag leverbaar, omdat het deze zaterdag al is.

Mijn dank zou groot zijn en ik zou natuurlijk een foto plaatsen als het lukt :D

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:42

Eleandra schreef:
Hoi,
Ik lees normaal alleen mee, maar hoop nu dat jullie mij kunnen helpen :)
Voor een halloweenfeestje dat ik deze zaterdag heb, zou ik mijn haar graag donkerbruin verven. Ik ben donkerblond van mezelf en heb rond mei een keer blonde highlights laten zetten.
Zo ziet het er nu uit:
[ Afbeelding ]

Nu ben ik dus op zoek naar verf die ECHT uitwasbaar is. Jaren geleden heb ik mijn haren eens rood geverfd met een spoeling en na 2 jaar was het nog oranje achtig. Het is niet erg als het een paar weekjes blijft zitten, maar na een maand wil ik het er toch echt uit hebben. En niet dat er nog een viezig bruine gloed overblijft. Iets dat er na 1x wassen al uit is, is ook prima, maar die carnavalssprays zie ik als het laatste redmiddel. Plus het moet gewoon in de winkel te koop zijn of de volgende dag leverbaar, omdat het deze zaterdag al is.

Mijn dank zou groot zijn en ik zou natuurlijk een foto plaatsen als het lukt :D

Ik denk dat je beter een goedkope pruik kan kopen bij zo'n online verkleed shop.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:47

Denk t ook..
Volgens mij zijn de meeste spoelingen tegenwoordig helemaal niet meer zo uitwasbaar als ze laten geloven op de pakjes.

Misschien kun je t met die krijtjes proberen? Hier in t topic een aantal mensen geloof die daarmee kleurtjes in hun haar maken, Maartje hebt vast ook bruine of zwarte krijtjes waar t mee kan?
Volgens mij word t resultaat dan wel vrij dof/ droog ( wat ik op de foto's zie tenminste) Maarja, als ik t goed heb is dat welk na 1 x wassen er weer uit.
Maar misschien kun je dan net zo goed zon carnavalspray kopen ( bestaan die in t bruin?) , gaat een stuk sneller en makkelijker denk ik

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:15

Ik zal eens kijken of er een mooie pruik te krijgen is, maar verven heeft toch mijn voorkeur. Ik las iets over Guhl Color Forming Mousse, heeft iemand hier ervaring mee? Ze beweren dat het er binnen 2 tot 3x wassen uit is...

En voor een andere keer, gaat Manic Panic/Stargazer er na een tijdje helemaal uit?

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:37

niet verven ziet er waarschijnlijk beter uit als een goedkope pruik :p. ik zou mijn haar echt niet gaan verven voor 1 avond hoor. wat ze ook zeggen op de pakjes, vaak gaat het er niet helemaal meer uit. als je het niet erg vind dat je haar iets donkerder blijft na het uitwassen van de verf kun je het overwegen.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:45

Nou eigenlijk ben ik stiekem ook gewoon heel benieuwd hoe mijn haar eruit ziet in andere kleurtjes. Dus als dergelijke verf bestaat dan zou ik de mogelijkheid hebben om eens wat vaker een kleurtje in mijn haar te gooien, zonder er jarenlang aan vast te zitten :D

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:06

Hooi :D ik kom eventjes advies vragen aan jullie..
Van mezelf heb ik donkerblond krullend haar. Nou heb ik sinds 3 jaar dat ik om de paar weken/maanden (ligt aan de zomer/winter) wat guhl en zomerblonde shampoo gebruik. Mijn haar wordt daar duidelijk blonder van :) uiteraard masker ik veel om het niet droog te laten worden.
Nou wil ik eens iets anders :) 4 jaar geleden al eens kastanjerood/achtig in mn haar gehad als spoeling.. maar ombre lijkt me heel tof. maar met welke kleur...

http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 4403_n.jpg
Mn haar is nu zo.

Of een spoeling erin, donker blond / licht bruin..

irryproppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:10

Hallo,Ik wil mijn haar verven...rood!
Alleen heb ik dus bruin haar,dus wordt rood een beetje mahonieachtig en dat wil ik dus niet.
Nou is de vraag:moet ik mijn haar nu eerst laten oplichten?(soort van blonderen zeg maar).

enomis123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:13

ik heb weer eens zelf mn haar geverfd... nou t moest dus extra lichtblond worden, maar helaas... tis weer ns geel... met n week of wat maar weer naar de kapper... dan wordt t tenminste wel de juiste kleur, ik had nu kruidvat eigen merk gebruikt, ik dus niet weer....

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:28

enomis123 schreef:
ik heb weer eens zelf mn haar geverfd... nou t moest dus extra lichtblond worden, maar helaas... tis weer ns geel... met n week of wat maar weer naar de kapper... dan wordt t tenminste wel de juiste kleur, ik had nu kruidvat eigen merk gebruikt, ik dus niet weer....

paar dagen wachten wil ook nog wel eens wat helpen (niet veel), vaak trekt t gele nog wel een beetje weg.
en anders: zilvershampoo!
heeft bij ook gered toen mn haar kanarie geel was.
wassen alleen (met zilvershampoo) hielp toen niet genoeg dus heb t puur/onverdund (dus zo uit de fles, op droog haar) gebruikt, 3 kwartier/een uur ofzo laten intrekken. toen was t grijzig met her en der blauwe en gele plekken (heel charmant dus), maar was in ieder geval al beter dan kanarie geel haar. na een paar keer wassen met gewone shampoo was t zo:
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 0153_n.jpg (links)

met white toner krijg je nog een wat mooier effect maar zilvershampoo (van schwarzkopf!) is wat makkelijker te verkrijgen.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:29

Zwitsal ik heb nu paar keer die duurdere zilver gebruikt van de kapper! Die werkt echt knetter goed!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:36

ja?
welk merk is dat? kun je dat ook ergens op inet kopen?

hier trouwens foto'tje van hoe mn kapsel nu is (als t gestijld is, als ik dat niet zo is er geen model in te herkennen haha).
http://farm9.staticflickr.com/8186/8122 ... 3327_z.jpg
(hihi niet op mn gekke kop letten ^^)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:37

Ik heb eigen merk van Trekpleister of Kruidvat Zwitsal, die werkt ook goed :j En kost geen drol. Ik hou van je kleur, kan niet wachten tot mijne ook zo is :+:

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:51

enomis123 schreef:

Oh gebruik alsjeblieft noooooit meer Kruidvat eigen merk.. Die verf is zó slecht! Je kan beter de verf van Nutrice, Syoss of Guhl of iets anders maar géén eigen merk.. Die verf gaat áltijd fout en droogt vaak je haar heel erg uit. Beter een paar euro erbij leggen dan heel je haar verzieken met die verf..

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:06

Ik ga zaterdag mijn haar 'dipdyen'. Ik ga in mijn onderlaag plukjes in alpine green laten zetten, en misschien ook nog wat plukjes licht bleken. Ben benieuwd wat het resultaat gaat worden, en ik ga ook nog eerst om advies bij de kapper. Ik laat nog wel een foto zien van het resultaat.