Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuusBN

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 18:00

zo´n running belt lijkt me wel wat!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 18:47

Ik heb m voor de grote bidon maar vond dat geklots van het water niet fijn! Hij hing maar op mn rug te schommelen. Met kleine flesjes wil ik nog een keer proberen.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 20:21

Ik zit even met mezelf in de knoop/in een dip dus ik heb besloten toch de hardloopkleren nog maar even aan te trekken. Kijken of ik mijn hoofd dan weer rustig en leeg krijg en dan lekker naar bed..

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 20:38

Nou ik ben vandaag ook voor het eerst begonnen
Ik had een hardloopschema gevonden op internet voor beginners, maar ben er wel achter dat dat nog te heftig is... Mijn conditie is echt bagger
Heb em dus een beetje aangepast....
Dinsdag weer :D

Itrichta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:10

Hier net les 12 gelopen. Het eerste stuk liep ik in de zon, dan vind ik het wel pittiger.
Ik stop de mp3 speler tussen de rand van mijn broek en mijn fietssleutel houd ik vast.
Vandaag voor het eerst weer thuis gelopen, mijn rondje is nu te kort, dus opzoek naar een ander rondje. Nu denk ik toch maar vanuit huis gaan lopen.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:13

Ik heb het afgelopen week heel druk gehad, ik wil nu morgen nog even een dag vrij, evt. dinsdag maar woensdag begin ik zoiezo weer met lopen. Dan ga ik verder met eh, les 6 geloof ik?

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:18

Ik heb vanavond les 15 gelopen. Ging weer lekker :)
Als warming up en coolding down wandel ik 5 minuutjes..

appelxkiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:33

Ik ben in december '11 begonnen met hardlopen. In het begin ging het best goed, 2 a 3 keer per week. Ik heb dit zo'n 3 maanden volgehouden, totdat ik last van m'n onderrug kreeg. In het begin heb ik er gewoon doorheen gelopen, totdat ik op een keer niet meer kon lopen na het hardlopen. Ben gestopt in maart '12, maar ik heb nog steeds last van m'n onderrug. M'n ouders vinden het onzin om haar de dokter / fysio of iets dergelijks te gaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:38

appelxkiwi schreef:
Ik ben in december '11 begonnen met hardlopen. In het begin ging het best goed, 2 a 3 keer per week. Ik heb dit zo'n 3 maanden volgehouden, totdat ik last van m'n onderrug kreeg. In het begin heb ik er gewoon doorheen gelopen, totdat ik op een keer niet meer kon lopen na het hardlopen. Ben gestopt in maart '12, maar ik heb nog steeds last van m'n onderrug. M'n ouders vinden het onzin om haar de dokter / fysio of iets dergelijks te gaan.

Bepalen je ouders dat?? Als jij dat nodig vindt, maak je toch een afspraak?

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:52

Janine1990 schreef:
appelxkiwi schreef:

Bepalen je ouders dat?? Als jij dat nodig vindt, maak je toch een afspraak?

Inderdaad, 5 maand later nog steeds klachten lijkt mij best iets om je toch een beetje zorgen over te maken. Bovendien ook niet erg prettig voor jezelf!

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:03

Ik zou ook graag iets van een running belt hebben, ik heb een 3kwart loopbroek met zakken, verder is alles zonder zakken, dus kan nooit wat kwijt!
Heb het nu vaak tussen de rand van mn broek, maar dat verzakt met lopen of tussen mn bh :+

Heerlijke foto Karin!

appelxkiwi als je er al zo lang last van hebt, zou ik zeker even langs de huisarts gaan!!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:06

Ik heb ook een running belt, maar vind het helemaal niets. Dat dingt schudt maar heen en weer. Heb wel een smalle taille en daar zit hij met niet strak, dus zal daar wel door komen. Maar ik doe dat ding echt niet meer om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:17

Hoi! Mag ik me hier melden? :D Ben sinds een weekje weer begonnen met hardlopen!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:08

Ik loop met bijna altijd alleen een MP3 spelertje die zo'n schuif heeft die ik in aan mijn broekrand clip. Vandaag ook met de smartphone van mijn man gelopen. Die hou ik dan in mijn hand vast. Ik wil nu toch wel eens weten op hoeveel kilometer ik zit. Heb les 21 met Evy gelopen 8-10-8 en 4 km afgelegd met gemiddelde snelheid van 7,78 km per uur. Tempo is dus nog niet echt hoog... maar daar wil ik na het schema van Evy wel aan gaan werken... loop nu echt kleine pasjes, kan wel ruimer gaan lopen maar eerst maar eens echt conditie.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:09

Ik gebruik mijn oude tel en die stop ik in mijn BH, werkt prima.Vanochtend les 18 gelopen met een lekker windje.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:30

Zo'n runningbelt lijkt mij ook echt niks. Drinken neem ik niet mee onderweg, is me te lastig. Mijn armband voor mijn iPod functioneert ook nog niet helemaal, want runkeeper springt om de haverklap op pauze. Zee irritant!! Als ik hem in mijn handen houd doet hij het ook, maar dan kan ik hem in ieder geval snel terug op play zetten.

Zit nu in Spanje en heb inmiddels al 2x hardgelopen hier. De 1e keer viel het heel erg tegen. Toen ik klaar was ging ik bijna over m'n nek, maar vandaag ging diezelfde workout prima! Zal ook wel met de temperatuur te maken hebben, nu was het nog 'maar'. 23 graden met lopen.

Beetje jammer dat ik vandaag ineens 2 blaren heb opgelopen aan beide binnenkanten van mijn voeten. :( maar even om blarenpleisters dus.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:39

Ik heb in mijn t-shirt een zakje voor mijn MP3 en in allebei mijn sportbroekjes zit een zak achterop waar ik mijn MP3 in kwijt kan. Sleutel van het huis gaat om mijn schoenveter en verder niets bij me.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:40

Kasmir schreef:
Ik heb in mijn t-shirt een zakje voor mijn MP3 en in allebei mijn sportbroekjes zit een zak achterop waar ik mijn MP3 in kwijt kan. Sleutel van het huis gaat om mijn schoenveter en verder niets bij me.

Om je schoenveter :)* Goede tip! Handig als ik een broekje zonder zakje aan heb. Bedankt!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:58

Dat is zeker een goede tip! Die ga ik ook gebruiken!

Anvisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:23

Het blijft inderdaad lastig om je spullen goed op te bergen tijdens het lopen..

Ik heb voor mijn MP3 een armband, mn telefoon die ik altijd in mn sportBH (voor sportstracker) en als ik met de auto ergens heen ga om te lopen stop ik de sleutel die altijd in mn sok (ik haal altijd eerst alle onnodige dingen eraf en laat ik in mn auto liggen).

Zo'n runningbelt ga ik maar eens naar kijken, maar het lijk me inderdaad dat die gaat bungelen onderweg.. Of heeft iemand anders hier andere ervaringen mee??

En wat voor armband hebben jullie voor je telefoon? Ik had zo'n band speciaal voor mn MP3, maar die zat daar bij aankoop al bij, heb zoiets nog nooit los gezien.

Ik moet vandaag les 9 doen, maar poeh.. Vanochtend om 7 uur al begonnen met 2 paarden rijden, 3 longeren en moet nu nog 1 paard rijden...

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:39

Nueve schreef:
Hoi! Mag ik me hier melden? :D Ben sinds een weekje weer begonnen met hardlopen!

Welkom! Gebruik je een programma om hard te lopen?
Heb je het al eens eerder gedaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:58

Thanks! Ja ik loop met Evy :) Vorige week begonnen aan les 1, toen per ongeluk les 6 gelopen, kwam ik thuis pas achter :P En gisteren heb ik 7 en vandaag 8 gelopen, gaat lekker!
Vroegaaah op atletiek gezeten, en ook looptraining, maar dat was wel heel erg lang geleden. Mijn conditie is de afgelopen jaren echt gekelderd tot nul komma nul, dus daarom weer begonnen! :D

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:59

Hoeveel min. lopen is les 6 ?? Jeeeeeee ben van de week begonnen met les 1tm3 en vond dat al best pfffff :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:41

1, 2, 3, 3, 3 geloof ik! En dan met even veel minuten wandelen elke keer.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:44

zou het slecht zijn om in les 13 in te stromen? Nu loop ik vaak 2,5 a 3 km aan een stuk en interval gaat me makkelijker af om op te bouwen, dus wil ik dat doen... Maar om nou op les 1 te beginnen...