Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:26

:wave: Meldt zich :D Had dit topic nog nooit gezien! Ga maar eens wat bijlezen :D

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:45

Ellabella heb jij n closeup foto van je makeup dat is wat makkelijker tips geven

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:58

Misschien is de vraag al eens gesteld hoor, maar 33 pagina's helemaal doorlezen is wat tijdrovend :o
Gebruiken jullie een primer voordat jullie een oogschaduw opdoen of gebruiken jullie daar gewoon foundation oid voor? Valt me nl op dat ik geen oogschaduwprimers zie liggen bij de make-up merken.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:06

Eyeshadow base is daarvoor gemaakt.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:07

Dank :D
En van welk merk is dat? Ik heb van de week bij de drogisterijen gekeken en kwam zo snel niets tegen behalve die voor het hele gezicht.
Ik gebruik nu gewoon een beetje poeder om te voorkomen dat het uitloopt en dat werkt op zich ook wel.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:12

Bijna alle merken hebben het, van hema tot Mac. Ikzelf gebruik die van Artdeco en deze bevalt erg goed.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:18

Ze verstoppen het toch goed dan, heb me er ook al suf naar gezocht :D

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:23

Essence en catrice hebben ook fijne :)
Ik wil zelf niet anders met dan m'n Mac paintpot

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:24

Nou, ik dus ook Lidewijke :=
Ik heb afgelopen zaterdag oa de Smokey Eye set van Gosh gehaald (was nog aanbieding 2 voor 10 euro dus ook eyelinerpen ed aangeschaft :D ) en daar niets gevonden, ook bij Loreal, Rimmel, Maybelline, Essence en Catrice niet :\ Misschien hebben niet alle drogisterijen het hele assortiment.
Hema maar eens proberen van de week dan!

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:43

Die van Catrice vind ik matig. De oogschaduw blijft niet echt lang mooi met die oogschaduw basis. Essence heb ik nooit geprobeerd.

Je moet soms wel even zoeken, vaak ligt het ergens naast de concealers dus dan valt het niet echt op omdat het dezelfde kleur heeft.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:07

Ik gebruik die van de essence ik vind hem op zich wel goed.
Maar heb ook geen vergelijkbaar iets want dit is de eerste keer dat ik het gebruik :)

Even een foto gezocht zodat het makkelijker zoeken is.
Afbeelding

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:28

Gewoon online bestellen. Douglas verzend gratis. Oogschaduw basis van Artdeco is heel erg goed en kost maar 6,95.

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:36

hoi! :wave:
ik had een vraagje, Ik ben al een aantal keren wezen oefenen op een smokey eye.. vooral als je opstap gaat, je ogen wat meer accentueren.. maar het lukt me maar niet!!!! :') heeft iemand een makkelijk beginners stappen plan of filmpje? :')

dagelijks draag ik een eyeliner, mascara en een paars of groen oogpotloodje op de onderste randjes..
en foundation, blusher wenkbrouw potlood ect..

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:56

Hallo iedereen, ik heb een paar vraagjes.

1 : Ik wil graag foundation kopen, maar hoe weet je welke soort je nodig hebt (vloeibaar, poeder, mousse) en hoe kan je de juiste kleur bepalen ?

2 : Hoe kies je de juiste blush kleur ?

3 : Eerder een persoonlijke vraag, is er iemand dat me privee (via pb bedoel ik) kan helpen met wat bij me past qua looks en kleurtjes :) Ik weet niet wat me staat en ik zie mensen vaak raar kijken naar me als ik me eens wat meer opmaak.
Iemand dat me hierbij kan helpen ?

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:04

Ils_e, gewoon even op YouTube kijken.

Morrow_Less, je moet eerst weten wat jou ondertoon is. Heb je een gele ondertoon moet je voor een foundation kiezen die ook een gele ondertoon heeft. Dan moet je weten wat voor huid je hebt, droog bijv. Dan moet je opzoek naar een foundation die daar geschikt voor is. Je kunt de kleur op je kaaklijn testen om zo te zien of de kleur overeen komt. Je kunt nog beter een iets te lichte dan te donkere nemen. Foundation is om je huid egaal te maken, niet om kleur te geven. Kom je er niet uit dan moet je even advies vragen in de winkel. Blush hangt ook van je ondertoon en huidskleur af. Is moeilijk om zo advies te geven.

Edit: vloeibaar, poeder en mouse is vaak heel persoonlijk. Als je een mooie huid hebt kan poeder genoeg zijn. Wil je meer dekking kun je beter voor vloeibaar of een mouse gaan. De meeste kiezen voor vloeibaar. Daarna kun je het nog afpoederen als je snel een vette huid hebt.
Laatst bijgewerkt door Glossi op 13-11-12 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:06

Ils_e schreef:
hoi! :wave:
ik had een vraagje, Ik ben al een aantal keren wezen oefenen op een smokey eye.. vooral als je opstap gaat, je ogen wat meer accentueren.. maar het lukt me maar niet!!!! :') heeft iemand een makkelijk beginners stappen plan of filmpje? :')

dagelijks draag ik een eyeliner, mascara en een paars of groen oogpotloodje op de onderste randjes..
en foundation, blusher wenkbrouw potlood ect..

op de eerste pagina van dit topic staat een goed en duidelijk filmpje ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:24

mlc schreef:
Anoniem schreef:
Olie is te vet voor mijn ogen ivm lenzen..
Blijft lange tijd een vieze vette waas zitten.

Mag ik vragen hoe je dat voor elkaar krijgt, zo'n waas? Ik heb ook lenzen maar nooit ergens last van, het komt toch niet in je ogen?

mag je vragen,geen idee.
Ik krijg het voor elkaar dat ik een tijdje lang vettigheid op mijn ogen houd, wat er dan in 'traant'ofzo.
Heb inmiddels de remover 2 fasen van kruitvat.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:33

Glossi schreef:
Ils_e, gewoon even op YouTube kijken.

Morrow_Less, je moet eerst weten wat jou ondertoon is. Heb je een gele ondertoon moet je voor een foundation kiezen die ook een gele ondertoon heeft. Dan moet je weten wat voor huid je hebt, droog bijv. Dan moet je opzoek naar een foundation die daar geschikt voor is. Je kunt de kleur op je kaaklijn testen om zo te zien of de kleur overeen komt. Je kunt nog beter een iets te lichte dan te donkere nemen. Foundation is om je huid egaal te maken, niet om kleur te geven. Kom je er niet uit dan moet je even advies vragen in de winkel. Blush hangt ook van je ondertoon en huidskleur af. Is moeilijk om zo advies te geven.

Edit: vloeibaar, poeder en mouse is vaak heel persoonlijk. Als je een mooie huid hebt kan poeder genoeg zijn. Wil je meer dekking kun je beter voor vloeibaar of een mouse gaan. De meeste kiezen voor vloeibaar. Daarna kun je het nog afpoederen als je snel een vette huid hebt.

Dank je wel, maar hoe weet ik welke ondertoon ik heb ?

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:00

Plien91 schreef:
irisje2 schreef:
Hoe laat je je ogen toch snel, maar wel professioneel eruit zien?
Ik heb blauwe ogen, das handig om te weten.

Wat bedoel je met professioneel?

Uuum ja hoe moet je dat uitleggen...
Dat je ogen er goed uitizien, toch hoef je niet veel make-up op te doen.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:15

Meestal, als je een warme ondertoon hebt staan gouden sieraden mooier en als je koude ondertoon hebt zilver. Als je er niet uit komt kun je altijd naar de Douglas of MAC voor advies. Vooral MAC raad ik aan. Bij ons Douglas wisten ze niet eens welke foundations op waterbasis waren en gele ondertoon hadden. Weet niet of iedere Douglas zo is.. Bij MAC werken visagisten die er goed voor geleerd hebben. Maar dan betaal je ook wat meer.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:29

Glossi schreef:
Meestal, als je een warme ondertoon hebt staan gouden sieraden mooier en als je koude ondertoon hebt zilver. Als je er niet uit komt kun je altijd naar de Douglas of MAC voor advies. Vooral MAC raad ik aan. Bij ons Douglas wisten ze niet eens welke foundations op waterbasis waren en gele ondertoon hadden. Weet niet of iedere Douglas zo is.. Bij MAC werken visagisten die er goed voor geleerd hebben. Maar dan betaal je ook wat meer.

Zulke winkels zijn er niet in BE :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:41

Glossi schreef:
Gewoon online bestellen. Douglas verzend gratis. Oogschaduw basis van Artdeco is heel erg goed en kost maar 6,95.

+:)+

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:41

Bij de Ici Paris zou je zo iets wel kunnen vragen normaal, ik ben daar toch al vaak goed verder geholpen :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:42

Hebben we trouwens MAC winkels in NL? Nooit gezien.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:57

Morrow_Less schreef:
Glossi schreef:

Zulke winkels zijn er niet in BE :)

Wist niet dat je in BE woond. MAC zit wel in België, hier kun je vinden waar: http://www.maccosmetics.be/cms/locator/index.tmpl Maar jullie zullen vast ook wel iets als een Douglas, Ici Paris, Bijenkorf hebben? Gewoon in een winkel om advies vragen.