Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ils_e schreef:hoi!
ik had een vraagje, Ik ben al een aantal keren wezen oefenen op een smokey eye.. vooral als je opstap gaat, je ogen wat meer accentueren.. maar het lukt me maar niet!!!!heeft iemand een makkelijk beginners stappen plan of filmpje?
dagelijks draag ik een eyeliner, mascara en een paars of groen oogpotloodje op de onderste randjes..
en foundation, blusher wenkbrouw potlood ect..
mlc schreef:Anoniem schreef:Olie is te vet voor mijn ogen ivm lenzen..
Blijft lange tijd een vieze vette waas zitten.
Mag ik vragen hoe je dat voor elkaar krijgt, zo'n waas? Ik heb ook lenzen maar nooit ergens last van, het komt toch niet in je ogen?
Glossi schreef:Ils_e, gewoon even op YouTube kijken.
Morrow_Less, je moet eerst weten wat jou ondertoon is. Heb je een gele ondertoon moet je voor een foundation kiezen die ook een gele ondertoon heeft. Dan moet je weten wat voor huid je hebt, droog bijv. Dan moet je opzoek naar een foundation die daar geschikt voor is. Je kunt de kleur op je kaaklijn testen om zo te zien of de kleur overeen komt. Je kunt nog beter een iets te lichte dan te donkere nemen. Foundation is om je huid egaal te maken, niet om kleur te geven. Kom je er niet uit dan moet je even advies vragen in de winkel. Blush hangt ook van je ondertoon en huidskleur af. Is moeilijk om zo advies te geven.
Edit: vloeibaar, poeder en mouse is vaak heel persoonlijk. Als je een mooie huid hebt kan poeder genoeg zijn. Wil je meer dekking kun je beter voor vloeibaar of een mouse gaan. De meeste kiezen voor vloeibaar. Daarna kun je het nog afpoederen als je snel een vette huid hebt.
Glossi schreef:Meestal, als je een warme ondertoon hebt staan gouden sieraden mooier en als je koude ondertoon hebt zilver. Als je er niet uit komt kun je altijd naar de Douglas of MAC voor advies. Vooral MAC raad ik aan. Bij ons Douglas wisten ze niet eens welke foundations op waterbasis waren en gele ondertoon hadden. Weet niet of iedere Douglas zo is.. Bij MAC werken visagisten die er goed voor geleerd hebben. Maar dan betaal je ook wat meer.
Morrow_Less schreef:Glossi schreef:Meestal, als je een warme ondertoon hebt staan gouden sieraden mooier en als je koude ondertoon hebt zilver. Als je er niet uit komt kun je altijd naar de Douglas of MAC voor advies. Vooral MAC raad ik aan. Bij ons Douglas wisten ze niet eens welke foundations op waterbasis waren en gele ondertoon hadden. Weet niet of iedere Douglas zo is.. Bij MAC werken visagisten die er goed voor geleerd hebben. Maar dan betaal je ook wat meer.
Zulke winkels zijn er niet in BE