[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 16:11

LynnDenise

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 16:13

Ja er kan nu een mens bij in die jas, terwijl hij in eerste instantie nog maar net dicht kon :))

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 16:16

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 16:16

Wauw... LynnDenise..respect!!! Super hoor!!!

En hier na een weekje vakantie iets bijgekomen, maar heb ook "lekker gegeten" en gewoon lekker vakantie gevierd. Wel veeel gefietst dus het meeste is er al weer af! :D (elke dag wel 6 km en sommige dagen 20 km gefietst). Dan gaat het snel! :D

Nu weer volop goed bezig en verder gaan met de strijd van mijn leven momenteel..(ik vind jouw onderschrift zo sterk, LynnDenise... :) )

Als ik ooit mijzelf slank genoeg vindt zal ik ook eens een voor en na foto plaatsen... nu voel ik mij daar nog niet goed bij :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 16:20

Allejandro, maar ik voel me ook helemaal zo, het is echt de strijd van mijn leven. Ik kon het pas oppakken toen ik er zelf 100% achter stond en ik heb al gezegd dat het mijn laatste keer proberen is voordat ik onder het mes ga :) Fijn dat het zinnetje op jou ook van toepassing is :D
Nog een halve maand... dan ben ik 6 maanden bezig <<)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 16:52

Ik vind het zo knap van je Lynn! Op die tweede foto straal je ook echt helemaal :j

Ik ben nu ook bezig met afvallen, maar sta nog aan het het begin, ben er nu 3 kwijt terwijl er wel een stuk of 25 af mogen :o Hoop ook over een tijdje vol trots voor en na foto's te kunnen laten zien :D

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 16:54

Gaat helemaal goed komen! Hoe lang ben je nu bezig?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 16:57

3/4 weken ongeveer. Ik had ineens de knop om, maar heb toen niet op de datum gelet, dus heb later maar besloten dat ik 1 Juni aan houd als startdatum, omdat ik de echte datum dus niet weet. Het gaat dus niet zo heel hard. En laatste dagen schommelt het zelfs weer wat omhoog, maar ik wéét dat ik goed bezig ben met bewust eten, niet/heel weinig snoepen en meer bewegen, dus probeer de schommeling maar te negeren en er vanuit te gaan dat dat ook vanzelf wel weer goed komt. :j

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 17:11

Ah goed zo, het kan er maar beter langzaam afgaan dat het eraf blijft, dan dat je blijft schommelen!

Hoe ben je bezig? Alleen niet snoepen of hou je ook rekening met kcal of koolhydraten?

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 18:36

dat is al en heel verschil idd

ja ik had toen idd 38 maar na de bevalling 2 ling ging ik na 52 54
en nu zit ik op 44 inmiddels dus hard op weg

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 19:23

xApple schreef:
Wat goed dat je al 2 maten 'gekrompen' bent, dat is vast heel motiverend :D

dat is zeker motiverend. heb vanmiddag ook al gewandeld naar me ouders.

ga daar ook eten ( kan thuis niet douchen ivm latexen van de badkamer, dus douche ook gelijk bij me ouders)
en dan vanvond terug naar huis lopen ( en daarna lopend naar vrienden van me)

dus de wandelingen heb ik voor deze week wel goed gedaan.

als ik aangekomen ben, zal het vast aan de spieren liggen, want de broeken zitten steeds losser) :) :)

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:15

Jeetje wat een vershil in foto's linn! goed hoor.
xapple die site is wel even leuk om te bekijken.

Mijn lijstje is echt een ramp.
Ik had het erg druk vandaag en te weinig tijd genomen om " normaal" te eten.

O: yoghurt dat was om 7:45 we zijn om 8:00 naar paardenmarkt gereden.
T: 1 appel die had ik mee genomen.
M: In de middag was ik bij mijn ouders en heb een ijsje en 1 koekje gehad.

Toen ging in boodschappen doen en kreeg slecht nieuws. Onze jonge kan lach dood op de grond met bloed.
Waarschijnlijk heeft onze hond de jonge kat dood gemaakt. (Dit is niet zeker)

Op dat moment brachten we mijn zusje naar haar werk de mac donalds en daar hebben we het even laten bezinken. Mijn moeders bestelde een big mac menu en heb daar een paard hapjes van gehad. Dus ongeveer een halve big mac menu.

Ik heb nog wel normaal avond gegeten.
Tonijn salade en parma ham met meloen.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:13

De meeste hier zijn goed bezig!! en voor mijn gevoel ben ik zelf nu ook op het goede pad.
En caj2008 soms heb je van die dagen je word niet gelijk weer zwaarder van 1 dag slecht of anders eten.
Wel vervelend van je kat!! :(:) hoop dat jullie er nog achter kunnen komen hoe het gekomen is... want als het door je hond komt kan er denk ik geen kat meer bij....

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Een schaaltje yoghurt en 2 beschuitjes met kaas.
T: 2 rijstwafels.
M: Een bakje kibbeling (zonder saus)
T: niks
A: bloemkool, spinazie, 1 aardappel en een stukje kip.
Avond snack: Glas limonade

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 09:59

me weegschaal heeft aangegeven dat ik 76,2 kg weeg, maar zoals ik al zei, de broeken zitten steeds losser, en aangezien ik veel gewandeld heb, denk ik dat me spieren wat zwaarder worden. :j :j :j

want ik heb vrij veel spierpijn gehad deze week

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 10:57

Jullie gaan allemaal lekker zie ik! Ben niet zo actief op bokt de laatste tijd (komt vast wel weer goed), afvallen gaat laaaaaaaaaaaaangzaaaaaaaaaaam! Maar het gaat gestaag verder naar beneden, dus ik mag uiteindelijk niet klagen..

Kwam er gisteren achter dat ik het gros van m'n jeans en broeken niet meer pas, alles zit veels te ruim. Tijd om te gaan shoppen dus, heb net wat vriendinnen opgetrommeld en morgen gaan we gezellig winkelen met z'n allen ^^.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:44

LynnDenise schreef:
Ah goed zo, het kan er maar beter langzaam afgaan dat het eraf blijft, dan dat je blijft schommelen!

Hoe ben je bezig? Alleen niet snoepen of hou je ook rekening met kcal of koolhydraten?

Ja, kcal dan, koolhydraten let ik niet zo op, dat heb ik eerder even geprobeerd, maar is me niet zo bevallen.
Dus nu weer ouderwets op kcal, niet dat ik een vast aantal per dag heb ofzo, maar let er wel op dat het niet teveel is en probeer te kiezen voor producten met minder kcal waar mogelijk. Alleen geen light producten, want ik verdraag geen Aspartaam en dat zit in bijna alles waar light op staat :=

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:46

Aah dan doe je het op dezelfde manier als mij. Drink je ook alleen water en thee?
Zorg je ook dat je niet te weinig kcal binnen krijgt?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:52

Ik lees nog steeds mee. Ik eet nu meestal ochtends 3 of 4 rijstewafels met een klein beetje lichte jam. Evt een bakje yoghurt. Smiddags gewoon brood, drie boterhammen ofzo. Tussendoor appels en fruit of een beetje magere 0% vet yoghurt en dan savonds gewoon avondeten, ik eet geen vlees dus meestal niks vets. Ik heb het gevoel het al verschil al na twee weken te gaan merken. Maar wat ik een beetje mis bij jullie is wat voor beweging je er bij doet? Ik werk in de vakanties altijd bij in de thuiszorg, dus dan beweeg ik al de hele dag en ik probeer eigenlijk elke dag een uur te sporten, yoga, paardrijden of zwemmen. Verder heb ik de paarden aan huis en tuinier ik graag. Ik ben vooral aangekomen door een blessure. Ik denk dat beweging echt onwijs belangrijk is!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:54

Ik loop 3x per week hard, al is het er nu even 1.5e week niet van gekomen. Daarnaast pak ik zo vaak mogelijk de fiets. Naar de stad fietsen is voor mij 15 min en naar de paarden een half uur. Daarnaast is mijn verzorgbeest pas 3 en wandel ook veel met hem langs de weg (o.a. in en uitstappen voor het longeren). Verder doe ik vaak Just Dance en Zumba op de Wii. Dat speel ik soms echt hele middagen met een van mijn beste vriendinnen :j ik probeer elke dag minimaal een half uur intensief te bewegen.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:55

Krips, eet jij dan niet te weinig vet? Te weinig vet is namelijk ook niet goed :)

Ik loop vrijwel alles, pak niet zomaar meer de auto en aankomende week ga ik beginnen in de vulploeg bij ikea. Dat vind ik wel even genoeg sport :))

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 12:00

LynnDenise schreef:
Aah dan doe je het op dezelfde manier als mij. Drink je ook alleen water en thee?
Zorg je ook dat je niet te weinig kcal binnen krijgt?

Ik drink vooral water met bubbels, soms thee en af en toe een glas karnemelk en toevallig afgelopen weer een keer vruchtensap. Ik weet dat vruchtensap behoorlijk veel suikers bevat, maar voor af en toe een keer moet het wel kunnen denk ik.
Ik voer eigenlijk bijna elke dag alles in bij Valtaf dus let wel goed op de totale hoeveelheid, soms is die wat laag ja, maar probeer dat niet structureel zo te hebben natuurlijk :)

Maar lijstjes plaatsen voel ik niet zoveel meer voor. Mijn dagindeling wijkt nogal af van anderen en ik plan niet van tevoren wat ik ga eten. Als ik ga plannen krijg ik geganandeerd behoefte aan meer en slecht namelijk :') Maar verder lijkt het me gezellig om hier af en toe mee te posten.

Oh ja ik ben 1.55m lang en weeg nu 76.8 dat is al -3.1 en uiteindelijk zou het geweldig zijn als het lukt om rond de 55 uit te komen. Lager mag, maar weet niet of dat nog realistisch is :=

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 12:17

Ik ben gisteravond/nacht toch wel gaan drinken.. -O-
Was echt een super leuke avond en heb het grote deel er wel afgedanst denk
ik alleen zoo jammer van die vreetbui toen ik thuiskwam.
Nouja vandaag even balansdagje :j

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 12:25

LynnDenise schreef:
Krips, eet jij dan niet te weinig vet? Te weinig vet is namelijk ook niet goed :)

Ik loop vrijwel alles, pak niet zomaar meer de auto en aankomende week ga ik beginnen in de vulploeg bij ikea. Dat vind ik wel even genoeg sport :))

Ik hou niet zo van vette dingen :p Ik eet eerder dingen met teveel suiker of gewoon veel koolhydraten, zoals pasta e.d. Oja, ik eet af en toe wel een plakje kaas :) Dan krijg ik wel weer wat binnen :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 12:32

Gezonder is plantaardige vetten te pakken dan ipv dierlijke. Kaas bevat dus veel dierlijke vetten.
Als je bakt is het ook beter olijfolie te gebruiken. Daarnaast kun je van verschillende olien en zuren ( verschillende soorten azijnen bijvoorbeeld) ook zelf lekkere dressingen maken met 'gezonde' vetten.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 12:38

Dierlijke vetten krijg ik als vegetariër natuurlijk al bijna niet binnen. Dus ik probeer af en toe wel een beetje goede zuivel te eten.