Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Haagsemeid

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 17:43

Hier nog geen buik, ook geen buikje. ben 6 weken en 5 dagen.
Kan ook niet wachten totdat ik de beeb voel.

Niet leuk nee Stormtitan.
Wat goed dat de kat terug is, weet nog dat de kat van mijn man toen weg was (waren net 2 jaar samen, woonden nog thuis, echt een ramp).

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:09

sormtitan wat naar zeg!
bij zulke dingen sta je echt absoluut niet stil! en bij zulke dingen wil je ook niet stil hoeven te staan!
maar wij zaten te denken , om mijn schoonmoeder een naamloos fotokaartje te sturen, ik heb onlangs een wit shirtje gekocht met een paardje er op, mijn vriend zegt dat ze dat wel wardeert, en ons gelijk gaat opbellen, ik ben daar de enige in de familie die gek is van paarden!

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:20

Hallo Dames.

Ik ben ook druk aan het bijlezen maar verdorie jullie gaan zo hard dat reageren op iedereen eigenlijk niet te doen is.
Als ik al die verhalen lees van de zwangere dan steekt het toch wel ene beetje, de eerste 10/11 weken kan ik over mee praten maar ja...
Ik geloof dat ik weer mooi op cyclus zit, heb nu alle normale voortekenen van ongi worden, normaal gesproken zou ik binnen 3 dagen met deze tekenen ongi moeten worden.

Verder druk bezig in de tuin, hebben eergisteren allemaal fruitbomen gekocht, de helft staat al de andere hellft gaat er vandaag in.

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:27

mm nu ik fruit bomen lees denk ik weer aan de heerlijke zomer sappige kersen die ik bijna ga kopen!
ik moet over 3 dagen ongi zijn dus ben benieuwd! ik heb inmiddels na een aantal maanden trouw verschillende testen kopen , gezegd dat ik wacht tot ik ongi word, als het er na 1,5 week nog niet is, dan ga ik hem pas weer kopen! ook ga ik na mijn menstruatie mijn temp bij houden denk ik. dan heb ik dat vast gedaan voor we verdere stappen gaan ondernemen!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:36

dames ik ga zo even lekker bijlezen, zit er nu helemaal doorheen, moet echt met spoed weg bij mijn huidige baan of ik zit binnen no time in de ziektewet vanwege de stress.. ik ben het hier zo ongelooflijk zat ;(

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:56

Ik weet niet of je deze site kent (is in het engels) maar dit is de beste die ik tot nu toe ben tegengekomen als hulp bij zwanger worden.
http://www.fertilityfriend.com/
Ze hebben de mogelijkheid om je tabel bij te houden, hebben zelfs een cursus per mail om je te leren hoe alle symptomen van een eisprong te herkennen.
Niet dat ik het zelf ga bijhouden, in elk geval nu nog niet, ik hou mijn temp waarschijnlijk de eerste 2 week heel netjes bij en daarna niet meer.

Oh lekker kersen, jammer genoeg kunnen we hier alleen maar kersen krijgen die lang onderweg zijn gegaan en ik vind ze dan niet lekkerder worden.
Heb wel een curacaosch kers gekocht, moet heel erg lekker zijn en 2 papaya bomen, advocadoboom, granaatappel struik, cashewnotenboom en een mispelboom.
Kan niet wachten tot de eerste oogst.

Oh en ik vergeet helemaal onze 50 jaar oude mango die 5x per jaar te veel vruchten geeft, kast staat nu vol met mango chutney.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:58

:(:) DQ.

Dat klinkt niet goed.

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:20

ooo ik hou wel van mango!
willen jullie even kijken bij mijn nieuwe topic?? [KS-ITP] YOKO ons gekke zonnige kado! born in the sun! het paardje van de buren had toch onze merrie gedekt! en ja hoor gelijk drachtig! hellaas een dag te laat, ze is 25 juni gedekt,25 mei was ik jarig had ik wel leuk gevonden maar als nog een geweldig veulen!

DQ wat naar! ik ben nu ook op zoek naar een nieuwe baan! en Zahlina! bedankt ik ga eens kijken op de site! wij hebben hier in de buurt een heeeeeeerlijke kersen boomgaard met wel 20 verschillende kersen ! kan niet wachten ! de mei kersen vind ik niet lekker dus met juli ga ik ze snel kopen!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:21

Ik ben vandaag bij de bedrijfsarts geweest ivm rug en bekken klachten. Ik heb een lichamelijk vrij zware baan, dus moet mijn werk aanpassen. Alleen hebben ze mijn rooster al aangepast wat ik echt waardeer hoor, alleen ik krijg het gevoel dat ze vinden dat ik nu niet meer moet zeuren omdat ze er al rekening mee houden. Heb van de arts richtlijnen mee gekregen en daar zit ik altijd overheen. Maar ja, als er een bewoner roept, dan zal ik toch moeten komen, dan kan ik geen nee zeggen.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:22

@DQ, :(:)

Wat gaan jullie super hard!
Ik las iets over vertellen. Op mijn werk moet ik het direct vertellen als ik zwanger zou zijn. Dit ivm rontgen en narcosegassen.
De rest van de familie zal het denk ik met 9 weken te weten komen. Behalve mijn zwager en schoonzus, die weten het waarschijnlijk direct :). Hebben goede band met ze.

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:31

@Rinske , ik denk dat alleen jij het beste weet hoe je je voelt en hoe veel je kan, ik neem aan dat je ook extra zal werken als je kan mocht er een collega ziek zijn of oid, tuurlijk hartstikke fijn dat ze al rekening met je hebben gehouden, maar wat niet gaat gaat niet toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:42

zahlina ik vind het ook wel moeilijk hoor :o
voor mijn gevoel is iedereen zwanger, behalve ik :+
zo stom he :+

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:48

ik ben ook niet zwanger ik word soms zelfs een beetje boos, een oud collega van mij wilde ook oooo zo graag zwanger worden, ziekenhuis in en uit, twee x miskraam gehad, nu is ze 10 weken zwanger, en is moe en oververmoeid, buik pijn , huilbuien etc, niet meer in staat om te werken! (ze rookt als een ketter,ze drinkt redbull als water weg, en zuipt van 8 uur sochtends tot 12 uur savonds cola)
dan denk ik? waarom ???

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:48

Ik lees even mee zondag testen, niet gepland dus erg spannend

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:56

neres schreef:
Ik lees even mee zondag testen, niet gepland dus erg spannend

Maar wel gewenst?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:58

wat gaan jullie hard!

laatste tig (;p) pagina's ff niet gelezen, nog te vermoeiend... ben uiteindleijk gisteren geopereerd en vandaag op eerste controle geweest. dinsdag wel heel confronterende onderzoeken gehad, gat zat al bijna bij mn gele vlek (meer risico op blindheid) en kreeg dus een verplicht houding voorschrift mee, en ik kan je vertellen, dat is k*t! operatie viel mee, alleen verdovings spuit viel tegen, plaatsen ze tussen je oogkas en je oogbal in... zoals het er nu naar uit ziet is de operatie wel geslaagd gelukkig, moet alleen nog wel aan staar geopereerd worden, maar dat is ff afkijken wanneer dat nodig zal zijn is nu nog niet te zeggen. moet binnen 7-10 dagen op 2e controle maar dat mag gelukkig in den bosch. moet dan ook een afspraak maken om mn andere oog te laten laseren want daar zaten ook al wat scheurtjes in.
heb net gelukkig een gratis bril gewonnen, die ik nu heb is niet 100% meer. heb nu een gasbel in mn oog die 6-8 weken blijft zitten dus zie ook niks met dat oog nu en de nieuwe sterkte kan pas 4 weken na de staar operatie vast gesteld worden... maar mn huidige bril heb ik al jaren dus vind het voor nu wel ff lekker eigenlijk en bestel dan daarna een mooie nieuwe :)
planning is wel dat ik een maand of 3 thuis zit nu...

maar ff to the point! ongi is gelukkig al voorbij! netjes 4 dagen dus en heb nu aaaaaaaalle tijd om goed te klussen ;)

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:02

Dan zal t even omschakelen zijn, maar wel gewenst! Dus t is spannend. Maar zaterdag eerst tentamen en Da zondag testen, ander zou t zomaar kunnen dtat t tentamen niet meer zo goed gaat ;)

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:17

@ spannend neres!!

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 01:29

Neres spannend!
Suze en Loonew, dat gevoel ken ik wel hoor, je wilt zooooooo graag! En ik denk dat ik voor iedereen hier spreek als ik zeg: we gunnen het jullie ook van harte!!!
DQ, balen dat je zoveel stress hebt van je huidige werk, is er wel zicht op ander werk?
Joanne, fijn dat de operatie an sich geslaagd is, maar poe hee, wat een nasleep!!
en Zahlina, je maakt me jaloers met al je gezonde fruitbomen!!!

Hier slapeloosheid. Bijrijdster heeft een rotgeintje geflikt, is met paardlief op buitenrit gegaan terwijl ik dat toch redelijk nadrukkelijk verboden had. Vervolgens zegt vriendin doodleuk dat ik zeker in het weekend toch vooral gewoon mijn eigen paarden zou moeten doen, want de rest van de dag kun je immers slapen....waardoor ik weer ga twijfelen, of ik het allemaal wel goed doe, en of ik me niet aanstel. K*t hormonen, dat ik me er ook überhaupt iets van aantrek.... Nu dus ook met licht zeurende pijn in buik maar naar beneden en achter pc gekropen, want ja, wat moet je klaarwakker in bed???

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 01:35

Oh balen Fanci.
Mag ik vragen waarom je niet wilt dat je bijrijdster een buitenrit maakt?
Enne de opmerking van vriendin maar gewoon langs je heen laten gaan en misschien over een paar dagen weer over nadenken.
En je buikpijn is nog vervelender, misschien helpt een lekker kopje thee wel en daarna weer heerlijk terug naar dromenland.
Sowieso niet te veel zorgen maken over dingen, het komt echt wel goed, ook met je bijrijdster.

Ik ben ook heel erg blij met mijn nieuwe fruitbomen, heeft toch wel zijn voordelen om in de tropen te wonen.
Volgende aankoop worden wijndruiven en zit nog te wachten tot mijn kruiden zaden aankomen zodat ik een echte kruidentuin kan gaan aanleggen.
Geloof dat stoppen met werk helemaal geen gek idee was.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 01:42

Euhm, de bijrijdster is na deze actie exit... Mike is een typische tanker, als hij op buitenrit ineens besluit dat hij aan de kletter gaat, dan gaat hij ook. Hij legt zijn kin op zijn borst, zet zijn schouders eronde en gaan met die banaan. Als hij daarbij toevallig een bus, vrachtwagen of trekker tegenkomt maakt hem niks uit, die moet maar aan de kant voor hem. Kortom, als ik er zelf opzit en hij flikt zoiets heb ik mijn handen al flink vol. Mijn bijrijdster kan in de bak nog niet goed blijven zitten in de galop...Do i need say more?? Levensgevaarlijk.

Als ik jou zo hoor is stoppen met werk best een leuke optie, zeker als je zo lekker in de tropen woont... Ik zou het soms ook wel willen, stoppen met werken, maar financieel is dat voorlopig nog niet haalbaar. Dus tot die tijd ploeteren we lekker verder ;-)

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 01:54

Ja dan kan ik me voorstellen dat je heel erg boos bent en hier geen zin in hebt.
Mijn eigen paarden staan (in nederland) aan het bos waar geen verkeer komt, voor mij is het bos dan meestal een veiliger optie dan in de bak waar ze vaak allemaal spoken zien.
Maar wel lastig om nu dus zonder bijrijdster te zitten, kan je de zorg van je paarden aan iemand anders toevertrouwen of moet je het nu weer zelf doen naast je baan en zwangerschap?

Ik klaag ook helemaal niet nu ik zonder werk zit, was mijn eigen keuze.
Doordat ik heel erg veel last had van misselijkheid wat op mijn werk alleen maar erger werd en omdat ik een thuis moeder wilde zijn besloten om geen nieuw contract te ondertekenen en ja mijn contract liep 3 mei af.
Ik werkte op het Curacao Sea Aquarium op educatie maar de visgeur werd me echt te veel en door wat andere problemen op werk (dieronvriendelijkheid) zat ik al langer te twijfelen om weg te gaan.
Gelukkig heeft dit financieel geen gevolgen, het geld wat ik verdiende was toch al zakgeld en nu ondersteun ik mijn vriend die naast zijn werk als bouwkundig, een bedrijf heeft in solarsystemen, een bedrijf samen met een amerikaan (waarvan ik niets snap), bezig is met het voorbereiden van een fabriek om een nieuws soort bouwsysteem te maken (dit met een nederlandse partner) en projectontwikkeling.
Vooral in de solar kan ik goed helpen, zorg voor afspraken met bedrijven etc etc.
En als ik geen zin heb dan is het ook geen enkel probleem.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 02:05

Das wel super dan, dat je zo toch wat kan blijven werken maar geheel op je eigen tempo. Ik kan op de een of andere manier op mijn werk beter systematisch eten naar binnen proppen dan thuis en voel me daar dus ook minder misselijk. Hoewel het ook wel afhangt van hoe moe ik ben dus morgen zal wel een fijne dag worden....
Paarden moet ik er nu inderdaad zelf weer bij doen, mijn man wil wel bijspringen maar door de lange dagen die hij momenteel maakt is dat erg moeilijk. Maar, linksom of rechtsom ,we komen er wel denk ik dan maar!!

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 02:11

Gelukkig kunnen jullie het samen oplossen.
Je hebt op werk waarschijnlijk voldoende afleiding waardoor je niet zoveel merkt van alle ongemakken, maar neem van mij aan dat als je collega's naar rotte vis ruiken en stank van de flamingopool je tegemoet, je eigen kantoor stinkt naar visvoer vloeken het heel erg moeilijk wordt om niet misselijk te worden.
Daarnaast snapte ze niet dat ik weigerde al kotsen in de auto te zitten en dat ik daarom later kwam.

Maar ben je ondertussen alweer toe om heerlijk naar dromenland te gaan?

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 02:16

Ik ga het zo proberen, en dan hopen dat ik niet van een vissenvoer kantoor ga dromen ;-)
Thanx for cheering me up!
trusten....