Sandorra, fijn dat de operatie goed is verlopen, maar wat vervelend dat je daarna zoveel last had. Gelukkig vandaag naar huis! (en hopelijk kun je daar blijven ) Beterschap, meis! Op naar een goed herstel
nexthorse
Geplaatst: 19-02-14 18:20
Miranda40, dat klinkt inderdaad als een stap vooruit! Fijn
Iejoorr, last is altijd vervelend natuurlijk.
tiffaany95, zelf heb ik geen last van retropatellaire chondropathie, maar ik ken wel een aantal mensen die er last van hebben. Hier op bokt is er ook vast een topic over te vinden! Maar de mensen die ik ken zijn heel erg gebaat geweest bij fysiotherapie. Fysio heeft de knie daar ook voor getaped.
Ik heb heel veel moeite met het regelen van het vervolgtraject, verzekering ligt dwars en begrijpt er niet veel van (aangezien het in België plaatsvindt). Maar heb ovb volgende week woensdag een afspraak voor een SPECT CT, en hopelijk kan ik dan ook eind die week bij de orthopeed terecht voor de uitslag en de uitverdoving.
Heerlijke nacht gehad. vanaf 23:00 tot 06:30 in één keer doorgeslapen......Pijn valt me mee, beroerdheid nog steeds aanwezig. Hopelijk trek dat gauw weg..... Gammel gevoel heb ik nog steeds, maar ook niet zo verwonderlijk met maar 1.5 broodje in 4 dagen....
Gelukkig dat je in elk geval goed hebt kunnen slapen Sandorra en dat het met de pijn mee valt! Hopelijk gaat het eten ook voorzichtig aan weer lukken vandaag
Brief ziekenhuis langs gebracht bij huisarts. Direct effe e.a overlegd i.v.m beroerdheid etc....na 11.00 effe bellen. Is nog steeds niet goed. Water en paar happen van broodje kwamen er weer uit. Afspraak gemaakt om de hechtingen volgende week do eruit te laten halen.
Hopelijk heeft hij een oplossing voor je beroerdheid Sandorra.... Hebben ze niet met een kijkoperatie gekeken in je knie? Bij mij zaten er beide keren alleen hechtpleisters over de gaatjes die ze gemaakt hadden en heb ik geen hechtingen gehad
sandorra
Geplaatst: 20-02-14 13:29
Het is gehecht...niet de 1e keer kijkoperatie knie...vorige keer idd hechtpleisters echter duurde het lang voor het dicht groeide vandaar nu hechtingen. Inmiddels lekker verhuisd van ouders naar eigen huis...trap lopen ging wel beter en minder pijnlijk als voor operatie....Dus dat is goed positief kan nu ook weer knie buigen kon ik eerst ook niet..... Vanavond lekker narnia kijken denk ik....
Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes tot zover.......
Percy
Geplaatst: 20-02-14 13:36
Oei Sandorra, jij hebt een paar rotdagen achter de rug. Hopen dat het nu de goede kant op gaat. Ik ben ook beroerd geweest van de morfine maar niet zoals jij.
Wat vervelend Nexthorse dat je studie er nu onder gaat lijden, hopen dat je toestemming krijgt voor dat onderzoek. Ben je niet in België bij het ziekenfonds verzekerd? Ik neem toch aan dat je in Gent op kot zit?
Vervelend dat je nog zo'n last hebt Iejoorr en Miranda ook natuurlijk.
Ik vandaag weer op controle geweest en de orthopeed heeft weer een lading vocht uit mijn knie getapt. Hij snapt er niets van. Hij denkt dat er een "muis" in mijn knie zit. Ik snapte totaal niet wat hij bedoelde maar daar bedoelen ze een botfragment mee wat alle kanten op schiet en dus gemist kan worden bij een kijkoperatie. Hij vond het zelf jammer dat hij niet eerst een nieuwe mri had laten maken. Nu moet ik 6 maart weer voor een mri en dan kijken we weer verder. Mag mijn krukken weer uit de kast halen want ik mag de knie niet te veel belasten.
Wordt zo wel een never ending story maar dat gaat er voor meer op zo te lezen.
Percy balen dat ze inderdaad niet gelijk een MRI hadden gemaakt. Nu is het weer afwachten. Hoop voor je dat ze iets kunnen zien waardoor jouw klachten zo aanhouden. Sandorra fijn dat je weer in je eigen omgeving bent maar vervelend dat je eten en drinken niet binnen kunt houden. Heeft de huisarts je nog terug gebeld?
Vandaag al vroeg fysio. Fietsen gaat goed. Daarna weer knie losgemaakt. De knieholte voelt echt super goed aan. Nu vooral last van de aanhechting bovenbeenspier en knie. Daarna nog wat op en af stap oefeningen gedaan. Nadat ik nu in het huis zonder krukken mag lopen heb ik denk ik gisteren toch teveel gedaan. Niet zo zeer het bukken en buigen maar meer lopen of er niets aan de hand; ineens van de bank opstaan of ineens mijn bed uit komen. Merk toch wel dat mijn knie dat nog niet aankan. Vandaag dus een pasje terug gedaan.
Weer even een pasje terug Miranda40, zodat je daarna weer rustig aan verder kan gaan. Jij kan al wel heel veel ik kan en mag echt nog niet fatsoenlijk op en afstap oefeningen doen. Fietsen op de hometrainer bij de fysio gaat op dit moment wel beter, ongeveer 10 min en dan is het klaar. Had dus bedacht dat ik gisteren ook wel op de gewone fiets kon voor 10 minuten in de laagste versnelling, dacht dat het goed ging onderweg, maar vannacht en nu toch weer meer last en ook op een andere plek als normaal..... Morgen maar is even overleggen met de fysio.
Heb zakjes voorgeschrevem gekregen aanmaken met water voor de buikpijn/ verstopping....Vreselijk smerig ook direct spul gekregen voor de misselijkheid ook oplossen met water.... voooral blijven drinken eten proberen wil het niet dan motgen verder bekijken nu eerst medicijnen tijd geven.....
(menstruatie komt nu ook ineens dwars door de pil heen vanavond laatste pil van de strip.....veel last van kramp erbij......fijn.... Kan en mag ik de pil nu wel doorslikken????
Percy
Geplaatst: 20-02-14 18:30
Dat is altijd de ellende als je meer mag Miranda, dan denk je meteen dat er veel meer mag
Met buiten fietsen heb je toch altijd wat wind, dat zal wel te veel zijn geweest.
Orthopeed had zelf ook spijt dat hij niet eerst een mri had gedaan maar omdat ik er al twee had gehad in 2012 dacht hij dat het niet nodig zou zijn. Nu wilde hij het eerst niet doen omdat het een vertekend beeld kan geven door de operatie maar hij vond dat we het ook niet weer langer moesten gaan aankijken. Ben wel blij dat het in elk geval geen reuma was.
Ik zie nu wel steeds voor me dat er een muisje door mijn knie wandelt
Je mag de pil wel gewoon doorslikken maar die heeft zijn werk niet gedaan door het overgeven dus als je wilt kan je ook nu je stopweek inlassen, in feite ben je al gestopt. Zou alleen het even veilig doen maar daar staat je hoofd misschien niet eens naar. Vervelend dat je nu zo'n vies goedje naar binnen moet werken, lekker bevorderlijk voor de misselijkheid bij inname.
Miranda40
Geplaatst: 20-02-14 18:33
Als je antibiotica hebt gekregen werkt de pil niet meer. Ik zal de menstruatie gewoon zijn gang laten gaan en dan weer met een nieuwe strip beginnen Jipje_niekje ik zat en week na de operatie al op de fiets bij de fysio: 10 min. op 20 watt. Vond het wel eng in het begin maar langzamerhand ging het beter. Heb toen een trapfietsje meegekregen waar ik elke dag 2x 10 min. op mag fietsen. Op de gewone fiets mag ik nog niet omdat je dan een onverwachtse afstapbeweging kunt maken. Zijn nu 3 weken verder en vanaf vandaag dan de op en af stap oefeningen gedaan. Was maar heel laag hoor . Ik oefen thuis ook met een klein gewichtje aan mijn enkel. Moet dan gaan liggen, mijn knie naar beneden drukken en mijn hak optillen. Pfftttt liggen gaat nog niet echt fijn maar zittend wel.
sandorra
Geplaatst: 20-02-14 18:36
Heb geen ab gehad en geen vriend. Ben in jan begonnen i.v.m menstruatie klachten... maar die heb ik dus nu deze maand evengoed weer......warme kruik er al bij gepakt....
medicijnen zijn voor het goede doel.....sinds gisterenmiddag geen een pijnstiller meer ingenomen expres om mijn maag maar heel goed rudt te geven..........dus nu alleen de zakjes tegen het overgeven en om meer vocht binnen te houden en verstopping op te lossen.....
Beetje pijn heb ik wel maar is uit te houden. Ha weet ervan vanmiddag aangegeven.....Hopelijk gaat het allemaal gauw werken.
Zodra ik wat loop of wat doe breekt zweet me uit.....Dacht vmiddag zelf wel even naar apotheek te lopen... Maar dat ging echt niet...Dus maar gebeld of ze konden brengen....
Zometeen maar even lekker douchen....speciale pleister erop die vocht buiten houdt . En kijken of we het been weer roze vrij krijgen....
Keandra
Geplaatst: 21-02-14 10:57
Oe percy. Een muis in je knie? lol de benaming
En sando? Al iets van eten kunnen binnen houden.?
Ik start vandaag mijn week late shift. Volgende week dan mr en op vrijdag de uitslag. Weet het niet goed voor het ogenblik. De ene dag is knie goed. De andere heb ik veel last en knagen. zelfs op de goede dagen staat er een band boven mijn knie gevoelig en dik. Pff
Als ik maar hapje voor hapje neem en bijna half uur doe over broodje kaas zonder kosten...... Dan gaat het wel maar niet van harte. Moest alleen al van dat vieze drankje bijna kokhalzen toen ik het moest drinken.
Daarbij komt themp van van 38.8 vanmorgen. De rest van de week eerder 37.5 tm 38.2. Heb niet gebeld met ziekenhuis of huisarts....geen zin dat ik terug moet komen.......Misschien eigenwijs ik weet het........Huilen staat me flink nader als lachen.
Wondje rechts laat wat roze gekleurd vocht op pleister zien, links mooi droog. Verder ziet het er niet dikker of andes uit tussen links en rechts het is ook niet pijnlijker.
Vandaag over precies 2 weken me weer melden in zh......Hopelijk gaat het dan wel dagbehandeling worden.......
Percy
Geplaatst: 21-02-14 16:13
Heb je niet gewoon de griep te pakken? Omdat je van te voren al niet lekker was? Hier in België is het nu officieel een epidemie. Zou toch even bellen voor de zekerheid, in elk geval met de huisarts.
Kan me voorstellen dat het liggend nog niet fijn gaat Miranda.
Balen dat je nog zoveel last hebt Keandra.
Ja, die muis in mijn knie, ik zie nu in gedachten steeds zo'n grijs muisje door mijn knie wandelen
Vanmorgen ging het opeens supergoed maar dat duurde helaas niet lang. Hij is gelukkig nog wel dun gebleven na het aftappen.
sandorra, fijn dat je weer thuis bent en langzaamaan een beetje voedsel kunt binnenhouden. Misschien inderdaad toch ook een virussen onder de leden. Hoop dat je je snel weer een beetje beter voelt!! En niet te eigenwijs gaan doen hoor, die verhoging goed in de gaten houden! Je hebt er nu niets aan als je een infectie oploopt aan je knie.
elmo_browny, hoe is het gegaan bij de orthopeed?
Percy, klopt, zit in gent op kot. Maar ben in Nedelrnad verzekerd (dat is hier verplicht, als je enkel studeert in het buitenland) Goed dat er nu een MRI gemaakt wordt van je knie. Vervelend allemaal hoor
Miranda40, misschien gaat het langzaam en voorzichtig, maar zo te horen ga je toch elke week weer een stukje vooruit
sandorra
Geplaatst: 22-02-14 14:11
Gebeld met huisartsdienst....toch langs huisarts...pols waar infuus in heeft gezeten dik pijnlijk en roo. Misschien dat de oorzaak.....Begon gisteren op te zetten.....