Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Elanor schreef:Balen van je schouder nog steeds hoor Gothico! Kan me voorstellen dat je inmiddels ontwenningsverschijnselen begint te krijgen als je zolang niet mag schieten. Wellicht is een lichtere boog inderdaad een optie, maar pas toch maar op dat je het niet forceert…. Maar een beetje eigenwijs zou ik zelf ook zijn.
? Ik ben wel eigenwijs. Maar moet zeker oppassen. Ik ga weer naar castlefest, maar als boogschutter laat ik wel zitten. En stallen moeten gewoon gedaan worden.
Een verenigingsgenoot van mij heeft de tweede zelf gebouwd en schiet er wel eens mee op de training. De 'hoofdboog' heeft een trekkracht van ongeveer 40 lbs. Die kleine van ongeveer 20 lbs. Het geheel maakt dus een boog met een trekkracht van ongeveer 60lbs.
Maar het is een oplossing voor een specifiek probleem: de native americans die alleen maar hout hadden dat van zulke slechte kwaliteit was dat je er (om het voorbeeld maar even te gebruiken) maar net een 40 lbs boog uit kon maken. Het penobscot model was dus een oplossing om toch een boog van een hoger pondage (bijvoorbeeld die 60 lbs) te kunnen maken.
(Verenigingsgenoot heeft die van hem dan ook ook gewoon uit interesse gebouwd.) 

Er vloog net een enorme tak van de treurwilg in mijn voortuin af en mijn eerste gedachte was niet 'gatver, kan ik mooi die rotzooi opruimen als de storm voorbij is,' maar: 'zou je daar een fatsoenlijke boog van kunnen maken?' (volgens Google valt dat behoorlijk tegen trouwens). Je hebt het voor elkaar. 

Alles is zo leuk! 

Ik hoop dat het nog even duurt voordat de boom omwaait. Behalve dat het een hele mooie boom is, is de kans dat hij op mijn huis valt heel behoorlijk.
Oen. 

Alleen vindt je ze nooit meer terug als je per ongeluk een target mist in het bos - die gestreepte veren zijn ideale schutkleur tussen dorre bladeren op de grond. Ook zijn dit eigenlijk erg dikke schachten, 11/32, en erg lange veren. Onnodig veel gewicht voor mij om weg te schieten. Maar voor demonstraties met een traditioneel tintje helemaal top. 

Die laatste drie heb ik gewoon gemonteerd op een paar oude pijlen die net achter de punt waren afgebroken overigens.

)