Stoppen met roken deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amazone77

Re: Stoppen met roken deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:15

oh ik was t bijna vergeten maare .....ik ben vandaag 4 jaar geleden gestopt met roken!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:17

lillytjuh schreef:
Ik zit op 3 per dag nu, afbouwen gaat prima, geen kilo aangekomen en nergens last van op het moment! Nu 13 dagen en dan is het afgelopen met die stomme rookhobby! Ik ben er klaar voor!

rook jij weer lill??? :oo

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:19

Ik meld me ook weer, zat wel in eerste topic, was in 2011 8 mnd gestopt weer begonnen en nu weer gestopt sinds half nov

Nu voor altijd hopelijk {:)

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:07

ik moet ook maar eens stoppen maar vind het lastig.. Hoe hebben jullie het gedaan?
Opeens uit het niets, een dag in de agenda geprikte, afgebouwd?

AFCAAFCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:12

Ik had zoiets van moet maar eens stoppen, zodra ik dat had heb ik eerst nog alles opgerookt wat ik nog had en gewoon gestopt (gebruik geen pleisters og kauwgom of iets anders).
Kon als ik geluk had het met een pakje per dag redden.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:20

Ik rook op dit moment niet echt veel meer, soms 10 sigaretten op een dag, soms 5.
Maar denk dat ik heel veel moeite ga hebben na het eten.. Die smaakt altijd zo goed :P

Vind het wel knap hoor hoe jullie dat doen, en dat jullie zo weinig ''last'' hebben.
Ben namelijk bang dat ik onrustig wordt.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 01:46

Nadat ik regelmatig benauwd wakker werd met een 'rokershoestje' was ik het echt zat. En had toen besloten dat zodra m'n pakje op was te stoppen. Nou had ik t geluk dat ik ongeveer 3 dagen met 1 pakje deed dus had nog even om me psychisch voor te bereiden. Ik mis de nicotine niet, maar er valt wel een leegte op de momenten dat ik normaliter rookte. Ik probeer op die momenten direct bezig te gaan en nu aan het begin nog geen 'gezelligheid' (ga even niet op stap/naar vrienden die roken) op te zoeken.

Mijn advies: een datum prikken om helemaal te stoppen en niet afbouwen. Wanneer je gestopt bent zorgen dat je scherpe kauwgom bij je hebt, je drang naar een sigaret schijnt minder te zijn wanneer je een frisse mond/adem hebt. Daar heb ik zelf overigens geen ervaring mee. Ik heb tegenwoordig dropjes bij de hand haha.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 01:55

-O- ik kom me melden -O-

Ik rook bijna 2 grote pakjes van 27 per dag :') Ik moest gister even naar het station fietsen en was nog geen 200 meter van huis en ik ben naast mijn fiets gaan lopen :') Hoe erg is dat.. Ik heb het vandaag op 10 sigaretten gedaan kreeg vanavond gewoon hoofdpijn en was enorm duizelig. Morgen nog 10 overmorgen nog 10 en zondag nog mn pakje op maken en dan is het moment daar... ik WIl stoppen maar of het lukt.... -O-

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 01:57

Oefffff zoveel!!! Waar haal je zoveel rooktijd vandaan?? :=

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 09:50

Oh jeetje dat is idd veel! Als ik er meer dan 15 per dag rook krijg ik barstende koppijn.. Dus gelukkig is bij enigszins beperkt gebleven.

Dat van die kauwgom ga ik proberen!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 14:43

ALs je wilt stoppen NU doen, als je gaat zeggen DAN en DAN stoppen kan je eigenlijk bij voorbaat zeggen dat het niet lukt.. (no offence).

Dan moet je echt een giga WIL hebben.

Was gister bij een vriend die wel rookt, die vroeg nog, vind je dat niet stinken nu? Het kussen met een asbak effect, maar ik vond dit eigenlijk reuze meevallen.. Ik vind het ook nog niet echt stinken, ergens zelfs wel lekker ruiken (misschien nog de roker in me :P), maar toch krijg ik niet de behoefte mee te doen.

Soms (vooral sochtends) vind ik het wel stinken, maar eigenlijk vind ik de zeurders erom maar aanstellers. Op de kroegen etc. na daar vind ik het rookverbod nu toch wel fijn, aan kleren en ogen voel ik het nu wel goed wanneer er weer veel binnen gerookt wordt (dit had ik ook al toen ik zelf nog rookte)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 19:02

@amazone ja was weer begonnen! 1-1 nieuwe poging!

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 01:15

@renee heb even over je post nagedacht. Heb besloten vanavond laatste sigaret te roken en ermee op te houden :)

Dus morgen dag 1

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 01:33

Jilletje schreef:

Nja in pauze een stuk of 3 achter elkaar :') Tijdens het intappen van mn paard en tijdens t uitstappen op de fiets echt overal :')

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:07

lillytjuh schreef:
@amazone ja was weer begonnen! 1-1 nieuwe poging!

Good luck!!! +:)+

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:07

WhySoWhite schreef:
Jilletje schreef:

Nja in pauze een stuk of 3 achter elkaar :') Tijdens het intappen van mn paard en tijdens t uitstappen op de fiets echt overal :')

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:11

ik was ook zo'n roker,pafte twee pakjes per dag weg,en rookte echt overal.
als mn ogen open gingen en net voor dat ik naar bed ging drukte ik mijn laatste peuk uit :o

s morgens stond ik te kotsen boven de wasbak.....kwam gewoon nicotine uit mijn longen.....
0,0 conditie pffff als ik er aan terug denk dan kan ik me eigen wel zo voor mn kop slaan 8)7 was gewoon verschrikkelijk...
Maar gelukkig is dat voor mij ver verledentijd,nooit maar dan ook nooit meer zal ik roken!! *\%/*

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:27

Floortje88 schreef:
@renee heb even over je post nagedacht. Heb besloten vanavond laatste sigaret te roken en ermee op te houden :)

Dus morgen dag 1

WAUW wat goed !! *\%/* YOU GO GIRL !

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:34

@amazone: weet zeker dat het nu goed komt!!! Hoe is het met jou verder?

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 23:18

renee16 schreef:
Floortje88 schreef:

Dus morgen dag 1

WAUW wat goed !! *\%/* YOU GO GIRL !

Haha idd :) vandaag gaat best goed! Maar eerst pas eerste dagje..

Hebben jullie last gehad van ontwenningverschijnselen?

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 23:30

Ik rook niet veel - tussen de 2 en de 10 sigaretten per dag - maar wil toch weer gaan stoppen. Dus ik meld me hier ook!

Ik ben ooit een jaar gestopt geweest, na 5 jaar gerookt te hebben, maar ben toen weer begonnen omdat al mijn collega's rookten en ik door steeds sigaretten om me heen te zien de verleiding niet kon weerstaan. Ik ben er psychisch meer aan verslaafd dan lichamelijk. Het gaat mij echt om het momentje rust, maar dan niet zitten zonder iets in mijn handen te hebben. Ik vind het eigenlijk ook best vies, en merk dat mijn conditie achteruit gaat en ik meer moet hoesten. Maar als ik iemand met een sigaret zie, al is het maar op TV, dan móét ik er ook eentje hebben. Die impuls is dan echt heel sterk en vind ik super moeilijk om te onderdrukken.

Nadat ik sinds mijn laatste stoppoging weer begonnen ben, rook ik nu weer ongeveer 2 jaar. Mijn goede voornemen voor 2013 is om te stoppen, dus ik ga per 1 januari cold turkey. Fijn dat hier een topic over is, dan ben ik minder alleen ;)

Nu heb ik zin in een sigaret gekregen door erover te typen, dus ik ga er nog even eentje roken zolang het nog kan!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 23:39

Ik bouw af en heb echt nergens last van! Was altijd wel een snoepkont!
Ik ben op 1-1 klaar met mijn schema dus dan is het ook klaar! Merk nu ook wel dat ik eigenlijk meer ga roken uit gewoonte als dat ik echt zin heb ook al rook ik nu amper! Maar ik geniet nu wel van een groot glas rosee en nootjes......

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 23:42

Ik zal ook wel weer meer gaan snoepen als ik niet meer rook. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? En hoe lossen jullie dat op?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 23:44

Geen idee bij mij is het denk ik een combinatie van stoppen met de pil en afbouwen van het roken. Ik ga meestal ff stukje lopen als ik echt teveel ga eten! Rennen helpt ook!

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 10:31

De 28e al 2 maanden gestopt, en k hou t nogsteeds vol! :D