Krachttraining voor vrouwen, #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Re: Krachttraining voor vrouwen, #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 10:04

Missfitness, inderdaad.. :j Veel vrouwen weten/snappen niet dat mannen een heel andere bouw hebben dan wij en zijn bang als ze aan de kracht training gaan breed en gespierd worden :') :=

Vandaag en morgen rust dag.. Strakjes wel paard hobbelen, naja als het niet kei hard regent :o

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:56

Marije__ schreef:
Koolhydraten is DE bron waar je lichaam en vooral hersenen energie van krijgen :) Dus zo'n dieet vind ik best wel onzin. :o
wat jij nu doet retivi is een stuk verstandiger! je knelpunten aanpakken :) en geen onnodige dingen skippen. dit zul je ook veel beter volhouden! als je eenmaal de juiste vervangende producten gevonden hebt.

Elk programma voor gewichtsverlies gaat samen met enig verlies van spierweefsel. Dit is onvermijdelijk (ongeacht welk dieet u ook kiest uit de duizenden die er bestaan). Om dit tot een minimum te beperken, hebben de Cambridge programma's een uitgebalanceerde samenstelling, waar veel onderzoek naar is gedaan. De producten bestaan uit hoogwaardige eiwitten en voldoende koolhydraten om te voorkomen dat het lichaam overgaat op het aanspreken van de eiwitweefsels.

Het is wel van belang dat u tijdens het volgen van bijv. het Cambridge 500 programma niet intensief gaat sporten, omdat uw lichaam dan veel meer brandstof nodig heeft en hiervoor de hoeveelheid beschikbare koolhydraten niet toereikend is; uw lichaam zal dan zijn brandstofbehoefte proberen te bevredigen met de eiwitweefsels in het lichaam en spierafbraak zal in een dergelijk geval het gevolg zijn. Hiermee kan iemand ook gezondheidsrisico's lopen.

Het is belangrijk om hierbij op te merken dat intensief sporten niet bijdraagt aan gezond gewichtsverlies, maar dat dit het gewichtsverlies eerder tegenwerkt. Er bestaan veel ervaringen van dat het afvallen niet meer lukt en men zich slap en lusteloos gaat voelen bij te intensief sporten. Het lichaam kan zich dan niet meer herstellen van de sportieve inspanning.

Cambridge Weight Plan is echter zorgvuldig samengesteld en verstrekt een compleet voedingspakket, met alle aanbevolen dagelijkse hoeveelheden aan vitaminen, mineralen en spoorelementen. Niet alleen de voeding is compleet, er is ook een perfecte balans tussen proteïnen, koolhydraten en vet. Extra vitaminen of mineralen zijn daarom niet vereist.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:13

Ik beperk ook de koolhydraat inname hoor, smorgens veel, smiddags minder en savonds vrijwel geen. Daarbij kies ik voor de complexe koolhydraten en koolhydraten uit fruit ('smorgens)

Sportinstructeur eet zelfs helemaal geen koolhydraten meer, althans, denk dat je altijd wel iets binnen krijgt...

Vanmiddag weer naar de sportschool

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 14:10

Vandaag wel geteld 1 uur en 3 kwartier gewerkt :( Pfft..
Had beter kunnen sporten!!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:32

Zonde :( Maar ja ;-)

Net lekker gesport, was goed bezweet haha, buikspieren tandje hoger gedaan en benen ook, maar kan nog wel tandje hoger zo te voelen

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:33

Hey dames, Ik heb weer internet, en kan dus weer gezellig mee babbelen!

Ik zie dat dr hier wat goed en slecht nieuws is geweest. Nog een knuffel voor SS, doe je wel voorzichtig emt jezelf?
En iedereen is weer goed fanatiek :D

Ik ben zelf deze week nog maar 1 keer wezen sporten, maar ga morgen ook nog ff, dus dan ben ik 2 keer geweest, dus valt nog mee. Wil eigenlijk komende week weer gewoon 3 keer sporten, maar nog ff kijken of ik dat red met mn studie. Het scheelt dat ik met mn studie nu vrij actief ben: iedere ochtend van half 9 tot uur of 1 pathologie, dus dan sta je de hele morgen en ben je druk aan het snijden, en soms vrij zware lichaamsdelen heen en weer tillen enzo. En fiets nu weer iedere dag op en neer naar uni, wat ik afgelopen, hmz, nouja, halfjaar ofzo, denk zelfs langer, niet meer gedaan heb, iig niet dagelijks. Wel lekker bezig dus, en nog aan het settlen in mn nieuwe huisje.
Maar, ik wil wel weer goed bezig met sporten, dus ga zo veel mogelijk tijd maken!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:07

Hoe gaat het in je nieuwe huis airborn? :)

Vanochtend bij 2 paarden wezen kijken, 1 was totaaaal niks en de andere super tof :D

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:32

om te kopen of om bij te rijden dressagelady? Ik ben nogsteeds rustig op zoek naar verzorgpaardje, maar tis zo lastig iets leuks te vinden hier in de buurt waar ik als schijtlijster ook nog wat mee kan...

En nieuwe huisje is zoooooo fijn, vind het echt heerlijk om mn eigen ding te hebben, en een apparte eigen keuken enzo. Nu kan ik dingen tenminste opbergen waar ze horen :+
Alleen beetje jammer dat een aantal dingen wat ... stroef... lopen.. Heb de eerste verstopping al gehad (die zat dr namelijk al), de wasmachiene die ik van mn tante had gekregen blijkt 15-18 jaar oud ipv 5 jaar oud en doet het niet, 1 van de ramen achter zit los in het kozijn, ik heb geen containers (en gemeente zegt dat woningbouw dat moet regelen, woningbouw zegt dat ik dat moet doen, en een week verder en 3 keer bellen naar woningbouw verder hebben ze me dr nog niet over terug gebeld...) en mn tuin, dus erhm, oerwoud dat voor gras door moet gaan, staat vol met bramen, en het gras staat dusdanig hoog dat ik er met de handgrasmaaier (zn ouderwetsding zonder stroom dat je moet duwen) écht niet doorheen kom...
Afgezien daarvan vind ik het echt heerlijk :D Het is ook super mooi geworden, en ik heb nu al wat routine, en ben al helemaal gewent, en ben onwijs aan het genieten van mn nieuwe fornuis mét fatsoenlijke oven :D

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:35

Om te kopen! Die bonte is binnen een week verkocht, afgelopen woensdag opgehaald :) De 2e waar we vanmiddag zijn wezen kijken/rijden hebben we zojuist gekocht! Heeel tof. Het is trouwens niet mijn eigen-eigen paard maar meer een soort bijrijdpaard :) Het is de bedoeling lekker spring en samengestelde wedstrijden met 'm te gaan rijden :)

Haha klinkt heerlijk! Die bramen hebben ook voordelen, lekker opeten die hap :P

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:43

Oh lekker :D Gefeliciteerd!

En nouja, bramen zijn ook wel lekker, maar ze groeien echt in mn hele tuin, dus mn hele gazon zegmaar, en groeien zo onder het gras door dat ik ze niet echt weg krijg... En die krengen hebben van die verschrikkelijk nare doornen dr aan zitten! Zit nu al onder de krassen... Moet er niet aan denken dat ik van de zomer op blote voeten loop en in z'n bramentak ga staan...

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:02

Airborn, lekker druk bezig dus in het nieuwe huisje. Is waarschijnlijk lekker veel werk al die 'kleine' dingetjes. Succes ermee :)

Ik lees nog steeds mee in dit topic overigens hoor. Maar heb lekker weinig te melden. Behalve dat het hier niks beter gaat. Gister weer bijna flauwgevallen en vandaag ook een paar keer bijna. Niet echt fijn dus. Gelukkig kwam het nog niet zo ver als dat het woensdag gekomen is, maar het voelt niet fijn. Ik ben misselijk en licht in mijn hoofd. Ik moet tijdens het zitten bijna mijn hoofd ondersteunen, anders heb ik het gevoel dat ik mijn hoofd niet recht op mijn nek kan houden. Heel gek dus... Heb besloten dat ik komende week niet ga sporten. Ik durf het gewoon niet aan, vooral gezien ik ook nog tentamens heb. Lekkere planning -not-.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 07:57

_Nancy schreef:
Wollie, hartslag is gemiddeld 140 als je vet verbrand. Is ook leeftijdsgebonden :j

Vanmiddag/avond weer :D :):)
Ik heb er helemaal zin in!
Vanavond de rug en triceps weer aanpakken! En de buik ofcourse.

ok thnx, ik zit na opwarmen met cross meestal rond de 148-150, vrij stabiel, maar wel iets hoger dus....

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 16:24

Hallooooowww!!! :)

Susan, rustig aan doen he :(:) Wat vervelend allemaal ;(

Airborn is terug met internet, yeah!!

Ik kijk voetbal.. Net even psv-nec gezien,, beetje jammer hoe het is gelopen ;( :( :(
Zometeen mijn eigen cluppie <3

Eigenlijk zouden we een HK moeten hebben..

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 16:33

Jeeeej! ben een beetje trots op mezelf.
Vandaag maar liefst 2 uur gefitnesst.
1 uur kracht bovenlichaam
15 min buik+roeien
45 minuten crosstrainer :D

Morgen weer een bootcamp volgen, super goed voor mn benen!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 16:43

goedzo marije! Fanantiek hoor!
SS, oef, dat klinkt niet fijn... Zou je dan niet zowiezo ff heel rustig aan moeten doen?

Ik heb net heerlijk anderhalf uur gesport :D Ging echt lekker :D 10 min warming up, uur kracht, en toen nog 20 min op de loopband. Vooral kracht ging heel erg fijn :D

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:29

Netjes hier al dat gesport :)! Ben er jaloers op hihi. Airborn, ja ik doe zeker rustig aan. Enige wat ik voor deze week gepland heb is een tentamen. Daar ga ik hoe dan ook naar toe, want anders moet ik in de zomervakantie herkansen en dat vind ik een beetje jammer... :P

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:24

Vanmorgen even lekker hardgelopen en vanmiddag hadden we weer regen dus heb geluk gehad. Vanmiddag de buik weer getraind. Normaal doe ik zondag een paar oefeningen voor onderhoud, maar ik vind dat het nog beter moet en wil de spieren beter ontwikkelen. Dus heb ze weer even wat harder aangepakt en komende week even prikkelen op de sportschool.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:11

Goedzo SS! Voor jezelf zorgen :) Wist je nou wat het probleem is? of niet? *gaat ff terug lezen*

missfitness, dit is een vraag puur uit nieuwsgierigheid en niet uit erhm, dunno, oordeel ofzo, dus pls niet verkeert opvatten. Kan kracht training voor spier defenitie ook doorslaan naar een soort stoornis? Iets als anorexia, maar dan nooit gespiert genoeg ipv nooit dun genoeg?

Hm, ik had trouwens sjans in de sportschool geloof ik :+ Gozer gaf me eerst wat tips met de squats (wat ik onwijs op prijs stelde, want waren nuttige tips + ik kreeg de indruk dattie dacht dat ik al best wel ff met squats aan het trainen was, ipv dat ik het voor de 3e keer deed :o ) En daarna sprak hij me steeds weer aan, dan wel met soort van tips, die voor mn gevoel meer waren om iets te zeggen te hebben (maar nog wel ergens op sloegen gelukkig :P ) , danwel met random opmerkingen als "ik heb je nog niet eerder gezien op zondag"
Best vlijend :D Alleen beetje jammer dat ik het een verschrikkelijk onaantrekkelijke vent vind :x Gewoon echt niet mijn type!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:18

Airborn dat is een hele goede vraag! Ik ben me er van bewust waar ik mee bezig ben en omdat ik zo vaak train kom je in een bepaalde cirkel. Nog even een toevoeging over mijn vorderingen.

Mn vet% was vrijdag 14,2%. De verhouding krachttraining en cardio is nu zeer goed en dat merk ik aan mn lichaam. Heb weinig vet en de spieren komen nog beter tot uiting en daar ben ik eigenlijk best wel trots op! Maar mn vet% moet eigenlijk niet lager. Met zo'n vet% kan ik ook gaan bulken maar dat doe ik liever niet. Wat ik wel wil in de toekomst weet ik eigenlijk ook niet haha... Het gaat eigenlijk zo lekker op dit moment, maar hoe ver ga ik??
Komende week heb ik een gesprek met mn fitnessinstructeur en we zullen alles dan even goed doornemen.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:22

Airborn: hihihi :')

Ik heb dit weekend een vreselijk vreetweekend weer gehad :P Maja ik had gisteren een feestje dus dan ga ik mij ook echt niet inhouden.
Vanaf morgen ga ik echt weer even streng doen om alles weer te compenseren.

Ik ben sinds vandaag ook eindelijk af van de spierpijn van de kick-fun dus dat was best heftig. Morgen ga ik weer een rondje krachttraining doen, dinsdag zwemmen, donderdag weer een rondje krachttraining en zaterdag klimmen (meeting).
Binnenkort ga ik ook samen met mijn vriend een stuk fietsen. (Die gaat elk jaar als leiding op korfbalkamp en wil dan minimaal 1x de route hebben gefietst.) Dat is dan 30 km heen en 30 km terug. Even wachten op een dag in het weekend met goed weer dat we dat gaan doen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 03:49

_Nancy schreef:
Vandaag wel geteld 1 uur en 3 kwartier gewerkt :( Pfft..
Had beter kunnen sporten!!

Zonde zeg :(:)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:50

@colway waar sport jij dan???

ik ga vanvond weer
ben wel het hele weekend druk geweest met behang van de muur afkrabben
moet zeggen heb toch best spierpijn in mijn armen
vanavond dus ook lekker mijn armen laten rusten
pak mijn buik ,billen en benen en rug
morgen weer armen,taille en borst

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:00

Ik zit bij Gym Inn

Ik ga vanmiddag meteen uit werk weer ik ga m'n hele 'schemaatje' doen. En denk extra buikspierkwartiertje meepakken.

Heb zaterdag na kracht extra gecardioot, was goed te doen, mega zweten zeg

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:12

ah oke niet dezelfde sportschool dus
jammer had wel leuk geweest

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:32

ja inderdaad, waar zit dynamic ook alweer? Lelycenter of Meent?

Hebben jullie trouwens allemaal een 'trainingsmaatje' of iemand die af en toe mee gaat?