[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:23

Ik eet 's ochtends vaak wat fruit. Ben ook geen goede ontbijter, maar een stuk fruit of wat yoghurt gaat er nog wel in. Beter iets dan niets.

@ Mootje: Ja inderdaad, ben nu al kapot als ik van de keuken naar de woonkamer loop := Voel me echt zwak nu, maar nog niks geen eetlust. Het enige wat ik nu wel lekker vind is ijskoud water/ranja uit de koelkast en raketijsjes _O-

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:33

ik vind in de ochtend gelijk brood ofzo ook niet fijn
dus ik neem een yoghurtmixje
magere yoghurt met een scheut slimpie siroop even in de blender en je slubbert het zo naar binnen
ik moet nu van de dietiste eten:
o: 2 boterhammen, halvarine, mager beleg
t: 1 stuks fruit of 1 plakje volkoren ontbijtkoek
l: 2 boterhammen, halvarine, mager beleg
t: 1 stuks fruit of plakje ontbijtkoek
a: 150 gr klaargemaakte aardappels, rijst, pasta of 2 wraps
veel groenten, stukje mager vlees 100 gram
rond 20.00 uur of als ik van mijn paard terugkomt nog een beker yoghurt

verder heb ik een variatielijst gehad met wel gebruiken/soms gebruiken/liever niet gebruiken

ittheclown

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:36

Oke thannks ik zal zon fruitsmoothy probeeren te nemen dan s ochtends heb hier toch een smoothymaker en zon blender staan lol.

Ehrmm slecht voor nieren.. eigenlijk heb ik al een aandoening aan mijn nieren dus moet erg voorzichtig zijn water drink ik idd genoeg maar hoebedoel je dat het zonder vezels eten slecht is voor je nieren ? of heelveel eiwitten eten slecht is voor je nieren ?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:46

ittheclown schreef:
Oke thannks ik zal zon fruitsmoothy probeeren te nemen dan s ochtends heb hier toch een smoothymaker en zon blender staan lol.

Ehrmm slecht voor nieren.. eigenlijk heb ik al een aandoening aan mijn nieren dus moet erg voorzichtig zijn water drink ik idd genoeg maar hoebedoel je dat het zonder vezels eten slecht is voor je nieren ? of heelveel eiwitten eten slecht is voor je nieren ?

De porties die wij als 'normale mensen' eten zijn niet snel schadelijk, maar het is wel belangrijk je nieren een handje te helpen door genoeg water te drinken :) Body Builders nemen bijvoorbeeld hele hoge hoeveelheden en die kunnen er echt problemen mee krijgen. Dat zullen wij niet snel hebben! Hoe het precies zit met eiwitten en je nieren moet je anders even Googlen :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:59

Ik ga zo even een tosti knutselen, hopelijk hou ik dat binnen := Met volkoren brood, mager kipfilet en kaas.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:12

benangelique schreef:
mag ik me ook melden? weet wat ik doen moet, weet wat ik moet laten, weet hoe een verstandig dieet in elkaar zit en toch lukt het me niet.
motivatie is het probleem... ben daarnaast een emotie-eter, zit niet lekker in mijn vel en vreet me op dit moment dus klem...

Ga je het koolhydraatarme kamp verlaten -O- ;)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:26

Ik moet zeggen, als ik zo hoor wat jullie per dag eten, dan eet ik nu (op advies van de dietiste!) nog best veel!

Mijn dagschema op een werkdag ziet er nu zo uit:

- 6 uur ontbijt: kom cornflakes met halfvolle melk en een schep zemelen en een glas zelf geperst sinaasappel, grapefruitsap (1/2 sinaasappel, 1/2 rode grape, 1/2 witte grape).
- Ergens tussen 9 en half 11, afhankelijk van de tijd tussen de werkzaamheden door en de trek die ik heb, 2 boterhammen, meestal volkoren, maar soms ook iets anders, meestal met iets van sandwichspread erop (hebben verschillende smaakjes, dus alsnog afwisseling).
- tussen 12 en 13 een bak magere (vruchten)kwark of (vruchten)yoghurt van ong. 300 gram.
- tussen 15 en 16 twee boterhammen, meestal 1 met iets van ham of filet americain of rosbief en 1 met hagelslag/vruchtenhagel of appelstroop en soms met een beker karnemelk, soms met thee of water
- tussen 18 en 19 warm eten, wisselend per dag, maar normale hoeveelheden, ong. 100 gram vlees/vis, (bijna) 200 gram groente en iets van rijst, aardappels, pasta of brood.
- na 20 uur soms, naar behoefte nog een bakje magere kwark met wat vers fruit, of alleen fruit.

Hier ben ik nu een week of 4 geleden mee begonnen en resulteert in verlies van ong. 1 kg per week. En is heel goed vol te houden, omdat ik gewoon geen honger krijg, ik mag(móet!) genoeg eten.

Daarnaast beweeg ik uiteraard nog voldoende, ik loop nu 2x per week hard, als het even kan, fiets ik naar mijn paard (6 km uit en thuis) en heb het skeeleren weer opgepakt en ga ook regelmatig nog even of wandelend of op de fiets het dorp in voor een boodschapje (ipv dat ik dat rechstreeks uit mijn werk deed, als ik nog in de auto zat).
Op de fiets naar het werk zit er niet in, ik reis tussen de 100 en 200 km per dag voor mijn werk, dat is op de fiets echt niet te doen :n

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:32

Als dat voor jou werkt zou ik lekker zo blijven eten Marije_jiplover! Dit is natuurlijk perfect! Zo is het goed vol te houden :j

Ik merk dat ik nu strakker in mijn vel begin te zitten! Voornamelijk bij mijn benen, die voelen ook echt stevig. Ook mijn buik voelt een stuk 'harder' en ik krijg al meer taille. Super motivatie :D Ik weeg mezelf niet, dat doe ik pas zodra ik zeker weet dat er een berg af is :o

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:46

Dat doe ik ook Negerzoen! :) Zodra ik zelf het idee heb dat er echt wat af is door het dieëten en sporten, ga ik pas weer wegen. (Oke, deze week was ik gewoon heel benieuwd)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:08

mootje:

ik moet zeggen in het weekend eet ik wel altijd bruin/volkoren brood met vlees..
echt raar ... door de weeks doe ik dat niet..

en qua 0% vet... het vet is meestal nog niet zo erg.. het gaat er toch om hoeveel kilo calorieen er in zitten ??
(dat hebbe ze mij altijd wijs gemaakt :P)

Marije_jiplover:

weet je wat het is.. van WEINIG eten val je niet af.. want je lichaam gaat reserves op slaan en dat gebruiken..
als je allemaal 'kleine' tusse doortjes neemt is meestal beter..
maar het moet wel voedzaam zijn en 'gezond'.

maar inderdaad jij moet wel echt veel eten ..

het rare bij mij is gewoon,, als ik eens een goed weekend ben gaan werken of gaan feesten, zijn die 2 kilos er wel vanaf bij mij..
maar om het zo te houden ..
dat is zo moeilijk,, wat ik dan ook eet,, ik blijf dan bij komen.. of verhonger me zelf..

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:30

bello2005 schreef:
en qua 0% vet... het vet is meestal nog niet zo erg.. het gaat er toch om hoeveel kilo calorieen er in zitten ??
(dat hebbe ze mij altijd wijs gemaakt :P)

Het vet is ook niet zo erg, maar dan moet je wel de goede vetten hebben. En het gaat inderdaad meer om calorieën.
Wat ik pas ook ergens heb gelezen is dat je bij zuivel juist beter niet iets met 0% vet moet nemen, omdat je dat vet juist nodig hebt om bepaalde vitaminen goed op te kunnen nemen.

Ik ben nu 2 maanden met het paleodieet bezig en 6kg afgevallen. Sinds 2 weken weet ik dat ik voor nogal veel voedingsmiddelen intolerant ben, dus die mag ik nu niet meer eet. Maakt het dieeten nog wel een stuk moeilijker. Afgelopen dagen wat moeite met eten (waarschijnlijk door medicijnen). Ik heb maar weinig trek en zit na 2 happen al vol. Ik eet nu veel fruit, is het enige wat er een beetje in gaat. Iemand nog ideeën wat ik zou kunnen eten? Ik mag iig geen zuivel, gluten, eieren, kunstmatige suikers en kippenvlees.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:40

flosje446:

oei.. wat rot man,., dat is best veel wat je dan niet mag..

ik hou inderdaad ook erg van pudding.. moet ik dan maar eens kijken dat ik meer zuivel ga eten/drinken

hoe zit dat eigenlijk met die goedemorgen drink pakjes ?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:32

Volgens mij zitten daar echt super veel suikers in bello2005!

Leuk dat het topic weer zo druk is! Ik ben maar bij gaan houden hoeveel kcal ik op een dag eet. Best confronterend maar wel heel goed. Bij welke maaltijd krijgen jullie nu het meeste binnen?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 00:14

Hier ben ik weer! Nu fanatiek bezig en ik hoop dat ik binnenkort resultaat mag zien.. :)
Inmiddels ben ik gestopt met mayonaise.. dat at ik echt te vaak bij het eten := En maggi gebruik ik ook niet meer. Daarnaast minimaal 3x in de week sporten met een afvalhulpmiddel :) En 3x in de week 3 kwartier better belly :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 01:07

Jeeej, niet meer overgegeven vandaag!

Rosbief valt toch ook onder 'mager' broodbeleg?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 06:01

Volgens de lijst met voedingsmiddelen die ik van mijn dietiste gekregen heb klopt dat idd, bonjoy :j

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 07:12

F_Orumster schreef:
benangelique schreef:
mag ik me ook melden? weet wat ik doen moet, weet wat ik moet laten, weet hoe een verstandig dieet in elkaar zit en toch lukt het me niet.
motivatie is het probleem... ben daarnaast een emotie-eter, zit niet lekker in mijn vel en vreet me op dit moment dus klem...

Ga je het koolhydraatarme kamp verlaten -O- ;)

Ik ben jullie kwijt!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 08:12

Ja, o.a. rosbief, fricandeau, filet americain en kalkoen/kipplakjes vallen onder mager beleg.
Mayo en maggi gebruik ik echt nooit. Heb laatst maar een nagenoeg volle tube weggegooid. Wat er uit kwam was nou geen mayo meer te noemen.
Ik zit vanochtend weer op het gewicht na mijn twee vreet-skivakanties :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 08:54

benangelique schreef:
Ik ben jullie kwijt!

[HK] De Koolhydraatvrije bokkers
We zijn er nog :) Ik doe ondertussen slowcarb ipv lowcarb, maar het bevalt me nog niet helemaal, misschien toch maar weer lowcarben!

Mjetterd

Dat is goed nieuws Mootje :D!
Mijn weegschaal doet het niet goed. Hij geeft soms wel 5 kilo verschil aan.
Zo maar even de Wii fit op starten. Die is heel nauwkeurig volgens mij :)

LynnDenise

Dan kan het zijn dat de batterijen bijna op zijn ;) Als er batterijen in gaan :=

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:08

Ik heb vorig jaar eentje bij de Lidl gekocht, en dat is echt een ideaal ding! (Ben uiteraard niet zo blij met de cijfers die hij aangeeft als ik erop ga staan :') )

Heb net even een fles (2 liter) wat met een klein scheutje ranja in de koelkast gezet. Kan ik een beetje kijken hoeveel ik nou drink op een dag. Ik drink naar mijn idee best wel veel, maar heb het nog nooit zo bewust 'gemeten'.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:16

Ik drink echt heel veel op een (werk)dag.... Zit zeker aan de 3 liter. In het weekend denk ik een halve liter :')
Op wintersport had ik een 2 liter camelbag en die was na een dag skiën helemaal leeg. Dat te bedenken dat ik zonder camelbag helemaal niets dronk op de piste, behalve tijdens de lunch en après-ski!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:18

Ik ben nu thuis (Ziek) dus zal nu wel wat meer drinken dan tijdens een gewone school dag :) Tijdens werken in de zorg is het heel afhankelijk van de afdeling waar ik in val hoeveel ik drink.
Maar goed dat je die camelbag hebt meegenomen!

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:18

op mijn dieetlijst staat american filet niet als mager beleg maar als iets wat ik af en toe mag
omdat er nog best veel vet in zit
maggi? dat is toch plantaardig, kan toch niet veel kwaad

ppff afkicken van die caramelkoffie is echt niet makkelijk -O-