ik wil geen kinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:57

Pletje123 schreef:
Dat vind ik nou ook Pinuts! :j En ik krijg hier soms het gevoel dat de dames die geen moeder willen worden gewoon graag hun gal willen spuwen over de moeders in hun omgeving.

Ik denk dat je met deze woorden over de teleurstelling van mensen heen walst.
Ten eerste vind ik de uitdrukking 'gal spuwen" te zwaar, ik heb dat hier niet zien gebeuren. Ik zie hooguit beklag, of ik zie woorden waaruit teleurstelling blijkt. En jij hebt daar duidelijk geen begrip voor. Maar is dat jouw tekortkoming, of die van hen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:07

Langcara schreef:
Je mag een mijlpaal in iemands leven niet verwarren met traditioneel gezeur.
Ik vind daarentegen ook dat andere mensen op basis van hun ouderschap de dingen die voor iemand zonder kinderen belangrijk zijn, ook niet mogen bagatelliseren. En dat doen ze wel vaak.

Geef ik je weer gelijk.

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:07

Ik snap het ook wel hoor! Als vriendinnen ineens alleen nog maar over de babies zouden kunnen praten of helemaal geen tijd meer zouden hebben dan bloed de vriendschap op een gegeven moment dood.

Vriendschap heeft toch ook met gedeelde interesses te maken en als je die niet meer hebt houd het op! Als ik bij een vriendin ben wil ik best luisteren naar welk woordje zoontje lief nu weer geleerd heeft maar dan moet ze daarna ook luisteren als ik vertel waar ik ga afstuderen. Als daar geen plaats meer voor is houd het voor mij op! Dan ga ik wel naar de radio luisteren! Die luistert dan net zo goed terug als die vriendin, kost alleen minder moeite om er heen te gaan en op te moeten letten!

Om deze reden heb ik 3 jaar geen contact gehad met een vriendin. Nu haar kinderen wat ouder zijn kwamen we elkaar toevallig weer tegen en kunnen we lachen om wat er toen gebeurt is!

pinuts

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:11

ja ik zie mijn vriendin ook amper.. denk al meer dan een jaar niet gezien.. Komt er gewoon niet van, zij heeft kinderen, ik heb een drukke studie. Ik hou van stappen, zij is veel druk met de kinders en haar werk.. Daarom hebben we eig alleen nog via internet contact, en dat vind ik prima. Ik vind het heel leuk om te horen hoe gelukkig ze is, en vind het niet erg dat ze het veel over haar kinderen heeft.. omdat dat haar leven is. De vriendschap zoals eerst is er niet meer, maar ik vind het mooi dat ze zo gelukkig is. En misschien later, als ik toch, toch nog kinderen wil.. komen we weer dichter bij elkaar;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:22

Mindim schreef:
De biologische klok is er niet voor een man hoor, die kan met 50 plus en ouder ook nog wel een kind verwekken.

Van je omgeving moet je niet te veel aan trekken en voor de belasting is het een routinevraag en als je aangeeft geen kinderen te hebben, zullen ze je daar niet geaan vragen waarom je die niet hebt.

Wat wel lastig is dat je een relatie hebt met iemand die wel graag kinderen wil, om daar uit te komen kan idd heel lastig zijn.

Ik weet dat mannen niet op dezelfde hormonale klok lopen als vrouwen (ben opgeleid tot biologie docent, dus dát soort dingen weet ik wel :P ).
Maar zijn innerlijke biologische klok verteld 'm wél dat hij rond die leeftijd geen jonge, energieke vader meer kan zijn. En dat zijn ook gewoon biologische argumenten voor zijn "klokje" ;)
Bovendien; hij rookt behoorlijk. De kans dat hij op die leeftijd nog gezond sperma heeft, is aanzienlijk kleiner dan dat van een jonge, gezonde, niet rokende man.

Makkelijk gezegd om van m'n omgeving niet te veel aan te trekken, maar die omgeving is er altijd op alle momenten van je leven. En als je daar niet in "past", dan is het niet altijd eenvoudig om continu maar aan te passen aan anderen ;)

Frats schreef:
Wat ik erg jammer vind van vriendinnen die kinderen krijgen is dat je de vriendschap verliest.

Nee ik kan niet mee gaan rijden want de kinderen....
Of we moeten nu gaan rijden want de kinderen..... ow heb jij nu geen tijd dan?
Nee ik kan niet naar jou komen voor een kop thee want dan is het een volksverhuizing.
Ik moet om 15.00 bij opvang/school zijn.
Nee ik kan niets afspreken ben te moe want ik heb nachten niet geslapen wegens het gehuil.

Zo is er altijd wat. Met het gevolg dat de vriendschappen verwateren. Want ik heb niet altijd tijd als de kinderen een keer niet in de weg zitten. Of ik vind het ook wel eens leuk als iemand bij mij komt in plaats dat ik altijd naar hen moet. En ik vind het ook wel eens leuk om met iemand te praten zonder dat ik steed onderbroken word door gejengel of gehuil.
En als ze dan een keer mee gaan rijden dan raad je het al waar het gesprek over gaat Ja DE KINDEREN! -:(-

Oh, heeeeeeel herkenbaar.
Bijna al onze vrienden hebben kids... En dat gaat inderdaad vaak precies zo.
Nou, als 't mij een keer niet uitkomt, of wat te laat wordt, dan "misbruik" ik mijn zielig thuiszittende hondjes ook wel 'ns als excuus of als gespreksonderwerp tegenwoordig _O-
Ik zal later wel een "dog lady" ipv een catlady worden :P :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:19

Citaat:
Makkelijk gezegd om van m'n omgeving niet te veel aan te trekken, maar die omgeving is er altijd op alle momenten van je leven. En als je daar niet in "past", dan is het niet altijd eenvoudig om continu maar aan te passen aan anderen

Ik zeg dat ook niet gemakkelijk, ik weet wat het is, maar het je blijven aantrekken helpt je niet verder ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:21

Oh, ik blijf 't me niet continu aantrekken ;) Ik kan 't prima loslaten.
Maar in dit topic werd het wel weer even naar voren gebracht, en dan haal ik het weer even aan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:43

Als moeder zijnde moet je je constant aan iets anders aanpassen, goed daar kies je voor, maar vergt ook een omschakeling. Schooltijden, zwemlessen, vriendjes, sportwedstrijden en dan zijn ze al uit de luiers.
Je kiest voor een kind, maar dat wil niet zeggen dat de omschakeling altijd even soepel gaat, dat het altijd even gemakkelijk is om niet meer te kunnen doen, wat je wilt doen op eigen gekozen momenten. Soms kan het voor moeders ook als een gevangenis aandoen. Maar dat mag je als moeder niet zeggen, want je kiest voor je kind. Dat het niet altijd rozegeur en maneschijn is en niet altijd alles met een glimlach gebeurt en dat je echt poedersuiker hebt, mag je niet zeggen als moeder, want dan ben je een slechte mama. Je kind terecht wijzen in het openbaar, daar krijg je scheve gezichten van, niet terechtwijzen krijg je scheve gezichten van. Wildvreemden die het heel normaal vinden om iets over je manier van opvoeden te zeggen. Mensen die een mening vormen over je opvoeding omdat het kind op de grond in de supermarkt ligt te krijsen, voed je zogenaamd je kind niet goed op, vaak weet men schijnbaar niet dat veel kinderen door zo'n fase gaan. Gewoon laten liggen, dan gaat het het snelste over, maar dan krijg je vreselijke gezichten naar je toegeworpen. Neem je het krijsende kind mee de winkel uit en zet het in de auto, is het ook niet goed.
Moeders krijgen nogal wat vooroordelen over zich heen, hebben last van hun hormonen, hebben geen tijd voor vriendinnen, kunnen niet anders dan over hun kind praten, halen overal hun borst te voorschijn om hun kind te voeden, schijnen alle viezeigheid van hun kind maar in hun mond te stoppen, kweelen over zwitsal en vinden dat dan ook standaard lekker ruiken. en wat wat al niet meer voorbij komt.
Dat is stereotiep en doet veel moeders geen recht. Als moeder zijnde moet je je niet te veel van je omgeving aantrekken, er is altijd wel iemand die het niet goed vindt. Met al die oordelen over moeders hier, ik hoop dat jullie een lieve moeder hebben, die jullie liefdevol heeft verzorgd en het voor jullie heeft opgenomen en het met een vriendin eens over je heeft gehad, als je wat leuks had gedaan, die je zorgvuldig in bad heeft gestopt zodat je lekker rook en je niet in een vieze luier heeft laten rondlopen. Want met al die vooroordelen over moeders, doe je die van je zelf tekort.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 07:55

Mindim schreef:
Als moeder zijnde moet je je constant aan iets anders aanpassen, goed daar kies je voor, maar vergt ook een omschakeling. Schooltijden, zwemlessen, vriendjes, sportwedstrijden en dan zijn ze al uit de luiers.
Je kiest voor een kind, maar dat wil niet zeggen dat de omschakeling altijd even soepel gaat, dat het altijd even gemakkelijk is om niet meer te kunnen doen, wat je wilt doen op eigen gekozen momenten. Soms kan het voor moeders ook als een gevangenis aandoen. Maar dat mag je als moeder niet zeggen, want je kiest voor je kind. Dat het niet altijd rozegeur en maneschijn is en niet altijd alles met een glimlach gebeurt en dat je echt poedersuiker hebt, mag je niet zeggen als moeder, want dan ben je een slechte mama. Je kind terecht wijzen in het openbaar, daar krijg je scheve gezichten van, niet terechtwijzen krijg je scheve gezichten van. Wildvreemden die het heel normaal vinden om iets over je manier van opvoeden te zeggen. Mensen die een mening vormen over je opvoeding omdat het kind op de grond in de supermarkt ligt te krijsen, voed je zogenaamd je kind niet goed op, vaak weet men schijnbaar niet dat veel kinderen door zo'n fase gaan. Gewoon laten liggen, dan gaat het het snelste over, maar dan krijg je vreselijke gezichten naar je toegeworpen. Neem je het krijsende kind mee de winkel uit en zet het in de auto, is het ook niet goed.
Moeders krijgen nogal wat vooroordelen over zich heen, hebben last van hun hormonen, hebben geen tijd voor vriendinnen, kunnen niet anders dan over hun kind praten, halen overal hun borst te voorschijn om hun kind te voeden, schijnen alle viezeigheid van hun kind maar in hun mond te stoppen, kweelen over zwitsal en vinden dat dan ook standaard lekker ruiken. en wat wat al niet meer voorbij komt.
Dat is stereotiep en doet veel moeders geen recht. Als moeder zijnde moet je je niet te veel van je omgeving aantrekken, er is altijd wel iemand die het niet goed vindt. Met al die oordelen over moeders hier, ik hoop dat jullie een lieve moeder hebben, die jullie liefdevol heeft verzorgd en het voor jullie heeft opgenomen en het met een vriendin eens over je heeft gehad, als je wat leuks had gedaan, die je zorgvuldig in bad heeft gestopt zodat je lekker rook en je niet in een vieze luier heeft laten rondlopen. Want met al die vooroordelen over moeders, doe je die van je zelf tekort.

Helemaal mee eens!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:06

Wat leuk, nog iemand die geen kinderen wil! Ik heb er ook helemaal geen behoefte aan, ben dat veroordelende op m'n werk beu van mensen die niet begrijpen dat ik me absoluut niet wil voortplanten. Al dat gebabbel over hun kroost, daar word ik tureluut van.
Er zijn teveel mensen, heb geen zin om er nog een paar meer op deze toch al overbevolkte planeet te droppen.
Binnen x aantal jaren wordt het nog moeilijker allemaal en dan gaan ze mekaars koppen afbijten, eerst figuurlijk, daarna letterlijk (steek een groot aantal ratten in een kleine kooi en ze gaan elkaar ook kapot maken, wel, wij zullen binnenkort net datzelfde gedrag gaan vertonen als plots de voedselbronnen schaarser worden). Ik zou het m'n nageslacht ook niet willen aandoen om op zo'n planeet te moeten leven.

En neen, ik heb zelf geen lieve moeder gehad, het was meer in het genre van: trek je plan, maar dat is niet de oorzaak dat ik geen kinderen wil, want m'n zus is nu zelf zwanger en die heeft dezelfde moeder gehad. Elk z'n keuze dus.
Dat kinderen krijsen in een supermarkt, daar erger ik me wel aan, maar ik vind het ook doodnormaal, met al dat leuks waar ze niet mogen aankomen. Ik denk dat al die indrukken ook veel zijn voor een kind en gevoelige kinderen gaan dan misschien wat hysterisch worden. Ik kan zelf niet tegen drukte, dus ik begrijp zo'n kinderen wel....

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:16

Zoals eerder gezegd: op dit moment wil ik geen kinderen, maar ik lees hier toch ook dingen die veel verder gaan dan mijn eigen gevoel.

Ik heb namelijk geen hekel aan de kinderen van een ander en zeker 1 op 1 kan ik kinderen prima hebben. Mijn vrienden zijn nog steeds vrienden, ook al hebben zij wel kinderen. Natuurlijk word ik ook niet blij van een restaurant vol stuiterende kinderen, maar verder...

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:22

Ik wil zelf geen kinderen (ergens op pagina 13). Een goede vriend/vriendin zal dat accepteren. Ik toon belangstelling voor haar kind en ben blij dat zij blij is. Maar ondertussen is zij er ook voor mij als ik ergens mee zit. Het leven hoeft echt niet voorbij te zijn bij een kind. Anders wordt het misschien wel, maar met een beetje aanpassing kom je er echt wel met elkaar. Vrienden accpeteren dit van elkaar, anders wordt het misschien tijd om eens te kijken of die vriendschap wel zo waardevol nog is voor beide partijen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:28

Mijn moeder gaat nu nog, al zo'n 30 jaar, een donderdagavond per maand met haar vriendinnen iets drinken. Dat is altijd zo geweest en heeft ze nooit opgegeven voor haar kinderen. Toen ik nog kleiner was, ging ze ook gewoon elke week volleyballen en als er iets te doen was ging ze gewoon mee. Was mijn vader ook weg, dan werd gewoon opa of een meisje uit de buurt gevraagd om op te passen. Of mijn zus en ik bleven ook regelmatig bij mijn grootouders slapen, dan hadden mijn ouders ook ruimte om iets te gaan doen. Imo moet moederschap dus zeker niet betekenen dat je geen leven meer hebt ernaast. Je zal altijd een stuk vrijheid moeten inleveren, maar hoeveel daar kies je toch ook deels zelf voor meestal.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:34

Hilli schreef:
Zoals eerder gezegd: op dit moment wil ik geen kinderen, maar ik lees hier toch ook dingen die veel verder gaan dan mijn eigen gevoel.

Ik heb namelijk geen hekel aan de kinderen van een ander en zeker 1 op 1 kan ik kinderen prima hebben. Mijn vrienden zijn nog steeds vrienden, ook al hebben zij wel kinderen. Natuurlijk word ik ook niet blij van een restaurant vol stuiterende kinderen, maar verder...

De meeste moeders worden daar ook niet vrolijk van hoor. :D

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:40

Mindim schreef:
Frats schreef:
Wat ik erg jammer vind van vriendinnen die kinderen krijgen is dat je de vriendschap verliest.

Nee ik kan niet naar jou komen voor een kop thee want dan is het een volksverhuizing.
Nee ik kan niets afspreken ben te moe want ik heb nachten niet geslapen wegens het gehuil.

Zo is er altijd wat. Met het gevolg dat de vriendschappen verwateren. Want ik heb niet altijd tijd als de kinderen een keer niet in de weg zitten. Of ik vind het ook wel eens leuk als iemand bij mij komt in plaats dat ik altijd naar hen moet. En ik vind het ook wel eens leuk om met iemand te praten zonder dat ik steed onderbroken word door gejengel of gehuil.
En als ze dan een keer mee gaan rijden dan raad je het al waar het gesprek over gaat Ja DE KINDEREN! -:(-

Yja, wen er maar aan, er zijn veel mensen die kinderen krijgen, soms ben je de enige die ze niet heeft.

Nee hoor, het is geven en nemen dus ik hoef me niet constant aan te passen aan het ritme van andermans kinderen. Enne...er komen steeds meer mensen die geen kinderen willen ;).

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:41

Mindim schreef:
Frats schreef:

Yja, wen er maar aan, er zijn veel mensen die kinderen krijgen, soms ben je de enige die ze niet heeft.

Nee hoor, het is geven en nemen dus ik hoef me niet constant aan te passen aan het ritme van andermans kinderen. Enne...er komen steeds meer mensen die geen kinderen willen ;).

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:44

Sees schreef:
Mindim schreef:

En ik merk met de jaren dat ik toch veelal mensen om me heen 'verzamel' die geen kinderen hebben/willen. Is op zich ook logisch, vriendschappen ontstaan toch vaak aan de hand van gedeelde interesses. Op het moment dat die interesses uiteen gaan lopen, wordt de kans dat de vriendschap verwatert ook groter. En kom je wellicht anderen tegen die weer wel die interesses delen.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:57

Ik ben altijd gek op kinderen geweest en heb dan ook altijd heel hard geroepen dat ik een kind wil, of misschien wel drie. Ook heb ik altijd gezegd dat ik er zo vroeg mogelijk aan zou beginnen. Trouwen en baby's krijgen was echt mijn grote droom.

Als kinderen krijsen in de supermarkt, erger ik me daar vaak niet eens aan. Het hoort er gewoon bij. Als een baby'tje huilt in de trein, vind ik het sneu dat zijn moeder hem niet durft te voeden in het openbaar omdat mensen daar negatieve reacties op geven. Ze moeten zo'n moeder gewoon met rust laten en haar kindje laten voeden, dan huilt het ook niet.

Inmiddels ben ik 23 en getrouwd, maar kinderen zie ik eigenlijk niet meer zo zitten. Vanaf het moment dat je een kind hebt, leef je in eerste plaats voor je kind en dan pas voor jezelf. Het is misschien egoistisch, maar ik heb nog een aantal eigen dromen die ik waar wil maken, en als ik een kind neem komen die dromen op de 2e plaats. Ik wil bijvoorbeeld op een dag een huis kopen waar mijn pony aan huis kan staan, en dan moet er natuurlijk een 2e pony bij als vriendje. Daarvoor zullen mijn man en ik allebei moeten werken. Bovendien wil ik heel graag een border collie, maar daar heb ik waarschijnlijk al bijna geen tijd voor als ik moet werken, laat staan als er ook nog kinderen zijn die verzorgd moeten worden.

En met Cambiar ben ik het ook eens, deze wereld is geen plaats waar ik mijn kind op wil zetten. Er zijn al zoveel kinderen op de wereld, en ook kinderen in andere landen die geen eten hebben, of die op straat leven. Misschien adopteer ik er daar wel eentje van. Bovendien verbaast het me inderdaad niet als er door voedselschaarste en economische crisissen enz. enz. hier op een dag ook de kinderen honger lijden of op straat leven. Of mensen elkaar te lijf gaan om een stukje brood.

En natuurlijk, als ik een baby zie, of roze babykleertjes in de winkel o.i.d. krijg ik (zoals een vriendin van mij dat zo mooi zegt) rammelende eierstokken. Dan denk ik best wel eens "Jaaaaah ik wil ook een baby!!!" Maar een kind moet je niet nemen vanwege een bevlieging. Als ik eerst mijn eigen dromen waar wil maken zijn we zeker 10 jaar verder, als het niet meer is. Vanwege mijn genetische achtergrond is het voor mij niet verstandig op latere leeftijd nog zwanger te worden. Dus er is een behoorlijke kans dat ik kindloos blijf. Mijn man vindt het best, en als ik met kinderen wil tutten ga ik wel bij mijn broer en zijn kroost op bezoek. Dat is hardstikke leuk, maar dan ga ik daarna naar huis en slaap ik 's nachts wel lekker heel de nacht door.

Wat ik me wel afrvaag van de andere mensen die aan de "geen kinderen" kant staan, is wat je zou doen als het per ongeluk gebeurt?

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:12

Ik gebruik al jaren de Marena als voorbehoedsmiddel en deze werkt tot nu toe heel prima. :D
Maar ik heb ook altijd gezegd: mocht ik per ongeluk toch zwanger raken, dan laat ik het niet weg halen.

Het is nl erg moeilijk om toch zwanger te raken met de marena:
ten eerste vanwege de afgifte van hormonen, maar het spiraaltje zelf houdt ook een zwangerschap tegen.
En mocht je dan zelfs toch zwanger raken, dan is de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap erg groot.

Dus als al deze belemmeringen een zwangerschap niet tegen gaan, dan is dat hoogst bijzonder.
Dan denk ik: het heeft blijkbaar zo moeten zijn.
Dan ga ik er ook voor staan.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:54

Ik heb jaren de Diane 35 pil geslikt (begonnen wegens overbeharing), maar daar ben ik een jaar of 8 geleden mee gestopt. Daarna heb ik 5 jaar een mirena gehad.
Tijdens het verwijderen van de mirena bleek dat ik een gekantelde en licht verzakte baarmoeder heb. Dit betekent ook dat ik minder makkelijk zwanger zou kunnen worden, als ik dat al zou willen.
Omdat sterilisatie op mijn leeftijd (32) nog geen serieuze optie is (want wie weet bedenk je je nog :+) gebruiken wij op dit moment alleen een condoom als voorbehoedsmiddel.
Het liefst zou ik me gewoon laten steriliseren of mijn man laten steriliseren, want dan zijn we tenminste ook van dat gedoe af.
In de jaren dat ik seksueel actief ben, ben ik nooit zwanger geraakt. Gelukkig.
Als ik wel zwanger zou raken zou de meest reeele optie abortus zijn wat mij betreft. Financieel kunnen we een kind genoeg bieden, maar wij hebben er op andere vlakken niet genoeg voor over. Want daarin zijn wij wel heel duidelijk: als je voor een kind gaat, dan moet je het ook goed doen. Anders ben je het kind niet waard.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:01

Pletje123 schreef:
Frats schreef:

Dan vraag ik mij nu af: heb je ooit wel eens stil gestaan wat het effect is op háár leven ipv op het jouwe? Ik bedoel: waar zij eerst de ultieme vrijheid had, moet ze nu verantwoordelijkheid dragen en dat is enorm hoor, met een kindje of kinderen. Het is wel erg makkelijk om alles op jezelf te betrekken. Als ik zou merken dat een vriendin zo over mijn keuze zou praten, dan zou ik toch niet zo blij zijn met die vriendin.. :=

Ik vraaag me af of ouders daar andersom OOIT over nadenken...

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:02

Wendy schreef:
Omdat sterilisatie op mijn leeftijd (32) nog geen serieuze optie is (want wie weet bedenk je je nog ) gebruiken wij op dit moment alleen een condoom als voorbehoedsmiddel.

en dat snap ik dus niet.
ik kreeg rond mijn 27e? al het voorstel van mij HA om sterilisatie te doen.
puur om het niet hebben van een kinderwens.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:02

Wendy schreef:
Ik heb jaren de Diane 35 pil geslikt (begonnen wegens overbeharing), maar daar ben ik een jaar of 8 geleden mee gestopt. Daarna heb ik 5 jaar een mirena gehad.
Tijdens het verwijderen van de mirena bleek dat ik een gekantelde en licht verzakte baarmoeder heb. Dit betekent ook dat ik minder makkelijk zwanger zou kunnen worden, als ik dat al zou willen.
Omdat sterilisatie op mijn leeftijd (32) nog geen serieuze optie is (want wie weet bedenk je je nog :+) gebruiken wij op dit moment alleen een condoom als voorbehoedsmiddel.
Het liefst zou ik me gewoon laten steriliseren of mijn man laten steriliseren, want dan zijn we tenminste ook van dat gedoe af.
In de jaren dat ik seksueel actief ben, ben ik nooit zwanger geraakt. Gelukkig.
Als ik wel zwanger zou raken zou de meest reeele optie abortus zijn wat mij betreft. Financieel kunnen we een kind genoeg bieden, maar wij hebben er op andere vlakken niet genoeg voor over. Want daarin zijn wij wel heel duidelijk: als je voor een kind gaat, dan moet je het ook goed doen. Anders ben je het kind niet waard.

Ik mag geen pil pakken en hier dus ook enkel condoom. Komt het zo ver dat ik zwanger raakt, is het abortus.
Ik wil wel een afspraak maken om sterilisatie te bespreken. :)

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:06

Mensen die zo goed kunnen beargumenteren waarom ze liever géén kinderen willen moeten die keuze gewoon zonder commentaar kunnen maken toch? Geen kind is erbij gebaat ongewenst te zijn.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:06

mariska32 schreef:
Wendy schreef:
Omdat sterilisatie op mijn leeftijd (32) nog geen serieuze optie is (want wie weet bedenk je je nog ) gebruiken wij op dit moment alleen een condoom als voorbehoedsmiddel.

en dat snap ik dus niet.
ik kreeg rond mijn 27e? al het voorstel van mij HA om sterilisatie te doen.
puur om het niet hebben van een kinderwens.

Dan ben jij blijkbaar de uitzondering die de regel bevestigt.
Al moet ik wel eerlijk toegeven dat ik er nooit zo open met mijn HA over gesproken heb, de laatste keer dat ik tegen hem open was over iets is me namelijk slecht bevallen (extreme vermoeidheid, kon niets vinden in mijn bloed, dus zat het tussen mijn oren en dus moest ik maar minder gaan werken).