Sauna liefhebbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Re: Sauna liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:18

Ze hebben in ieder geval de mogelijkheid tot een uitgebreid lunchbuffet :j weet zo niet wat het kost, maar vind dat altijd een goede optie omdat je dan 's avonds ook met iets kleins toe kunt :)

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:57

Ik ga over twee weken voor het eerst naar een sauna, de zwaluwhoeve. Ik meld me hier omdat ik nog nooit naar zoiets ben geweest. Wat kan ik verwachten? Ben je in de baden gewoon naakt? Hoe zit het inde sauna? Ik heb helemaal geen zin om me ongemakkelijk te voelen en daar een beetje stom te kijken wat iedereen daar doet dus vandaar even de vraag. :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:00

Buiten de sauna's hebben de meeste mensen een badjas aan of handdoek om. Maar ook naaktlopers zitten er tussen :) (even buiten afkoelen na een sauna ronde)
Restaurant is gelukkig verplicht om een badjas aan te hebben. (al heb je nog mensen die dan wijdbeens gaan zitten met een kortere badjas :') )
En ja, je zwemt ook naakt :)

Gewoon even met een badjas aan rondje lopen over het terrein, dan zie je wel wat men doet :)

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:02

En hoe zit het met spullen? Daar lenen? Passen de handoeken rond om je lichaam? :))

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:04

Ik heb altijd alles zelf mee, badslippers zijn verplicht, handdoeken kun je daar ook huren :)
Je spullen laat je achter in een kluisje. (meestal is je toegangsbandje tevens de kluisjesopener en kun je als je eten en drinken op scannen in het restaurant dan betaal je pas als je het pand verlaat :) )
Ik heb een groot strandlaken mee haha :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 23:27

Glitfaxi; je kunt alles huren, maar ik neem lekker m'n eigen badlakens en badjas mee, wel zo fijn :-)
Als je binnenkomt kleed je je in de kleedkamer helemaal uit en doe je je badjas aan. Dan ga je naar binnen, en ik adviseer om lekker ff rond te lopen, te kijken wat er allemaal is, en hoe de mensen doen :-)
Als je de sauna ingaat zit je op je handdoek maar is je lichaam dus naakt. Ik denk wel dat je je handdoek om kunt houden maar heb het nog nooit iemand zien doen.
De meeste mensen hebben wel gewoon een badjas aan als ze van het een naar het ander lopen maar er zijn er ook die daar niet zo moeilijk in zijn :-)

Lekker van genieten, lekker eten en drinken, veel plezier!

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:59

Bedankt allemaal! Ik denk dat ik behoorlijk op zou vallen met mijn blauwe badjas dus ik denk er ff over na!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:01

Waarom zou je opvallen? Ik heb alle soorten badjassen al voorbij zien komen ;)
Iedereen met dezelfde witte badjas is alleen maar vreselijk onhandig haha, mijn witte handdoek heb ik ook verruild voor een hele opvallende aangezien iemand anders er mee aan de wandel ging :=

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:00

Inderdaad, hoe opvallender, hoe makkelijker :j
Het is trouwens ook aan te raden om badslippers aan te doen en geen teenslippers
Teenslippers hebben vaak weinig of geen profiel waardoor je eerder uitglijdt en bij teenslippers kan dat ding tussen je tenen ook los schieten en dat is natuurlijk ook niet fijn :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:25

ik draag ook gewoon teenslippers, geen problemen mee gehad afgelopen maandag?
Moet zeggen dat het wel duurdere slippers zijn dus geen goedkope dingen en daardoor wellicht minder glad?Teending kan ook zeker niet los bij die van mij.

Ik heb altijd een hele grote handdoek bij me, slippers en badjas.
Ik loop eigenlijk nooit helemaal bloot rond, heb dan toch vaak een handdoek die ik even (half) omsla, of doe mn badjas aan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:27

Op mijn Teva teenslippers kan ik ook goed rondlopen :j
Maar ik heb nu genoeg sauna slippers, bij het inpakken van de tas wil ik wel eens de slippers vergeten en tja, dan is kopen goedkoper dan terug rijden :=

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:29

nadeel is dat er dan zoveel dezelfde slippers naast het zwembad staan :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:30

Nee, ik gebruik natuurlijk wel de concurrent slippers dan haha :P de peize slippers gaan niet mee naar peize, maar dan heb ik een andere sauna reclame slippers :')
Haha er is over na gedacht :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 16:06

haha vuurneon, doe ik ook :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:43

Ik heb 1 euro teenslippers en die zijn prima :+
een zwarte baddjas met bedrijfsnaam van een bedrijf waar ik werkte en een enorme roodzwarte handdoek met ferraripaard :+

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:47

Ik heb ook gewoon teenslippers (die half uit elkaar vallen haha), verder huur ik altijd een badjas en neem ik wel zelf een handdoek mee :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:47

waarom koop je niet gewoon een badjas, kan toch wel uit vergeleken met paar keer huren?

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:53

Tuurlijk :) Moet ik ook eigenlijk doen, maar het komt er maar steeds niet van ;)
En ik vind die badjassen van Elysium heerlijk badjassen, dus dan huur ik ze maar gewoon weer ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:04

Scheelt ook weer in wassen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 15:40

Ik heb onlangs bij de Livera een hele fijne zachte badjas gekocht (speciaal omdat ik naar de sauna zou gaan en mijn oude badjas écht niet meer ging :') ).

Verder heb ik een knalroze handdoek van Speedo die ook niet over het hoofd te zien is en gewoon goedkope slippers van de Hema. Ben er nog niet mee uitgegleden. :D

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:14

Voor de liefhebbers heb ik nog 2 toegangsvouchers van de veluwse bron :) Je mag ze overnemen voor €40

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:16

Zijn die voor de hele dag?

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:17

Ja gewoon toegang voor de hele dag

Oja en geldig tot 30 juni

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:17

Ga ik even over nadenken dan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:30

Als je op een badkledingdag gaat in de ochtend, is het dan nog onbeschoft druk of? :=

Ik zat trouwens te denken aan de veluwse bron