Zwangerschap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:48

XFiemoX schreef:
Ik ben pas met 39.5 week gestript en pas bij 41 weken werd er gekeken hoe de ontsluiting ervoor stond, helaas voor mij bleef ik maar op 1 cm hangen :o .

Eendenbek is idd een rotding ze mogen hem van tevoren wel eerst even verwarmen :j

LB, is dat voor de suikertest morgen of iets anders? Bij de suikertest moest ik me ook al om 0800 s'morgens melden in het zknh (lief was gewoon gaan werken want stelde niet veel voor) en ik moest ook nuchter zijn/blijven zo gezegd zo gedaan... Alleen dat drankje is me toch een partij smerig jakkes en dacht hehe dat bekertje is leeg, kreeg ik te horen dat die hele flesinhoud leeg moest anders zou de test niet goed zijn :oo :o .

Nee, was dat het maar! Ik heb al bijna 5 jaar Diabetes, dus dat weten we al..
Nee, hier krijg je een infuus, krijg je med of hormomen of iets door heen gespoten, wordt er een paar x bloedafgenomen en daarna mag je weer eten..
Het nuchter blijven is dus best wel een probleem als je suiker als maar te laag is je niks mag eten..
Plus ik durf niet als suikerpatient met veel hypo's en zwanger alleen naar het ziekenhuis (30min) te rijden..

Thirty

Re: Zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:50

Kan je moeder niet mee? Of een vriendin?

Mijn man is alleen meegeweest naar de 20 weken echo, voor de rest, alle testen etc heeft hij overgeslagen aangezien het gewoon niet ging ivm werk ook. Altijd iemand anders meegegaan :)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 13:51

Ik heb het geluk dat we 's avonds naar de VK kunnen. Dan kan vriendlief gelukkig altijd mee :)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:52

dat kan hier ook! laatste afspraak kan om half 10. ik vind het erg fijn als vriendlief overal bij kan zijn :D . hij is alleen niet bij de groeiecho geweest en laatste controle...

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:57

Ik ga het liefst 's ochtens om half 9, dat is het vroegste mogelijk :) 's Avonds/einde van de dag ben ik echt munt, en om dan nog eens 45 min heen, 45 min terug te rijden plus de wachttijd daar altijd (45 min hah)...Nee daar pas ik ff voor :)

Is het dan 's avonds niet altijd heel erg druk?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:58

Mijn man neemt gewoon vrij als ik naar het ziekenhuis moet! En hij wil als ik volgend jaar ga bevallen zo wie zo van dit jaar 15 dagen mee nemen! En dan als ik bevallen ben in totaal 4 a 5 weken vrij nemen! Dat is wel een luxe als je kan over werken, en zaterdag diensten hebt!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:58

LB, Ik las het in je vorige post van je diabetes idd. Wel balen zeg maar dat drankje die bij de suikertest hoort ik hoop die nooit meer te hoeven krijgen hoor. Vond hem echt mega goor.
Ik zie dat je in de buurt woont als je niemand hebt die met je mee gaat pik ik je wel op en zet je wel even af hoor, geen problemo :D

Lief is hier alleen bij de 12 weken echo en 20 weken echo mee geweest voor de rest niet, ook niet naar de algehele controles zonder echo. Lief hier had de hele maand mei vrij genomen en de eerste 2 weken van juni om lekker samen met zijn drietjes te zijn en te genieten.
Laatst bijgewerkt door XFiemoX op 10-10-11 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:00

XFiemoX schreef:
LB, Ik las het in je vorige post van je diabetes idd. Wel balen zeg maar dat drankje die bij de suikertest hoort ik hoop die nooit meer te hoeven krijgen hoor. Vond hem echt mega goor.
Ik zie dat je in de buurt woont als je niemand hebt die met je mee gaat pik ik je wel op en zet je wel even af hoor, geen problemo :D

Het stomme is dat ze dat bij mij gewoon met een prik in de vinger hebben gedaan....Want dat was net zo goed zeiden ze (nu had ik verder ook geen vage klachten die in die richting wezen, maar toch). Het kan kennelijk ook makkelijker :+

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 14:01

Wat leuk dat we zo elkaar ook nog is kunnen helpen! :)
Pubelia, luxeeee!!!!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:02

nee ze zijn altijd optijd :j heb nooit langer dan 5 min moeten wachten :D

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:03

Haar verfen mag toch gewoon nog steeds he? 'K zie er niet uit :P

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:03

Thirty, Ik moest ook veel bloed prikken (ivm mijn vader wel suikerpatiënt is) alleen ben ik nogal een heul lastige patiënt tijdens bloedprikken :D . Het is ze tot nu toe nog maar echt 5x gelukt om raak te prikken in de arm, voor de rest hebben ze alsmaar bloed uit mijn vingertoppen gehaald :+ .

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:04

Tuurlijk waarom niet :D
Misschien krijgt je beeb dan ook gelijk een kleurtje :P

Wat ik me nog even afvraag he aangezien jullie in de USA wonen, stel je moet met stel op sprong met spoed/weeën in het zknh zijn is het dan niet al te lang rijden voor jullie? Of valt dat wel mee met die afstanden, en zijn de voorzieningen/zknh niet al te ver?

Thirty schreef:
Laatst bijgewerkt door XFiemoX op 10-10-11 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:04

XFiemoX schreef:
Thirty, Ik moest ook veel bloed prikken (ivm mijn vader wel suikerpatiënt is) alleen ben ik nogal een heul lastige patiënt tijdens bloedprikken :D . Het is ze tot nu toe nog maar echt 5x gelukt om raak te prikken in de arm, voor de rest hebben ze alsmaar bloed uit mijn vingertoppen gehaald :+ .

Oh getver. Als ze misprikken is dat ook nog echt pijnlijk ook Y;(

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 14:05

Ik heb gewoon m'n haar geverfd. Niet eens gedacht of het wel of niet mocht. Hoewel het de eerste 3 maanden toch wordt afgeraden las ik ergens.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:05

XFiemoX schreef:
Tuurlijk waarom niet :D
Misschien krijgt je beeb dan ook gelijk een kleurtje :P

Thirty schreef:

Geen idee, ik dacht, ik vraag t even. *\o/* :D

Oh echt, afgeraden? Nou ja, moet toch. Ik ontdekte een grijze haar :=
Denk maar niet dat ik met die grijze haar op de foto ga, na de bevalling O:)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:07

Bo0tje: Niet altijd luxe hoor, want er zijn dagen bij dat hij 12 uur maakt! Dat is het tegen over gestelde!En als hij 5 dagen heeft gewerkt, en dan de zaterdag ook nog de hele dag weg is, is ook weer geen luxe ;)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:08

Waarom word dat de eerste 3 maanden eigenlijk afgeraden om je haar niet te verfen? Zou beeb dan ook mee geverfd worden? :D

bo0tjeee schreef:
Ik heb gewoon m'n haar geverfd. Niet eens gedacht of het wel of niet mocht. Hoewel het de eerste 3 maanden toch wordt afgeraden las ik ergens.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:09

haha koperblond of kastanje bruine baby _O-

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:10

XFiemoX schreef:
Waarom word dat de eerste 3 maanden eigenlijk afgeraden om je haar niet te verfen? Zou beeb dan ook mee geverfd worden? :D

bo0tjeee schreef:

Wat ik gehoord heb, kunnen de kleuren heel anders uitvallen wanneer je zwanger bent ;)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:10

Thirty, Gewoon verfen hoor die hap desnoods krijgt beeb er maar wat kleur van mee hij/zij snapt dat toch allemaal nog niet :P . Ik bleef ook gewoon mijn haar door verfen en mijn menneke is er niet als een clown uit gekomen :D.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:11

Mijn kapper heeft gezegd dat ze nog nooit meegemaakt heeft dat de kleur heel anders uitpakte en dat dat echt een bakerpraatje is.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 14:12

Ik las zoiets, weet niet meer precies hoe en wat.
Pubelia, je hebt gelijk. Maar dat hij lekker thuis is na de bevalling lijkt me wel erg fijn!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:14

Dat vind ik dus ook fijn Bo0tje! En hij heeft ook zo iets van het is de eerste, en daar wil hij allemaal erg graag bij zijn!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:16

XFiemoX schreef:
bo0tjeee schreef:

Ik ben een stille meelezer maar kom er nu toch maar even tussendoor ;)
Ik denk dat dat te maken heeft met je hormoonhuishouding. Als je (bijna) ongesteld bent word het ook afgeraden om naar de kapper te gaan en sowieso om permanent of iets te laten zetten, dan pakt het vaak niet goed. Let maar eens op voor jezelf, dat je vaak rond die periode ook badhairday's hebt ;)
Dus op verfen zal het ook invloed hebben denk ik.