Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LCharlotte schreef:Gemmeke schreef:Hi Charlotte,
Ik werk in de IVF vandaar, helaas werkt het ziekenhuis waar ik werk niet mee aan draagmoederschap.
Heeeeeeeey dat is SUPER interessant!!! Ik ben heel erg benieuwd naar het proces inderdaad. Het kan ook zijn dat er meerdere of minder eitjes zijn toch?
Ze pakken toch puur wat ze gebruiken kunnen? En ik heb gehoord dat de plaatsing heel pijnlijk is, zelfs door de pijnstilling heen, heb je hier ervaring mee?
Iorrr schreef:Wat een ontzettende dappere en mooie keuze heb je hierin gemaakt. Ik lees al een tijdje mee, omdat ik het heel interessant vindt. Ik vind het heel knap en dapper dat je deze keuze wilt maken en je openstelt (letterlijk!) voor een kindje van een ander. Diep respect. Ik ben zelf ruim 19 weken zwanger en zou het kindje nooit af kunnen staan, maar jij gaat er natuurlijk al heel anders in.
Heel veel wijsheid en gezondheid de komende periode gewenst!
Gemmeke schreef:Hi,
Leuk!
De eiceldonor wordt gestimuleerd met medicatie, om ervoor te zorgen dat ze zo tussen 8 en 12 eicellen bij haar kunnen aanprikken. Dat aanprikken kan heel naar zijn, maar dit is zeker niet bij iedereen zo. Bij ons is het zo dat ze alles wat aanprikbaar is aanprikken. Hier in het ZH wordt de acceptor (jij in dit geval) in een speciaal schema gehouden met medicatie om gelijk te lopen met de donor, je kunt namelijk niet op iedere dag van de maand een embryo ontvangen. Het embryo wordt op dag 3 teruggeplaatst dus jij wordt op die dag vastgezet, dit gebeurt dus met medicatie. Het terugplaatsen is over het algemeen niet pijnlijk, deze behandeling is binnen 5 minuten klaar. Voor de terugplaatsing krijg je dan ook geen pijnstilling, is ook niet nodig naar mijn idee, ik denk dat de wachttijd daarna veel stressvoller is, wel/niet zwanger. Voor de punctie krijg men wel pijnstilling.
In het ZH waar ik werk is een streng beleid met betrekking tot een of meerdere embryo's terugplaatsen, Jonger dan 36 jaar wordt er zoiezo maar 1 teruggeplaatst, daarboven kom je in een adviesgroep. Maar dit moet je denk ik bespreken met de wensouders en uiteraard met het ZH.
Nog iets om over na te denken: Hoe ga je om met veilig vrijen met je partner? Bij de eerste terugplaatsing heb jij geen eisprong (tenminste als het gaat zoals hier), maar als er embryo's worden teruggeplaatst in een normale cyclus wel, en dus ben je dan ook gewoon vruchtbaar.
Misschien een brutale vraag hoor, maar is er al gekeken naar het semen van de wensouders?
LCharlotte schreef:Ik heb altijd het laatste woord en volgens het contract (wat overigens ongeldig kan worden verklaard) zijn de wensouders verplicht om het kindje
af te nemen. Maar wat ik duidelijk probeer te maken is dat we dezelfde lijn doortrekken zoals wij die ook bij onze eigen zwangerschappen hebben
gehandhaaft. De jongens hebben dezelfde insteek als wij qua afwijkingen en handicaps.
zonnebloem18 schreef:Wat betreft het condoomgebruik.
Hou het goed in de gaten want een kennis van mij heeft vanwege een gescheurd condoom al een morning-after pil moeten nemen en die dingen zijn niet heel bevorderlijk voor je eigen hormoonhuishouding en je wilt tijdens zo'n proces dat die zo goed mogelijk meewerkt.