Met een Mirena wordt het altijd minder. Of het helemaal stopt is een tweede. Maar minder daar kun je wel op rekenen.
Mars
Geplaatst: 29-09-11 15:48
Mijn dokter vertelde dat de spiraal in de eerste drie maanden kon zorgen voor onregelmatige bloedingen. Daarna menstrueer je minimaal en uiteindelijk blijft het bij sommigen helemaal weg. Bij mij heeft de pil goed geholpen mijn menstruatie flink te verminderen De pil kun je trouwens voor een aantal maanden tegelijk halen, ik haalde hem meestal voor 6 maanden achter elkaar, dat is misschien handig om te reizen. Binnenkort wordt bij mij de Mirena geplaatst, dus ik kan je daar helaas nog geen eerste hand info over geven
Jolienn
Geplaatst: 29-09-11 15:49
Als je aangeeft dat je gaat reizen kun je ook gewoon de pil voor langere tijd mee krijgen hoor.
Denk dat er weinig is waardoor je vruchtbaar blijft maar niet ongesteld, vraag me af of t er uberhaubt is. Denk dat je dus wel een beetje aan anticonceptie vast zit.
Oh dat ik niet vruchtbaar ben is mooi meegenomen, maar niet het belangrijkste. Zo bedoel ik het. Voor 6 maanden is mischien nog te doen, maar blijft alsnog vervelend. Ik zou hem dan namelijk door moeten gaan slikken, van gewoon slikken met een stopweek word de pijn hoogstens erger.
Ik had zaterdag mijn laatste pil, zondag hele erge buikpijn en maandag was ik harstikke ongesteld. Dinsdag ook, en gister heel weinig.. Vandaag helemaal niets meer Moet ik nu weer beginnen met mijn pil of wachten tot er nog iets komt?
Gewoon wachten tot je 7 dagen om zijn, niet zomaar weer beginnen als je niet meer bloed..
Bonnyyyyyy
Geplaatst: 29-09-11 21:46
ik had een vraagje, ik had een discussie met 2 meiden uit me klas, als je de pil slikt en je slikt hem 3 weken dan houd je je stop week dan ben je in je stop week toch veilig? ik dacht dus van wel,, want als je dinsdag ongesteld word. dan ben ik het vrijdag niet meer dus kan ik het zaterdag doen en ben ik dus veilig hun denken dus van niet wat is goed?
Probeer gewoon 21 dagen de pil te slikken en een stopweek van 7 dagen te houden. Eventueel kun je wel eerder beginnen, maar hoe meer ritme, hoe minder kans dat je het een keer vergeet of tussentijdse bloedingen krijgt.
Collie2008
Geplaatst: 30-09-11 15:35
Bonnyyyyyy schreef:
sorry ik ben echt heel slecht in spelling en ben een echte westfries hihi! enn kan je eigenlijk je stop week 1 dag korter maken?
Een echte Venhuuzener?
*offtopic ik weet het*
Yessy
Geplaatst: 30-09-11 15:51
Bonnyyyyyy schreef:
ahh heerlijk! dan ga ik dus me stopweek morge meteen stoppe want ik ben die misselijk heid en buikkrampen spuug zzat!
Ik weet niet of het daartegen helpt eerlijk gezegd, want het duurt even voor de hoeveelheid werkzame stof in je bloed hoog genoeg is, en tegen die tijd stopt je menstruatie vast vanzelf ook wel. Naast dat je inderdaad de kans op tussentijdje bloedingen wel vergroot denk ik.
Is het normaal dat de eerste maand nadat je de pil neemt (voor de eerste keer, microgynon 20) dat je redelijk wat last hebt van spotting? Omdat mensen in mijn omgeving redelijk weinig last hadden daarvan en ik wel... Toch om de paar dagen vind ik wat bruine afscheiding (geen bloed)... Hangt dit echt van persoon tot persoon af?
Dat is inderdaad per persoon verschillend, en ook van het moment in je cyclus waarop je bent begonnen met slikken. Daarnaast heb je een relatief lichte pil, dus ik zou me geen zorgen maken
Spotting kan inderdaad soms voorkomen, zeker met een lichtere pil, als het goed is gaat dat ook vanzelf weer over. Mocht je er nu veel last van blijven houden dan zou ik even contact opnemen met je HA om eventueel op een zwaardere pil over te stappen
Eva___
Geplaatst: 03-10-11 09:32
Ze spraken idd van ongeveer 3 maand dat je daar last van kan blijven hebben! Sowieso moet ik na 3maand terug om een nieuw voorschrift.
Ik zit nu in mijn stopweek maar ik krijg geen bloeding of wat dan ook. M'n lichaam heeft nog wat tijd nodig om zich aan te passen..
Zo ik ben net bij mijn HA geweest ivm vraag over Mirena, die wil ik graag bij de gyneacoloog laten zetten. Alleen volgens de HA wordt dat niet vergoed, alleen op medische indicatie en moet ik dat dus zelf betalen Op zich heb ik vertrouwen in mijn HA, dat is een fijn mens, maar ik denk dat de gyn net wat deskundiger is en ik vind het prettig dat er ook meteen met een echo gemaakt wordt om te kijken of hij goed zit. Ik heb geen idee van de kosten van het plaatsen bij de gyn, de spiraal zelf heb ik al en is inmiddels vergoed door de verzekering.
Ik zou in dat geval gewoon om een medische indicatie vragen. Mijn toenmalig huisarts (ik ben verhuisd) gaf aan heel regelmatig spiraaltjes te zetten, maar dit alleen zelf te willen doen bij vrouwen die al eens zwanger waren geweest. Hij heeft toen gewoon een verwijsbriefje geschreven waarmee ik zelf bij de gyn een afspraak kon maken
Mijn HA ook zei dat het idd alleen bij medische indicatie wordt gedaan, maar ze zei ook meteen dat dat bij mij niet aan de orde was. Zij wil het dus gewoon zelf doen.