Over abortus enzo.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:21

Jessicajoann schreef:
Ik vind het een beetje simpel om er zo over te schrijven. Lekker luchtig. Maar je bent wel dom als je perongeluk zwanger word omdat je je pil vergeet. Dan is het je eigen domme schuld.

En iedereen zegt wel dat t kind op zou groeien waar hij niet welkom is maar er bestaat ook adoptie. Niet iedereen kan het maar vind het een beetje slap. Het is bijna vanzelfsprekend dat ze het kind zelf op Ou voeden terwijl er meer mogelijkheden zijn. Ik bedoel dit ook over het algemeen.

Ja ik ben tegen abortus. Ik vind het gewoon oerstom als je perongeluk zwanger word en dan gaat lopen janken dat het zo erg is en je het niet wilt. Had je eerder kunnen bedenken en gewoon je pil kunnen slikken, condoom gebruiken of wat dan ook.
Zo denk ik er voor iedereen over dus ts hoeft zich niet specifiek aangevallen te voelen ofzo.

Tenzij je super jong bent (12 ofzo) of verkracht oid vind ik het echt begrijpelijk.
Dat mensen geen kinderen willen weten ze maar toch zo dom om alles zonder voorbehoedsmiddelen te doen...

Ook de pil of een condoom zijn niet 100% waterdicht *D 8-)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:25

Jessicajoann schreef:
Ik vind het een beetje simpel om er zo over te schrijven. Lekker luchtig. Maar je bent wel dom als je perongeluk zwanger word omdat je je pil vergeet. Dan is het je eigen domme schuld.

TS is niet dom, jij vind het dom, dat is heel iets anders.

En iedereen zegt wel dat t kind op zou groeien waar hij niet welkom is maar er bestaat ook adoptie. Niet iedereen kan het maar vind het een beetje slap. Het is bijna vanzelfsprekend dat ze het kind zelf op Ou voeden terwijl er meer mogelijkheden zijn. Ik bedoel dit ook over het algemeen.
9 maanden een ongewenst kind dragen is allesbehalve prettig en voor sommigen misschien wel een hel

Ja ik ben tegen abortus. Ik vind het gewoon oerstom als je perongeluk zwanger word en dan gaat lopen janken dat het zo erg is en je het niet wilt. Had je eerder kunnen bedenken en gewoon je pil kunnen slikken, condoom gebruiken of wat dan ook.
Zo denk ik er voor iedereen over dus ts hoeft zich niet specifiek aangevallen te voelen ofzo.

Tenzij je super jong bent (12 ofzo) of verkracht oid vind ik het echt begrijpelijk.
Dat mensen geen kinderen willen weten ze maar toch zo dom om alles zonder voorbehoedsmiddelen te doen...

Misschien kan je proberen je een beetje meer in te leven in een ander. Niet iedereen heeft een kinderwens en ongelukjes zitten in kleine hoekjes.
Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten, dat heeft TS ook gedaan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:28

LHO schreef:
Jessicajoann schreef:

Ook de pil of een condoom zijn niet 100% waterdicht *D 8-)

Zelfs steriliseren niet... :n

Sees

Re: Over abortus enzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:49

Jessicajoann, heb je überhaupt het HELE topic wel doorgelezen? De TS jankt namelijk helemaal nergens over en heeft al uitgelegd waarom adoptie geen optie was. Ik zal eens even teruglezen maar volgens mij deed TS het met ac, ze was wel de pil vergeten maar deed ze het niet ook met condoom?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:50

En, ze loopt juist niet te janken!
Edit: ja, pil en condoom.

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:56

Ik heb niet het hele topic gelezen dat is een beetje te veel. Ik heb in m'n post ook geze dat dit niet alleen op de ts is. Inderdaad ts jankt nie dat zei ik ook niet.

En ja een ongeluk zit in een klein hoekje maar de pil vergeten is niet echt je best doen en er bestaat ook een morning after pil.

Omdat ik niet alles heb gelezen wil ik ook niet ts compleet afzeiken en bedoel ik mijn post dus ook over het algemeen. Hoop dat het zo duidelijk is.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:58

Jessicajoann, als je niet de moeite neemt om het hele topic door te lezen, reageer dan ook niet. Het is nogal vermoeiend om alles 3x uit te moeten leggen omdat mensen te lui zijn om het hele topic door te lezen ;).

Ze gebruikte dus ook condoom, heeft uitgelegd waarom de morning after pil geen optie was, evenals adoptie en ze jankt nergens over...

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:00

Jessicajoann schreef:

Adoptie bestaat en 't is fantastisch dat 't er is (voor beiden, zowel ouders als kind), maar om nu ongewenst zwanger te zijn, een kind op de wereld te zetten (hopelijk gezond, anders is adoptie in de meeste gevallen ook geen optie meer) en 't vervolgens voor adoptie af te staan vind ik persoonlijk ook erg krom.

Adoptie is ook niet altijd rozegeur en manenschijn en kan voor beiden moeilijkheden met zich meebrengen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:06

TS was ook nog maar 7 weken zwanger.
Was er gelukkig dus vlot achter en is dus, zoals ik hier las, eigenlijk een overtijdbehandeling.
De embryo heeft er geen weet van en geen pijn van gehad.
Er is niemand gekwetst geraakt in deze situatie (behalve TS zelf tijdens de behandeling).
En nu is ze opgelucht en uit dat op deze manier zonder de bedoeling daar een ander mee te benadelen. Dat mag toch?

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:15

IMJ schreef:
Was er gelukkig dus vlot achter en is dus, zoals ik hier las, eigenlijk een overtijdbehandeling.
Er is niemand gekwetst geraakt in deze situatie (behalve TS zelf tijdens de behandeling).
En nu is ze opgelucht en uit dat op deze manier zonder de bedoeling daar een ander mee te benadelen. Dat mag toch?

+ Embryo weet toch niet wat ie mist. :(:)

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:16

Ik blijf erbij :Y) :Y) :Y)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:21

Milly, _O- hahahahaha GE-WEL-DIG!!!!!!!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:23

Nee, embryo weet dat niet. Zover is het nog niet ontwikkeld. En gelukkig voelt ie ook nog niet..

Straks filmpje kijken, lukt niet op phone! Schijnt grappig te zijn? :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:00

Jessicajoann schreef:

En hoe denk jij er dan over als iemand zwanger is geworden, maar keurig de pil iedere dag heeft geslikt op het juiste moment van de dag?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:03

IMJ schreef:
En, ze loopt juist niet te janken!
Edit: ja, pil en condoom.

Pil, dus niet, want vergeten en dan kun je hem net zo goed niet slikken, maar voorzorgsmaatregelen treffen heeft ze zeer zeker, volgens haar verhaal genomen, dus is het een echt ongelukje.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:11

En ook al heeft de TS niet opgelet, ook al had ze van te voren kunnen weten dat ze in verwachting zou raken. Wie zijn wij dan om haar daarom dom te vinden en te bepalen dat ze had niet mogen aborteren?
Daar hebben wij niets over te vertellen.

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:13

Ragebol1977 schreef:
En ook al heeft de TS niet opgelet, ook al had ze van te voren kunnen weten dat ze in verwachting zou raken. Wie zijn wij dan om haar daarom dom te vinden en te bepalen dat ze had niet mogen aborteren?
Daar hebben wij niets over te vertellen.

Gaat deze hele discussie nog we over de ts? Of over abortus is het algemeen?

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:17

Het gaat over de mening van sommigen over het aborteren op zich. Ze vinden dat TS het te luchtig opgevat heeft. Ze vinden dat TS adoptie had moeten overwegen of erg verdrietig had moeten zijn, of tenminste heel erg in de put moet zitten nu.
Tja en dat heeft TS allemaal niet gedaan. Ik denk dat deze discussie heel ruim is over het onderwerp abortus en hoe men er tegenover staat.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:19

De titel is over abortus enzo, dus iedereen is nog steeds ontopic!

Laat alsjeblieft met zijn allen ieder in zijn waarde en zelf bepalen of hij of zij een abortus afkeurt of goedkeurt...
Ik ben niet tegen, zolang je er maar niet je "hobby" van maakt....
Maar dat ik niet tegen en wil niet zeggen, dat ik iemand die wel tegen is niet respecteer of niet begrijp. Het is alleen niet mijn mening.
Ik wil, als iemand me dat vraagt, mijn mening best onderbouwen, maar zou mijn mening niet bij iemand gaan opdringen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 18:09

Ragebol1977 schreef:
Het gaat over de mening van sommigen over het aborteren op zich. Ze vinden dat TS het te luchtig opgevat heeft. Ze vinden dat TS adoptie had moeten overwegen of erg verdrietig had moeten zijn, of tenminste heel erg in de put moet zitten nu.
Tja en dat heeft TS allemaal niet gedaan. Ik denk dat deze discussie heel ruim is over het onderwerp abortus en hoe men er tegenover staat.

Da's nou net niet hoe ik deze discussie zie :) Volgens mij vindt (vrijwel) niemand dat TS het zwaarder op moet vatten of wat dan ook. Maar wél dat ze haar toon wat had kunnen matigen/nuanceren. Volgens mij gaat het niemand om de gevoelens van TS, maar om haar manier van posten hier.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 18:16

Er wordt steeds gesproken over adoptie, alsof dat zaligmakend is?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 18:16

Ik vind adoptie een slechtere keus dan abortus.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 18:55

Heino schreef:
Ragebol1977 schreef:

Da's nou net niet hoe ik deze discussie zie :) Volgens mij vindt (vrijwel) niemand dat TS het zwaarder op moet vatten of wat dan ook. Maar wél dat ze haar toon wat had kunnen matigen/nuanceren. Volgens mij gaat het niemand om de gevoelens van TS, maar om haar manier van posten hier.

Dan komt het er op neer dat bepaalde mensen hier willen bepalen hoe TS over haar eigen abortus mag praten.
Dit vind ik, no offence, erg schokkend.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 20:57

IMJ schreef:

overtijdsbehandeling bij 7 weken??? dacht het niet he..

Ik ben niet voor of tegen een abortus maar het gaat er om hoe de situatie is.
Wel ben ik het er mee eens dat de TS het behoorlijk "onrespectvol" over praat en dat vind ik dan ook zeker not done..
Maarja wie ben ik!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:08

Onrespectvol tegenover wie?