Burnout / Overspannen deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sandeman

Re: Burnout / Overspannen deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 13:26

Dat zal moeilijk zijn Beauty, zoiets hakt er wel ff in. Sterkte

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 14:06

Sandeman, goed bezig dat je zelf aan kan geven weer twee middagen aan het werk te gaan :)

DAisNBenji, wat een rare reactie daar van maatschappelijk werk zeg. Snel maar weer een afspraak maken als deze plaatsvervanger weer door je eerdere contactpersoon is vervangen, maar dat gaat even duren denk ik toch? balen.. Was je inmiddels al bij de huisarts geweest (dat was jij toch?)

Beauty26, lastig is zoiets he. Beste voor het paardje, maar blijft niet leuk. Sterkte!

En Bobo, hoe is het met jouw? Moe, maar wel oké?

Hier even wat minder. Einde van mijn vakantie komt inzicht en ik merk echt alweer té grote tegenzin om naar mijn werk te gaan. Gister wedstrijd gehad en dat was één grote teleurstelling, 165 punten. En dat soort dingen kan ik ook slecht mee om gaan, paardrijden is mijn uitlaatklep en als ik dan het gevoel heb daar heel veel tijd en moeite in te steken en er niks van te bakken komt dat gevoel van waardeloos, ik kan niks en dit lukt ook al niet heel sterk boven. Vannacht ook weer wakker door gelegen.. Wat dat betreft weet ik niet zo goed wat ik ermee aan moet en kruip nog meer in mijn schulp, het maakt extra onzeker waardoor ik weer een beetje zo'n vicieuze cirkel hou. Ik wil ander werk en voldoening vinden, maar weet niet wat en die onzekerheid maakt de zoektocht weer lastiger!

Nou, dat weer even van me afgeschreven te hebben. Ga ik nog even half uurtje toch maar vacatures doorpluizen en de paar dingen die ik vandaag voorgenomen heb doen. Puntje 4 van vandaag is ook al bijna klaar (chocoladecake staat al in de oven), Mjammie! :9

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 14:12

Paardrijden is ook mijn uitlaatklep. Soms als ik me echt ... voel, ga ik als een gek racen door de duinen met me pownie.

Was vrijdag weer bij Dr. Phil geweest, was best pittig. Gaat een wat langere therapie worden. Sommige dinge waren nu al confronterend en ik weet dat at nog erger gaat worden. Maar ik moet mezelf wel open stellen... Ben vroeger al eens met theraptie gestart, maar alstijd als het moeilijk werd, ging ik er als een haas vandoor. Ik ben ook een beetje erfelijk belast zeg maar. Mocht je hier meer over willen weten mag je een pb sturen. Is te prive

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 17:32

Wat balen Bienotje :(:)

Dr Phil :=
Maar goed dat het pittig was. Al klinkt dat tegenstrijdig. Dat betekent dat het iets raakt. En als het iets raakt kun je er aan werken.
Maar leuk is anders :(:)

Ik ben net terug van vakantie. Hier een kleine fotoimpressie van mijn saxofoonvakantie via www.muziekindevakantie.nl .

Kasteel (waar we dus sliepen) <3
Afbeelding

Bovenaanzicht van de oude duiveltil (ronde gebouw links), eetzaal (midden) en opslagruimte voor saxofoons (rechts). Tussen de eetzaal en opslagruimte was een klein binnenplaatsje waar we aten.
Afbeelding

Orkestrepetitie met Arjen van El (lichte muziek). Hier zat ik helemaal rechts op sopraan. Die jongen rechts praat daar net tegen me :+
Afbeelding

Orkestrepetitie met Bennie Waanders (klassiek). Links onderin de hoek met dat bruine krullende haar ben ik op altsaxofoon :+
Afbeelding

1 van de stukken die we speelden.
Afbeelding

Tijdens 1 van de pauzes, op de binnenplaats waar we konden zitten en waar we 3x per dag aten.
Eten was trouwens ook erg lekker. Ontbijt en lunch: stokbrood met van alles. Diner: verzorgd door een echte kok en geen typisch vakantie-met-grote-groep-voer :D
Heerlijke salades, pastagerechten, vleesgerechten, desserts :9
Afbeelding

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:17

Zier er goed uit.

Daarom zocht ik een soort Dr. Phil, directe aanpak en ik ben getriggerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:55

*kijkt voorzichtig om een hoekje*...

mag ik hier meekletsen?

momenteel wel aan het werk, maar het bevalt niet...2 weken geleden begonnen,nog in proeftijd en ik sléép me er werkelijk naartoe..
Het voelt als falen als ik opzeg,voel me een mislukkeling die niets van het leven maakt.
heb eerder ook al thuisgezeten,redenen gooi ik hier niet neer.
Toen jaren gewerkt in de welzijnssector en nu merk ik dat ik een soort van "opgebrand"ben.
Mijn vorige baan opgezegd,ik dacht dat het niet erger kon worden maar het heeft me nergens gebracht.

En eerlijk,ik weet niet meer wat ik wil,wat ik moet doen.
Vriendje steunt me,zegt dat we het op 1 salaris ook wel ff redden maar ik voel me te trots om dat te doen.
Zou nog eerder doorgaan tot ik er bij wijze van spreke dood bij neerval..

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:58

Welkom en natuurlijk kun je hier meekletsen :) Ik ben vanmorgen als ik eerlijk ben ook met héél veel lood in mijn schoenen en tegenzin ook weer na 3 weken vakantie op mijn werk verschenen. Ik wíl wat anders, maar weet totaal niet wat dan wel en daarom blijf ik met onvrede (die meer en meer oploopt) maar hangen waar ik nu zit.

Misschien kun je met behulp van een coach op zoek gaan naar werk/ een manier waar je je wel beter bij voelt, heb je zoiets al geprobeerd?

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:01

Goedemiddag!
Hier gaat alles goed!
Kom net vanuit het ziekenhuis, controle door kinderarts bij Jesse, en alles was goed, dus we hoeven niet weer te komen voor controle!

@iedereen die weer aan het werk moet...en het niet als "prettig"ervaren....
GAts gats gats...ken het wel hoor, met lood in de schoenen weer naar je werk...hetzij om het werk zelf, hetzij om collegas, hetzij om je leidinggevende...
Nja, is vaak ook door de zure appel heenbijten, en bekijk het maar zo: vaak zijn dit ook punten voor in je therapie waar je aan moet werken..
(ik zie die 2 k*tjes van mijn werk echt als oefenobjecten! Zij zijn degene die mij zoveel triggeren door vroeger, dus betere oefenprojectielen kan ik niet krijgen!)en ach, over 2 jaar werk ik daar niet meer want onze afdeling verhuisd van groningen naar amsterdam.....dus nog maar flink dooroefenen met deze 2 k*tjes, en als ik hun aankan dan kan ik de hele wereld aan!!!(en niet dat ik hun in die zin wil aankunnen maar als ik hun gewoon links kan laten liggen, dat zij mij gewoon niet meer zo triggeren, dat ik het niet zo hard laat binnenkomen bij mij.....nou dan ben ik een heel eind!!!

welkom nieuweling!

en verder, sjah, geniet van mijn kereltje(als hij niet jammert en huilt :P), maar heb veel dingen ontdekt waar ik bang voor was dat ik dat niet zou hebben,...
kon nooit geloven dat je echt liefde op eerste gezicht hebt met je kind! dat je het wilt beschermen enz!!! dat je er echt binnen no time zoooo van kan houden!

@amanda
heerlijke weekje weg dus met je orkest!!!! ziet er goed en tof uit!!!! geloof echt dat dat wel genieten was ja!!!!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:21

Ja das een mooi bobomelo. Mis moet ik haar ook als oefen project zien. Als het goed is werk ik nog maar paar maanden met haar.
Alleen speelt er veel meer bij mij, gaat echt van giga up naar giga down. En ik ben een ster in toneel spelen. Maar goed, daaar mag men Dr. Phil me bij helpen. :j

Ben net begonnen, maar vind het nu al dood eng, maar ik ga nu echt doorzetten, want ik denk echt dat deze man mij kan helpen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:34

Super bobomelo!!

Werken na vakantie...
Ik heb gelukkig nog 2 weken, maar kan me het gevoel helemaal voorstellen.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 20:40

@sandeman!
ja die meid gewoon als oefenprojectiel zien, kan nog mooi zo deze maanden!
en natuurlijk levert dat ook stress op, maar goed, je kan geen therapie volgen als er geen aanleiding is...en je je dus kiplekker overal voelt.....
en als ik aanhet werk ga, ja dan krijg ik natuurlijk ook weer veel triggers vanaf die 2....nu thuis weinig last, voel ik me goed, want ja, alles loopt hier goed, geen k*tjes in de buurt....
en ik weet: ja NU gaat het goed, maar als ik NU zou stoppen met therapie, dan ben ik er gewoon nog niet, want ooit kom je die k*tjes weer tegen, of als ik ander werk zou hebben bv, ook daar lopen vast mensen rond die jou dan weer triggeren....dus ja, therapie heb je gewoon nog nodig, en nu zie ik die 2 gewoon als oefenobjecten!(en wees eerlijk, hoe vaker ik ze nu oefenobjecten noem, hoe meer ik nu merk dat ik ze minder belangrijk vind, klinkt haast denegrerend, maar ach, vind het wel best en goed zo! moet het ook zover zien te krijgen dat ik zulke mensen ook als gelijke zie, en zeker niet als "boven mij" moet zien staan, eerder eronder! geeft best goed gevoel als me dat lukt!
en als ik ze dan ooit ook es even duidelijk durf tegen te spreken als iets me niet zint.....nou dan kan ik de halve wereld aan haha!

maar goed, op dit moment nog even geen therapie, begin er weer mee als ik ook met werk begin denk ik, moetzelf nl weer een afspraak maken!

Dus jouw dokter phill gaat het jou ook allemaal leren! komt vast helemaal goed, en natuurlijk krijg je echt f*ck situaties, maar daar moet je doorheen, anders kom je er niet!!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 23:11

O ja, Amanda. heb je foto's gezien maar later pas in office modus gereageerd dus overheen gekeken :o Mooie locatie ook en zo te horen was het ook gezellig en leuk :j Ik wist helemaal niet dat zulk doort vakanties bestonden ook trouwens, weer wat geleerd dus gelijk :j

Enne.. Ik heb ook (bewust vorige keer) juist eidn van nu mijn eerste werkweek weer een afspraak gemaakt. Het onderwerp/ probleem vermijden lijkt een oplossing maar vroeg of laat komen dingen vaak weer op je pad idd en daarvoor is het beste om er ook echt mee om te leren gaan..

Ik voel me gelukkig weer wat beter vergeleken met gister. :) Mijn eerste werkdag is (uiteraard) uiteindelijk wel weer meegevallen .Of er nu een verband is weet ik niet, maar op één of andere manier de twee dalletjes die ik tot nu toe heb kunnen benoemen was ik erg laks geweest met de bach druppels die ik onder het motto van baat het niet schaadt het ook niet neem. Ik ben niet zo snel overtuigd eigenlijk, maar probeer ze toch weer met routine te nemen maar.. ;)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 07:04

Ja daar heeft ie me al voor gewaarschuuwd. Dat ik eerst nog door wat hele diepe dalen zal moeten om er weer helemaal boven op te komen. En dat de confrontaties errug zwaar kunnen zijn. Maar dat merk ik nu al met dingen opschrijven , en die gaat hij lezen. Had vorige week voor mezelf al dingen op geschreven. Vond ie ie super, maar ik zei, je mag het niet lezen. En maar naar me tas kijken, dus ik zeg, je wilt het lezen he. Nou eigenlijk wel. Ik zeg , nee nu nog niet. :o

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:07

whaha, Sandeman...toch al mooi puntje van assertief zijn, of hoe je ook noemt...
hij wil iets(je brief lezen), en jij wilt dat datnog niet gebeurt, en dat zeg je ook tegen hem!
petje af....(dat zou ik niet eens kunnen denk ik, ik liet de brief lezen, en had dan zelf emo tranen in me gezicht....)

@bienotje
herkenbaar he, wat je zelf al schrijft, en uiteindelijk valt het wel weer mee...en gelukkig maar!
en bach bloesems, ach ja, baadt het niet, dan schaadt het niet...
Ik geloof er zelf niet zo in, maar het is ook wetenschappelijk bewezen dat als je zelf ergens in gelooft, dat dat dan ook echt werkt(en niet dat dát middel werkt, maar je zelfvertrouwen wordt dan zoooo opgekrikt...net als mascottes bij een wedstrijd oid, of bepaalde handelingen die je doet(beetje dwangneurose dingen), stond laatst in het blad"psychologie".
maar wie weet werkt bachbloesems wel hoor, heb geen idee, niet bij onze kat in elk geval!

zal me es naar de douche verplaatsen...

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:47

Uhhh, ik ben soms juist iets te assertief,, oepsie

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:55

nou geef het overschot van assertief zijn maar aan mij! :P

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:30

Oke, bij mij mag het wel wat minder hoor...

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:54

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:41

nou,ik heb gisteren toch maar gesprekje aangevraagd...
en vandaag laatste dienst, ik zat nog in proeftijd en we zijn er achtergekomen dat dit niet mijn plekje is.
Dus weet nog niet hoe het verder gaat lopen.
Momenteel ben ik alleen maar enorm moe...

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:46

Leuk paard Sandeman!!
En jammer dat het niet je plekje was! hopelijk snel iets wat je wel goed bevalt!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:50

Die glimt goed zeg Sandeman! :)

En Darkchrystal. Gewoon even de tijd nemen en proberen één en ander op een rij te krijgen. Ook al zat je er niet op je plek, kan ik me voorstellen dat het wel nog als teleurstelling aanvoelt misschien. Maar neem even de tijd (gelukkig gunt je vriend je die zo te lezen ook) en probeer dan jezelf echt weer te motiveren om op zoek te gaan naar datgene wat wel bij je past. Succes in ieder geval!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:47

Brrr, gister stond mijn operationeeel maneager op me voicemail, of ik hem terug wilde bellen. Heb ik dus net gedaan en nu wil hij volgende week afspreken in een strandtent om een bakkie koffie te doen . Even bijpraten en hoe het met me gaat. Hij klonk wel aardig, maar vind hdt toch eng. Hij is de baas van mijn manager.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:52

Dat lijkt me ook erg spannend...wel prettig dat het gesprek op een neutrale plek plaatsvindt lijkt me.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:40

Ja en lekker dicht bij voor mij. Maar er gaan allerlei scenarios door me hoofd. naja ik zie het wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:53

dat kan ik me goed voorstellen....belangrijkste is dat je jezelf probeert te blijven..
houd het concreet en zakelijk en benoem hoe je je voelt ..