Een bloemetje voor Ayasha... *update op p60!*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:24

Wat super dat hij je gaat helpen!!
Het is helemaal waar dat je nu van allerlei dingen moet genieten, maar ik kan me zo goed voorstellen dat het je zo bezig houdt!
Zorgen dat je lekker veel om handen hebt, dan heb je zo min mogelijk tijd om te piekeren! }>

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:29

Hihi dat lukt wel! Ik geniet sowieso intenser van het leven sinds mijn CVA. :) Meer "gestolen momentjes".
We hebben zo'n kleine bbq waar je voor 2 personen op kan bakken. En zo snel de zon zich laat zien nemen vriendje en ik de kleine bbq lekker de tuin in en zitten we te bbq'en. _O- Natuurlijk gevolgd door een ijsje bij een nabijgelegen zaakje. :D
Vriend heeft ook een zware operatie gehad een 3tal jaar geleden en we hebben dus allebei wel die insteek van "het kan gedaan zijn voor je het weet, NU moeten we er van genieten.."
We hebben allebei goede en slechte dagen en als we allebei een slechte dag hebben? Dan zitten we gewoon lekker samen op de zetel voor de tv en moet iedereen ons moet rust laten. _O- Heeft 1 van de 2 maar een slechte dag wordt degene met de slechte dag een beetje extra verwend. :+:

We komen er samen steeds wel weer doorheen... We kunnen ook best een keer naar elkaar snauwen hoor maar na de snauw is het ook weer goed. We zijn allebei zo van "het moet er uit en als het er uit is, dan is het ook klaar :j" dus dat is wel fijn.

én ik ben bezig met het drachtig krijgen van mijn prachtige merrie... Dus als ik geopereerd moet worden, en mijn meisje is dan hopelijk drachtig, dan heb ik meer dan genoeg motivatie om er weer doorheen te komen als nieuw... Zodat ik zelf als tweede (gezien de mama zelf vermoedelijk eerst gaan zijn) "ons" Pretty-kind kan begroeten...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:39

:D Goed bezig!!
Je gevoel voor humor heb je gelukkig nog totaal niet verloren :+
Ik herken ook veel in jouw gevoel! Ik heb op m'n 33e het geluk gehad een hartinfarct te overleven (volgens de artsen was het écht geluk!) Ik kan dan ook wel eens boos worden op het gezeur van mensen 'Jeetje, ik word ál zo oud'..... Het enige dat ik dan denk 'Wees blij dat je dat weer geredt hebt!'

Ayasha
Blogger

Re: Een bloemetje voor Ayasha... *update op p30*

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 11:10

Jep! Inderdaad Ik berisp mezelf ook wel vaak. Als ik mensen hoor klagen over dingen waar ik me met de beste wil van de wereld niet druk om kan maken dat ik denk "jemig mens... Je bent gezond! Wees daar dankbaar voor!" maar dan moet ik mezelf even tot halt roepen.. want da's niet eerlijk... Je weet pas hoe waardevol gezondheid is als je hem kwijt bent en je kan/mag iemand niet veroordelen omdat ie iets niet beseft.. Ignorance is bliss... :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 11:18

Fijn dat je ook even met je vriendje hebt kunnen praten, is toch goed om te weten wat er bij de ander speelt en zo kun je elkaar inderdaad ondersteunen. En pak lekker die momentjes qua bbq e.d. dat is inderdaad denk ik toch de manier om in het leven te staan - zowiezo eigenlijk. We gaan soms maar door met dingen en pakken te weinig tijd voor elkaar of voor leuke momenten samen!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 12:16

Meid wat ben jij onwijs sterk !! Heb je topic geregeld gevolgd maar volgens mij niet gereageerd. Nu met de update toch maar wel. Want heb super veel respect voor jou en je vriend. Wat jullie samen al meegemaakt hebben en hoe jullie daar mee omgaan is super knap ! Natuurlijk kan je niet alleen maar positief zijn, en heb je er flinke baaldagen tussen zitten. Dat mag ook gerust, is niet niks wat er allemaal zo op jullie pad is terecht gekomen.
Super dat je zelf ook van de zomer en je trouwerij gaat genieten, wat komt dat komt.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 12:17

Ayasha schreef:
Jep! Inderdaad Ik berisp mezelf ook wel vaak. Als ik mensen hoor klagen over dingen waar ik me met de beste wil van de wereld niet druk om kan maken dat ik denk "jemig mens... Je bent gezond! Wees daar dankbaar voor!" maar dan moet ik mezelf even tot halt roepen.. want da's niet eerlijk... Je weet pas hoe waardevol gezondheid is als je hem kwijt bent en je kan/mag iemand niet veroordelen omdat ie iets niet beseft.. Ignorance is bliss... :)

Zo is het maar net. Vroeger was ik ook kwaad op anderen, en nu soms nog. Uitspraken als "hij werd maar 65" den mijn nekharen overeind staan, hoewel dat uiteraard ook jong is. Maar die boosheid slaat al snel om in iets anders. Blijdschap kan ik het niet noemen, maar toch ben ik oprecht blij voor die mensen die nog steeds verdriet hebben om kleine dingen, zij weten vaak niet beter!

Ik volg je mee op je reis en wens je veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:50

Ayasha schreef:
Hihi dat lukt wel! Ik geniet sowieso intenser van het leven sinds mijn CVA. :) Meer "gestolen momentjes".
We hebben zo'n kleine bbq waar je voor 2 personen op kan bakken. En zo snel de zon zich laat zien nemen vriendje en ik de kleine bbq lekker de tuin in en zitten we te bbq'en. _O- Natuurlijk gevolgd door een ijsje bij een nabijgelegen zaakje. :D
Vriend heeft ook een zware operatie gehad een 3tal jaar geleden en we hebben dus allebei wel die insteek van "het kan gedaan zijn voor je het weet, NU moeten we er van genieten.."
We hebben allebei goede en slechte dagen en als we allebei een slechte dag hebben? Dan zitten we gewoon lekker samen op de zetel voor de tv en moet iedereen ons moet rust laten. _O- Heeft 1 van de 2 maar een slechte dag wordt degene met de slechte dag een beetje extra verwend. :+:

We komen er samen steeds wel weer doorheen... We kunnen ook best een keer naar elkaar snauwen hoor maar na de snauw is het ook weer goed. We zijn allebei zo van "het moet er uit en als het er uit is, dan is het ook klaar :j" dus dat is wel fijn.

én ik ben bezig met het drachtig krijgen van mijn prachtige merrie... Dus als ik geopereerd moet worden, en mijn meisje is dan hopelijk drachtig, dan heb ik meer dan genoeg motivatie om er weer doorheen te komen als nieuw... Zodat ik zelf als tweede (gezien de mama zelf vermoedelijk eerst gaan zijn) "ons" Pretty-kind kan begroeten...

Super om te lezen vind ik dit....... echt goed van je. Knap joh. Denk weleens dat jij soms nog meer geniet van het leven dan sommige mensen die niet beseffen hoe kwetsbaar het leven is...... jij kunt de goede momenten op waarde schatten.

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 15:33

Heel erg dat ze je dingen over het hoofd hebben gezien of genegeerd hebben... Ik heb helaas ook nare ervaringen met neurologische nalatigheid in het ziekenhuis, blijkbaar val je wanneer je jong bent buiten alle statistieken en kan het toch niet anders dan ingebeeld zijn... :7
Ik las dat je je af vraagt over welke sinus het kan gaan... Ik ken maar 1 sinus die te maken heeft met hersendoorbloeding en dat is deze: http://www.google.be/imgres?imgurl=http ... Aw&dur=990
Die sinus caroticus zit dus in de hals maar is wel belangrijk voor de bloedstoevoer van de hersenen. Ik vraag mij dan wel af als ze dit nu pas zien of ze niet wat nalatig geweest zijn in het onderzoeken van je halsvaten ten tijde van je CVA...
Als het om die ader zou gaan, verklaart het in elk geval waarom de arts je een mirakel vindt, er is nl. nog maar 1 van de 2 aders aan die zijde aanwezig om nog bloed naar je hersens te voeren en bij de meeste mensen is die resterende ader niet voldoende om de hersens te bevloeien langst die zijde.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:51

_Caro_ schreef:
Heel erg dat ze je dingen over het hoofd hebben gezien of genegeerd hebben... Ik heb helaas ook nare ervaringen met neurologische nalatigheid in het ziekenhuis, blijkbaar val je wanneer je jong bent buiten alle statistieken en kan het toch niet anders dan ingebeeld zijn... :7
Ik las dat je je af vraagt over welke sinus het kan gaan... Ik ken maar 1 sinus die te maken heeft met hersendoorbloeding en dat is deze: http://www.google.be/imgres?imgurl=http ... Aw&dur=990
Die sinus caroticus zit dus in de hals maar is wel belangrijk voor de bloedstoevoer van de hersenen. Ik vraag mij dan wel af als ze dit nu pas zien of ze niet wat nalatig geweest zijn in het onderzoeken van je halsvaten ten tijde van je CVA...
Als het om die ader zou gaan, verklaart het in elk geval waarom de arts je een mirakel vindt, er is nl. nog maar 1 van de 2 aders aan die zijde aanwezig om nog bloed naar je hersens te voeren en bij de meeste mensen is die resterende ader niet voldoende om de hersens te bevloeien langst die zijde.

Kan het zijn dat die een beetje een "hartvormig" figuur lijken te maken normaal op een scan in bovenaanzicht?
Edit; heb 'm even opgezocht en dat is inderdaad vergelijkbaar met wat ik zag. Alleen is bij mij dus maar 1 helft die "op licht" zeg maar. :) Rechts is ie donker.

Yamcha; ik hoor vaak mensen met een infarct op un 40e en dan zeggen ze "zo jong"... Ik kijk zelfs niet meer op tegenwoordig. Voorheen had ik wel dat ik dacht "jong?!!" maar het is op elke leeftijd gewoon K*T! Dus tegenwoordig heb ik zo iets van "kl*te voor ze". :)

Zo vandaag lekker met mijn ex-collega's op terras gezeten (ik werkte daar toen ik het kreeg en zijn nog steeds echt vrienden) Heb het niet op het werk gekregen, enfin, eigenlijk wel, toen ik binnen ging was het al een week aan het spelen en in die week heb ik gewerkt. Maar ik ben niet op het werk flauw gevallen oid. en daarna nog met een vriendin door terrasje doen. _O- Het leven kon slechter op het moment. :D

Mensen maken in het algemeen te weinig tijd om te genieten... We moeten dit, en we moeten dat en als ze dan ziek worden, dan blijkt dat de wereld toch niet vergaat als je "moeten" even laat voor wat het is. Maar zo snel ze hersteld zijn hervallen ze dan vaak weer in "moeten". :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:58

klopt..... 't is niet omdat iemand oud is als ie overlijdt, dat je die persoon minder mist dan iemand die jong overlijdt...... en toch zeg ik het zelf ook, heel idioot eigenlijk als je erover nadenkt.....
en wat betreft te weinig tijd maken om te genieten, denk dat dat in het algemeen ook wel klopt, geldt voor mij ook, 't is net alsof je het soms even beseft, en dan het besef toch weer wegzakt.....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:34

Heb telefoon gehad van mijn chirurg. :) Hij had gebeld met het bedrijf dat de prothese zou maken, alles wijst er op dat als het moet gebeuren het in één operatie kan. :)
Dus nog geen duidelijkheid over wel/niet maar als het moet, is het wel met eentje klaar... :)
Dinsdag komt die man langs en hij was nog het e.e.a aan het bespreken en belde eigenlijk vooral om me te laten weten wat hij al wist en dat hij er mee bezig was. :+:

Nee... Ik ben geen cijfertje voor mijn chirurg... :+:

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:40

*\o/* Zulke positieve berichtjes zijn toch ook weer super om te lezen!!
Én het is ook nog weer heerlijk weer voor een bbq straks...... :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:17

Hihi we moeten naar een verjaardags-feestje, maar morgen zou het ook nog lekker weer worden en dan wilde mijn moeder lekker bbq'en! :D
Ik ben in de voormiddag gaan rijden en heb in de namiddag gewoon lekker in de zon gelegen en op weide nog een beetje in de zon wat dingen gedaan. Moest van de dokter vit. D op doen dus daar is het nu het ideale moment voor. :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:27

Jouw dokter luisterd naar jou, jij luisterd naar je dokter! :+ :D

Morgen voorspellen ze inderdaad ook goed weer! Wij hebben een uitje van het werk en gaan dan varen, Komt dus super uit!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:29

oei! Zorg dan maar voor goede bescherming tegen de zon als je op het water zit!

Mwa ik luister ook niet áltijd naar mijn dokter hoor... _O- Ik denk niet dat op Pretty zitten met een halve schedel bij zijn idee van "herstellen" hoorde _O-

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:35

:j

:') Je moet natuurlijk ook niet alles vertellen........
(en des te meer waardeerd hij dan de dingen waarbij je wel naar hem luisterd..... _O- )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 16:03

_O- Nu ik zeg het, ik mag erg veel eigenlijk. We waren door file te laat en hij zei "een dokter heeft een heel strak schema he, op Kathleen kan ik niet kwaad zijn dus...."
Basicly zei ie dat het hoe dan ook mijn moeder haar schuld was. _O-

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 16:10

:') Zo'n arts maakt een ziekenhuisbezoek dan toch net weer even minder vervelend!!
(al is je moeder waarschijnlijk minder blij met hem.......... :+ )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:06

Hihi neuh! Mijn moeder kan er alleen maar niet van over hoe mijn arts en ik met elkaar om gaan. Zo zaten we rustig over Emmeli Sandé te praten. :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:21

Even een update die eigenlijk helemaal geen update is en toch weer wel... Telefoontje gekregen van de arts, woensdag om vier uur daarheen voor de procedure te bespreken. Kreeg er een naar gevoel bij... Zo'n "onderbuik gevoel" weet je wel... Ik hoop maar dat het gewoon onderdrukte/onbewuste angst is ofzo. Woensdag valt "het verdikt" en daar kan ik dan niet meer onderuit. :) (Nu houd ik mezelf nog koest met "je weet nog niks" ;) )

Kreeg verder een brief voor nog een andere afspraak en heb de naam van de arts 4x gelezen en uiteindelijk aan mijn moeder gevraagd of zij nu met zekerheid kon zeggen om wie het ging... :roll:

Ik heb zoveel doktersnamen in mijn hoofd dat ik verdorie nog niet meer weet, wie nu wie ook alweer is. Mijn moeder vroeg al van "gaat hij dan met je mee naar de verzekering?" (ipv mijn neurologe) maar al sla je me dood. Ik heb geen idee waarom ik nu precies op controle onderzoek moet bij deze meneer. :? áls hij besloten heeft (dat is die dokter die me oa zou bij staan met de verzekering) in de plaats van mijn neurologe mee te gaan naar antwerpen, dan hoop ik dat hij dat al geregeld heeft met de neurologe. Anders kom ik daar 5 augustus met een half leger aan dokters aan... :=
Ik hoop dat ze genoeg stoelen hebben daar. :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:26

Kan me wel iets bij jouw gevoel voorstellen!! (en uiteraard hopen dat het dát is!) Het wordt toch een soort van 'definitief' woensdag.

Kun je niet even bellen naar die afdeling?? Is voor jou toch ook fijn om te weten naar wie je straks op afspraak gaat!?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:27

Mja deze is een dokter die enkel nog zijn eigen praktijk heeft. Het adres is dat van die dokter waar ik woensdag naar toe geweest ben op doorverwijzing van mijn chirurg. Dus ben wel vrij zeker dat hij het is (al duurde het even eer ik in mijn mentale dokter-database zekerheid gevonden had) maar ik begrijp niet goed waarom hij klinisch onderzoek wil doen. :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:28

Zou je daar niet even voor bellen dan?? Ik zou dat toch wel heel graag willen weten :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:35

Mja ind e brief staat "om u verder te kunnen adviseren ...."
Dus ik ben voor 70% zeker dat het voor de verzekering is... Gewoon dat hij meer kan onderbouwen zeg maar, zullen wel die standaard testjes zijn of juist testjes afgestemd op de bij mij beschadigde delen..

Ik denk dat ik wb nieuwsgierigheid naar doktersonderzoeken een beetje afgestompt ben. _O-
27 juni is woensdag en de 29e moet ik bij mijn neurologe zijn...