Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carolinef

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 13:51

god ik zit r op alle vlakken doorheen, do dag naar dbvpk, effe hart luchten en plan van aanpak bespreken, last van reuma, dat laten injecteren afgelopen do dag, t is alleen maar erger geworden en ik ben zo hondsmoe, ik kan op elk moment van de dag in slaap vallen maar doe vervolgens snachts geen oog meer dicht

zie hier boven mooie buikjes en goede berichten over vaders

ik heb trouwens niks extra laten verzekeren

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:27

Tootje en Caroline ik wil jullie heel veel sterkte en steun toewensen! lees dat het allemaal niet zo meezit!
Volgens is mij is dit ook een rotperiode van het jaar! Meiden Kom op schouders eronder! :)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:03

ja dat zal r ook mee te maken hebben, thanx voor je lieve woorden

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:21

Carolinef kom op:) probeer aan leukere dingen te denken! *opbeurend bedoelt, ik weet hoe is hoor)
zelf ms en reuma.. dus de electrice deken gaat er weer op. niet omdat ik koud heb. maar puur voor me spieren.. merk dat daardoor wat soepeler ben dan.. mischien tipje..
ook kersenpitkussentjes doen het hier goed. ik zeg niet dat wegneemt maar verlicht iets.

als ik lang buiten ben heb ik termo kleding:) moet zegge scheelt echt:) lang leven de kruidvat en action (waar ik het koop)

inmiddels achter dat ik geen extra verzekering voor mijn pomp kan afsluiten omdat ik mijne elke 3 dagen weggooi en alles via afstandbediening doe... moest alleen even kijken inboedel en reisverzekering even chekke of dekking voldoende is.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 08:10

o leuke dingen zat om aan te denken maar als je lijf op alle vlakken tegen stribbelt vind ik dat best lastig, morgen gelukkig naar dbvpk, die geeft zeg maar hoop aan de horizon haha, paardjes doen ook al veel natuurlijk

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 09:49

ja ik weet het soms best lastig:)
succes morgen!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:36

nou opgelucht weer terug en met nieuwe controler zo'n usb stick zeg maar, hij is nu aan het opladen via pc, ga m vanavond eens goed bekijken, er schijnen ook nieuwe 5 mm naaldjes op de markt te zijn die je niet ziet, voor mensen met prikangst zoals ikzelf, iemand van jullie bekend?

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:18

is goed gegaan?
ben benieuwd wat je van nieuwe meter vind:)

ik heb de gewoon 5mm naaldjes.. die jij nu noemt ken ik niet.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:29

Ik vind het prikken ermee zeker 'fijner', maar het inspuiten van de insuline pijnlijker door het dunne naaldje... :P Houd het dus maar bij m'n 'oude' naaldjes...

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 09:37

vind de meter gaaf, naaldjes konden ze me niet laten zien want wisten niet waar het proefzakje was, iemand van jullie hier die een naam weet?

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:42

Is er iemand met een vitaminme B12 te kort?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 20:19

:j

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:23

Heb gistermiddag een belletje van de internist gehad dat ik een zeer ernstig tekort heb. Moet gelijk spuiten gaan halen bij de huisarts.
Moet jij ook van die spuiten halen?

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:41

Amber bijna 6 weken oud ;)

Afbeelding

Afbeelding

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 22:44

Jeej ! 6 weken alweer ! :oo wat een prachtig kindje ! gaat verder alles goed met jouw ? de suikers een beetje onder controle ?

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 09:50

kijk ze zitten met 6 wkn!!!!! knappe meid

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 11:00

wauw, wat een leuke baby zeg. Ziet er super uit!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:50

Lovebonny, jeetje, wat gaat dat hard zeg!! <3

KellyG, ik haal de vloeistof bij de apotheek en bewaar het in de koelkast. Als ik naar de huisarts(assistente) ga voor de injectie, neem ik het mee (en dat valt niet altijd mee..... 8-) )
Het is wel slim om het even van te voren uit de koelkast te halen!! Als het zo koud is, voelt het inspuiten minder prettig aan....
Ik ben zo'n held met spuiten........... Bij mij dokter spuiten ze het in de bil in (andere doen het geloof ik in de bovenarm) Mocht gaan liggen, dan kun je het best ontspannen. Dacht dat ik de eerste keer toch best wel ontspannen was... Bleek dus niet, want het spul kwam gewoon terug......... :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:46

Kreeg dit berichtje net van een collega. Misschien dat iemand er iets aan heeft?!

Waarom extra vierge kokosolie? 6 antwoorden.
BY PETRA IN UNCATEGORIZED
Sinds ik op een gezonde manier af wil vallen, ontdek ik veel informatie over afvallen, voeding en voedingsstoffen die ik met je wil delen. Vastgeroeste denkbeelden zijn vaak hardnekkig en deze nieuwe informatie kan je verbazen, of juist motiveren. Ik hoop in ieder geval te kunnen helpen bij het afvallen. De meeste informatie ontvang ik via de super verbrander methode, waarmee ik veel succes heb.
Extra vierge kokosolie
1. Extra vierge kokosolie kan hypoglycemie-aanvallen, hongeraanvallen en snacken tussen de maaltijden verminderen door de bloedsuikerspiegel te helpen stabiliseren. Kokosolie toevoegen aan je maaltijden helpt bijdragen tot een stabiele bloedsuikerspiegel. Extra vierge kokosolie zorgt ervoor dat je een voldaan gevoel krijgt en bij het afvallen dat je geen hongergevoel hebt.
2. Mensen met diabetes hebben vaak problemen met vetten omdat hun pancreas te weinig vetverterende enzymes aanmaakt en lever en gal minder vetemulgerende galzouten aanvoeren. Ze verteren dus vaak moeilijker vetten, zodat hun stoelgang vaak hard wordt en moeilijk passeert. Mensen met diabetes doen er goed aan om andere vetten voor een deel te vervangen door extra vierge kokosolie. Omdat extra vierge kokosolie 60% MCT’s bevat en hierdoor de pancreas, lever en de gal nauwelijks belast.
MCT’s zijn Medium Chain Trygliceriden oftewel middellange vetzuurketens. Deze vetten komen het meest voor in kokosolie en palmpitolie. De moleculen van MCT vetten zijn kleiner, zij worden snel afgebroken en hebben weinig energie en enzymen nodig om door ons lichaam opgenomen en gebruikt te kunnen worden.
3. Door een betere opname van de vetten uit extra vierge kokosolie worden vele vitaminen, mineralen en alle vetoplosbare stoffen beter door je opgenomen.
4. Patiënten met weinig controle over hun ziekte zijn extra kwetsbaar voor de schadelijke effecten van geoxideerde vetten, die ontstaan door de inwerking van vrije radicalen. Als men meervoudig onverzadigde vetzuren (MOV’s) niet zorgvuldig beschermt door vitamine E en carotenen, neemt het aantal geoxideerde vetten toe in je lichaam en je hersenen. Kokos bevat minder dan 2% meervoudig onverzadigde vetten (MOV’s), verlaagt hierdoor de oxidatieve stress en is daarom een verstandig vet bij diabetes.
5. Bij diabetici scheidt de pancreas onvoldoende insuline af of zijn de cellen insuline ongevoelig geworden, waardoor de cellen onvoldoende glucose opnemen, de brandstof welke cellen nodig hebben voor energie. Extra vierge kokosolie helpt de cellen te voorzien van energie, je hebt hierdoor meer energie zonder de tussenkomst van insuline.
6. Extra vierge kokosolie zorgt zelfs voor een betere insulinewerking, een verlaging van hoge bloeddruk en vermindering van eiwitten in de urine bij diabetespatiënten.
En het is gewoon lekker!

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:37

Het is weer veel aan de hoge kant. Maar ik zit nu ook aan de AB, omdat de hechtingen van de knip nog steeds ontstoken waren.. dus misschien dat dat er ook wel mee te maken heeft!

Verder gaat het prima en met jullie?

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:05

lovebonney zou best kunne, onstekingenenzo zorge ook voor hogere bloedsuikers he.

nou heb inmiddels nieuwe pod geplaats na verwisselen had ik nieuwe gezet.. nou ben helemaal blauw en zeer dat ie dee.. dus hubs eraf en nieuwe weer op.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:29

Ik ben me vannacht het l** geschrokken. Mijn man snurkte (doet ie vaker) maar op een rare manier.. dus ik geef m een por maar geen reaktie.. ik het licht aan en hij was drijfnat van het zweet en schuim op zijn lippen en compleet verkramt. Ik heb gelijk 112 gebeld want hij had dus een maga hypo. Ambulance heeft m een infuusnaald ingebracht en zo een heleboel ingespoten. Daarna toen hij eindelijk bij was nog uit bed gehaald en wat gegeten, maar jee wat een schrik. Hij zat op 1,4

meten ze die B12 altijd? of moet je daarom vragen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 23:44

Kan me voorstellen dat je daar van geschrokken bent zeg!! Gelukkig is het weer goed gekomen!
Ben alleen bang dat je de volgende nacht toch wat minder lekker naar bed gaat......?!

Daar moet je om vragen. Ze moeten dan ook meten naar... (ik weet niet meer hoe die waarde heet :o ), daarmee kunnen ze zien of je wel of niet B12 op neemt!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 23:55

jeetje pipo dat is flink schrikken zeg ! Ik heb een glacagen pen in de koelkast liggen mocht ik snachts een hypo hebben dan kan mijn man mij een spuit met glucose geven.

Dat is in de 19 jaar 1 keer gebeurd en daar heb ik een flinke blauwe plek aan overgehouden in mijn been maar ja ik was wel uit de hypo..

Hebben jullie die spuit niet ?

Hopelijk kan je vannacht de slaap wel vatten ..is je man er goed uitgekomen ??

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 00:56

jeetje pipo das schrikken!!!

ik heb nu ook voor eerst zoin pen.
weet iemand of je ook buiten koelast kan bewaren volgens bijsluiter wel..nouja wat erop stata volgende de diabetsverpleegkundige moet ie koel blijven.

nou zat ie vandaag wel in de koelbox mee duitsland in.