Puisten deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MaartPaard

Re: Puisten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:12

Probiotica helpt alleen als je darmen al in balans zijn, tenzij je de speciale probiotica neemt die je darmen in balans brengen. Gewone probiotica helpt alleen voor het behoud van een goed klimaat.

Omega 3 helpt zeker, maar let er wel op dat je ook genoeg 6 en 9 binnenkrijgt. In feite krijg je die met een gezond voedingspatroon al wel binnen en hoef je dus alleen omega 3 extra te slikken. Eet veel noten, zaden en olijfolie.

Zuivel is inderdaad not done, weet niet de precieze reden maar in ieder geval geen melk en geen gele kaas. Geitenkaas oid mag wel.

Markreel en zalm zijn heel gezond!

@mymy biergist is in feite gewoon vitamine B, hoe is je verdere voedingspatroon? Wellicht neem je die vitamine niet zo goed op omdat je andere stoffen mist. Je zou eens grote klis capsules kunnen proberen! Die helpen bij mij altijd wel erg goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:11

Omega werkt bij mij niet, heb het ook geslikt maar dede niks..

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 17:04

Maar krijg je verder wel genoeg 6 en 9 binnen? Welk merk heb je geslikt? Wel de júiste omega 3 vetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 18:42

Je ik had omega 3, 6, 9 tabletten :P eet verder gevarieerd genoeg dus ja krijg het allemaal wel binnen denk ik ..

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 18:53

Dan zou je eens alleen de 3 kunnen proberen;) 6 en 9 krijgen we namelijk al genoeg binnen en de 3 niet en die is expliciet ook tegen ontstekingen;)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 22:44

Bwuh ik baaal, m'n huid is echt verschrikkelijk nu! :\
Kreeg weer zo'n raar onderhuidsplekje op m'n kin dat gewoon een rode vlek word en pijn doet en dan trekt het weer weg, niets uit te knijpen niets, komt zelfs geen wit puntje oid op, echt geen puistje ofzo..
en op m'n voorhoofd begonnen allemaal mee-etertjes moeilijk te doen, en ik kon daar natuurlijk weer niet vanaf blijven.. en nu is het weer echt lelijk.. ;(
heb echt foundation en poeder nodig om het mooi te maken, al die kleine bultjes en mee-eters zijn wel te verbergen maar zo maak ik het alleen maar erger.
verder heb ik ook een ini-mini bultje onder m'n lip en boven maar die waren aan het wegtrekken, nadat ik een mee-eterje had weggehaald.
Grrrrrrrrrrrrrrrrrr stomme stomme huid. volgens mij moet ik dus ook ongesteld worden haha. :')

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:00

xAylie :(:) hopen dat alles snel weer wegtrekt..

Mijn huid gaat weer de goede kant op, volgens mij werken die vitamine B pillen echt!!
Ik heb alleen wel iets raars, ongeveer sinds ik die pillen gebruik zie ik af en toe een soort van sterretjes,
Heel raar een soort van vallende sterretjes alleen zijn ze rond en doorzichtig ofzo :? Misschein komt het door de pillen... Weet iemand dat?? Ben verder niet duizelig ofzo

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 18:38

Ik ben vandaag ongesteld geworden. *\o/*
Zeg ik juigend haha :o maar dat is altijd een teken dat het weg gaat trekken bij mij. :j
Onderhuids dingetje op m'n voorhoofd toch schoongemaakt gister, maar nu heelt die geloof ik wel dus jeej! :D

Fijn dat ze voor jou werken romeoluver! ik slik ze ook nog steeds omdat ik niet 'durf' te stoppen + ik wil het potje opmaken haha :o maar ik weet niet of het werkt..
en dat je sterretjes oid ziet lijkt me niet aan de pilletjes liggen.. is er niet iets anders waar dat aan kan liggen? eet en drink je bijv. wel genoeg?

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:28

Pff ik kn er gisteren echt niet van af blijven gewoon! En toen leek ik daarna net een paddestoel, maar dan wit met rode stippen ;(

Vandaag weer lekker laagje plamuur erover en je ziet er helemaal niks meer van :Y) Dat zorgt ervoor dat ik gewoon maar blijf knijpen. echt zo slecht!

Ik heb het zo vaak geprobeerd om neit aan mijn huid te zitten, maar ik kan het gewoon echt niet!!!! Ik doe het al jaren haha.

Al met al is mijn huid zeker op mijn voorhoofd al wel een stukje gladder geworden gelukkig! De groene leem merk ik nog niet veel raars van, in de zin van rare bijwerkingen ofzo. Had gisteren wat buikpijn, maar ik heb er nog steeds vertrouwen in haha!

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 17:10

Ik snap je helemaal maartpaard!! En Als het beter gaatmet je huid zit je er ook minder aan...

xAylie nee voor zover ik het weet eet ik niks anders dan eerst en ik drink juist iets meer!! :?

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:20

Bij mij gaat het ondanks de maandelijkse periode onverminderd goed. Natuurlijk nu een paar pukkeltjes, maar ze waren niet dik of ontstoken. Met minimale make up is er eigenlijk niets van te zien :D Echt zoo relaxed he, ik voel me gewoon zoveel beter, denk niet meer 'oh oliebol, nu is het vast goed te zien', als ik bv buiten in het volle licht met mensen sta te praten. Draag mn haar veel meer uit mn gezicht enzo :)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:07

Het is ook moeilijk om er vanaf te blijven. Vaak doet het ook pijn en als je uit knijpt niet meer. Ik heb van de huidtherapeut dunne naaldjes mee gekregen. Als er een rijp is of pijn doet kan ik ze zelf doen en weet ik iig zeker dat ik er geen litteken van over houd. Zal vanavond ook weer een masker azuleenzuur op doen. Mijn huid is ook weer onrustig doordat ik weer over gestapt ben op een andere b12. Ik ga nu 3 verschillende om en om gebruiken dus vrees dat ik zometeen ook weer een uitbarsting krijg :=

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 16:10

Vervelend Glossi :(:) die naaldjes heb ik ook, vooral voor onderhuidse is het dan handig! als je zomaar gaat drukken gaat je huid er helemaal aan denk ik.

Mijn huid gaat redelijk!! dus ik ben blij :D maar dat is omdat ik nu ongesteld ben geworden, en dan is het goed. :)
De week voor m'n menstruatie is altijd ver-schrik-ke-lijk, heb echt een ontploffing gehad toen..
Nu een beetje voorzichtig aandoen en ik zit dus ook weer toppie in m'n vel haha. :D

romeoluver, hmm apart.. dan zou ik het ook niet weten!

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:23

fjijn ayo en xAylie!!! bij mij gaat het nog steeds heel goed, gelukkig maar want ik had gister een schoolfeest {:) hahaa ayo dat doe ik ook zodra het beter is (mn haar uit mn gezicht)!!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:48

haha mooizo romeoluver :D

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:52

Volgens mij gaat de groene klei zijn werk doen! Ondanks het abnormale makeup gebruik van mij door al het geknijp gaat het nu heel erg goed. Sowieso midden op mn voorhoofd is het heel glad! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:46

Bij mij gaat het ook redelijk! Vandaag ongesteld geworden en ik heb eindelijk iets wat best redelijk werkt, een middeltje van dokter van der hoog, tegen puistjes en mee-eters. Die laatste heb ik bijna niet dus ik weet niet of ie daar voor goed is, maar voor puistjes wel! Het is een vet vrije crème met 3% actieve zwavel, zo'n aanstip tubetje. Maar ik smeer hem op de voor mij probleem gebieden gewoon als crème op, 2x per dag. (moet eigenlijk 3x), bij mij dus op m'n slapen, kin en een klein beetje m'n voorhoofd. Heb ook een wat fijnere crème van dokter van der hoog, met kamille. Die wil ik uiteindelijk gaan gebruiken, maar deze met zwavel werkt ZO fijn voor mij, hoop dat het door blijft zetten! :# Dit er 's ochtends op doen, even in laten trekken, dun laagje foundation en JEUH ik zie er normaal uit hihi.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 01:33

Nou, volgens mij heb ik ein-de-lijk ontdekt wat er voor mij helpt :=
mijn huid is nu best wel oke, het is aan het herstellen van een slechte periode. Alles is een beetje aan het wegtrekken en rustiger aan het worden. Ik gebruikte eerst allemaal tea tree producten, alles echt gericht om puistjes weg te krijgen. Omdat ik toch nog problemen had met dan weer vette huid, dan weer velletjes enzo, ben ik gewoon volledig gekapt met die hele Tea Tree behandeling, en gebruik nu 's ochtends en 's avonds Nivea verzachtende reinigingsmelk (haalt ook make-up eraf, daar had ik hem eigenlijk voor gekocht), die roze fles. En dan gebruik ik een hele simpele basiscreme. Gewoon voor een zachte huid. En op puistjes breng ik als het nodig is wat benzoylperoxide hydrogel aan. Dat helpt uitdrogen. Oh ja, en ik gebruik wanneer ik het nodig vind mijn Mint Julep Mask.

@Rebeccaa: je zegt dat je puistjes hebt op je slapen, lees dit eens, misschien heb je er wat aan :)
http://www.beautygloss.nl/2010/12/01/pu ... op-slapen/

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 13:11

Fijn dat het met iedereen z'n huidje wel een beetje beter gaat. :D

bij mij zit erineens sinds vanochtend een pukkeltje naast m'n rechteroog, geen idee hoe die daar komt haha :') maar het is niet echt een pukkeltje want er komt niets uit oid... dus zal wel gewoon een rood plekje blijven en vanzelf weg trekken, hoop ik dan haha.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 15:53

merk wel dat alles tijdelijk werkt
Mijn zoon heeft 2 paardemelk kuren achter de rug, ging perfect tot die eraan wende
Toen zijn we overgestapt naarde paprika, ging een poos goed
Maar hij blijft een vettige huid houden, en dan krijgt die ook van die rode plekken.
Hij gaat er nu ook meer en meer last van krijgen, word er boos van enzo.

Nu willen we eigelijk een afspraak maken bij de huisarts, maar lees hier en daar dat die hormoonzooi voorschrijft, dat wil ik eigelijk niet.

Wat raden jullie me nu aan? Zie door de bomen het bos niet meer eigelijk....

is iemand hier bekent mee:
http://www.eenmooiehuid.nl/

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:01

Hier gaat het nog steeds prima met de Tretinoïne. Zo nu en dan komt er nog wel een ontstekinkje opzetten, maar die zijn weer weg voordat ik er last van krijg. Van mee-eters heb ik vrijwel geen last meer. :)

@ Esmeralda, ik zou als hij er zoveel last van krijgt gewoon eens naar de huisarts gaan. Een huisarts schrijft niet per definitie "hormoonzooi" voor. Mijn huisarts schreef me een vitamine A-deriviaat voor. Je kunt bovendien prima aangeven dat je liever geen hormonale middelen wil als er ook iets anders beschikbaar is, dat heb ik ook gedaan. De huisarts schrijft je echt geen middel voor als je dat niet wilt. :)

Dat Silkpores is mij iets teveel ronkende superlatieven...
Dit:
Citaat:
Het is veilig omdat het voor 100% van natuurlijke ingredienten is gemaakt.

is pertinente onzin. Dat iets van natuurlijke producten is gemaakt, betekent geenszins dat het daarom veilig is. (Denk alleen al aan de toepassing van vingerhoedskruid in de hedendaagse geneeskunde: dat wordt gebruikt om hartritmestoornissen te behandelen. Maar met een te hoge dosering leg je op zeer natuurlijke wijze het loodje door een hartaanval.) Verder staat er dat er geen bijwerking is gerapporteerd: dat betekent niet dat ze er (op de lange termijn) niet zijn. Ook is het stukje onder het kopje 'medisch' zeér eenzijdig.

Ik zou er zelf niet aan beginnen, maar eerst eens naar de huisarts gaan, al is het maar om je eens te laten informeren. :)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:18

Esmeralda schreef:
merk wel dat alles tijdelijk werkt
Mijn zoon heeft 2 paardemelk kuren achter de rug, ging perfect tot die eraan wende
Toen zijn we overgestapt naarde paprika, ging een poos goed
Maar hij blijft een vettige huid houden, en dan krijgt die ook van die rode plekken.
Hij gaat er nu ook meer en meer last van krijgen, word er boos van enzo.

Nu willen we eigelijk een afspraak maken bij de huisarts, maar lees hier en daar dat die hormoonzooi voorschrijft, dat wil ik eigelijk niet.

Wat raden jullie me nu aan? Zie door de bomen het bos niet meer eigelijk....

Natuurarts?

Als een HA dan wel geen antibiotica voorschrijft krijg je wel benzoylperoxide, erg heftig spul wat vaak ook maar een tijdelijke werking heeft. Of hij stuurt je door naar een dermatoloo die vaak met fruitzuur werkt, ook slecht voor je huid, wordt heel erg droog en het komt vaak erger terug. Laser idem.

Besef dat het een hormonale kwestie is. Hoe schoon zijn zijn darmen en lever? Die ondersteunen namelijk de hormoonbalans. Succes!

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:39

Hoe kun je nagaan of je lever en darmen schoon zijn? Door acupunctuur of zo?

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:24

Door naar je voedingspatroon te kijken.. Hoe je stoelgang is, etc. Je kan gewoon eens gaan detoxen, als het dan beter gaat weet je dus waar het aan lag ;)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:35

MaartPaard schreef:
Door naar je voedingspatroon te kijken.. Hoe je stoelgang is, etc. Je kan gewoon eens gaan detoxen, als het dan beter gaat weet je dus waar het aan lag ;)

nou die stoelgang zit wel goed hoor, gewoon dagelijks en normaal ( geen dunne zooi zal ik maar zeggen)
eten, tja eet eigelijk weinig chocolade, mmmmm nu ik er zo over nadenk, snoept die helemaal niet veel :o
Eet regelmatig fruit. Dus tja geen idee wat ik daar aan moet veranderen.

Het is eigelijk meer, dat zijn huid zo rood word, vooral rond zijn mond en kin. En wat op zijn voorhoofd
Hij maakt zijn gezicht altijd goed schoon met clerasiel of met tonic.

Maar goed, morgen eens bellen met de huisarts