Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_Komen

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:07

Geld denk ik enkel in klinieken. In het ZH gaan ze daar makkelijker mee om. Vaak ligt de grens bij een BMI van 30...

ZH vandaag gebeld, ze hadden de goedkeuring binnen! Maarja, ze zei wel dat de wachttijd nu idd een jaar is. Maar ga daar nog even achteraan, gezien mijn goedkeuring geldig is tot 26 januari 2012 (dus nog 8 maanden, 27 januari dit jaar had ik de intake, dus datum houdt de verzekering aan). Zou natuurlijk van de zotte zijn dat ik door het hele gebeuren pas aan de beurt ben als de goedkeuring afloopt, en ik dan opnieuw een aanvraag zou moeten indienen! Bel volgende week daar dus maar even afdeling opnamen voor... Ben benieuwd wat ze gaan zeggen...

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:29

Wendy, succes! Ik hoop echt voor je dat je eerder aan de beurt bent. Kan je vezekeraar niet bemiddelen om de wachttijd te bekorten?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:07

Bedankt!
Nou, het liefst wil ik nog 10 kilo kwijt... (ben er al van 15 af ;-) ) Dus heb met de eerst genoemde wachttijd geen problemen (6 maanden bij de intake 4 maanden geleden) Vind een jaar vanaf nu wel te lang duren, maar wat ik zeg, naar mijn idee kan het nooit langer zijn dan 8 maanden ivm. de goedkeuring. En dan dus die 2 extra maandjes zijn wel te doen ;-)

Joyce, wat fijn dat het zo goed gaat!!!

Tamaramt, denk dat het heel erg per persoon verschilt qua herstel. Net als bij bijvoorbeeld een keizersnede, of een knip... (kon beide keren na de "knip" de volgende dag er alweer "op" zitten. Terwijl andere dat na 4 weken nog niet kunnen..)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:25

Een BMI van 30??? Dat is flink overgewicht :/ ik zou dan juist wel eerst willen afvallen, juist om de redenen die Yv__ noemt. Wanneer je op een gezond gewicht bent, dan pas kun je echt zeggen of je grote borsten hebt, niet als je een te hoog vetgehalte/gewicht hebt..

En bij de kliniek waar ik geholpen ben verloopt alles gewoon net als in het ziekenhuis, ik heb ook gewoon vergoeding gehad van mijn verzekeraar. Dat dit winstbejag is lijkt me dus sterk :S ik zou eerder stellen dat ze daar die kilo-grens stellen om zeker te weten dat er een goed resultaat wordt neergezet zonder grote complicaties..

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:48

Joyce, super dat jij je zo goed voelt. Maar probeer niet te overmoedig te worden hė. Het zou toch zonde zijn als je een terugval krijgt.
@tamarant, net als wat Wendy al aangaf, volgens mij heb je gewoon pech gehad dat je herstel niet zo voorspoedig gaat. Hopelijk heb je het ergste nu gehad.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:55

ik vond het bij mezelf zelfs nog meevallen; er zijn meiden in dit topic die veel slechter herstel en meer complicaties hebben gehad; o.a. een met open wond van 12 cm als ik me niet vergis en iemand die nu vd 3e keer geopereerd moet worden.
mijn herstel was gewoon vrij standaard; evenals de open wond; die is 2 weken na de operatie ontstaan op het 3 landen punt en dta komt in 40% vd gevallen voor.
maar gaat nu echt weer erg goed ; ben bijna weer de oude; nu hopen dat door de scarban de littekens mooier gaan worden.
en nog 2 weken en dan mag ik weer beugelbhs gaan dragen; daar kijk ik echt naar uit want nu de zwellingen bijna weg zijn en de borsten meer natuurlijk worden merk ik echt dat ik bij de sportbh steun en vorm tekort kom.
door de sportbh krijg ik een platte brede borst vind ik en dus niet zo mooi.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:17

Ik doe echt wel voorzichtig. mijn P.C. heeft niks gezegd over dat ik niet op mijn zij mag slapen. Ik voel mij gewoon goed. vandaag weer een dag ´niks´ doen, om te kijken of er geen napijn komt van gister.

wel heb ik gister weer heerlijk gedoucht. maandag heb ik de eerste afspraak met de P.C.

wel heb ik ff een vraag.
hoelang hebben bij jullie de hechtpleisters erop gezeten?
bij mij zitten ze nog muurvast.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:43

Amaryllis schreef:
Een BMI van 30??? Dat is flink overgewicht :/ ik zou dan juist wel eerst willen afvallen, juist om de redenen die Yv__ noemt. Wanneer je op een gezond gewicht bent, dan pas kun je echt zeggen of je grote borsten hebt, niet als je een te hoog vetgehalte/gewicht hebt..

En bij de kliniek waar ik geholpen ben verloopt alles gewoon net als in het ziekenhuis, ik heb ook gewoon vergoeding gehad van mijn verzekeraar. Dat dit winstbejag is lijkt me dus sterk :S ik zou eerder stellen dat ze daar die kilo-grens stellen om zeker te weten dat er een goed resultaat wordt neergezet zonder grote complicaties..

Maar wat als je door welke rede dan ook niet meer kunt afvallen? En gewoon netjes op dat gewicht blijft "hangen" (dus met BMI tussen 25-30)??
Ken iemand van een forum, die had een nog hoger BMI, maar ontzettend grote zware borsten dat het voor haar niet mogelijk was om te kunnen sporten. Het is haar toen gelukt toch een BVK te krijgen, ondanks ernstig over gewicht.

En de ENIGE rede waarom mensen met een "hoger" BMI niet bij een kliniek geholpen worden, is omdat een kliniek geen complete OK tot hun beschikking hebben. En de kans op complicatie's tijdens de operatie wat hoger ligt bij mensen met een hoger BMI. Dat is de enigste reden....

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:30

@joyce_eddy; hechtpleisters ??
heb ik nooit gehad? mij is verteld dat het een methode is die bijna niet meer gebruikt word; wel werden na 2 weken de uitwendige eindes vd hechtingen verwijderd
@wendy_komen; klopt idd dat een kliniek mensen met een te hoog bmi niet helpen komt puur doordat ze gene complete ok hebben en iets minder risico is en hun dus evt complicaties niet goed op kunnen lossen

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:49

ja ik heb na de operatie direct hechtpleisters op gekregen.
deze moesten blijven zitten tot ze er vanzelf af vallen. maar dit eraf vallen, duurt volgens mij nog een eeuw, zit nog muurvast.

haha

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:51

Bij mij werden de hechtpleisters na twee weken bij de controle eraf gehaald. En als ze er eerder vanzelf af zouden vallen was dat ook niet erg, maar mocht er niet zelf aan trekken ofzo.
Had er wel een klein stukje vanaf gehaald, omdat m'n gaasje daar aan vast bleef zitten whaha.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:38

oke.
Ik ga er ook echt niet zelf aan trekken maar had wel verwacht dat ze na een paar keer douchen losser zouden gaan zitten...

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 11:59

Ik ben vandaag bij de plastisch chirurg geweest!
alles ziet er goed uit en de hechtpleisters zijn er nu allemaal afgehaald. dit was geen pretje.
ook de knoopjes knippen was geen pretje.

krege ineens allemaal steken, maar nu gaat het goed!
nog 3 weken moet ik 24/7 een sport B.H dragen en daarna mag ik hem snachts af.
ook mag ik dan rustig wat gaan doen zoals sport/ school/ werk.

over 3 maand heb ik een afspraak

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:29

Super, Joyce!
Begrijp ik het goed dat alle wonden nu dicht zijn?
En mag je nu al weer naar school of moet je nog 3 weken wachten?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:31

Super dat het zo goed gaat Joyce!!!! Droom herstel tot dusver dus!!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:35

hallo
de wonden zijn idd al dicht.
Eigenlijk heb ik geen enkele open wonden gehad. alles was netjes gehecht en is er vandaag 3 wekne lateraf gegaan. vandaag dus!
alles ziet er goed uit en heb geen enkele complicatie gehad.
als jullie willen kan ik ff foto,s maken vanavond

nee ik wacht nog wel even 3 weken met naar school gaan. ben als de dood dat mensen op stations of bussen tegen mij aan botsen enzo...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:41

Fijn dat het zo goed gaat J_E! Ik was ook doodsbang dat mensen tegen me aan zouden botsen in het begin. :)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:44

ja als ik naar school moet, moet ik dus met de trein en ook nog bussen.
meestal zijn de bussen zo druk dat ik niet kan zitten,normaal geen probleem maar wel als het zo stampvol is dat iedereen tegen elkaar aan staat....

elissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:37

Hoi,

Mijn akkoord is binnen, opnamegesprek gehad ik ben er helemaal klaar voor :)
Ik ga me er ook eens tussen mengen ik wordt eind juni geopereerd, waar moet je nu echt rekening mee houden ?

Hoelang hebben jullie niet paardgereden en hoe snel waren jullie wonden dicht ?

Bij mij gaan ze een deel wegzuigen en de tepel verplaatsen en 1 wond/litteken naar beneden dus geen anker.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:00

Hoi Elissa,
Komt dan ook al dichtbij!! Spannend joh!!!
Welke cup heb je, en welke ga je ong. krijgen? Welk ZH en welke PC?
Welkom hier iig!

elissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:40

Hoi Wendy,

Ik heb nu 80F wil eigenlijk naar een grote C, de operatie wordt uitgevoerd in MCA Alkmaar Dr. Huisinga
Ik ben echt benieuwd hoe het allemaal verder gaat ik heb een tweeling van 3,5 jaar en paarden.
Na mijn bevalling zijn mijn borsten ruim 2 maten groter gebleven...

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:45

gefeliciteerd elissa!!
mij is de operatie heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg meegevallen.

Ik ben nu 3 weken verder.
als je vragen hebt of foto,s wilt, kun je mij even pb,en of hier berichtjes plaatsen!

wij kunnen veel vragen voor je beantwoorden!
Wel spannend voor je!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:50

ik voel me inmiddels ook al weer bijna de oud; zeker v 90 % weer; ben al weer 2 weken gedeeltelijk aan het werk en vanaf deze week werk ik me normale uren weer.
ben momenteel nog het dragen vd scarban aan het opbouwen; zit nu op 14 uur per dag en draag de scarban nu 1,5 week maar zie tot nu toe nog geen verschil.
Ik ben benieuwd wanneer ik echt verschil ga zien want de littekens zijn echt nog niet mooi. verder is links ook nog steeds wat blauw terwijl de operatie nu 8 weken geleden is en rechts al na 2/3 weken niet meer blauw was.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:53

@elissa; welkom hier; heb al heel veel geschreven in dit topic maar als je vragen hebt mag je me altijd pben; ben 8 weken geleden geopereerd en van een 75H naar een 75e gegaan.(kon niet kleiner ivm brede borst maar heb dus volume van een d cup ong. en de breedte van een e cup ).
ik heb 2 weken na de operatie een open wond gekregen en dat duurde 5 weken voordat die dicht was. ben sinds een goede week weer voorzcihtig aan wat aan het rijden en heb dus ruim 7 weken niet gereden/niet gelongeerd en verder ook niks gedaan. veel gerust want ik kon echt heel weinig tot niks ;)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 22:40

hier is een bericht van mij.
dit is totaal anders dan dat van tamaramt. (ik bedoel hiermee aan te duiden, dat het bij iedereen anders uit pakt, Niet om iemand te veroordelen of iets dergelijks.)

Ik ben nu 3 weken verder zoals ik had verteld.
bij mij geen enkele complicatie opgetreden.
Ik voel mij nu eigenlijk 80% goed.
Ik fiets en rijd alweer kleine stukjes auto.
Ook kan ik zelf weer douchen en mijn armen weer volledig bijna in de lucht krijgen.

geen enkele open wonden gehad en bijna geen pijn gehad. meer een beetje ongemak.

alleen hechtingen eruit laten halen deed erg zeer vanmorgen.

@ tamaramt, zou ik eens foto,s mogen zien van je wonden?
ik ben eigenlijk wel heel benieuwd en wil eens zien of er nu verschil is kwa techniek en dergelijk..
als je dit liever niet wilt, respecteer ik dit uiteraard.