Migraine: deel2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:05

Mexxuna schreef:
Waar ik erg benieuwd naar ben is of hier ook mensen zijn die "bang" worden na of tijdens een aanval?
Ik ben na een aanval altijd extreem bang, als ik een flits zie, kan bv al van autolampen zijn, raak ik helemaal in paniek, omdat ik dan denk dat ik een aanval heb..
Ook durf ik na een aanval niet op witte muren te kijken, omdat ik dan altijd bang was om flitsen beter te zien.. klinkt heel raar, maar ik kan er echt panisch van worden.. :'(

Heb ik ook wel een beetje. Ik schrik altijd als ik een flits of een vlekje ofzo is, maar ik concentreer me dan juist wel op een muur ofzo om te kijken of ze er echt zijn of niet. Kan ik gelijk een lading medicijnen innemen. :+

Heb na mijn vorige aanval ook weken geen chocola durven eten, omdat ik dat net toevallig die dag had gegeten voor ik een zware aanval kreeg. :o

Mexxuna

Re: Migraine: deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:02

Ja juist spirit, dat heb ik met Chinees eten gehad, en met brie, nu blijken dat ook bekende "triggers" te zijn, al weten ze niets zeker.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:24

nadita schreef:
@ Nefertarie:
Ik gebruik er 2 per cyclus. Ze werken 4 dagen.

En welk merk heb jij dan? Mijn dokter had er namelijk nog nooit van gehoord.
Krijg jij ze via je HA of bestel je ze zelf?

Mexxuna schreef:
Waar ik erg benieuwd naar ben is of hier ook mensen zijn die "bang" worden na of tijdens een aanval?
Ik ben na een aanval altijd extreem bang, als ik een flits zie, kan bv al van autolampen zijn, raak ik helemaal in paniek, omdat ik dan denk dat ik een aanval heb..
Ook durf ik na een aanval niet op witte muren te kijken, omdat ik dan altijd bang was om flitsen beter te zien.. klinkt heel raar, maar ik kan er echt panisch van worden.. :'(

Wat jij hier typt, lijkt bijna telepatie!!
Dat heb ik gisteravond nog met mn vriend besproken!
Ik schrik altijd een beetje van lampen, zon die verkaatst e.d. Het lijkt wel of mn ogen na zo'n aanval nog een tijd lang gevoeliger zijn, dan ineen "rust" periode.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:27

Ja klopt, soms denk ik; "oh als ik maar niet doordraaf, want dan wordt ik gek" !!
Ik ben zo blij om te horen, dat er mensen last van hebben, dat ik gewoon niet de enige ben!! (Al gun je dit natuurlijk niemand!)

AnneH_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:51

Ik meld mij hier ook eventjes :)

Heb sinds ruim een jaar last van migraine aanvallen, pff vreselijk!!
Vooral ook vaak om het de mensen om je heen ui te leggen, dat het echt niet gewoon wat hoofdpijn is,
maar dat je echt scheel ziet van de hoofdpijn. Als ik zo een aanval krijg weet ik me vaak geen houding
meer te geven van de pijn.

mamendt schreef:
zijn er hier migrainepatienten die de pil nemen?

Al jaren. :j[/quote]
Idem! Huisarts of apotheek heeft ook nooit een opmerking gemaakt over de medicijnen combi imigran & pil.[/quote]

Idem :)

Ook ik heb er nooit niet wat van gehoord dat het gevaarlijk kan zijn.

AnneH_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:52

De tabletten die ik ervoor neem heten dacht ik maxalt.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:58

Mexxuna schreef:

Ik herken wel dat je, als je last van die aura's hebt gehad (vlekjes, flitsen), je de dagen erna heel alert blijft of je er soms weer last van hebt. Ik heb ook regelmatig als ik bijv in een lamp heb gekeken of naar de zon en mijn gezichtsveld daardoor ook even zo'n lichtvlek vertoont, dat ik dan ga testen of die lichtvlek wel weggaat of dat het het begin van aura's is. Ben dan opgelucht als het niks blijkt te zijn.

Ik raak overigens eigenlijk niet meer in paniek van die vlekjes, omdat ik weet dat het wegtrekt. Al denk ik soms wel 'stel je voor dat het niet meer weg trekt en altijd zo zou blijven ...' :o

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:00

Mexxuna schreef:
Ja klopt, soms denk ik; "oh als ik maar niet doordraaf, want dan wordt ik gek" !!
Ik ben zo blij om te horen, dat er mensen last van hebben, dat ik gewoon niet de enige ben!! (Al gun je dit natuurlijk niemand!)

Da's het fijne van dit topic, dat alles zo herkenbaar is! Mensen die geen migraine hebben snappen totaal niet waar je het over hebt :n .... (hoe lief ze verder ook voor je zijn :D ).

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:22

@simodi; ik weet ook wel dat de aura's weer verdwijnen, ik heb ook liever de hoofdpijn dan de aura's.
Tijdens de aura kan ik niets, zie ik inderdaad scheel, en moet mezelf vaak vasthouden, anders val ik om van de duizeligheid.
Vandaag heb ik bloed af laten nemen, loop al de hele week met koppijn, na een hele heftige aanval die maandagmiddag begon, dinsdag weg was, en woensdag terug kwam.
De hoofdpijn verdwijnt niet, zie af en toe nog steeds vlekjes, en ben erg misselijk en duizelig alle dagen.

Ik ben getest op Pfeiffer, aangezien ik alle kenmerken had.
En migraine schijnt in de pfeifferperiode ook actiever te kunnen zijn, doordat je minder weerstand heb.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik krijg dinsdag de uitslagen...

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:24

Ik ben trouwens heel benieuwd hoe vaak jullie de aanvallen krijgen?
Ik mag zoals ik al eerder zei in mijn handjes klappen dat ik het eigenlijk maar 1x per 3 tot 4 maanden heb.. (afkloppen!! ;) )

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:01

Pfeiffer geen ervaring mee. Lijkt me idd lastig omdat je weerstand dan nog minder is. :=

Ik kreeg aanvallen heel wisselend, zo een paar maanden niet.. zo twee keer in een week.
Nu ik Metoprolol preventief gebruik (sinds april) heb ik geen hele heftige aanvallen meer gehad.

Idd heel fijn dat in dit topic veel herkenbare dingen worden beschreven, voor niet-migraine is het toch moeilijk te begrijpen hoe zoiets ineens op kan komen en je dan helemaal niets meer kunt.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:30

Het hele jaar ging weer redelijk goed en nu de laatste maanden weer meer last gehad.
Verder heb ik ook vast last van hoofdpijn die bv. op zondagochtend langzaam begint en dan gedurende dag veel erger word
en aan het einde ondragelijk is.
Volgens de dokter "spanningshoofdpijn" maar het voelt gewoon als migraine...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 23:41

Geen ervaring met Pfeiffer ....

Ik heb ook liever de hoofdpijn dan de vlekjes! Al zijn de hoofdpijnvrije dagen toch echt favoriet! :D

Als ik regelmatig leef, geen al te bijzondere of spannende dingen doe en mijn rust neem gaat het redelijk gaat, maar aan 1x per 2 weken kom ik gemiddels tock wel denk ik ... ondanks de dagelijkse metoprololtartraat (vraag me af of die wel wat doet).

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:53

Nou hier was het vandaag flink raak pff, begin nu weer op te knappen.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 15:37

Sterkte Mandy..
Ik was ook volledig bij gekomen, maar mijn paard is niet in orde (zie topic medisch), ik heb hier veel stress van, en ga letterlijk weer dubbel zien.
Moet even relaxen straks.. pffff..

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:24

ik heb even een vraagje... Zijn er meer mensen in dit topic bij wie de migraine verminderd na het nuttigen van een redbull?? Ik hoorde namelijk dat er cafeïne kauwgom op de markt komt (wat natuurlijk ook in red bull zit). Ik ben erg benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:43

Geen ervaringen mee annehoe.

Gisteren kwam het bij mij heel sneeky opzetten (net zo mistig in m'n hoofd als buiten) en toen ik ging gapen kreeg ik een opmerking van mijn collega: Hé, ga jij eens iets innemen, dit klopt niet. Ik was de dag ervoor ook al zo brak, dus dat zat er aan te komen. Na het innemen meteen gegeten en hij deed goed z'n werk. Vandaag lijkt het ook weg te blijven, even duimen of het morgen nog zo is. Vaak wil het toch nog wel eens doorbreken als ik het meteen onderdruk.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:06

Ook hier geen ervaring. :n

Hopelijk blijft het weg!

Ik ben gisteren weer gaan werken, maar baas wilde dat ik een half dagje bleef..dus 's middags weer lekker op de bank. Vandaag hele dag, merk dat het dit keer echt lang duurt voordat die moeheid/duizeligheid/wazigheid in m'n hoofd weg is.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 20:16

annehoe schreef:
ik heb even een vraagje... Zijn er meer mensen in dit topic bij wie de migraine verminderd na het nuttigen van een redbull?? Ik hoorde namelijk dat er cafeïne kauwgom op de markt komt (wat natuurlijk ook in red bull zit). Ik ben erg benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

Niet met redbull, maar wel met koffie. Cafeïne helpt bij mij in combinatie met ibuprofen goed tegen migraine. Ik drink normaal zelf geen koffie.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:32

Even een vraag over Imigran:
Ik gebruik al jaren Imigran100, de 'echte' van Glaxo, maar nu opeens krijg ik die niet meer van de apotheek omdat de verzekeraar dat weigert. Voorheen was het ook al lastiger, dan moest ik speciaal in mijn recept laten vermelden dat ik Imigran wil, maar nu krijg ik het niet meer. Tenzij ik het zelf betaal.
Vandaag heb ik daarom toch voor de zekerheid 2 doosjes gekocht a bijna EUR 100 per stuk! Maar dit middel helpt tenminste, en ik zou niet weten wat ik moet als ik geen goed werkende medicijnen heb ...

Van de apotheek heb ik van -ik denk- eigen merk een doosje sumatriptan 100pch gekregen van Pharmachemie.

Wat gebruiken jullie (voorzover jullie natuurlijk sumatriptanen slikken), de echte Imigran of ook een alternatief? En indien dat laatste, bevalt dat net zo goed als Imigran?

Hoor graag jullie bevindingen ... :j

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:35

Ik slik t alternatief en krijg dan ronde pillen en dan weer ovalen pillen...
Bij mij werkt t maar ik weet ook niet hoe jouw versie helpt zeg maar!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:36

Kido schreef:
Ik slik t alternatief en krijg dan ronde pillen en dan weer ovalen pillen...
Bij mij werkt t maar ik weet ook niet hoe jouw versie helpt zeg maar!

Dit zijn ovale pilletjes. Had jij ook eerst Imigran of heb je altijd andere merken gehad? En dat wisselt dan ook steeds begrijp ik ... merk je verschil tussen de verschillende soorten?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:48

Ik heb altijd de neussprays gehad van imigran en nu frorimax ofzo...maar gelukkig zelden nog wat nodig...

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:49

Ik heb nooit t merk zelf gehad altijd een b merk zeg maar.
Oef ik krijg bijna altijd die ovale en enkel als die er niet zijn ronde maar echt verschil durf ik niet te zeggen...

Ik word zowiezo best beroerd van die pillen maar liever dat dan migraine!
Slik ook metoprolol en dit scheelt ook wel een stukje!

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:31

simodi schreef:
Even een vraag over Imigran:
Ik gebruik al jaren Imigran100, de 'echte' van Glaxo, maar nu opeens krijg ik die niet meer van de apotheek omdat de verzekeraar dat weigert. Voorheen was het ook al lastiger, dan moest ik speciaal in mijn recept laten vermelden dat ik Imigran wil, maar nu krijg ik het niet meer. Tenzij ik het zelf betaal.
Vandaag heb ik daarom toch voor de zekerheid 2 doosjes gekocht a bijna EUR 100 per stuk! Maar dit middel helpt tenminste, en ik zou niet weten wat ik moet als ik geen goed werkende medicijnen heb ...

Van de apotheek heb ik van -ik denk- eigen merk een doosje sumatriptan 100pch gekregen van Pharmachemie.

Wat gebruiken jullie (voorzover jullie natuurlijk sumatriptanen slikken), de echte Imigran of ook een alternatief? En indien dat laatste, bevalt dat net zo goed als Imigran?

Hoor graag jullie bevindingen ... :j

Ik krijg ook de echte imigran van glaxo en krijg ze nog gewoon vergoed. Ik gebruik de zetpillen van imigran.