Dr Atkins dieet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:59

Hai.. heb flink gezondigd. heb ogn4eluk gehad, zit stil en snoepte wat, zit nu op 67 kg, probeer het nu weer in te dammen, maar als je thuis zit is het makkelijk grijpen naar dingen, boycotten die handel. 65 zou perfect zijn. :)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:59

daffodil schreef:
De weegschaal heb ik maar afgeschreven, die doet zo raar....ben gelukkig sinds gisteren van de hoofdpijn af en heb geprobeerd zo kh vriendelijk mogelijk te eten.

Zaterdagavond hebben we lekker de bakplaat neergezet, dan eet ik dus voornamelijk vlees, champignons ui en ik heb 2 stukjes stokbrood op. Dat zijn de vriendelijke avonden....

Moet alleen wel zeggen dat ik nu een sh*tdag heb, we moeten straks onze kat in laten slapen en ik zie er huizenhoog tegenop. Heb moeite met eten dus net met hangen en wurgen een cracker naar binnen gedrukt en een lepel pindakaas...zal vanavond wel erger worden denk ik.

meis, wat onwijs klote, heel veel sterkte en als je dan zondigt jammer dan hoor.. :(:) Zoiets is mega heftig, hou je haaks. :(:)

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:36

daffodil schreef:
De weegschaal heb ik maar afgeschreven, die doet zo raar....ben gelukkig sinds gisteren van de hoofdpijn af en heb geprobeerd zo kh vriendelijk mogelijk te eten.

Zaterdagavond hebben we lekker de bakplaat neergezet, dan eet ik dus voornamelijk vlees, champignons ui en ik heb 2 stukjes stokbrood op. Dat zijn de vriendelijke avonden....

Moet alleen wel zeggen dat ik nu een sh*tdag heb, we moeten straks onze kat in laten slapen en ik zie er huizenhoog tegenop. Heb moeite met eten dus net met hangen en wurgen een cracker naar binnen gedrukt en een lepel pindakaas...zal vanavond wel erger worden denk ik.

sterkte meis :(:)

detour

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:37

Breek de dag , kook twee eitjes!
Lekker rookvlees er om heen.. Moet nog twee kilo en die zijn het lastigste.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 16:38

Daphne veel sterkte..

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:55

Mag ik me hier ook melden?
Ben vandaag begonnen. Moet eigenlijk 30kg kwijt om op een keurig gezond gewicht te komen maar ik zal al blij zijn als ik 15kg kwijt ben.

Thuis gaat het wel lukken (hoop ik) maar waar ik tegenop zie, zijn de dagen dat ik moet werken.

Hoe doen jullie dat? Wat neem je bijv. mee als lunch en voor de tussendoortjes?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:00

Hoi ML, welkom hier. :)
Als je gaat werken, zijn dingetjes als kaas, worstjes ( neem crackers mee en hartig beleg en msischien tomaatje , komkommer) etc lekker om mee te nemen, kun je eieren eten op werk? bestellen in een kantine? Die op je craker doen bv.. Of neem biogarde mee, paar aardbeitjes etc..

Tussendoor houd ik van een blokje feta kaas, of augurkje met een plakje boterhamworst, s avonds neem ik wel eens een knakworstje etc.
Er zitten veel creatievere geesten hier, maar ik red me wel zo. :)

Zit nu weer op 66.5, nog anderhalve kg en dan was het idd 15 kg. :)

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:04

We hebben geen kantine, dus ik moet alles zelf meenemen.
Blokjes kaas en kleine tomaatjes kan ik goed meenemen als tussendoortjes.
Zit ik alleen nog met de lunch.
Beker biogarde is een goede tip, maar dat alleen lijkt me wat weinig.

Hoe lang heb je over die 15kg gedaan als ik vragen mag?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:50

Ik ben daar een maand of 4 mee bezig geweest, maar de laatste maand heb ik gekwakkelt en gezondigd. eertse maand ging het snelst. :)
Toch kom ik amper aan hoor, als ik wat snoep en ik eet amper brood pasta of rijst, het bevalt me best. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:55

Maar hoelang willen julllie op dierlijke eiwitten blijven leven? Het is wel belastend voor je lever en nieren, niet echt gezond hoor. Het kost meer energie tijdens de vertering en daardoor verbrand je ook meer en als je minder eet dat je nodig hebt per dag, dan ga je idd je zelf opeten...

Maar als je terug gaat naar een evenwichter patroon, dan moet je blijven oppassen.

Want wat is er gebeurd, jullie hebben je vetcellen leeggemaakt, maar ze zijn er voor het leven en als je weer gaat eten waarbij je weer vetten kan gaan opslaan, dan vul je de bestaande vetcellen weer...

Beter dus om nooit overgewicht te krijgen, want dan heb je niet die vetcellen aangemaakt die je moet blijven bewaken.

Verder wel succes....want ik vind het knap hoor om het zo vol te blijven houden en zoveel af te vallen...

Enne de beste manier om af te vallen is om te verbranden door je spieren aan het werk te zetten en dat is alleen maar door te sporten.....daarbij kun je dus gewoon normaal blijven eten en dat is ook een lekkere boterham of een bord heerlijke pasta.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:57

dierlijke eiwitten? minder koolhydraten en geen suiker, en rus, ik voel me zoveel beter. ;) Al die troep in je lijf..
vetcellen leegmaken, dan moet je wel anorexia hebben denk ik..

Ik denk dat een gezond mens prima een half jaar dit dieet kan volgen. En de eerste fase is streng maar later bouw je uit en gaat het prima. :)
Sorry maar ik zie geen probleem.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:10

@russel ik eet veel meer dan alleen dierlijke eiwitten, ik eet nu 2 stuks fruit per dag en noten (ontbijt) en veel groente. En ook weer wat meer KH in de vorm van pasta, rijst, brood.
Dat van dat bewegen klopt, ik stond echt 3 keer per week op de crosstrainer, zeker toen ik niet reed, maar nu 1 a 2 keer per week, want ik rijd meer en wel om de dag buikspieroefeningen met zo'n abtrainer. Gaat goed, blijf op hetzelfde zitten. Ik merk wel dat ook armen en benen dunner zijn geworden, dat bevalt me prima!

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:12

eiwitten maar ook vezels van de groenten die je eet
eigenlijk laat ik alleen de langzame KH staan en verder eet ik normaal dus ook fruit.

het gaat zo niet echt snel met afvallen maar ik heb de tijd het moet er namelijk af blijven ;)

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:28

Ik probeer een beetje een combi te maken, aangezien Atkins-South Beach-dr. Frank etc etc allemaal op hetzelfde principe gebaseerd zijn.

Hebben jullie overigens veel last gehad van "ontwenningsverschijnselen"? Lees op verschillende site dat je die dus de eerste paar dagen krijgt (kou, rillen, hoofdpijn).

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:29

Russel, ik heb sinds ik de koolhydraten geminderd heb (niet afgezworen, zo werkt het niet) zoveel minder last van mijn gewrichten! En dat is niet omdat ik nu afgevallen ben, dat is dus puur doordat mijn systeem blijkbaar niet goed reageert op koolhydraten. Ik eet bewust maar eet regelmatig dingen die als je heel stipt Atkins volgt, ongeveer verboden zijn. Jammer dan, maar dat is de enige manier om vol te houden en tot nog toe kost het echt niet veel moeite.

Suiker reageer ik echt heel slecht op, dat probeer ik te vermijden, neemt niet weg dat ik best wel van zoete dingen hou maar goed slagroom hoef je niet met suiker aan te maken bijvoorbeeld.

Ik ben er van overtuigd dat ik de rest van mijn leven overal op zal moeten blijven letten maar het weglaten van aardappels, pasta, brood en rijst heeft bij mij al zoveel resultaat opgeleverd dat ik niet denk dat ik ooit weer terugga naar "normaal" eten zoals iedereen dat gewend is.....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:01

Citaat:
Hebben jullie overigens veel last gehad van "ontwenningsverschijnselen"? Lees op verschillende site dat je die dus de eerste paar dagen krijgt (kou, rillen, hoofdpijn).

Ja, hoofdpijn, slap en misselijk, droge mond, viese smaak..

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:08

Heeft dat lang geduurd?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:12

Nee, een dag od fire, mijn lijf ging over in ketose.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:15

Okee, dus er staat me nog wat te wachten dan ;)

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:47

@daffodil ik heb ook veel minderlast van alle botten die ik ooit heb gebroken.
en ik ben eindelijk weer fit en ondanks dat ik het water in de mond krijg bij de gedachten aan pasta eet ik het niet meer.
dus niet alleen omdat ik er lekker van afval ;)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:47

Ik kom ook even binnenvallen, als dat mag.
Weet iemand de oorzaak van kou/rillen/hoofdpijn?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:51

ja dat is ketose, je lijf gaat afkicken van suikers en koolhydraten, check eens atkins op google, je kunt er veel over vinden. :)

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:52

Ik heb net wat zitten zoeken. Op het SB-forum zeggen ze dit:
Het verlagen van KH is een vrij heftig gebeuren, wat tot pijlsnel vetverlies leidt. Hierbij komen uit vetcellen oestrogenen vrij, die daarin zijn opgeslagen.
Dat wil nog wel eens de werking van je pil versjteren zodat je doorbraakbloedingen krijgt. Of wie geen pil gebruikt: een kortere cyclus geven.

De overgang naar ketose zorgt in de eerste dagen even voor hoofdpijn en slapte omdat je lijf de KH mist. Voor heel wat mensen geeft het na een dag of 3-5 juist weer een extreem euforisch effect, wat hilarisch kan zijn omdat men bijv ineens verwoed aan de voorjaarsschoonmaak gaat beginnen oid.
En ja, het opmaken van de restanten KH in je spieren (spierglycogeen) laat je lijf heel veel overtollig vocht afstoten.. met enorme dorst en giga-plaspauzes tot gevolg. Daar hebben ze een term voor : Pee Away The Pounds (PATP).

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:53

Dankje, heel informatief!
Typisch, want ik ben zelf ook aan het lijnen, maar eet redelijk veel koolhydraten (4 volkoren boterhammen en 4 volkoren crackers per dag), maar ben de eerste paar dagen dat ik weer begin erg aan het trillen en ook futloos, moe, hoofdpijn, enz, dus vandaar mijn interesse.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:55

Wat me wel verbaasd is dat dit al zo snel optreed. Ik ben dus vandaag begonnen en sind vanmiddag heb ik hoofdpijn en een droge mond.
Ik moet nog wel even wennen aan het vele drinken. Zit nu aan m'n derde supergrote beker thee en heb m'n flesje water erbij staan.