Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:45

Wendy schreef:
Skygirl schreef:

Feitelijk gezien klopt die argumentatie gewoon. Een eigen kind voelt gewoon heel anders, daar zorgen de hormonen ook wel voor.

En dat is een feit?

Zoals ik al eerder aanhaalde: dat geldt dus niet voor iedereen. Maar dat is een taboe.

Dat is helaas waar ja.. heb zulke getuigenissen al meermaals gelezen..
maar dat zijn niet per definitie vrouwen die kinderen in het algemeen niet leuk vinden.
En deze gevoelens (of juist non-gevoelens) zullen ook niet aan het feit liggen dat ze kinderen in het algemeen niet leuk vinden
Laatst bijgewerkt door unicorn_kiss op 08-03-10 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:47

unicorn_kiss schreef:
maar dat zijn niet per definitie vrouwen die kinderen in het algemeen niet leuk vinden.

Klopt, maar ik vind het gewoon niet eerlijk om zo'n gok te nemen met een kind.
Vooral niet naar het kind toe.

En waarom zou je het doen? Als je ook heel gelukkig bent zonder kind en geen kinderwens hebt? Waarom dan toch proberen zwanger te raken?

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:49

Wendy schreef:
unicorn_kiss schreef:

Klopt, maar ik vind het gewoon niet eerlijk om zo'n gok te nemen met een kind.
Vooral niet naar het kind toe.

En waarom zou je het doen? Als je ook heel gelukkig bent zonder kind en geen kinderwens hebt? Waarom dan toch proberen zwanger te raken?

Maar je mist mijn punt. Ik heb het over mensen die het alléén gooien op 'ik vind kinderen niet leuk'.
Meestal is een kinderloos bestaan toch wel echt een weloverwogen beslissing en ligt dat niet alleen aan het feit dat je kinderen niet zo leuk vindt.
Als je leven al compleet is, moet je het onveranderd laten :)
Nogmaals, op dit punt wil ook ik géén kinderen. Ik gooi alleen niet met het woordje 'nooit' want je weet nooit natuurlijk ;)
Maar dat is toch echt niet alleen omdat ik niks met kinderen heb..
Laatst bijgewerkt door unicorn_kiss op 08-03-10 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:49

unicorn_kiss schreef:
Omdat jij niet kan weten of je je eigen kind niet leuk gaat vinden..

Mijn leven is trouwens ook compleet zonder kind ;)

In mijn ogen hoeft het feit dat je je eigen kind toch wel leuk gaat vinden (of dat nou zo is of niet), geen rol te spelen in je beslissing om geen kinderen te nemen. Er zijn zoveel dingen in het leven die misschien heel goed voor je zijn / leuk zijn, maar je hoeft die toch niet allemaal uit te proberen? Je kan toch gewoon tevreden zijn met hoe je leven op een bepaald moment is?

Je maakt in je leven continu beslissingen om dingen wel of niet te doen (keuze voor auto / partner / huis / werk / woonplaats / vrienden). Voor al die keuzes zijn er oneindig veel alternatieven. Het heeft niet veel zin om je af te vragen wat er had kunnen gebeuren als je een andere keuze had gemaakt.

Ik denk dat je alleen kinderen moet 'nemen' als je dit echt wil, niet omdat het van je verwacht wordt of omdat je het misschien wel leuk zal vinden...

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:52

unicorn_kiss schreef:
Maar je mist mijn punt. Ik heb het over mensen die het alléén gooien op 'ik vind kinderen niet leuk'.
Meestal is een kinderloos bestaan toch wel echt een weloverwogen beslissing en ligt dat niet alleen aan het feit dat je kinderen niet zo leuk vindt.
Nogmaals, op dit punt wil ook ik géén kinderen. Ik gooi alleen niet met het woordje 'nooit' want je weet nooit natuurlijk ;)

Ik vind dat eigenlijk juist wel een heel goede reden en ook juist de basisreden om het niet te doen. Bijvoorbeeld 'geen tijd' vind ik weer een slechte reden, want dan wil je het eigenlijk gewoon niet, en is het geen tijd hebben een smoes om te zeggen dat je eigenlijk kinderen niet leuk vind.
Laatst bijgewerkt door Sim0ne op 08-03-10 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:53

Jeetje wat een pagina's erbij zeg :D

Er zijn al heel wat cliché's langsgekomen waar ik maar niet meer op ga reageren :+

UK, je laatste opmerking.... is het wel verstandig om een kind te 'nemen' om je leven compleet te maken?

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:55

Sim0ne schreef:
unicorn_kiss schreef:
Omdat jij niet kan weten of je je eigen kind niet leuk gaat vinden..

Mijn leven is trouwens ook compleet zonder kind ;)

In mijn ogen hoeft het feit dat je je eigen kind toch wel leuk gaat vinden (of dat nou zo is of niet), geen rol te spelen in je beslissing om geen kinderen te nemen. Er zijn zoveel dingen in het leven die misschien heel goed voor je zijn / leuk zijn, maar je hoeft die toch niet allemaal uit te proberen? Je kan toch gewoon tevreden zijn met hoe je leven op een bepaald moment is?

Je maakt in je leven continu beslissingen om dingen wel of niet te doen (keuze voor auto / partner / huis / werk / woonplaats / vrienden). Voor al die keuzes zijn er oneindig veel alternatieven. Het heeft niet veel zin om je af te vragen wat er had kunnen gebeuren als je een andere keuze had gemaakt.

Ik denk dat je alleen kinderen moet 'nemen' als je dit echt wil, niet omdat het van je verwacht wordt of omdat je het misschien wel leuk zal vinden...

Natuurlijk. Als je het allemaal voor mekaar hebt, dan hoeft een kind misschien niet. En de 'we zullen het er maar op wagen' uitspraak werkt bij zo'n zware levenskeuze natuurlijk helemaal niet :D
Maar ik zie vaker (jonge) mensen, die amper een relatie hebben en al meteen roepen dat ze geen kind hoeven omdat ze kinderen niet leuk vinden.
Ik vind dat zo'n quatch hé, zoiets weet je toch helemaal niet :D
Enfin, ik hoop dat je snapt waar ik naartoe wil..

MamboBeach

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:57

Lielle, wat is er dan?

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:59

Sim0ne schreef:
unicorn_kiss schreef:

Ik vind dat eigenlijk juist wel een heel goede reden en ook juist de basisreden om het niet te doen. Bijvoorbeeld 'geen tijd' vind ik weer een slechte reden, want dan wil je het eigenlijk gewoon niet, en is het geen tijd hebben een smoes om te zeggen dat je eigenlijk kinderen niet leuk vind.

Als iedereen zo redeneert, dan had de helft al geen kinderen.
Want zoals je ziet (ook in dit topic) hebben veel moeders nog steeds een grondige hekel aan kinderen, alleen is die van hun wel leuk :D
Ik blijf erbij, kinderen niet leuk vinden is géén grondige reden om geen kinderen te nemen.
De opvoeding niet leuk vinden, de verantwoordelijkheid niet willen of je vrijheid te moeten opgeven, dàt is reden.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:00

Kanelly schreef:
Jeetje wat een pagina's erbij zeg :D

Er zijn al heel wat cliché's langsgekomen waar ik maar niet meer op ga reageren :+

UK, je laatste opmerking.... is het wel verstandig om een kind te 'nemen' om je leven compleet te maken?

Als het je leven compleet maakt... dan lijkt het me best verstandig ja ;)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:02

Ik heb trouwens helemaal geen geld voor een kindje... :o

Ben nu werkloos en vriend verdient ook niet veel.
Met het salaris dat ik zelf verdiende kan ik zelf goed rondkomen en mijn vriend kan ook redelijk rondkomen (al moet hij nog wel een schuld uit vorige relatie aflossen).
In de lijn der verwachtingen denk ik niet dat ik bij een nieuwe baan heel veel meer ga verdienen en mijn vriend zit ook over een paar jaar aan zijn tax.

Hoe komen mensen aan het geld om kinderen te geven wat zij nodig hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:03

Mwah, dat is toch wel heel zwart wit UK.
Ik vind vogelspinnen niet leuk, dus ik neem geen vogelspin. Oké uit het niet leuk vinden vloeit automatisch wat anders voort, er niet goed voor zullen zorgen, er geen rekening mee houden e.d.

Stel, ik neem toch een vogelspin...omdat ik em misschien toch wel leuk ga vinden, als hij er eenmaal is... en het blijkt toch niet zo? De vogelspin kan ik op Marktplaats zetten, een kind niet.

Dus als grondbeginsel kinderen niet leuk vinden, vind ik best een goede reden.

suz_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:03

Ik zal toch eerst snel een kerel aan de haak moeten slaan. :P Maar als ik geen kinderen krijg dan is dat ook goed, ik vind kinderen super werk ook in een kdv maar om ze van mezelf te hebben, ik weet het niet, zou het aan de ene kant wel heel leuk vinden maar aan de andere kant....

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:05

Jemig, wat een pagina's erbij zeg :7
unicorn_kiss schreef:
Maar ik zie vaker (jonge) mensen, die amper een relatie hebben en al meteen roepen dat ze geen kind hoeven omdat ze kinderen niet leuk vinden

Nou, ik snap het dus niet :? . Als bij een jong stel iemand toch al zeker weet geen kinderen te willen, dat kan toch? Zo'n uitspraak is nl. niet partnergebonden :n
M'n 1e vriendje kreeg het meteen te horen, 2e idem en 3e ook :D . Is mijn besluit, take it or leave it :D . En op je 'je weet niet of je kinderen wel/niet leuk vindt'; jawel hoor, nooit leuk gevonden, ook niet toen ik klein was :(:) Het enige wat ik in mijn leven als 1e zeker wist, was nl: nooit geen kinderen....

@ Es: ja, ik ben er wel zo'n een die trauma's ed heb gehad 8)7 (die mede tot mijn besluit zijn gekomen)

En gues what???????? vandaag weer een jaar ouder en wijzer :)* en ..... nee hoor :n ; ze zijn er nog steeds niet die gevoelens _O- :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:09

unicorn_kiss schreef:

Maar dát weet je niet van te voren. Wat nou als blijkt dat je leven met kind toch ook niet compleet is?
Hoe vaak zie je niet de 'liefdes/goedmaakbaby' bij stellen? Die dan na een jaar toch nog uit elkaar gaan?

Ik zeg niet dat dat altijd zo is, echt niet.
Tuurlijk zullen er voldoende mensen zijn met een compleet leven en dan voor een kind gaan, omdat laaste ontbrekende stukje in te vullen. Prima.

Maar persoonlijk vind ik het onverstandig om het completiseren van je leven af te laten hangen van een kind.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:10

Evelienepien schreef:
Jemig, wat een pagina's erbij zeg :7
unicorn_kiss schreef:
Maar ik zie vaker (jonge) mensen, die amper een relatie hebben en al meteen roepen dat ze geen kind hoeven omdat ze kinderen niet leuk vinden

Nou, ik snap het dus niet :? . Als bij een jong stel iemand toch al zeker weet geen kinderen te willen, dat kan toch? Zo'n uitspraak is nl. niet partnergebonden :n
M'n 1e vriendje kreeg het meteen te horen, 2e idem en 3e ook :D . Is mijn besluit, take it or leave it :D . En op je 'je weet niet of je kinderen wel/niet leuk vindt'; jawel hoor, nooit leuk gevonden, ook niet toen ik klein was :(:) Het enige wat ik in mijn leven als 1e zeker wist, was nl: nooit geen kinderen....

@ Es: ja, ik ben er wel zo'n een die trauma's ed heb gehad 8)7 (die mede tot mijn besluit zijn gekomen)

En gues what???????? vandaag weer een jaar ouder en wijzer :)* en ..... nee hoor :n ; ze zijn er nog steeds niet die gevoelens _O- :=

Maar je weet nooit dat ze er toch nog komen :D
Je gedachtengang kan altijd een andere wending nemen, in combinatie met een verandering in je hormoonhuishouding naarmate je ouder wordt, partner enz..
Zoiets kan je nooit op voorhand weten, is mijn mening he ;)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:12

Kanelly schreef:
unicorn_kiss schreef:

Maar dát weet je niet van te voren. Wat nou als blijkt dat je leven met kind toch ook niet compleet is?
Hoe vaak zie je niet de 'liefdes/goedmaakbaby' bij stellen? Die dan na een jaar toch nog uit elkaar gaan?

Ik zeg niet dat dat altijd zo is, echt niet.
Tuurlijk zullen er voldoende mensen zijn met een compleet leven en dan voor een kind gaan, omdat laaste ontbrekende stukje in te vullen. Prima.

Maar persoonlijk vind ik het onverstandig om het completiseren van je leven af te laten hangen van een kind.

Tja dan hoeft niemand een kind te nemen, als je het 'risico' niet wil wagen. Want zoiets is áltijd een risico.
De enkelingen die hun kind niet graag zien zijn niet per sé diegenen die kinderen in het algemeen niet leuk vinden.
Dat is meer te wijten aan een disconnectie

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:13

unicorn_kiss schreef:

Ik begrijp je punt niet. Ik heb al eerder aangegeven dat de beslissing wel of geen kinderen naar mijn idee grotendeels een gevoelskwestie is. Je hebt wel een kinderwens of niet. Er kriebelt wel iets of niet. Die eierstokken gaan wel rammelen of niet.
Het hebben van kinderen brengt voor- en nadelen met zich mee die meespelen bij je keuze voor wel of geen kinderen. Maar die al dan niet klapperende eileiders spelen daarbij altijd nog de meest belangrijke rol en geven vaak de doorslag. Want niet klapperende eileiders maken dat je de nadelen meer ziet en wel klapperende eileiders laten je kijken naar de voordelen en doen de nadelen vervagen.
Ik moet echt de eerste vrouw nog tegen komen die geen nadelen ziet aan het krijgen en hebben van kinderen, maar die beslist geen kinderen te krijgen, puur en alleen omdat ze ze niet leuk vindt. Naar mijn idee is dat allemaal vrijwel altijd met elkaar verbonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:16

Leuk topic dit, alleen jammer dat er zoals altijd weer van die opdringerige mensen zijn die het tegendeel bij hoog en laag proberen te bewijzen.
Ik ben bewust kinderloos, zoals de meesten hier mss ook wel weten.
Ik ben zeer gesteld op mijn vrijheid, wil eten, slapen, douchen, uitgaan, dagje weg, boodschappen doen
wanneer ík dat wil, hier past geen koter in echt niet.

Grappig zoals iemand eerder in dit topic al aanhaalde, dat het er van jongs af aan nooit in heb gezeten, ik speelde met auto's, skelters en in de bouw. Poppen waren om te mollen.
Ach dan wordt je ouder, de bekende kreten 'wacht maar tot je ouder wordt het komt vanzelf' nou ik wordt met de dag ouder...maar er komt niets vanzelf. :P

Vriendinnen om mij heen werden jammerlijk zwanger, weg uitgaansleven, vrijheid en doen en laten wat je wilt, zitten nu opgesloten in huizen met een deprimerend huilend en energie zuigend kind.
Komen de deur niet meer uit, alleen voor de boodschappen en ook dat moet geregeld en georganiseerd zijn.
Gelukkig nog een andere vriendenclub over waarvan ik op mn blote knietjes bidt, dat zijn er ook niet aan beginnen, we hebben het zo leuk nu met zn allen, genieten van de vrijheid.
Zo zonde als er dan tóch een kennis besluit voor zoiets te gaan....Zo zonde!!

Om die reden wil ik ze dus niet, ook ben ik nogal gesteld op mijn lichaam, zie er graag leuk uit. Ik ben bijna 38 jaar maar velen geven mij die leeftijd niet, en dat wil ik graag zo houden :D Als ik soms leeftijdgenootjes zie, uitgeleefd, moe, grijs, ,rimpels(Uitzonderingen daargelaten moet ze nog wel tegenkomen)...dan vraag ik mij oprecht af hoe ze dr uit hadden gezien zonder zo'n druk leven met een energie zuigertje om je heen.

Duw mij geen kind in handen, ik weet mij dr echt geen raad mee, heb dit meer mensen zien zeggen in dit topic, dat zegt toch ook wel weer wat.
Ik mijdt verjaardagen waar energiezuigers rondrennen, (Ben net hersteld van een burnout)ben niet aardig tegen kinderen en doe liever maar dat ze lucht zijn, dan gaat er het minst mis. :+

Grappig detail van dit topic, de meeste bokkers die ik heb zien verklaren dat ze liever kinderloos willen blijven, vind ik de interessante gesprekspartners hier op bokt op de een of andere manier, zonder dat ik wist dat we iets gemeen hadden. ;)

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:16

Sim0ne schreef:
Ja, als een kindje in de supermarkt blij zwaait of hallo zegt, zwaai ik / zeg ik dat ook wel terug, ook al heb ik er soms helemaal geen zin in. Haha, dat kind moet ook weer niet het idee krijgen dat de wereld vol zure mevrouwen is.

Vol zure mevrouwen? Ik negeer het altijd.... 99% van de mensen kijkt al lachend en blij naar het kind en dan naar de moeder en/of vader. Dus het is gewoon goed dat ze ook leren dat niet iedereen leuk is.
Ik ben dan die 1 %. ;)

Wat mij wel heel erg opvalt hier in Belgie (Ardennen), het hele jaar ga ik naar de supermarkt en hoor ik eigenlijk niets kwa geblèr of geschreeuw of gejank.
Maar dan.... in de zomer of andere vakanties, wanneer de Ollanders komen......geblèr, gejank, geschreeuw (van kinderen en dan van de ouders die weer terug schreeuwen).....
Dan schaam ik me echt dat ik nederlander ben.... ;(
Kinderen zijn hier veel beter opgevoed.

Ook zo'n ergernis: vroeger gingen mijn (en andere) ouders naar vrienden, uit eten of whatever, en dan kwam er oppas.

Tegenwoordig moeten kinderen áltijd mee. Waarom..... :roll:

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:19

Oprtalj schreef:
unicorn_kiss schreef:

Ik begrijp je punt niet. Ik heb al eerder aangegeven dat de beslissing wel of geen kinderen naar mijn idee grotendeels een gevoelskwestie is. Je hebt wel een kinderwens of niet. Er kriebelt wel iets of niet. Die eierstokken gaan wel rammelen of niet.
Het hebben van kinderen brengt voor- en nadelen met zich mee die meespelen bij je keuze voor wel of geen kinderen. Maar die al dan niet klapperende eileiders spelen daarbij altijd nog de meest belangrijke rol en geven vaak de doorslag. Want niet klapperende eileiders maken dat je de nadelen meer ziet en wel klapperende eileiders laten je kijken naar de voordelen en doen de nadelen vervagen.
Ik moet echt de eerste vrouw nog tegen komen die geen nadelen ziet aan het krijgen en hebben van kinderen, maar die beslist geen kinderen te krijgen, puur en alleen omdat ze ze niet leuk vindt. Naar mijn idee is dat allemaal vrijwel altijd met
elkaar verbonden.

Zo denk ik er ook over ja
vooral dat laatste, goed verwoord :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:21

unicorn_kiss schreef:
Tja dan hoeft niemand een kind te nemen, als je het 'risico' niet wil wagen. Want zoiets is áltijd een risico.
De enkelingen die hun kind niet graag zien zijn niet per sé diegenen die kinderen in het algemeen niet leuk vinden.

Nee, zo bedoel ik het niet ;)
Tuurlijk een kind is altijd een risico, het is geen voorgeprogammerd dingetje dat je in kan stellen op al je persoonlijk wensen en behoeften.
Maar ik kom het nog genoeg tegen, stellen die een leuk leven hebben, maar er mist 'iets'. Ze gaan niet echt op onderzoek wat het nou precies is, maar een kind is de logische invulling van dat missende 'iets'.
En nadien blijkt het zwaar tegen te vallen, ze houden niet minder van het kind en zijn er niet minder blij mee...maar als je ze dan hoort is het wel 'als ik het over mocht doen dan.....'

Die mensen zagen een kind dus als logische verklaring voor het opvullen van een bepaalde leegte, terwijl het achteraf gezien andere oorzaken had...

Dan denk ik, had er bewuster over nagedacht en je niet mee laten slepen met wat je opgelegd wordt door de maatschappij en het gewenste plaatje.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:23

Chiqa schreef:
Leuk topic dit, alleen jammer dat er zoals altijd weer van die opdringerige mensen zijn die het tegendeel bij hoog en laag proberen te bewijzen.
Ik ben bewust kinderloos, zoals de meesten hier mss ook wel weten.
Ik ben zeer gesteld op mijn vrijheid, wil eten, slapen, douchen, uitgaan, dagje weg, boodschappen doen
wanneer ík dat wil, hier past geen koter in echt niet.

Grappig zoals iemand eerder in dit topic al aanhaalde, dat het er van jongs af aan nooit in heb gezeten, ik speelde met auto's, skelters en in de bouw. Poppen waren om te mollen.
Ach dan wordt je ouder, de bekende kreten 'wacht maar tot je ouder wordt het komt vanzelf' nou ik wordt met de dag ouder...maar er komt niets vanzelf. :P

Vriendinnen om mij heen werden jammerlijk zwanger, weg uitgaansleven, vrijheid en doen en laten wat je wilt, zitten nu opgesloten in huizen met een deprimerend huilend en energie zuigend kind.
Komen de deur niet meer uit, alleen voor de boodschappen en ook dat moet geregeld en georganiseerd zijn.
Gelukkig nog een andere vriendenclub over waarvan ik op mn blote knietjes bidt, dat zijn er ook niet aan beginnen, we hebben het zo leuk nu met zn allen, genieten van de vrijheid.
Zo zonde als er dan tóch een kennis besluit voor zoiets te gaan....Zo zonde!!

Om die reden wil ik ze dus niet, ook ben ik nogal gesteld op mijn lichaam, zie er graag leuk uit. Ik ben bijna 38 jaar maar velen geven mij die leeftijd niet, en dat wil ik graag zo houden :D Als ik soms leeftijdgenootjes zie, uitgeleefd, moe, grijs, ,rimpels(Uitzonderingen daargelaten moet ze nog wel tegenkomen)...dan vraag ik mij oprecht af hoe ze dr uit hadden gezien zonder zo'n druk leven met een energie zuigertje om je heen.

Duw mij geen kind in handen, ik weet mij dr echt geen raad mee, heb dit meer mensen zien zeggen in dit topic, dat zegt toch ook wel weer wat.
Ik mijdt verjaardagen waar energiezuigers rondrennen, (Ben net hersteld van een burnout)ben niet aardig tegen kinderen en doe liever maar dat ze lucht zijn, dan gaat er het minst mis. :+

Grappig detail van dit topic, de meeste bokkers die ik heb zien verklaren dat ze liever kinderloos willen blijven, vind ik de interessante gesprekspartners hier op bokt op de een of andere manier, zonder dat ik wist dat we iets gemeen hadden. ;)

Je hoeft dat voor een ander toch geen zonde te vinden?

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:25

Chiqa, jij doet nu alsof die mensen met kinderen echt een verschrikkelijk leven hebben. Maar dat is in jouw ogen. Misschien zijn zij er wel heel gelukkig mee. En waarom zou je het geluk van anderen willen tegenhouden, door te zeggen dat het zo zonde is? Dat je ervoor kiest om niet in te delen, okee. Maar dat blijft jouw kijk op de zaken.

Strorrum, volgens mij is het 'oppas' gedoe een beetje over omdat er zoveel verhalen in het verleden zijn geweest van dingen die mis gingen tussen oppas en kind. Mensen zijn voorzichtiger. Met als gevolg (kan nadeel zijn) dat mensen hun kinderen overal mee naartoe slepen. En dat meeslepen wordt volgens mij alleen gewaardeerd/getolereerd door mensen die zelf ook kinderen hebben.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:26

Kanelly schreef:
unicorn_kiss schreef:

Nee, zo bedoel ik het niet ;)
Tuurlijk een kind is altijd een risico, het is geen voorgeprogammerd dingetje dat je in kan stellen op al je persoonlijk wensen en behoeften.
Maar ik kom het nog genoeg tegen, stellen die een leuk leven hebben, maar er mist 'iets'. Ze gaan niet echt op onderzoek wat het nou precies is, maar een kind is de logische invulling van dat missende 'iets'.
En nadien blijkt het zwaar tegen te vallen, ze houden niet minder van het kind en zijn er niet minder blij mee...maar als je ze dan hoort is het wel 'als ik het over mocht doen dan.....'

Die mensen zagen een kind dus als logische verklaring voor het opvullen van een bepaalde leegte, terwijl het achteraf gezien andere oorzaken had...

Dan denk ik, had er bewuster over nagedacht en je niet mee laten slepen met wat je opgelegd wordt door de maatschappij en het gewenste plaatje.

Dat is waar en eigenlijk jammer, een kind is nog steeds een levensveranderende keuze, en om zomaar aan te nemen dat een kind de logische aanvulling is van het leven, is ook niet erg verstandig.