Abortus

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:07

Rienn schreef:
[q

Uitzonderingen daar gelaten :)

In geval van ernstige ziekte van het kind of ernstige afwijken, ben ik het ermee eens..
OOk in geval van verkrachting of stel dat de moeder kans heeft te overlijden in geval van uitdragen, moet je kijken wat de keus is

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:07

Echwel schreef:
Ik ben juist door ieder kind intelegenter geworden.
heb genezende gaven gekregen, kan waarzeggen en doorzie heel veel :D

Miscchien moest ik dan toch ook maar eens aan kinderen beginnen, bedoel, ik wil ook wel een gave hebben. :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:09

SamSter schreef:
[

Ja maar met 12 weken is het 6,5 cm dus is dat voor sommige mensen ook weer een mensje...
En met 12 weken kan je op de echo's ook al een mensje zien..
Dus waar stop je dan?

Als alle organen en ledematen ontwikkeld zijn dit is met een week of 14, en tegenwoordig weet je met dag 4 al dat je zwanger bent, dus tijd zat

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:11

Echwel schreef:
Rienn schreef:
[q

In geval van ernstige ziekte van het kind of ernstige afwijken, ben ik het ermee eens..
OOk in geval van verkrachting of stel dat de moeder kans heeft te overlijden in geval van uitdragen, moet je kijken wat de keus is

Maar wat is dan de grens? Gewoon de 24 weken die er nu voor staat?

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:11

Echwel schreef:
Als alle organen en ledematen ontwikkeld zijn dit is met een week of 14, en tegenwoordig weet je met dag 4 al dat je zwanger bent, dus tijd zat

Hoe dan?
heb je een ingebouwd apparaat in je hoofd wat met 4 dagen zegt dat je zwanger bent?
Meisje uit het andere topic wist het ok pas met 15 weken..
Je hoeft het niet zo snel te weten..
Kan ook sowieso 4 weken duren als je op je " periode " wacht..

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:13

SamSter schreef:
Echwel schreef:

Hoe dan?
heb je een ingebouwd apparaat in je hoofd wat met 4 dagen zegt dat je zwanger bent?

En daar bij komt ook nog eens dat niet iedereen het merkt. De een is kotsmisselijk en de ander heeft nergens last van. Het blijft lastig.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:14

Rienn schreef:
[

OOk in geval van verkrachting of stel dat de moeder kans heeft te overlijden in geval van uitdragen, moet je kijken wat de keus is[/quote]

Maar wat is dan de grens? Gewoon de 24 weken die er nu voor staat?[/quote]
Met 20 weken kunnen ze vruchtwaterpunctie doen, dus aan de hand daarvan kun je beslissen...
SamSter schreef:
[

Hoe dan?
heb je een ingebouwd apparaat in je hooft wat met 4 weken zegt dat je zwanger bent?

Je weet zeker als je onveilie seks hebt dat je een risico hebt, anders word je echt wel ongesteld, het zijn maar een miniem aantal vrouwen wat tijdens de zwangerschap ongesteld wordt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:16

SamSter schreef:

Als je een regelmatige cyclus hebt (en die heb je zeker als je de pil slikt) dan kun je het met 4 weken en een dag weten. De eerste weken krijg je graatiesj en voor nop, dus bij 1 dag overtijd ben je 4 weken plus een dag zwanger.
Je hebt sowieso nog een week wettelijke bedenktijd, nou... dan ben je 5 weken zwanger. Ik heb niets tegen abortus met 5 weken.

050206051012

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:18

Echwel, de vruchtwaterpunctie kan tegenwoordig worden uitgevoerd met de combinatietest, dus vanaf 13 weken. Na de 20 weken echo weet je helemaal waar je aan toe bent en dan hebben we het hier alleen over een foetus dat niet goed is, niet over een vrijwillige abortus. Dus ik vind dat ze best een 20 weken grens kunnen aanhouden, mits er problemen zijn met de foetus, anders mag van mij die grens omlaag :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:21

Quellian schreef:
Echwel, de vruchtwaterpunctie kan tegenwoordig worden uitgevoerd met de combinatietest, dus vanaf 13 weken. Na de 20 weken echo weet je helemaal waar je aan toe bent en dan hebben we het hier alleen over een foetus dat niet goed is, niet over een vrijwillige abortus. Dus ik vind dat ze best een 20 weken grens kunnen aanhouden, mits er problemen zijn met de foetus, anders mag van mij die grens omlaag :)

Volgens mij is er zelfs niet echt een grens om een bevalling in te leiden van een niet levensvatbaar kindje dat na de geboorte ernstig gehandicapt zou zijn of niet zelfstandig zou kunnen leven. Ik heb wel eens gehoord van iemand die helaas haar zwangerschap in heeft laten leiden op 27 weken, omdat pas toen bleek dat het kindje buiten de baarmoeder niet in leven zou kunnen blijven. Maar ik kan het mis hebben hoor!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:25

Delphi, ik weet het niet hoe dat zit, denk ook inderdaad dat het te maken zal hebben met wat voor afwijking. Als je bv een kindje krijgt met down syndroom, dan is het niet iets dat niet verenigbaar is met het leven. Maar een kindje met bv chromosoomafwijking nr 13, tja... die heeft geen overlevingskansen, dus dan kun je je zwangerschap wel uitzingen, het kindje zal het dan toch niet overleven buiten de baarmoeder, dus dan 'maakt het niet uit' wanneer de zwangerschap ten einde komt.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:25

Mindim schreef:
Ok voor jou is het een iets...Klaar
en voor een ander is abortus moord...Klaar

Als het allemaal zo simpel lag dan hoeven we deze discussie niet eens te voeren ;).

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:26

Inderdaad, als het voor iemand anders moord is dat is zijn of haar recht om zo te denken. Net zoals iemand anders moet respecteren dat het voor jou een ding is.

Snap niet dat mensen dat gewoon kunnen aannemen, inplaats van zo twee fronten waarbij beiden bijna niks kan zeggen

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:27

lesilla schreef:
Inderdaad, als het voor iemand anders moord is dat is zijn of haar recht om zo te denken. Net zoals iemand anders moet respecteren dat het voor jou een ding is.

Snap niet dat mensen dat gewoon kunnen aannemen, inplaats van zo twee fronten waarbij beiden bijna niks kan zeggen

Ben het wel met je eens, maar ik denk dat mensen een té sterke mening hebben over dit onderwerp.. Je bent voor of je bent tegen, er zit niks tussenin :n

Vayo

Quellian schreef:
Delphi, ik weet het niet hoe dat zit, denk ook inderdaad dat het te maken zal hebben met wat voor afwijking. Als je bv een kindje krijgt met down syndroom, dan is het niet iets dat niet verenigbaar is met het leven. Maar een kindje met bv chromosoomafwijking nr 13, tja... die heeft geen overlevingskansen, dus dan kun je je zwangerschap wel uitzingen, het kindje zal het dan toch niet overleven buiten de baarmoeder, dus dan 'maakt het niet uit' wanneer de zwangerschap ten einde komt.

Volgens mij ligt daar inderdaad het verschil. De afwijking bij haar kindje was niet verenigbaar met het leven en kwam pas met 26 weken aan het licht.

Biieniie

Echwel schreef:
SamSter schreef:
[

Ja maar met 12 weken is het 6,5 cm dus is dat voor sommige mensen ook weer een mensje...
En met 12 weken kan je op de echo's ook al een mensje zien..
Dus waar stop je dan?

Hier ben ik het niet mee eens. Nu kan ik niet over mezelf spreken. Ik heb altijd direct door als er iets mis is mijn mijn lichaam omdat ik nooit ziek ben o.i.d. zelfs niet verkouden. Maar de meerderheid om mij heen kwam er pas na 1,5 maand a 2 maanden achter..

Ik heb absoluut geen kinderwens, maar ik ben 20 en mijn vriend heeft die wel (niet nu maar wel in de toekomst). Om mezelf dan maar te laten steriliseren vind ik erg ver gaan want ik weet niet of mijn standpunt over 10 jaar bijv. veranderd is. Wel ben ik 2 jaar geleden zwanger geweest en heb in de 3e week een abortus gehad. Maar nogmaals, ik voel het direct als er iets mis is met mijn lichaam. Maar er zijn velen die dat niet hebben.

Ik ben absoluut tegen het in leven houden door middel van machines. Ook voor te vroeg geboren kinderen. Mijns inziens had het dan niet zo mogen zijn. Dus om te zeggen 'ja met 22 weken zijn er baby's die het overleven' vind ik niet OK. Dit is altijd met heel veel medische hulp. Iets wat ik niet ondersteun. (overigens ook niet met ouderen, mensen die hersendood zijn etc.)
Ik vind het dan ook een slecht argument om te zeggen dat een baby met 22 weken levensvatbaar is. Mijns inziens overleefd vrijwel geeneen baby dat zonder machinale hulp.

WEL denk ik dat in dat stadium de abortus foetus vriendelijker mag zijn. Het klopt inderdaad dat het kind het doorheeft dat er iets niet klopt en er gevaar dreigt. Ik ben van mening dat hier een andere methode voor gevonden moet gaan worden.

Nogmaals ik ben voor abortus en ook tot 22 weken. (dus de huidige wetgeving) echter vind ik wel dat de methode aangepast moet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:31

Chiqa schreef:
Adil18 schreef:
Inderdaad, en dat nodigt imo ook uit tot harde reacties....

Die opmerking 'moordenaars' is idd ver over de streep, kan mij herinneren dat dit alleen is gewaagd aan bv een officier van justitie, geen bokker.
En opmerkingen als ; ik ga Temmen mag niet van bokt :P

Weet je wat ik niet begrijp? Waarom zitten sommige mensen zo in over de opmerking 'homp cellen'
als jij daar voor kiest (ook nog misselijk wordt schijnt erbij te horen) dan is dat toch prima?
Kies jij dr toch voor dat je zo'n ding in je leven zet?
'Mogen' er dan ook nog vrouwen zijn die dit echt een van de verschrikkelijkste zaken in een mensen leven kan zijn? Je leven laten omvergooien, ruineren door iets wat totaal niet gewenst is of je geen raad mee weet?

Echt het is héél goed dat bokt niet beslist of abortus 'moord' is of niet, dat is al bepaald door de wet.
En het is héél goed dat dit er is, zie je het voor je dat ik moeder wordt??
Dát zou pas crimineel zijn ;)

Hannah_Menno schreef:
Ik vind het al knap dat ze van die foto's geen mensje kunnen maken. Wat zullen ze dan van zichzelf vinden?

Als ik dr zou uit zou zien zou ik toch ernstig gaan twijfelen aan mijn uiterlijk ^) Je zou dr maar zo belabbert uitzien

Tuurlijk mag je dat vinden, geen probleem. Das jouw mening. Maar jij gooit weer eens de knuppel in het hoenderhok met je ongenuanceerde posts. Je kan zoiets toch ook op een normale manier brengen? Waarom altijd zo lomp.

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:32

Ik persoonlijk vind het veel egoistischer om een kindje te laten komen, waar toch niet goed of slecht voor gezorgd zal worden.
Ik sta dan ook volledig achter mensen, die uit liefde het kindje weghalen, omdat ze beseffen dat het wegens omstandigheden niet mogelijk is om dat kindje te laten komen.

Ik kan maar niet begrijpen hoe mensen zo zwart-wit kunne zijn bij dit soort zaken....het is niet enkel pro of contra...bij iemand die met iedereen, onbeschermd, in bed duikt en dan zwanger wordt..mja...daar heb ik mijn twijfels over, maar toch ben ik blij als ze dan abortus plegen, want zo'n moeder wil je als kind toch niet?? Een moeder die enkel feest, je bij je grootouders dropt en geen aandacht aan je schenkt..

Mensen zouden minder hypocriet en aanvallend moeten worden wb dit thema. Iedereen mag zijn eigen keuzes maken, no matter what! Iemand dwingen om het kind te laten komen, is even nadelig als iemand dwingen om abortus te plegen!
Laat iedereen aub gewoon in zijn waarde, mensen weten vaak zelf wat best voor hen is, en moeten niet zomaar de hele wereld op de hoogte stellen van waarom en wat.

Persoonlijk denk ik niet dat ik abortus zou kunnen plegen, maar als er vroeger (zit nu 1 jaar van het afstuderen af) een ongelukje zou zijn gebeurd (neem de pil), dan zou ik toch voor abortus hebben gekozen. Klinkt mss wreed, maar ... ik weet dat ik er toen nog niet klaar voor was, nu ook nog niet ;), enja...punt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:33

Sophie_midas schreef:
Mindim schreef:
Ok voor jou is het een iets...Klaar
en voor een ander is abortus moord...Klaar

Als het allemaal zo simpel lag dan hoeven we deze discussie niet eens te voeren ;).

Nee, maar sommigen stellen het schijnbaar zo simpel.
De een vind het rot dat de term moordenaar wordt gebruikt of harteloos en de ander heeft moeite met de woorden parasiet, ding, klomp cellen en noem het maar. Respecteer elkaar dan in zoverre, dat je daar even rekening mee houdt. Dan wordt er nog steeds wel begrepen wat er wordt bedoeld.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:33

Sophie_midas schreef:
lesilla schreef:

Ben het wel met je eens, maar ik denk dat mensen een té sterke mening hebben over dit onderwerp.. Je bent voor of je bent tegen, er zit niks tussenin :n

Toch wel denk ik. Ik ben namelijk niet tegen abortus, maar vind het wel een erg iets. Je haalt toch een kindje weg. Dat vind ik heel erg, maar ik vind het nog erger dat je tegen je zin in verplicht een ongewenst kind ter wereld moet brengen. Nu heb je wel iets als adoptie, maar voor een kind lijkt het me ook niet altijd een pretje om zoals in sommige gevallen in meerdere pleeggezinnen te komen of om niet te weten wie je ouders zijn en dat je ook nog een afgewenst was. Ik zie abortus iets als uiterste noodoplossing. Als je geen kinderen wilt (op het moment) vind ik dat je er ook alles aan moet doen om niet zwanger te raken. Natuurlijk kan het mis gaan en dan is abortus een goede optie. Alleen zijn er, gelukkig, zeldzame gevallen van vrouwen die al meerdere abortussen hebben ondergaan en niet consequent omgaan met anti conceptie.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 04-03-10 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:34

Sophie_midas schreef:
lesilla schreef:

Ik denk dat er wel een grijs gebied is. Ik ben niet tegen, maar ook niet per definitie voor.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:35

Wetgeving gaat zich nooit uitspreken behalve over familiebanden en dan nog maar voorlopig over iets dat in de buik zit. Dus dat de wetgeving dat wel zal bepalen gaat niet op.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 04-03-10 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:35

Biebabeloeba schreef:
Ik sta dan ook volledig achter mensen, die uit liefde het kindje weghalen, omdat ze beseffen dat het wegens omstandigheden niet mogelijk is om dat kindje te laten komen.

Eigenbelang, want ja 'het komt nu even niet uit, mijn leven staat voorop, wil nog zoveel dingen doen en dat kan niet met een kind', tja... denk dat dat weinig te maken heeft met 'uit liefde een kindje weghalen'. Waar een wil is is een weg, waar geen wil is houdt de weg op.
De huidige wetgeving is tot 24 weken.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:41

Quellian schreef:
Biebabeloeba schreef:

Eigenbelang, want ja 'het komt nu even niet uit, mijn leven staat voorop, wil nog zoveel dingen doen en dat kan niet met een kind', tja... denk dat dat weinig te maken heeft met 'uit liefde een kindje weghalen'. Waar een wil is is een weg, waar geen wil is houdt de weg op.
De huidige wetgeving is tot 24 weken.

Waarom alleen eigen belang als dit beter is voor het kind. Vind het heel goed als men zich realiseert dat ze geen kinderen op kunnen voeden. Ik zou het ook niet kunnen. Ik weet dat ik nu het kind niet mee zou kunnen geven wat ik zou willen meegeven.

Dus ik zou het geen direct eigenbelang willen noemen. Sommigen kijken ook naar wat ze op dit punt in het leven een kind zouden kunnen bieden.

Als je weet dat je met een kind niet gelukkiger wordt, zal het kind dit ook mee krijgen. Bovendien vind ik echt dat je eigen leven voorop staat. Niemand anders die het voor je kan doen..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:46

Biebabeloeba schreef:
Ik persoonlijk vind het veel egoistischer om een kindje te laten komen, waar toch niet goed of slecht voor gezorgd zal worden.

Waarom dan niet uit liefde dat kindje in een gezin plaatsen waar het wel gewenst is en waar ze mooi kunnen opgroeien
Sophie_midas schreef:
lesilla schreef:

Nee hoor er is wel tussenin, echter als je door onvoorzichtigheid zwanger wordt heb je de consequenties te aanvaarden, als je dat niet kunt ben je niet volwassen genoeg om seks te hebben

Quellian ik wist niet dat je zo vroeg al kon laten nakijken, kennis van mij vroeger keeg een kindje met waterhoofd en open ruggetje die had het graag van tevoren geweten om de lijdensweg die haar gezin na de bevalling heeft gehad te voorkomen, de andere kinderen hebben echt moeten afzien die 4 weken dat het kindje geleefd heeft