Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juline

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:05

heb nog eens de eerste 2 pagina's gelezen en daar komt toch eigenlijk wel naar voren dat ts toen al wel dacht dat ze erg ver zou zijn. dus opzich niet zo'n hele schok

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:08

juline schreef:
heb nog eens de eerste 2 pagina's gelezen en daar komt toch eigenlijk wel naar voren dat ts toen al wel dacht dat ze erg ver zou zijn. dus opzich niet zo'n hele schok

Daarom verandert mijn mening ook niet, ik verwachtte al zoiets.

Veel anderen niet, blijkbaar.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:09

Citaat:
@ hypolyte: dat zijn gewoon verschrikkelijk moeilijke dingen. Ik ken een meiske die een absoluut ongewenste zwangerschap had (geen verkrachting, maar ze zat op een punt in haar leven dat een baby op zijn zachtst gezegd niet handig was), toch heeft ze het kind voldragen. Ze is een erg gelukkige moeder nu, beretrots op het kleintje, en er bleek veel meer mogelijk dan ze dacht.....
Je kan van te voren imo niet zeggen of een kind wel of niet gelukkig zal worden, of je wel of niet een goede moeder kunt zijn...... het blijft gewoon heel moeilijk.
@ annebe: ik begrijp je volkomen

Dat is ook absoluut zo, maar als ik zie hoeveel vrouwen er zijn die zichzelf een goede moeder vinden, maar waar ik dus echt diep ongelukkige kinderen zie, dan denk ik bijna, hadden ze het maar net als de TS gedaan. Niemand weet hoe hij/zij zal zijn als ouder, maar als de TS denkt dat ze het niet aankan, dan moet zij dus ook vrij zijn om daarin een keuze te maken.

Citaat:
Dat maakt het zo lastig om juist te kunnen "oordelen". Je staat niet in de schoenen van een ander, maar ergens in je achterhoofd twijfel je of een keuze die je in je leven maakt, de juiste keuze is.
TS is daarvan overtuigt.... En weet zich elke weer te verweren tegen soms best pijnlijke reacties, maar wie van ons weet hoe zij achter de computer zit of savonds in bed ligt.... Nobody..

Het is voor niemand een makkelijke keuze, maar voor de TS in ieder geval wel een duidelijke keuze. Ik hoop dat ze zich de nare reacties niet al teveel aantrekt, hoewel dat wel erg moeilijk zal zijn. Ik weet uit ervaring dat ik lang niet zo kalm en netjes had kunnen reageren op de dingen die hier door sommige mensen gezegd zijn.

Citaat:
Ik persoonlijk zou het niet meer kunnen met 17,5 week.......... maar dat is een gevoelsmatig en misschien wel hypocriet iets van mij want met 4 tot 6 weken is het me prima af gegaan.......

maar dan alsnog........ omdat het voor MIJ moeilijk zou zijn op dat aantal weken, hoeft dat niet te betekenen dat dit voor TS ook moeilijk zou moeten zijn

TS is heel duidelijk en stellig in haar mening..... en haar mening is NU NIET!! en eerlijk gezegd, al zou ze als reden geven dat ze nu de babymode niet leuk vind....... dan is dat haar goed recht, ze wil het NU NIET!

Mensen die dan pb's sturen met moordenaar ed vind ik laf!

IK zou het niet kunnen, maar dat neemt niet weg dat ik TS haar beslissing BEGRIJP en respecteer.......

Veel dingen in discussies gaan mis omdat een ander gewoonweg niet eens de moeite wil doen om te BEGRIJPEN....... dat wat voor de een belangrijk is, voor de ander dat niet is...... dat mensen nou eenmaal anders in het leven staan dan jij, en dat mensen nou eenmaal anders voelen dan jij, en dat mensen nou eenmaal anders denken dan jij.......

en echt geloof me er zijn mensen op deze aardbodem die echt heel anders zijn dan JIJ

sterkte TS!

Echt helemaal mee eens, mensen blijven maar preken, maar nemen niet de moeite om te luisteren en te proberen begrip op te brengen.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:10

Ik ken iemand die op 8 maand pas doorhad dat ze zwanger was... jaja ouders wisten van niets tot ze in bed lag te bevallen.
Dus ookal roepen mensen dat je het had moeten weten... niet iedereen heeft dezelfde symptomen, sommige zijn niet ziek en een vriendin van me is 2 weken geleden bevallen, de dag erna was ze weer op haar eigen gewicht...
Dus daar kan je echt in mijn ogen niet over oordelen of TS al dan niet vroeger had moeten doorhebben dat ze zwanger is.

@ Hyppolyte: je laatste zin... lijkt zoals de les filosofie, je snapt het of je snapt het niet.
Laatst bijgewerkt door Eponastable op 03-03-10 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:11

Mmm dat je stopt met de pil als je depressief bent is niet zo gek. Je gaat tenslotte opzoek naar de reden van je depressie. Misschien komt het wel door medicijnen en daar hoort de pil ook bij.

angy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:12

Alles is voorbij gekomen over de abortus, de timing, de pilgebruik en nog veel meer. Soms hartverscheurend en soms tenekromend.
Ik heb het verhaal van de TS gelezen en wat ik mis is een stuk nazorg voor jouw als persoon. Je lichaam is zwanger en je breekt het af en dat houd in dat je ook te maken krijgt met ontzwangeren. Dit kan lichamelijk nogal wat klachten/omgemak met zich meebrengen, je bent niet 1,2,3 weer de oude. Ook zal er een vorm van rouw aan de orde komen, je zal deze ervaring een plek moeten gaan geven. Neem afscheid van het kindje in wat voor vorm dan ook, neem de tijd om het te verwerken en zorg goed voor jezelf.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:16

angy schreef:
Alles is voorbij gekomen over de abortus, de timing, de pilgebruik en nog veel meer. Soms hartverscheurend en soms tenekromend.
Ik heb het verhaal van de TS gelezen en wat ik mis is een stuk nazorg voor jouw als persoon. Je lichaam is zwanger en je breekt het af en dat houd in dat je ook te maken krijgt met ontzwangeren. Dit kan lichamelijk nogal wat klachten/omgemak met zich meebrengen, je bent niet 1,2,3 weer de oude. Ook zal er een vorm van rouw aan de orde komen, je zal deze ervaring een plek moeten gaan geven. Neem afscheid van het kindje in wat voor vorm dan ook, neem de tijd om het te verwerken en zorg goed voor jezelf.

Yep....... je hormoonhuishouding veranderd WEER!! :) en mentaal krijg je ook echt wel een tikkie mee........

maargoed, ik schat TS zo in dat ze dat wel kan handelen....... ze heeft een weloverwogen beslissing gemaakt, en ze staat erachter. Dat scheelt alweer de helft :)

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:20

juline schreef:

Tuurlijk moet dat, wa dacht men anders? TS voelde zich "anders" sinds december ofzo. Mensen, we zijn MAART ondertss!
Ik snap de commotie niet, hoor en nog minder de gore lafaards die via pm hun ongegronde en harde woorden spuien!

TS heeft t al moeilijk genoeg, moet ze dit er dan ook nog es bovenop krijgen, omdat -zoals ik eerder al zei, HAAR beslissing niet binnen jullie kader past?!
Abortus mag én is legaal, dus waarom zo grof? Voor of tegen, de wet zegt het zo en niet anders!

Had ze t beter laten komen en verkocht voor veel geld :roll:

Lieve mensen, zij es redelijk, hé! Dit hoeft écht nie voor TS al dat negatief gesneer :(

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:24

Frats schreef:
Mmm dat je stopt met de pil als je depressief bent is niet zo gek. Je gaat tenslotte opzoek naar de reden van je depressie. Misschien komt het wel door medicijnen en daar hoort de pil ook bij.

Ja dat kan idd, maar om dan maar zonder te doen kom op zeg je hebt ook nog zoiets als condoom ;)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:25

Pfoeh, TS, moeilijke situatie, je bent al zo ver, het is al een mensje van 15cm groot. http://www.babybytes.nl/Zwangerschap/kalender/week/16
Na 5 miskramen kan ik uit de grond van mijn hart zeggen dat ik nooit een abortus zal laten doen, hoewel de op 1 na laatste wel opgewekt moest worden, geen pretje.

Heel veel sterkte de komende tijd.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:25

Alet74 schreef:
Ik heb veel bewondering voor TS.

Nou dat vind ik wel érg ver gaan :roll:
Geen kind willen en dan toch onveilige sex hebben en dan zwanger worden en kiezen voor een abortus.... :?

Wil niet zeggen dat ik denk dat het allemaal zo makkelijk is en is geweest en gaat worden voor de ts!

Maar blijf wel het gevoel houden dat de baby (helemaal op deze leeftijd) het grootste slachtoffer is. ;(
Ik ben trouwens niet tegen abortus hoor, maar vind het gewoon heel anders wanneer je dóór je bescherming heen zwanger bent geworden of bent verkracht of iets...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:26

Ik ben niet tegen abortus in bijzodere gevallen maar om nu een zwangerschap af te breken van, als ik het goed heb, 17 weken ......!
Je voelt zo'n baby al trappen met óngeveer 20 weken, dan vind ik het geen abortus meer hoor.
Het spijt me voor TS maar ik ben bang dat het je altijd blijft achtervolgen, zeker met eventuele volgende zwangerschappen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:28

Ja Marielle............. klopt, maar he......... er zijn mensen anders dan jij......

Ik dacht dat ik niet meer zwanger kon worden met mijn levensstijl en al wel helemaal 38 jaar........ dus toch!

en condooms helemaal prima, maar om elke vrijpartij op pauze te zetten voor het condoom....... is bij mij niet bevordelijk voor mijn libido!

TS dacht er misschien wat makkelijk over, maar TS is ook degene die de consequenties daarvan moet dragen........ ik denk dat onze lieve heer haar daar nu al genoeg voor straft, denk je niet??? dan hoeven wij niet nog eens wijsneuzerig daar een schepje bovenop te doen toch?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:32

Klopt het is allemaal al moeilijk genoeg,laten we het niet erger maken.Het is nou èènmaal gebeurd en het is niet meer terug te draaien.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:38

Nee dat weet ik ook.
Snap ook wel dat ze stopte met de pil als je depresief bent, alles probeer je tenslotte
Maar TS wilde zoiezo al niet zwanger worden dan moet je er gewoon alles aan doen om het te voorkomen ;)
Of elke maand voor de zekerheid toch een test doen omdat je een grotere kans hebt op zwangerschap.
Maar goed ik struikel dus vooral over het feit dat het kind al 17.5 weken is straks als het gebeurd en tja ik vind het gewoon niet kunnen, mijn mening.

wil TS nogmaals veel sterkte wensen de komende tijd, het zal allemaal niet makkelijk worden.

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:39

Pff wat een vervelende situatie zeg.
Ik heb alleen de Reacties van de Ts in het topic gelezen maar ik vind het juist knap dat je voor abortus kiest.
Je moet geen kinderen willen/krijgen als je je kind geen stabiele thuissituatie kan bieden.
En tsja met de pil stoppen en sex hebben is niet goed te praten maar gebeurd is gebeurd, dat je ervan geleerd hebt is het belangrijkste.

Sterkte de komende dagen, weken!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:45

marielle231 schreef:
Maar goed ik struikel dus vooral over het feit dat het kind al 17.5 weken is straks

En daar maak je dus een denkfout. Het is geen kind, het is geen baby, het is een foetus.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:45

marielle231 schreef:
Nee dat weet ik ook.
Snap ook wel dat ze stopte met de pil als je depresief bent, alles probeer je tenslotte
Maar TS wilde zoiezo al niet zwanger worden dan moet je er gewoon alles aan doen om het te voorkomen ;)
Of elke maand voor de zekerheid toch een test doen omdat je een grotere kans hebt op zwangerschap.
Maar goed ik struikel dus vooral over het feit dat het kind al 17.5 weken is straks als het gebeurd en tja ik vind het gewoon niet kunnen, mijn mening.

wil TS nogmaals veel sterkte wensen de komende tijd, het zal allemaal niet makkelijk worden.

morning after is zelfs ook vrij verkrijgbaar.... ;)

incaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:49

Kaja schreef:
incaro schreef:
Dit topic was een verzoek om hulp en steun van de TS en geen verzoek om een discussie.
Men is verzocht de ontstane discussie elders op Bokt voort te zetten....dat ook doen is een andere zaak.
Mosterd na de maaltijd...want?

Dit is een discussieforum.... Het is niet allemaal pappen en nathouden...

Mosterd na de maaltijd, aangezien ze nu de regels in acht neemt... helaas is ze daar ruim 16 weken te laat mee...

Fouten maken we allemaal, maar.... dat vind ik voor nu een letterlijke en figuurlijke dooddoener...
Ik heb al eerder gezegd dat ik haar het allerbeste wens, ik wil haar niet veroordelen en natuurlijk is het haar keus en van niemand anders... maar terugkomend op het feit dat dit een discussieforum is en TS een beladen onderwerp heeft aangehaald, kun je niet veel anders verwachten...

Het is wellicht handiger om expliciet te schrijven wat je bedoelt in plaats van uitsluitend 'mosterd na de maaltijd' toe te voegen aan een opmerking die met iets totaal anders te maken heeft, maar waar je door een opmerking toe te voegen een eigen draai/betekenis aan wilt geven.

TS vraagt om steun en hulp, maar omdat Bokt een discussieforum is moeten we koste wat het kost een discussie voeren, zelfs als er door een Moderator gevraagd wordt de ontstane discussie elders voort te zetten?
Dit laatste bedoel ik in algemene zin, dat moge duidelijk zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:49

marielle231 schreef:
Nee dat weet ik ook.

IK en JIJ zouden dat niet kunnen.......... IK zou het ook niet kunnen........ Dat weten wij van onszelf :) dat zijn WIJ :)

TS kan het blijkbaar wel....... en dat is haar goed recht :) Wij zijn haar niet :)

Ik wens ts heel veel sterkte toe, want ik kan begrijpen dat ze er nu en in de toekomst nog veel aan denkt........ Dat wij vinden dat het niet kan, betekend niet dat TS vind dat het niet kan :) onze mening, wat wij vinden in deze is niet van belang...... wij zijn niet zwanger :) TS is dat wel, en zij wil het niet........

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:51

superwoman schreef:
morning after is zelfs ook vrij verkrijgbaar.... ;)

En die werkt ook niet altijd. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:08

Wat een moeilijk verhaal... Elke vezel in m'n lichaam ademt onbegrip en boosheid. Ik ben op zich niet tegen abortus hoewel ik het zelf behalve in extreme gevallen niet zal kunnen.

Wel ben ik fel tegen op de lange termijn waarop men in Nederland nog abortus kan doen. Met 16 weken konden ze bij mijn zoontje al zien dat het een zoontje zou worden.

Met 17,5 week duimen ze al in je buik, kan je al met ze spelen door een hand op je buik te leggen waar ze dan tegenaan gaan liggen of tegenaan schoppen, op dat moment is er al een karaktertje gevormd (en mensen die niet zwanger zijn geweest en het puur zien als 'foetus' zullen zeggen van niet, maar al op die termijn zijn geen twee babies hetzelfde)...

Eigenlijk heb ik heel sterk het gevoel; als je dan zo zeker bent van je keuze en het ziet als een klompje cellen, heb dan ook het lef om die echo te bekijken. En weet je waarom?

Voorlopig kan je jezelf 'voor de gek houden' door te denken; het is nog niks, het is een klompje cellen, geen mens, het is geen moord want het is nog niks...

Maar als jij over een aantal jaar wel bewust aan kinderen besluit te beginnen of iemand in je omgeving is zwanger en je komt er dán achter hoe een foetus er met 17,5 week uitziet... Dan krijg je dat wat je nu in het zand aan het stoppen bent heel erg hard terug.

Als jij besluit een abortus te doen... dan ben ik niemand om daar wat van te zeggen. Maar weet dan PRECIES wat je doet en wat je weg laat halen, want echt, anders wordt je er later door ingehaald en dan is er geen enkele weg terug meer.

Dan kan je beter nu je kindje bekijken en weten waar je afscheid van neemt met het risico dat je er tóch verliefd op wordt. Ik denk dat dat je psychische welzijn uiteindelijk alleen maar ten goede komt. In die zin moet je verder kijken dan deze zwangerschap.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:12

wauw Rock wat een geweldige post, hier neem ik echt mijn pet voor af.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:13

ik denk dat ik Rock haar gevoel met betrekking tot de toekomst hier wel heel erg in kan volgen......... Maargoed, dat zij Rock en IK :D

dat hoeft niet TS haar gevoel te zijn......

De pest in dit verhaal is dat TS al zo ver in de zwangerschap is........ had het prutteltje 6 weken geweest, dan had niemand daar moeite mee gehad.......

misschien ergens hypocriet, dat snap ik :D ......... moeilijke materie dit aan de ene kant.......... aan de andere kant ook weer niet, want TS weet wat ze wil :) en daar kan je alleen maar respect voor hebben......

stom dat gevoel en besef zo vreemd naast elkaar kunnen liggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:15

Dat is voor mij inderdaad een groot punt Kim, ze is al zo ver in de zwangerschap! Het kindje is al enorm groot, en ik weet inmiddels hoe zo'n kindje ter wereld komt... en dat kan je aan de ene kant maar beter niet weten...