Wie heeft er nog meer een gave ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:21

Ik vind het ook raar dat de prijzen enorm verschillen bij het krijgen van een reiki graad,vind het ook vreemd dat er geen boeken over zijn.Is dat omdat men er dan geen klanten meer door krijgt?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:49

Ik heb ook wel iets, maar weet niet wat het precies is. En ben nog nooit iemand anders tegengekomen die het herkent. Misschien hier?

Zowiezo heb ik een sterke intuitie en voel mensen en dieren aan. Echt communiceren is het niet, wel aanvoelen dus. Mijn zoon heeft dat ook (die is 8) en die communiceert op een manier wat de meesten niet begrijpen. Hij houdt regelmatig geitenvergaderingen op de kinderboerderij. Dan zitten en liggen ze allemaal binnen 5 minuten om hem heen. :D

Ik voel stemmingen en heb bijv toen ik zwanger was met een klant heel duidelijk aangevoeld dat hij niet pluis was, hoewel er qua gedrag niets van te merken was. Meneer was heel kalm en gewoon. Alleen ik vertrouwde hem totaal niet. Nekharen gingen overeind staan, dat gevoel. 2 dagen later was hij er weer toen ik er niet was en heeft mijn collega aangevallen.

Wat ik verder heb is dat ik mensen echt kan voelen. Ik weet niet waarom of hoe. Ik voel de betreffende persoon dan onder mijn huid. Soms weet ik wie het is, kan ik dat voelen of merk ik het door mijn dromen wie het is. Soms weet ik het niet, ben dan onrustig omdat er een onbekende energie in mijn lijf zit. Zo voelt het. Als ik een persoon voel, is het vaak zo dat er dan iets bijzonders met die persoon aan de hand is. Ik heb het o.a. met 2 personen die in Amerika wonen en mij niet eens kennen. Als ik dat dan voel en ga googlen op hun naam (ja het zijn VIPs) dan blijkt bijv dat ze die dag in Nederland aangekomen zijn of in Engeland zitten. In elk geval een stuk dichterbij dus. Ik kan het niet verklaren. Heb 1 van deze 2 personen echt ontmoet 2 keer en beide ontmoetingen waren ook heel gek. De persoon in kwestie raakte bij zijn ontmoeting met mij nogal van zijn stuk, verlegen bijna en ik zag een heel ander persoon dan de andere mensen ter plekke. De persoon van wie ik weet dat hij werkelijk is en niet die iedereen denkt dat hij is. Het waren bijzondere ontmoetingen. Dat gaf de persoon zelf ook aan :o

aikon

Re: Wie heeft er nog meer een gave ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:20

Ik denk dat je het hebt over ziel herkening, zo klinkt het. Ik geloof dat bepaalde zielen bijelkaar een zielengroep zijn. en deze staan op een vereemde manier met elkaar in contact. Ala celestijnse belofte, van james redfield. Er zit een kern van waarheid in.

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:56

marleen_usar schreef:
Ik vind het ook raar dat de prijzen enorm verschillen bij het krijgen van een reiki graad,vind het ook vreemd dat er geen boeken over zijn.Is dat omdat men er dan geen klanten meer door krijgt?

Reiki heb je ook in verschillende vormen , je kan het ook maar een beetje hebben ( dat gevoel dan ) en dan rekenen ze er minder voor omdat ze denken dat ze het kunnen maar ze kunnen het niet , heb ik ooit van iemand gehoord die gedachte kon lezen en dus naar veel verschillende reiki mensen is geweest en gewoon de hele tijd vragen heeft gesteld ( wel handig weet je altijd of iemand liegt of niet :p )

maar zo zit het dus meestal

Yaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:18

hee
ik heb ook een soort gave
noujaa iemand die dat kon ging tarrot kaarten voor mij leggen en die vertelde dat ik een gave heb die nog niet goed ontwikkeld (omdat ik nog maar 13 ben) is maar dat ik er heel erg voor open staat zo kan ik bijvoorbeeld van een onbekende foto zeggen wat er met die gene is en of hij bijvoorbeeld kinderen heeft en hoe die er uit zien
het klinkt heel vreemd inderdaad
maar ook kan ik als ik iemand zijn hand vast heb en die sterk aan iets denkt of iets dat hem dwars ziet kan ik ook dat zien niet meteen duidelijk maar bijvoorbeeld : mijn vriendin heeft een familie lid dat weg moest en dat ze heel erg mist dat zit in een groot huis ik zag dus een beeld dat zij over een straat liep en toen kwam dus een heel groot huis te voor schijn en daar kwamen dus tranen uit het is dus niet duidelijk maar dat soort dingen kan ik dus
(a)

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 01:26

Cinnepin schreef:
reiki is geen gave, dat kan iedereen leren, mn tante doet t, ook via de telefoon

M'n ma&tante hadden daar lessen voor gevolgd. Dat kan idd iedereen leren. Ik heb t zelf een keer geprobeerd je voelt je handen dan heel raar tintellen.

@Aikon: Die hand voelde wat warm aan.. of gewoon neutraal dat je gewoon alleen wat druk voelt. Over een slaapverlamming is weinig bekend omdat er weinig mensen zijn die, die klachten hebben (of t misschien niet eens weten omdat ze denken dat het een droom is). Wel stom dat een HA gelijk zegt dat het door spanning/stress komt. Ik heb het zelf eigenlijk nooit tegen de huisarts gezegd omdat m'n familie me al niet serieus neemt. Dat van die jachtkamer klinkt wel eng, zag je daar die dieren ofzo (als geest)?.

@Yaraa: Wel knap als je dat kan, maar lijkt me aan de ene kant wel moeilijk als je dingen kunt zien die andere mensen niet weten enz.

Geloven jullie in die programma's op t.v (het zesde zintuig)? Ik heb er zelf een paar keer naar gekeken maar denk dat het meer voor de kijkcijfers is.

Yaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:44

@elmiran dankjee het is ook wel moeilijk

haha nee niet echt hoor ik denk dat er wel iets van waar is maar inderdaad het is echt eerder een kijkcijfer cannon dan dat het echt is

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:29

Met dat soort progamma's denk ik het mijne. Ziet er leuk uit, of het echt is.......weet nie.

@ elmiran, mijn familie is gelukkig wel open over dit soort zaken, die nemen ha's weer niet serieus. _O- Wat die jachtkamer betreft, het is pas sinds kort in gebruik als jachtkamer. in een ver verleden zijn daar mensen gemartelt. Er hangt daar een kwaad aardige sfeer. Heeft niets te maken met de dode beesten die er nu hangen en staan. Het is de ruimte zelf. Oude gebouwen (hout of steen) nemen door de jaren heen energieen in zich op, zoals een spons water, en mensen die er voor open staan (bewust of onbewust) voelen dat. Er word dan vaak gezegt dat het er spookt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:48

Vanmiddag zat ik in de auto en toen hoorde ik de stem van Tom Tom,terwijl ik die niet mee had.Ze zei bij de volgende afslag rechts af, dat klopte ook.Toen dacht ik he das handig,dan heb ik hem misschien niet meer nodig? Maar helaas bleef het bij 1 keer.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 10:43

marleen_usar schreef:
Vanmiddag zat ik in de auto en toen hoorde ik de stem van Tom Tom,terwijl ik die niet mee had.Ze zei bij de volgende afslag rechts af, dat klopte ook.Toen dacht ik he das handig,dan heb ik hem misschien niet meer nodig? Maar helaas bleef het bij 1 keer.

haha, jammer.. Anders kon je je tomtom weet terug brengen :P lekker geldbesparen

Ik wist niet eens dat dit topic nog in leven was :+

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:49

Ik heb de laatste weken steeds geluid uit de tuin als of hier iemand loopt, mijn jongste hond is dan ook onrustig. Kijk ik de volgende morgen in de tuin(er lag toen nog sneeuw), geen sporen in de sneeuw :? Geen mensen sporen of katten sporen bij de buren, snap er geen hout van. Voel me niet echt veilig. Het gekke vind ik dat een hond van mij ook onrustig is en s'avonds dan naar buiten staart en gromt. Iemand anders ook ervaring met gevoelige dieren?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:24

Ik zei eergister al dat Sven Kramer geen goud ging winnen,want er zou iets gaan gebeuren.Ik dacht zelf dat hij zou vallen,maar het werd dus een fout in de baan.Zat niet helemaal goed,maar toch.Krijg het helaas niet in details binnen.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 10:03

aikon schreef:
Ik heb de laatste weken steeds geluid uit de tuin als of hier iemand loopt, mijn jongste hond is dan ook onrustig. Kijk ik de volgende morgen in de tuin(er lag toen nog sneeuw), geen sporen in de sneeuw :? Geen mensen sporen of katten sporen bij de buren, snap er geen hout van. Voel me niet echt veilig. Het gekke vind ik dat een hond van mij ook onrustig is en s'avonds dan naar buiten staart en gromt. Iemand anders ook ervaring met gevoelige dieren?

Mijn poes doet het ook heel erg vaak :s
Ik had al het gevoel dat er iemand liep en dan gaat mijn poes ook nog zo raar doen..

Het enge ervan is dat mijn poes en ik ons alleen zo voelen als we alleen thuis zijn.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:25

mijn poes doet het ook, ook toen geen sporen erna. Zij ziet dan letterlijk 500 meter verderop een andere kat lopeb := Laatst was er een kat op het dak en toen brak de hel los. Soms is er ook onverklaarbaar lawaai (alsof er iets op het dak loopt, maar dat was niet het geval) en gaa ze weer loeren uit het raam. maar mijn kat is een geval appart, een echte ongeluks kat :j

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:15

@lifaya hhhhmmm, ongeluks kat, tijd voor een beschermende talisman?
@feno Ik woon alleen, naja met veel huisdieren, mijn oudste hond had het ook. Nu niet meer te oud geworden denk. Mijn middelste hond heeft het weer niet. Soms heb ik het idee dat truus mijn kipje het ook heeft, of ze is bijziend kan ook nog.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:28

Hahaha geloof me ze is een ongeluks kat, ze is zwart, op de 13e van september geboren, 2001. 2 dagen na het WTC dus. Daarbij is haar moeder overreden toen zij en haar broertje maar enkele weken oud waren. Zij heeft sinds 2 jaar een gescheurd kruisbandje gekregen, wat zelden voorkomt bij katten, dus geopereerd, heeft ze dat nepkruisbandje ook weten te scheuren. Bij de 2e operatie heeft ze een zenuwbeschadeging aan haar rug gekregen. Ze loopt nu als een dronken kat en rent als een konijn. Haar broertje heeft sinds een half jaar OOK een gescheurd kruisbandje. hij is gelukkig redelijk goed genezen. Wij zijn de enige mensen in de hele regio die een kat hebben met een gescheurd kruisbandje, laat staan 2 katten :+ Ik geloof in pech :')

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:24

Dan is het idd een ongelukskat. Wel apart van die gescheurde kruisbandjes, weet je niet hoe ze er aan komen? Misschien is het erfelijk?.

Een van onze katten staarde af en toe heel eng voor zich uit. Meestal als hij zo deed werd ik er bang van := omdat ik dan t gevoel had dat we niet alleen waren in die kamer. S'avonds hadden onze katten (we hadden er toen 15 ofzo) meestal een vergadering := dan zaten ze met z'n allen buiten was wel apart om te zien. Dieren schijnen eerder geesten te kunnen zien/voelen omdat hun zintuigen sterker zijn. Toen ik bang werd om in t donker de paarden te voeren nam ik ook altijd de hond mee.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:27

marleen_usar schreef:

Haha dat zou echt handig zijn. Scheelt een hoop geld.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:33

Ja dieren zijn mooie wakers, ze zien vaak meer dan wij. Had de katten vergadering wel eens willen zien.
@lifaya, ja echte ongeluks beestjes, alleen voor hun zelf of........................

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:37

elmiran schreef:
Dan is het idd een ongelukskat. Wel apart van die gescheurde kruisbandjes, weet je niet hoe ze er aan komen? Misschien is het erfelijk?.

Een van onze katten staarde af en toe heel eng voor zich uit. Meestal als hij zo deed werd ik er bang van := omdat ik dan t gevoel had dat we niet alleen waren in die kamer. S'avonds hadden onze katten (we hadden er toen 15 ofzo) meestal een vergadering := dan zaten ze met z'n allen buiten was wel apart om te zien. Dieren schijnen eerder geesten te kunnen zien/voelen omdat hun zintuigen sterker zijn. Toen ik bang werd om in t donker de paarden te voeren nam ik ook altijd de hond mee.

Kruisbandjes scheuren is niet erfelijk, puk heeft haar linkerpoot gescheurd en figaro zijn rechterpoot :Y)
Verder zijn zij meer degene die pech hebben, en ik :+ Al mijn posters zijn door puk van de muur gerukt,
vele slapeloze nachten, heb puk zelfs uit moeten laten toen ze nog niet alleen naar buiten mog :') nou
dan schaam je je wel een beetje hoor als je met een kat aan de lijn loopt := Puk zit nu altijd het liefst
voor het raam op de vensterbank in mijn kamer, alsof het zo interesant is daar buiten of alsof ze waakt :P

Puk was overigens wel een echte killerkat toen ze nog vrolijk rond huppelde :P Overigens staart puk ook echt
heel eng, soms staart ze uren naar mij snachts, ben eens wakker geworden en ben me echt doodgeschokken
omdat ze op mijn borst zat en me echt te diep in me ogen aankeek :=

Maar wel appart dat jouw katten een "vergadering" hielden! (denkt aan Minoes) lijkt me ook doodeng hoor aan
de ene kant..

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:41

@lifaya misschien is puk wel je beschermgeest in katten gedaante. Maar dat van je poosters, vond puk ze niet mooi?

Is het verder rustig bij iedereen? Geen gekkig heden? Ik blijf met een angstig voorgevoel lopen dat me niet los wil laten. Toch eerst afwachten hoe en wat.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:48

Puk begon daarmee toen ze 24-7 in mijn kamer zat, vanwege haar operaties enzo, mocht geen trappen lopen en niet naar buiten. Moet zeggen dat de posters ook niet echt mooi waren, waren allemaal rappers etc nog uit de hitkrant := heb toen zelf de posters er maar afgehaald, want veel was er niet van over en ik vond het ook erg storend worden. maar puk slaapt wel elke nacht bij me, en we hebben een zeer sterke band, ik kan letterlijk alles met haar doen wat ik wil, ze heeft me nog nooit echt uit woede ofzo pijn gedaan. Soms is ze wat speels maar who cares. Wat ik wel heel vreemd vind bij haar, wat niet vaak voorkomt, denk 1 x in de maand, is dat ze opeens héél angstig word, ik pak haar dan op en dan schiet ze een meter de lucht in, hoge rug, angstige ogen, terwijl ik dan niks verkeerds doe. na een paar minuten geruststellen is het weer goed, maar ik blijf het raar vinden. Gewoon opeens uit het niets... net alsof ze in brand vliegt ofzo.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:55

Zeker vreemd, kan me niet herrineren dat mijn besten zo iets deden. Heb toch al veel gieren om me heem gehad sinds ik op deze wereld ben. Soms heb ik het idee dat onze eerste hond af en toe bij me is, op momenten dat het ff niet lekker gaat met me. Deze hond was 5 maand oud voor ik geboren werd en hebben 16 mooie jaren mee gemaakt. Met ups en downs, maar wie niet?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:23

Ik ben een paar dagen weg en heb niks mee gemaakt,wel erg gedroomd maar alleen maar positief.Alles wat ik droom of mee maak heeft te maken met een positieve wending in mijn leven.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:44

Ik heb eergisteren wat mee gemaakt. Ik hoorde een krassende kraai dus ik keek om me heen want het leek alsof ie dichtbij was. Toen ik naar boven keek zag ik twee kraaien op t dak (deel van t dak is van glas ofzo dus dan zie je ze zitten) toen ik m'n collega riep begonnen ze op t dak te tikken. M'n collega zei dat het ongeluk brengt, dat het betekend dat er iemand dood gaat of ziek word. Volgende dag had een andere collega ineens koorts.

Gisteren zat ik op marktplaats te zoeken naar spullen voor paarden in de buurt. Zie ik ineens een foto van een kat. Voelde me wat raar, en begon ineens te huilen toen ik de foto groter bekeek. Heb zoiets nog nooit gehad. Hij moest weg omdat de eigenaar ziek is las ik later. Ik heb er altijd heel makkelijk over gedacht als mensen een kat aanboden dacht ik je kan niet alle dieren in huis nemen, maar bij deze kat had ik echt t gevoel dat als ik een eigen huis had gehad ik hem zo op was gaan halen. Helaas woon ik nu op kamers, en zijn huisdieren verboden.
Laatst bijgewerkt door elmiran op 26-02-10 19:53, in het totaal 2 keer bewerkt