Hooimadam
http://www.hooimadam.com/?sid=8g0ai7bjc ... nc2&Lng=nl
Makkelijker op te bergen als een hooikist maar kookt hetzelfde. Ideaal voor stoofpotten, soepen enz.
Ons houtkacheltje ( want klein huis dus kleine kachel) bewust uitgezocht met ovengedeeltetje. En erop net plaats voor een kleine fluitketel, pannetje. We kunnen een grote broodvorm erin kwijt. We hadden graag groter gehad zodat we ook ovenschalen erin kunnen doen. Maar daar is onze kamer echt te klein voor. Een Aga is ons ideaal, maar helaas waar we nu wonen niet te doen.
Kipjes in legstaking is volledig logisch hier. Net op vakantie geweest waardoor ze drie weken elders hebben verbleven. Dan weigeren ze te leggen altijd. Daarnaast zijn de goede legsters in de rui, dus leggen niet. Drie jonkies nog niet aan de leg en twee bejaarden die niet meer leggen. Dus geen eieren daardoor. Een of twee echte legkipjes lossen dit probleem op voor ons.
die leggen door en ruien in een andere periode dan de andere dames.
en dan is het aan deze kant van Balen nog het laagste gelegen... Keiheuvel enz is enkel zandbergen en dennen.
) dus lijkt me leuk om ook naar mijn 'roots' te gaan. Maar ben bang dat die tocht me toch te lang gaat worden, ook voor Raya en naar Polen is nog 'veilig' binnen de EU... Roemenië in en weer uit heeft heel wat meer voeten in aarde ben ik bang en of ik dat in m'n eentje wil en kan... Eerst maar zien dat ik heelhuids in Polen kom.. of eigenlijk.. dat ik heelhuids 3 weken door Nederland en/of Duitsland kan trekken. Moet eerst nog zien of Raya überhaupt wel geschikt is voor zoiets, zo'n paard moet het mentaal wel trekken om alleen op pad te gaan. Zit wel te denken of het wat zou zijn om m'n gezelschapshet tegen die tijd mee te nemen als handpaard maar lijkt me weer zo'n gedoe... aan de andere kant, als ik dan deze meid zie:
Ik moet hem bewonderen voor zijn volharding, want in de praktijk is dat eentje rechts, eentje satelliet spelen

mocht het nodig zijn even opwarmen op gas en eten.