Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:18

Hier gaat het ook weer even niet zo, die rotspanning, komt omdat ze hier aan het klussen zijn en ik steeds schrik van de boor in de muur (een hoop herrie) Hoop dat ze zo klaar zullen zijn zodat ik me wat kan ontspannen, ga zo een komedie kijken.

Digiknuffel :(:) voor iedereen die het nodig heeft.

Anoniem

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:49

Een knuffel voor jullie beiden!

PW: wat wist je behandelaar dan niet meer? Hoe nu verder?

CIV: Verbouwen levert helaas altijd wel spanning op, hopelijk kun je nu lekker genieten van je komedie!

Ik heb net hardgelopen, ging wel lekker. Was wel koud!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:13

Ik heb toch maar de huisarts gebeld voor mijn darmen. Hij vermoede het prikkelbare darm syndroom. Lekker dan..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:10

Angela, wat vervelend :(:) gaan ze het nu onderzoeken? Groeien je caafjes nog goed?

Ik heb een hele drukke dag achter de rug *zucht*, vandaag gewerkt, er kwam een leverancier bij me langs wat me meer tijd kostte dan ik had gedacht. Ze wilde nog wat andere mensen zien (handjes schudden) maar we kwamen nogal in tijdnood dus ik heb er een flinke pas in gezet om overal op tijd te komen, ze hoefde vanavond niet naar de sportschool zeiden ze zelf :P Al met al was het vermoeiend. Snel naar huis gereden waar mn vriend al zat te wachten met het eten, na 25 min weer terug in de auto en naar de winkel (was vaste klanten avond met leuke kortingen) ze hebben veel vaste klanten, we hebben een uur bij de kassa gestaan :roll: , om 20 uur weer thuis. Snel naar mn pa om te douchen en nu zit ik dan toch eindelijk, zucht, het was een vermoeiende dag, zo moet ik er niet teveel hebben. Nou en nu kotst mn kat ook nog alles onder, feest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:30

Wat een hectische dag CIV! Bah, die moet je inderdaad niet teveel hebben.

Ik ben druk bezig met het regelen van het sarah-feest van mijn schoonmoeder. Niemand regelt iets, dus doe ik het maar. Vind het wel leuk hoor, maar ik baal ervan dat haar eigen zonen zo laks zijn. We gaan in januari een weekendje weg met z'n allen. Vind ze vast wel leuk denk ik.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 04:07

Angela: Hopelijk heb je 'gewoon' een virusje en niet het prikkelbare darm syndroom. Vind het wel een beetje vreemd dat ze dat door de telefoon vaststellen?

CIV: Drukke dag gehad gisteren. Nu nog één dagje dan heb je weekend. Heb je een druk programma? Pas goed op jezelf.

Voor jullie allebei :(:)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 04:20

Met mij gaat het echt niet lekker.
Slapen blijft een probleem en overdag ben ik suf van de medicijnen. Ik heb mijn afspraak bij de arts maar een week naar voren gehaald, want ik trek het zo niet. Verder is mijn stemming echt heel slecht en ik weet niet waar het door komt. Het heeft invloed op de situatie thuis, ik merk dat mijn vriend er moeite mee heeft, wat ook wel logisch is natuurlijk.

Dinsdag bij mijn behandelaar was mijn vriend ook weer mee. Ik heb veel moeite met bijvoorbeeld een knuffel van hem te accepteren enz. Mijn behandelaar wist niet zo goed wat hij hierin voor ons kan betekenen. Het is volgens hem iets wat ik zelf moet veranderen, alleen weet ik niet hoe :? Dinsdag hebben we weer een gesprek. Verder ben ik al die gesprekken even een beetje beu aan het worden. Ik denk dat ik er de laatste tijd even teveel van heb gehad.

Nou ja, lekker gaat hier dus even helemaal niet...
|( |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:29

Jeetje meid... Ik hoop dat je toch nog echt even hebt kunnen slapen, want dit is natuurlijk ook helemaal niks.

Ik heb misschien wel iets voor betreffende het knuffelen enzo. Wat ik heb moeten doen is een knuffel kwartiertje inlassen, eens per 2 dagen ofzo, wat je zelf wilt. Al doe je het eens per week. In die minuten word er niks tegen elkaar gezegd, geen verwijten, maar ook geen lieve dingen. Je houd elkaar alleen maar vast, en laat elkaar daardoor voelen hoeveel je van elkaar houd. Wij deden dat dus geen kwartier, maar een minuutje of 5, het is net wat je prettig vind.

Ik weet niet precies waarom je het moeilijk vind om een knuffel van hem te accepteren, maar misschien is het iets. Voor mij was het heel fijn, want dan wist ik waar ik aan toe was (hou niet van onverwachte dingen) en ik kon ook terugknuffelen (dus ik had het idee dat ik iets terug kon doen) Ik heb zo er weer aan leren wennen, ik had me totaal afgesloten voor liefde en genegenheid dankzij mijn ex. Ik verdroeg niks meer, geen aanraking niks.

Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je de gesprekken beu bent, ik ben ook even therapie-moe. Ik ben vandaag dan ook niet gegaan, even een extra dagje rust, al voel ik me best ok nu. Soms is het gewoon lekker om 'vakantie' te hebben ipv alsmaar keihard aan het werk te zijn om jezelf beter te voelen. Misschien kun je dit dinsdag aangeven, dat je het even gehad hebt met de gesprekken en dat je dan bijvoorbeeld een weekje over wilt slaan en alleen naar de groep gaat ofzo?

En het is natuurlijk ontzettend balen dat je niet kan slapen, dat breekt je helemaal op. Ik kon vannacht ook niet slapen, ik was helemaal hyper op de een of andere manier. Erg vervelend, maar ik was niet echt aan het piekeren.
Slaap je wel iets, of ben je gewoon klaarwakker?

Als ik iets voor je kan doen, wat dan ook, niks is te gek, laat het me weten. Je mag me midden in de nacht bellen, mijn mailbox en pb-box staan altijd open, en met een uurtje sta ik bij je voor de deur. Meid, ik gun je het geluk en het plezier in het leven zo, en ik wil je echt ontzettend graag helpen. Laat het me weten, als ik iets kan doen.

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:11

Ik zit al vanaf juni met burnout verschijnselen. Zitten ook heel veel onverwerkte dingen... gisteren zag ik het weer helemaal niet zitten!!
Dus nu heb ik eindelijk een afspraak met de dokter vanmiddag. Ik hoop dat ik eindelijk een manier vind om weer rust te hebben, en niet altijd stijf van de stress. Ik ben nu ook al bijna een week ziek, terwijl ik normaal misschien maximaal 3 dagen ziek ben. Ik voel me gewoon bagger! Als ik bij de dokter vandaan kom plaats ik hier nog wel een berichtje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:16

Welkom Tozalin! Ben jij toevallig ook de Tozalin van het haflingerforum?

Succes bij de dokter vanmiddag!

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:19

Ja die ben ik :)

Ja dank je... ik ben zo kapot, ik moet het gewoon kwijt, het zijn namelijk zulke intieme dingen, die ik alleen met mijn vriend kan bespreken. Maar hij heeft zoiets, van vergeten die boel, en daarom kan hij mij ook niet helpen als ik ermee zit en weer eens hysterisch zit te huilen... ik kom eigenlijk nooit bij de dokter er ik weet ook zeker dat ik ga janken! Maar het moet echt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:26

Ach, ik denk altijd maar zo, ik zal niet de eerste zijn die hier in tranen uitbarst. Heb je verder al hulp?

Mannen zijn een stuk 'simpeler' als ons. Die denken vooral aan sterk zijn en dingen oplossen. Hoe, dat maakt niet uit, als het maar snel is.

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:31

Nee, heb nog geen hulp gehad, ik dacht dat ik zelf die kracht wel had, maar het is een beetje over met de kracht, ik bang bang dat ik een zielig hoopje mens wordt als het zo door gaat. en dat ben ik niet gewend van mezelf. En dat schrikt me ook af.

Dus nu hoop ik echt een oplossing te vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:42

Zonder hulp red je het inderdaad meestal niet.. Ik dacht dat ook wel te kunnen, gewoon wat minder werken enz. Helaas werkte het niet zo voor mij...

Eng gevoel is dat he, als je lijf en je geest niet meer doen wat jij wilt maar lekker hun eigen plan trekken. Wel ontzettend goed dat je nu hulp gaat zoeken!

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:53

Ik heb in de zomer 3 maanden thuis gezeten omdat ik gewoon niet kon... daarna heb ik, na 2 weken lekker vakantie, 1,5 maand fulltime op een dressuurstal gewerkt. Maar daar werd ik mentaal helemaal de grond in getrapt. Alleen maar kritiek op de kleinste dingetjes, en toen heb ik ontslag genomen en zat ik weer thuis. En iedereen steeds aandringen: wanneer ga je werken, wat ben je lui, je doet ook nooit wat....
toen dacht ik ook: je moest eens weten hoe druk het is in mn hoofd....

Nu werk ik parttime in een kledingwinkel, maar ik ben al een week ziek...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:00

Heel herkenbaar! Ik heb eerst in de gehandicaptenzorg gewerkt, toen 2 maanden thuis gezeten, toen 2 weken fulltime op een westernstal gewerkt, en toen 3 weken thuis gezeten, toen weer 3 maandjes gewerkt op kantoor, en toen 6 weken in de ziektewet, toen weer een nieuwe baan, vorig jaar januari-februari thuis gezeten, toen weer een nieuwe baan en toen ging het goed mis. Nu zit ik sinds mei thuis.

Ik heb op een gegeven moment gewoon verteld hoe ik me voelde. Ik ben veel mensen kwijt geraakt daardoor, maar dat zijn dan ook geen echte vriendin vind ik.

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:18

Ik begin nu een beetje bang te worden, moet om half 3 bij de huisarts zijn. En ik ben bang dat hij me niet begrijpt omdat ik dan waarschijnlijk niet zo emotioneel ben als ik gisteravond en vanmorgen was. Nu gaat het wel redelijk. en het is echt een heel lang verhaal wat er is eigenlijk... en ik heb maar 20 minuten... heel gespannen dus :=

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:11

Welkom Tozalin.

Helaas kan ik je uit eigen ervaring vertellen dat het waarschijnlijk nu de komende tijd eerst alleen maar erger lijkt te worden. Schrik daar niet van, dat komt omdat je er nu aan toe gaat geven en er voor open begint te staan. Maar er komt voor ons allemaal een dag dat de zon weer gaat schijnen :)

Ik hoop dat je hier net als ons wat steun vindt.
Sterkte bij je huisarts!

Angela: Bedankt voor je lieve woorden. Dat doet me heel veel.
Je tip heb ik zeker wat aan, min of meer doen we dat al, alleen merk ik zo weinig verbetering. Maar misschien wil ik ook wel weer te snel. Het doet me in ieder geval goed om te lezen dat het jou geholpen heeft. Dat geeft de burger moed zullen we maar zeggen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:20

Tozalin: bij de huisarts hoef je ook niet je hele verhaal te vertellen, probeer gewoon goed gevoel uit te leggen. Zeg maar dat het nu weer wat afgezwakt is. Is toch niet erg. Ik weet niet of je het nog leest, maar zet em op meid!

PW: Graag gedaan hoor! Jij hebt zoveel voor me gedaan het laatste half jaar, en ik zou ook graag iets voor je terug willen doen.

Zal ik je heel eerlijk zeggen... Mijn stemming is nu redelijk he, maar ik vind het ook nog steeds zo moeilijk om knuffels aan te nemen! Je bent daarin echt niet anders, dan anderen. Jou reactie is heel logisch. Als jij de griep hebt, wil je toch ook geen polonaise aan je lijf?

Ik heb zo net even een paar uurtjes geslapen en voel me nu wel wat fitter. Wel even stressen want ik wil nog zoveel voordat Pascal thuis komt..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:54

Lekker dat je even geslapen hebt. Wat moet je allemaal nog doen dan? Of wil je doen moet ik zeggen ;)
Ik lag net ook even op de bank, maar de zenuwen gierden door mijn lijf. Dat was dus geen succes.

Heb jij wat knuffels betreft en lichamelijk contact voorheen wel perioden gehad waarin het je makkelijk af ging? Wanneer je goed in je vel zit bijvoorbeeld?

Ik niet namelijk, ik heb er altijd een bepaalde weerstand tegen gehad, waarschijnlijk omdat ik dat van huis uit zo heb meegekregen. Hetzelfde eigenlijk met seksuele aanrakingen e.d. in combinatie met wat gebeurtenissen uit mijn verleden maken het gewoon een heel lastig en best gecompliceerd verhaal...
Ik verstijf / versteen vaak helemaal als ik aangeraakt word.

Wel doen je woorden mij echt goed, je hebt ook gelijk, als je niet lekker in je vel zit, wil je geen polonaise aan je lijf...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:03

Ik denk dat het met jou 'achtergrond' heel normaal is dat je niet van aanraking houd... Sinds mijn ex, heb ik er niet meer van kunnen genieten. Ik heb overigens totaal geen moeite om dieren te knuffelen enz.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:04

Ik met dieren ook niet :n Maar ik zou er zo graag bij mijn vriend ook wat meer van genieten. Ik wil het wel, maar het lukt me niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:52

Misschien heel stom he, maar wat mij helpt is om mijn armen bij me te houden. Ik houd hem dus niet vast, maar maak me zo klein als een muisje zeg maar, met mijn armen voor me. Zo kan ik hem makkelijk 'wegduwen' als het ware! Misschien iets om te proberen?

Denk je niet dat als wat meer dingen verwerkt zijn, dat het knuffelen wel komt op den duur? Hoe gaat het nu overigens tussen je vriend en jou?

Ik probeer alleen maar mee te denken he, als je het niet fijn vind dat ik er op doorga moet je het zeggen!

Je vroeg trouwens straks wat ik allemaal nog 'moest', ik had daar nog niet op geantwoord. Ik moet dus eigenlijk vrij weinig, maar ik loop altijd te stressen als ik weet dat ik de volgende dag ergens naar toe ga. We vertrekken morgen rond 12 uur richting Amsterdam, maar normaal doe ik dan mijn boodschappen en het huishouden. Ik heb dan het idee dat ik dat allemaal in een dag moet proppen.

Ik heb trouwens nog een nieuwtje, wat ik volgens mij nog niet had verteld. Een meisje op het haflingerforum doet een fotografie-opleiding en heeft als afstudeeropdracht Depressie gekozen. Ik heb aangeboden haar te helpen in ruil voor foto's. Nu gaan we zondag foto's maken! Ze heeft enkele onderwerpen uitgekozen waaronder verdriet, eenzaamheid, piekeren, en eetlust. Ik ben heel benieuwd hoe ze gaan worden! Ze heeft erg mooie ideeen, waar ik me helemaal in kon vinden.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:44

Even een egopost, het gaat even niet zo, we hebben vandaag te horen gekregen dat er morgen :? meer bekend wordt mbt de reorganisatie := hoop stress natuurlijk. Nu hoorde ik van iemand (die het kan weten) dat wij ons geen zorgen hoefde te maken, was wat gerust gesteld maar nu kregen we een email en daarin staan afdelingen die ze aan gaan pakken, de club waar wij bij zitten staat hier wel bij!? :? Goed nu gaat het dan over meerder overkoepelde afdelingen maar de stress zit er wel in, zeker omdat we onder de kop vallen waar de arbeidsplaatsen komen te vervallen via verloop en ik heb een jaarcontract :=

Zit wel in de stress, hoop morgen meer te weten, ze bellen mij want ik ga naar de medialle uitreiking van mn vriend. Weet moet me er niet druk om maken, kan er niets aan veranderen maar ik heb het er naar mn zin en zou het erg vinden als ik eruit zou moeten. Nu gaat het net beter en staat je baan weer op de tocht. Mn vriend snapt niet zo goed waar ik me druk om maak, helaas. Mn dag was ook gewoon weer te druk, 2 uur overgewerkt en morgen om 6 uur ons bed weer uit. Zal blij zijn als we dat ook weer achter de rug hebben. Ga zo nog even proberen bij te lezen, in ieder geval een knuffel voor jullie.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 09:28

Angela: Ik vind het juist ontzettend lief dat je met me meedenkt. Als ik dat niet zou willen zou ik er hier niet over beginnen ;) Dus bedankt voor je steunende woorden, het helpt me om er weer wat positiever over te denken. Misschien zie ik het allemaal nu wel wat te somber in, er komt zoveel naar boven dat het niet zo raar is dat het nu even niet wil. Ik denk dat je gelijk hebt :j Met mijn vriend en mij gaat het verder trouwens wel goed hoor! Lief dat je daar naar vraagt.

Wat je schrijft over het stressen voordat je weggaat ken ik heel goed. Ik heb dat ook heel erg. Wel vervelend is het en ik zou niet weten wat je er aan kan doen? Ik moet zo eerst nog naar therapie tot half 1. Daarna kan ik gelukkig nog rustig even op de bank een tukkie doen voordat we weg moeten. Dat vind ik wel fijn, weet niet of ik het anders vol ga houden.

Wat leuk dat je een fotoshoot gaat doen over dit onderwerp. Ik ben heel benieuwd! Mooie onderwerpen, leuk dat je haar kan helpen. Wat voor ideeËn heeft ze zoal? Ik heb geen idee hoe je zulke dingen mooi op de foto krijgt? Maar ik ben natuurlijk ook maar een leek ;)

CIV: Wat rot van je werk en jammer dat je vriend je zorgen niet begrijpt. Ik begrijp het wel. Het is een stukje zekerheid wat je graag wil houden. Als je je baan wel verliest ga je weer een onzekere tijd in. Ik duim voor je!!

Je leest dit niet meer denk ik, maar probeer toch een beetje te genieten van de medaille uitreiking van je vriend! Een knuffel voor jou meid!! Ik hoop op goed nieuws straks...