Abortus of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 20:31

Blue_Eyes schreef:
Zelfs dat vind ik geen geldige reden om iemand maar uit een topic 'weg te jagen'. Mindim voegt nog heel wat meer toe dan alleen dat, volgens mij zag ik achter elkaar 3 posts van haar, zo even uit mijn hoofd. Maar goed... ;)

Ik denk niet dat Chiqa haar weg wil, ik denk eerder dat ze bedoelt dat als ze zich er zo ontzettend in opjaagt waardoor discussie moeilijk word, waarom ze dan niet gewoon het topic afsluit. :+ Maar goed, ik heb al vaker gemerkt dat weinig bokkers Chiqa snappen... Zo moeilijk is het thans niet.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 20:40

pharagirlke schreef:
MamboBeach schreef:
Je snapt het toch wel, het is voor je gedachte heel raar als de een jaaaaaaren probeert kinderen te krijgen en een ander doet abortus. Dat dat eigenlijk een rare gedachte is!
Is toch niet zo moeilijk om dat te begrijpen...

Dat kan best zijn, maar dat geeft je niet het recht die persoon te "verfoeien" of te veroordelen omdat die geen kinderen wil.

We gaan hier een discussie aan en dan geef je je mening, volgens mij blijft het netjes! :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 20:41

_Skess_ schreef:
MamboBeach schreef:

Persoonlijk zou ik het kindje dan nog niet weg laten halen...

Ik wel, als je diegene echt niet kent. Maar wel in een vroeg stadium en niet pas na het maximale aantal weken dat je nog abortus mag plegen. dat vind ik gewoon echt niet kunnen.

Het gaat mij om het kindje, dus zou ik het niet weg laten halen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 20:54

pharagirlke schreef:
Blue_Eyes schreef:
Zelfs dat vind ik geen geldige reden om iemand maar uit een topic 'weg te jagen'. Mindim voegt nog heel wat meer toe dan alleen dat, volgens mij zag ik achter elkaar 3 posts van haar, zo even uit mijn hoofd. Maar goed... ;)

Ik denk niet dat Chiqa haar weg wil, ik denk eerder dat ze bedoelt dat als ze zich er zo ontzettend in opjaagt waardoor discussie moeilijk word, waarom ze dan niet gewoon het topic afsluit. :+ Maar goed, ik heb al vaker gemerkt dat weinig bokkers Chiqa snappen... Zo moeilijk is het thans niet.

Nou moet je niet gaan doen alsof Chiqa het arme onbegrepen meisje is.
Dat de meningen (ver) uiteen liggen is het punt niet en volgens mij is dat allang duidelijk gemaakt, het gaat er gewoon om dat ze het respectloos brengt en als het daarom gaat is Chiqa toch echt degene die zich iets meer mag inleven in een ander.
En dat is ook meteen het laatste wat ik erover zeg, graag ontopic.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 20:55

Nou met je mij niet gaan aanvallen omdat jij dingen leest die je wil lezen, die in je straatje passen. :?
En als je niet snapt wat ik bedoel: quote me maar waar ik zeg dat Chiqa het kleine onbegrepen meisje is. Als je dat kan, mag je nog eens zo tegen me uitvaren. Potverdikke ik ben toch geen boksbal.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:00

MamboBeach schreef:
_Skess_ schreef:
Ik zou kiezen voor abortus mits de seks om bepaalde redenen niet gewenst was. Bijvoorbeeld verkrachting...

Persoonlijk zou ik het kindje dan nog niet weg laten halen...

Ik weet het niet... dat zou voor mij misschien ook een reden kunnen zijn.

En voor de meiden met haar op de tanden en hakken in het zand; als er iemand is geweest die volhield nooit kinderen te willen, dan ben ik dat. En kijk eens hoe het eindigt. Volgens veel mensen hier is het einde nabij, het leven is over, klaar en uit, want het leven houdt op na het krijgen van kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:02

Chiqa schreef:
Mindim ik heb werkelijk geen flauw idee waarom jij je in een topic mengt als jij zo'n problemen heb met abortus, rechts boven zit een kruisje toch?
En de persoonlijke sneren naar mij en de andere toe vind ik al helemaal niet nodig voor dit onderwerp, nogmaals abortus en het verlies van een kind door (Vroeg) heeft niets, maar dan ook niets met dit onderwerp te maken anders zou er geen abortus gepleegd worden :)

Ik heb nergens gesteld dat ik tegen abortus ben. Ik heb juist gezegd dat het goed is dat die voorziening er is. Maar dat wanneer het als een verlengde van de pil/ condoom wordt gebruikt, uit gemak soms, me dat tegen de borst stuit.
Je leest mijn posts niet goed, anders zou je die opmerking helemaal niet maken.

Jij praat heel negatief over kinderen, prima dat je ze niet wilt, moet je helemaal zelf weten. Maar je praat heel gemakkelijk over het weghalen ervan, in de trant van, goh waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, en meer op die manier. Ik weet wel dat verlies van een kind niets met abortus te maken heeft. Ik heb alleen gezegd dat er mensen zijn die dit soort dingen mee maken en het daar moeilijk mee hebben, dat het voor die mensen het moeilijk kan zijn, dat jij het over kinderen hebt als iets verschrikkelijks en als iets wat je als een zuur pak melk in de afvalemmer mikt. Kijk en als jij dat vind, nogmaals dan moet je dat zelf weten. Maar kan het wat vriendelijker neergepend worden. Daar heb ik moeite mee en als je mijn posts eens goed leest, dan heb ik dat gezegd.
Jij komt met reacties, waarvan ik denk, waar heeft zij het over, gevoelige snaren, ik heb problemen met abortus, voor mij een teken dat je mijn posts niet begrijpend leest.
Zoals de post hierboven gaat het nergens over en als je vind dat ik niets toe te voegen heb, dan moet je je eigen posts eens doorlezen en je zelf afvragen wat voor substantiele bijdrage je zelf dan hebt gedaan.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:02

Volgens mij druk ik me heel netjes uit hoor, dus daar hoef je al niet over te vallen.
En je zegt zelf;
Citaat:
ik heb al vaker gemerkt dat weinig bokkers Chiqa snappen... Zo moeilijk is het thans niet.

Dan schilder je haar toch af als onbegrepen, dat kun je moeilijk ontkennen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:04

pharagirlke schreef:
Mindim schreef:
Er zijn mensen die hun kindertjes naar het graf hebben moeten brengen ongeboren of net geboren, mensen die graag kinderen willen maar ze niet kunnen krijgen. Mensen die spijt hebben van hun abortus, omdat ze nu onvruchtbaar blijken te zijn. Mensen die zo blij zouden zijn met een kans waar anderen zo laconiek mee omgaan en waar bijvoorbeeld jij over praat alsof je een gebruikt melkkarton over de reling mikt.

Niet?

Eh, kun je even wat uitleg geven? :o?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:05

anneliesdj schreef:
Volgens mij druk ik me heel netjes uit hoor, dus daar hoef je al niet over te vallen.
En je zegt zelf;
Citaat:
ik heb al vaker gemerkt dat weinig bokkers Chiqa snappen... Zo moeilijk is het thans niet.

En waar schilder ik haar af als een "arm" meisje waar de hele wereld tegen is? Want dat is wel hoe jij het doet klinken. Dat mis ik nl nog steeds. Dat chiqa niet begrepen word door veel bokkers is voor mij een feit.

Mindim: dat kan ik, maar je kan ook gewoon het bericht er boven lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:06

pharagirlke schreef:
Blue_Eyes schreef:
En waarom niet? Mogen tegenstanders geen mening hebben?

Jawel, maar onderbouw het dan meer dan "er zijn mensen die geen kinderen kunnen krijgen...." :+

Ik wil best meer onderbouwen, ik dacht dat ik dat al deed echter, maar zeg me waar er wat mist, dan vul ik het in.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:09

pharagirlke schreef:
anneliesdj schreef:
En je zegt zelf;

En waar schilder ik haar af als een "arm" meisje waar de hele wereld tegen is? Want dat is wel hoe jij het doet klinken. Dat mis ik nl nog steeds. Dat chiqa niet begrepen word door veel bokkers is voor mij een feit.

Ik heb nergens gezegd dat de hele wereld tegen is.
Ik heb enkel gezegd arm onbegrepen en jij zegt dat veel bokkers haar niet begrijpen.
Niet begrijpen = onbegrepen...
Moet ik het nog verder uitleggen soms?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:12

pharagirlke schreef:
Blue_Eyes schreef:

Chiqa krijgt me niet uit een topic hoor, pas als ik er zelf geen zin heb, dan stap ik op.
Ik ben niet opgejaagd in dit topic, ik vind het vervelend als mensen maar schreeuwerig wat roepen, zonder rekening te houden met een ander, maar dat tegelijkertijd wel eisen. Ik ben niet de degene die de discussie bemoeilijkt. Doe ik dat wel, zou ik graag vernemen waar ik maar wat roep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:14

pharagirlke schreef:

Sorry ik begrijp niet waarom je 'niet?' schrijft.

Ayasha
Blogger

Re: Abortus of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:14

anneliesdj: waarom moet die arm er dan bij? Wat is er daar arm aan, me dunkt dat Chiqa helemaal geen "arm" meisje is, daar voor staat ze veel te sterk in die schoentjes van haar. ;)

Mindim: Dan zou er ook niet meer gediscussieerd mogen worden over drugs, over alcohol, over medicatie, geen topics meer over bepaalde ziektes enz... Als je met iedereen rekening moet houden... :=

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:15

Goed pharagirlke, 19 jaar jong en helemaal overtuigd van het niet willen van kinderen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:17

Je kunt je fatsoen toch houden tijdens een discussie, dan valt er overal over te discussieren hoor.

Ik zeg niet dat je je mening niet mag hebben, je kunt die mening gewoon brengen en rot brengen, dat laatste is gewoon aso.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:19

Quellian schreef:
Goed pharagirlke, 19 jaar jong en helemaal overtuigd van het niet willen van kinderen? :)

Jep. En jij gaat me nu vast vertellen dat dat nog veranderd he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:20

Je kunt me toch uitleg geven, ik begrijp m echt niet.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:20

pharagirlke schreef:
Quellian schreef:

Jep. En jij gaat me nu vast vertellen dat dat nog veranderd he?

Nee hoor, ik ga jou niets vertellen. Ik kan alleen maar zeggen 'I was just like you'.
Maar goed... ik ben ik en jij bent jij. Maar ik denk dat we over 10 jaar een hele andere pharagirlke op bokt treffen.

En net als Mindim begrijp ik die 'niet?' niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:22

anneliesdj schreef:
Volgens mij heeft niemand dat zo letterlijk gezegd toch?

Chiqa, sorry maar ik ben het met Mindim eens.

Dat was hier een reactie op.

En dat hoor ik zó vaak. Want ik ben maar 19, ik heb nog niets van het leven gezien en bijgevolg is elke beslissing die ik nu maak een idiote die ik over tien jaar nog wel zal herzien..... :+ Het blijft een klassieker. Niemand bedoelt het zo, maar allen zeggen ze het :') "Ik ben natuurlijk jou niet maarrrrr...." en daar komt ie dan... :) Echt, net een plaat die blijft hangen. Tegenwoordig als men me IRL vraagt "wil je kinderen" antwoord ik standaard met: "je geloofd mijn antwoord toch niet dus stel de vraag dan ook niet" :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:24

Het zal de ervaring zijn die mensen hebben dan... ik heb er recent ook weer een sterk staaltje van meegemaakt. Maar goed, het is inderdaad best mogelijk dat het bij jou zo blijft. Die mensen ken ik ook wel.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:25

pharagirlke schreef:
anneliesdj schreef:
Volgens mij heeft niemand dat zo letterlijk gezegd toch?

Chiqa, sorry maar ik ben het met Mindim eens.

Dat was hier een reactie op.

En dat hoor ik zó vaak. Want ik ben maar 19, ik heb nog niets van het leven gezien en bijgevolg is elke beslissing die ik nu maak een idiote die ik over tien jaar nog wel zal herzien..... :+ Het blijft een klassieker. Niemand bedoelt het zo, maar allen zeggen ze het :') "Ik ben natuurlijk jou niet maarrrrr...." en daar komt ie dan... :) Echt, net een plaat die blijft hangen. Tegenwoordig als men me IRL vraagt "wil je kinderen" antwoord ik standaard met: "je geloofd mijn antwoord toch niet dus stel de vraag dan ook niet" :')

Dit antwoord komt inderdaad puberaal op me over, zegt inderdaad genoeg ja :) Je bent idd te jong om over zulke dingen te praten blijkbaar.
Het zal me werkelijk waar m'n derriere roesten of jij een heel nest met jongen krijgt of een ouwe vrijster wordt, zal er geen nacht minder om slapen, maar ik zie hier alleen een meisje dat zich heuwl stoer probeert voor te doen, maar inderdaad nul komma nul levenservaring heeft. Geeft niet hoor, we zijn immers allemaal 19 geweest :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:25

Tja, als het van de verkrachter is, gaat ie er zonder pardon en zonder spijt eruit, lijkt me geen fijne souvenir, zo van: ja je pappie had me verkracht en zo ben jij gekomen??? :(:) :(:) :(:) |( |( , en of je kijkt er je hele leven naar iemand die je kind is maar ook van de verkrachter.

Nee hoor, maar dat is hoe ik erover denk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:26

Het komt op mij eerder betweterig en betuttelend over dan ervaren eerlijk gezegd. Er van uit gaan "dat het nog wel veranderd" enkel omdat dat bij die persoon gebeurt is, vind ik zelfs een enigszins beperkte visie :=

Quellian: en dat antwoord zegt mij dan weer genoeg. Ik ga ook absoluut niet in op dergelijke veroordelingen die nergens op slaan. Hoe dat weer met "wij worden niet persoonlijk"?